11 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 7

11 Ağustos 1934 Paris (Hususi) — Sevimli yıl. diz Anny Ondra ile Fransız ar tistlerinden Rene Lefevre, Andre Berley yeni ve güzel bir filim gevirmişlerdir. Bu filmin ismi w vaKafeste aşk» tır. Mevzu şudur: Genç, güzel, fakir bir kızı An. Sokaklarda kendi kendine gi- derken önünde büyük, lüks bir otomobil duruyor, içinden birisi atlıyor. Anminin kohuna yapışı: yor: — Rica ederim Baron... Artık yaptıklarınız. kâfi, Şatoda sizi bekliyorlar... diye gene kızı oto- mobile çekiyor. Bu meçhul yaşlı adam Anniyi otomobile aldıktan - Baron. kıyafeti Anni — Beğenemediniz mi7. diyor. Bu ne kılık Her günkü kıyafetim. deyince meç- bul adam kahkahayı basıyor — Bir milyoner kızın her gün- kü kıyafetine bakınız., — Ne milyoneri canım.. Alay mi ediyorsunuz. Ben fakir bir sa- ticı kızım, Nihayet uzun ve tuhaf sabı lerden sonra iş anlaşılıyor. Anı şayanı hayret derecede bir mil. yoner kıza benzemektedir. Ba ron diye çağırılan bu milyoner kız bir takım acayiplikler yap- maktadır. Meçhul adam da mil. yener kızın emektar hocasıdır. Otomobildeki adam bu yanlış- lığı anlayınca Anniyi tekrar s0- kak ortasında bırakıyor. Diğer taraftan milyoner kız Ba- ronun Şarl isminde bir nişanlısı vardır. Şarl zengin kızın her tediğini yapmakta; ron Şarla karşı lâkayttır. Milyoner kız bir gün: — İlle ben bir tayyareye bine- r. Fakat Ba- | diye tutturuyor. Fakat tayyare idaresini de pek az mektedir. Kendisini fikrinden vaz geçirmek istiyorlar, muvaf- fak olamıyorlar. Baron bir tay- yareye atlıyor, Fakat yolda tay- Yare bozulduğu için bir paraşütle kendisini aşağı atıyor, bir damın üzerine düşüyor. Başıboş kalan tayyaresi de epey bir zarar veri- yor. Kendisini tevkif ediyorlar. On beş gün hapse mahküm olu yor. Milyoner kız: — Dünyada ben hapiste yat mam! Buna bir çare bulunuz! diye diretiyor. Nihayet akıllarına Ani geliyor. Zengin kızın hocası hemen gi dip Anniyi buluyor. Kendisine para vadediyorlar: — Sen bizim milyoner küçük hanıma çok benziyorsun. Al bu parayı hapiste yat!... Ama bun dan hiç kimse, hattâ küçük ha- mimin nişanlısı M. Şarl bile ha- ber almamalı... diyorlar, Anni buna razı oluyor. Milyo- ner kızın yerine hapse gil Milyoner kızın nişanlısı Şari hiç bir şeyden haberi olmadığı için hapishanede bulunan niy iyor. lısını ziyarete gidiyor, ona çiçek- ler ve şekerlemeler götürüyor. Ta- bii genç adamın karşısına Anni çıkıyor. Fakat Şarl meseleyi kati yen anlıyamıyor. Anmi de kendi. sine sıkı sıkı tembih edildiğ bir şey söyliyemiyor. Şarl nişan hısını kucaklamak istiyor, Anni foyayı meydana vermemek buna da göz yumuyor. Fakat Anni de Şarkı sevmiştir. Bu delikanlının - velevki yalan. cıktan olsun - nişanlısi olmka pek hoşuna gidiyor. Şarl onu kucak” ladıkça Anni: — Bir daha!.. Bir daha! gözlerini kapıyor. Şarl hayrettedir şanlısını kucakladı le mi muamele görürdü. Nişanlısı hemen onu göğsünden itiverirdi. Şimdi nişanlısındaki bu değişik- liği gördükçe hayret ediyor. Milyoner kız buz üstünde kay- ma şampiyonudur. Bir hayır ce- miyeti tarafından tertip edilen bir müsamerede buz üstünde kay- mak istiyor, Fakat kendisi res men hapistedir. Bunun için çare buluyorlar. Hapishane mi düründen Amni için 24 saat izin istiyorlar, Maksatları şudur. Anniyi şa- toya kapatmak, milyoner benze- rinin de rahat rahat buz üstünde kaymasını temin etmek, Anni hapisten çıktığına müte- &ssirdir. Çünkü sevdiği nişanlısı- nın ziyaretlerinden mahrum ola- cak... Şatoya gelince orada da bir yanlışlık oluyor. Şatonun bah- gesinde hayır cemiyeti | âzaları Anniyi görüyorlar, Onu hakiki milyoner kız zannile müsamereye götürüyorlar. Kendisine buz üs tünde kaymağa mahsus şık spor elbiseleri giydiriyorlar: — Haydi kay!. diyorlar. Diğer taraftan hakiki zengin kız da mi samereye geliyor, Am- mi altında ortaya kıp buz üstünde acemi acemi nin kendi rümesini, tepetaklak ( düşmesini görünce İzzeti nefsine dokunu- yo r/hemen ortaya fırlıyor. Halk bu biribirine benziyen iki genç kız önünde dehşetli bir alkışa başlıyor. Lâkin asıl şaşıran hapishane | müdürüdür. Acaba kendi mah- pusu hangisi... Bunu yanında otu- ran Şarla soruyor. Tetrika No. 23 Amerikanın ağır techizal olduğundan daha ziyade Fransız ve İngiliz techizatına güveniyor- lardı. Hattâ 191 senesinde hayli zaman Amerikan kuvvetlerinin topçusu kâmilen Fransızlar ile in- gilizler tarafından temin edili- yordu. Mister Balfour ile maiyeti 1917 mayısının yirmi üçünde Vaşing- tondan Kanadaya gi yısta oradan İngiltereye hareket etmiştir. Mister Balfour Amerika. 'dan hareket etmezden mukad- 'dem burada bir İngiliz. irtibat 1 maz heyetinin bulunması ve bu heye tin Amerika hükümeti ile irtibatı temin eylemesi ve müttehit hü- kümetlerdeki muhtelif | İngiliz ajanslarının mesaisinde ahenk busule getirmesi arzuya şayan ok duğunu serdeylemişti, M. Balfour bu heyetin riyase- tine vikont (Grey) yi tavsiye et mişti. İngiliz harp kabinesi bu tavsiyeyi kabul ederek sir Greye teklifte bulunulmasını kararlaştır. dı. Bu işe ben memur edildim. Fakat bir türlü kendisini bu va- zifeyi kabule ikna edemedim. Grey gözlerinden rahatsız oldu- ğundan gayet yorucu olan böyle mühim ve nazik vazifeyi kabul edemiyeceğini kati surette bildir. di. Meseleyi harp komitesi tekrar tezekkür etti ve 30 mayısta şu karara geldi: «Başvekil, gazeteler kralı lort Northeliffeyi diplomasi bir mü- , muhtelif de- lerini ahenk: messil olarak vairin Amerikadaki leştirmek maksadile bunları tem- olarak sil edecek heyetin Amerikaya gitmeğe davet ede- cektir.» Lort bu teklifi bilâtereddüt ka- bul etti ve bir an evvel Amerikaya gitmeğe hazır bulunduğunu bil. dirdi, Fakat bu tayin bekleni veçhile bazı mahafilde tenkitkâ- Tane fırtına kopardı. Dominiyon- li kiyalı mi Şu kadar var ki lort kendi kontrolu altındaki gazetelerin öteye beri. ye savurduğu ne bir çok şahsi düşmanlar pey- da etmişti, Bunun için Amerika- daki yüksek mahafilin kabinenin mumaileyhi intihapta isabet gö- receği şüpheli idi, Halbuki gazeteci lordun mü nekkitleri mumaileyhin böyle bir vazifeye tayin edilmesi ayni bet olacağını takdir edemiyorlar- dı. Bütün dünyayı velveleye ve- ren ve keskin kalemini uzak, ya- kın herkese havale eden gazeteci lordun bir gün hükümetin bü icumlar kendisi. otoritesini sarsması muhtemel Lort bu vazifeye tayin edilmekle gayret ve kudretini ötekine beri- kine hücuma hasredeceği yerde gayet sıkışık bir zamanda mille- tin gayretini arttıracaktır. Bu vazife lort Northeliffe için teşkilât ve sürüklemek kudretini istediği gibi göstereceği geniş bir saha teşki edecekti. Muvaffaki- — Bilmiyorum müdür Ben de hayret içindeyim. şimdi size öğrenirim!. genç kızın yanına yaklaşıyor. Ev: velâ zengin olanını kucaklıyor. Zengin kız onu göğsünden itiyor. Sonra Anniyi kucaklıyor. O göz- Sabi Loyd Corcun harphatıratı Umumi harbin esrarı nüfuzlu ve lâkin ele sığmaz anasırı idare ederek mik. iş ve teşebbüslere bir hareket ilâne Bu sebeple lordun yeni vazife. de bulunmasında ısrar ettik, Ha- kikaten lort Northeliffe Vaşing- tondaki yeni rolünde parlak mu- vaffakiyet gösterdi. Vilsonun akıl hocası lar House, ort Northeliffenin tayinini ilk defa işittiği zaman endişelerini izhar etmişti, Fakat amiral House lortla gö- Tüşür görüşmez sıkı şahsi deste luk tesis etmiştir. Bu dostluk lor- dun vefatına kadar sürmüştür. Miralay meşhur hatıratında lort Northeliffeden bahisle: demistir ki» «Northeliffe yeni vazifesinde tükenmez sây ve gayret göster ve gayri mümkün şeyleri mümkün bir hale getirdi. Lort hiç bir za- man falso etmiyen iyi ahlâkı ile ini tezyit etmiştir. Hattâ İngiliz sefiri Spring-Rice ile sefaret erkânı Northeliffenin korktukları kadar hi Zını görmüşler ve kendisi hakkın- da evvelce besledikleri swizanla- rı tadil etmeişlerdir. Filvaki lort haşin ve sert bir zattı. Fakat buna mukabil deryadil ve fevkalğde hayrı severdi Kendisi gibi diktatör tabında bulunan ve bu hususta tecrübe sahibi bir adam için Northel mükemmel bir şeydi. Ne kendisi. nin, ne de İngiliz hükümetini, kontrol etmek kudretinde bulun malda yale ema nisa kâr davranmıyordu. i Harpten nefret eden Vilson Fakat Amerikada işin başındı istemiyerek harbeden bir reisi müstekreh bir şeydi. Fakat bi defa harbe girmiş olduğunda, nefretini barbi takip ve idared. mümkün mertebe az şevk vel gayret ve kuvvet izhar etmel suretile tezahür ettiriyordu. Yani Amerika reişicumhuru ve icri heyeti reisi olmak itibarile hai | bulunduğu mesuliyete uygun ol yret yönler mak şartile asgari yiyordu. Amerikan gençlik | kütlelerini ölüm saçan Alman gençliği çarpıştırmak zamanını tesri eki memek ve mümkün mertebe ge) ciktirmek için elinden geleni yal pıyordu. Mecburi olarak. girmiş! olduğu harpte Amerikalıları ke-, silmeğe ve kırılmağa sevketmekti İstical gösterilmesini şin verici) bir hareket sayıyordu. ç Böyle bir âdam lort Northeliffs. gibi dinamik bir şahsiyet tarafını, dan idare olunamazdı. Lort Amex rikanın harbe iyice | girişmesini tesri etmek maksadile | buraya gelmişti, Binaenaleyh Vilson ile Northeliffe | arasında imtizacsız- lik eksik olmamakta ve bazan sui- tefehhüm husule gelmekte idi. (Arkası var) — Ben işte bununla evleniyo- rum. Müdür bey sizin mahküm ötekil.. diyor, Anniyi kucaklayıp papazın kargısına götürüyr. e SE mo amma mma