12 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

12 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 12 Ağustos 1934 Birinci tablo © Tiesin kahramanı ve akan kurbanı olan öiyar Yarım asır sonra Vahşiler arasında Neye uğradıklarını şaşıran iki ihtiyar, ellerinde altın çan tası, sürüne sürüne ivar ağaçlığa gidip cik çalıların ara © kadın ve kocası, otuz yaşlarında büyok bir aşkla evlenmiş” © er, insanlardan uzak sevişmek dileğile, Mera, bir köydeki © gitliklerine çekilmişlerdi.. O zamandanberi. eçehir hayatı» | #htlyacını unutmuşlar ve yarım âsıra yakin bir ömrü köy: i Yaşayıp yalmişer yaşlarına gelmişlerdi. ekok biraz hasi ir: Torin mahrwiyetle birikmiş bin altını vardır. Ki koruşuyor <1 — Bana, sabahtanberi, zindan oluyor dün Bak, hayırdır inşallah, gördüm şöyle bir rüy: Kaçılmaz bir yerdeydik: Sarp kayalar, loş çamlar. Başlarına tüy takmış birçok garip adamlar © Ansızın, çığlıklarla etrafımızı sardı, Bellerinde kocaman, keskin bıçaklar vardıl.. Seni elinden çekip, gerçi onlardan kaçtım, Fakat gene tuttular... O an gözümü açtıml.. — Tanrı hayra kalbetsin... Rüya, ne diyeceksin? Darılma bana amma, pek inatçı erkeksin: Şurada oldukça çok, birikmiş paramız var, Kaç gündür duyuyorum: Dağda haydut, bırsız vat Bu, tehlikeli bir iş. Gelmez asla şakayı — Kadın! Haklısın, amma: Bu köyde kırk senedir Münzevi yaşamaktan, unuttuk şehir nedir!,.. Biz oraya gidince belki dönmeyiz geri; Aklından çıkardın mı edilen yeminleri Yolculuk yapmıyacak ne deniz, ne karada, Şehre ayak basmadan, ölecektik burada ?. — Sen de haklısın, fakat; Sakladığımız para Ikimizi ettirir bin parça haydutlara 1. — Doğru. Haydi bu işin çaresine bakalım, Şehirde bir bankaya parayı bırakalım, ihtiyar kadın ve kocası bin altını bir çantaya koyanlar. Bunlar evvel köylerine bir yahimlinin: «Alman imparator. un diği, dünyanın &n güzel otomobili» diye, onlara yultarcuğu tenekeden, eski biçim, kültetür orta atlayıp, Yankası bulunan bir çehci bulmak üzere, koyden ayrılırlar “Tatiyar alam teren içindedir) — Nasıl, yolu bilmeden, seyahat edeceğiz?.. Köyden kiç çıkmamıştım... Nereye gideceğiz?.. — Kırk sene köyde kaldık.. Biz dünyayı unuttuk.. Fakat sen merak etme: En büyük yolu tuttuk, © Elbet bir kasabaya, bir şehre çıkar sonul, > Dağlarda kalmıyalım bu gece, kolla onul... « Lkaylere bayun eğen ihtiyar. ulu orta otomobili Gürer Eski sulkino akşama kadar ancak'dağı tırmanabilir. Ulag tikları yüksek viraidan denizi görtrler, Yokuş aşağı Gabile - Yardıkları zaman sular kararır, Ihtiyar korku içindedir) — işte gece bastırdı. Bak, simsiyah ortalık, © Görgözü görmez oldu.. Ne korkunç bir karanlıkl.. Bizi kesmese bile tutup köyün haydudu, © Gelip parçalıyacak dağın çakalı, kurdul.. — Eveti. Tehlikedeyiz.. Uyumıyalım sakinl.. — Sessiz gözetliyelim.. Etrafa iyi bakınl,, İlki ihtiyar Korku va dehşet içinde ttriyerak sabaha © Kağar yarık beklerler. Hennz çatak SOKLARA vo gün ağar iğ esnada ikisi de otomobilin içinde uyuya kalırlar, Öğleye, yakası ihtiyar dam, acayip sesler duyup uyanır: Bu, vah gilrin çaldığı garip öletlerden çıkan çakal, li ulamalarına, nek böğürmelerine banziyen seslerdir. ihtiyar yerimden Arlayıp, sahile doğru bakar: Fihakl 1cında aşlırınıa. dava kuşu tüyleri, belerinde uz yaprakları, boyunlarında boncuk, teneke, * cam parça arımtan gerdanlıklar olduğu balda iki 0ç yüz vahşinin elele Kayladıklarıı görür. Karısını uyandırır) — Çabuk kalk, Görülmemiş bu felâketin eşi: Bizi tutup yiyecek işte bir sürü vahşi! (Zavallı kadın şeşkin bir hele uyanır, vakşileri gorap bağırır — Aman, tanrıml, Vabşiler. Büyük felâket gerçek. Görürlerse tutarlar. Başmı içeri çekl, — Motörü işletirsek, gürültüyü duyarlar, Ateşe koymak için, bizi hemen soy. Fazla durmağa gelmez, aşağıya inelim, Sürünerek gidelim, ağaçlığa sinelim!,. larına gizlerler. Vat — Karığıml, Yüreğime inecek. Senin de rengin soldu! — Fakat kırk sene evvel vahşi yoktu ci — Kendi ülkelerinde belki kaldılar darda: Yiyecek bulmak için, ettiler böyle akın, Bu sabili buldular evlerine en yakınl,, (etmişer yaşlarına gelin ihtiyararın sulanmış olmapları mösoleyi muhakeme otmeğe kâfi gulmez. dene Htriyerek yahşilore bakarlar: Ayni elbiseyi giymiş yahşilrin musikar ciları görülmemiş Alatlri ötkürüp, büyük bir davulu inlete” rok. korkunç sesler çıkarmakla davam ederler, Bu ahenge de uyduran diğerleri tüyler ürperten bir çılınlıkla zıpla maktadırar. Tliyar bir aralık sablin kumsal tarafndan bir feryat işidir. Karısının kolunu çekerli — Kumlarda bir çok vabşi soyunmuş çırıl çıplak, Tutmuş sürüklüyorlar beyaz bir kadını, bakl, Zavallı, bağırarak, arıyor kurtarıcı, Kulağımı yırtıyor feryadı acı, acıl, İşte: Dermansız kaldı, bayıldı, yere düştü. Siyah tenli adamlar, bak, etrafa üştü. 1 Itiyar dehşetle karısını sarear: ) Bu manzara önünde insan aklını bozar, Bak: Şimdi kazıyorlar beyaz kadına mezar, Kumları eşeliyor ellerile her biri: Anladım gömecekler esiri diri di UFihakika: Çıplak alamılar, bir insan girebilecek kadar, bir çukur kazıp kadını gömerler. Yalnız başı dışarıda kalır Fiafinda halka halinde bir kaç kere döntp, donizo atılırlar, İhtiyar korkudan ölmek üzeredir) — Haydi. Dun edelim: “Kurtar Aman, bak: Yaklaşıyor kadına Acaba ne yapacak?... Ne 07.. Diz çöktü yere, Çekinerek bakıyor, bak, diğer vahilerel,, Özlemiş olsa gerek beyaz etin tadını, Onlardan habersizce yiyecek mi kadını?!?... fore çöken çıplak adam, kumda göwnla kadının önce saçların, yüzün okşar, sonra ağzını yaklaştırıp omuzun. isrr. Kadın, uzaktan şakrak Kahkabaları andıran, bir çığlık manzara karşısında gözlerini meli vahşiler, onların. terk Minasız deli sadalar çıkarıp koşuşurlar, Ihtiyar kadın bağırır.) — Eyvah, işte mahvolduk.. Buraya geliyorlar, Ellerinde bıçaklar, belki üç yör kişi vari... Tbtiyar, kadının ağzımı Kapat) — Sus, sesini çıkarmal... Belki bulmazlar bizi, Aksi takdirde kalmaz vücudumuzun izi. TVahçiler otomobilin otrafında dört dönmp, kuytu sğaçlar, çalılıklar araştırmaya başlarlar. Kibayet saklandıkları yeri Koyfedip her iki ihya da yakalarlar. Onları el üstünde havada zıplatarak yerlerine götürürler. Korkudan bayılan ihtiyarlar, uçlarından tuttukları geniş bir yaygıya koyu havada zıplatmaya başlarlar, Yarım saat süren bu fe gakadan sonra yera bıraktıkları zaman ihtiyar adam gözünü Açar ve canını kurtarmak Için altınla dolu çantayı onlara uzatır. Vabçiler altınları havaya serpip bağınçırlarkan or ikisi Ge otomobile binip kaçarlar. Tatiyar kadın eevinçieJ — Paramız gitti amma, canımızı kurtardıkl.. — Zügürt yaşıyacağız son günümüzü artıkl,, —Ziyanı yok.. Muhakkak bir ölümden kurtuldukl., iğmurdan kaçıyorkon biz doluya tutuldukl. Kadınl... Azrail gelse bundan sonra nefil Ben köylimden dışarı atmam bir adım bilel, (Bu müthiş fllketten yakalarım kurtaran ihtiparlir, köy. lerine ulaşıp, evlerine ebediyen kapanırlar, Ertesi gün onların babetleri yokken, çebi gazetlrinde çu hayadin okunur) Vahşiler balosu (Dün şebrin en güzel bir plâjında bir “vahşiler balosu, verilmiştir. Davetlilerin hepsi Aret vahşileri elbisesini giymişler ve gene herkes lisanı konuşmuşlardır. Bu esnada, kendilerine sürprir yapmak için saklanan davetli bir karı koca yizlendikleri yerden çıkarılmış, havada &ıp- Hatılmıştar. Hüviyetlerini söylemek istemiyen bu zengin karı koca baloyu tertip eden cemiyete bin altın hediye etmek lütufkârlığını göstermişlerdir.) leri gözetleyip, konuşurlar!) yumarlar. Takat bu osnada Gittikleri otomebili görürl misyonundan: © Gümrük Muhafaza Umum Ku- mandanığı İstanbul Satınalma Ko- Kimyager HUSAMEDDIN Tam idrar tehlil 100 kuruştur. Bült mum tahlilât. Bahçekapı, Emlâk ve dam Bankası karşısında İzcet bey hanı 4668 pm (709) Ankara Müstakil Jandarma Taburu Kumandanlığından: Taburun bir senelik erzak ihtiyacı için aşağıda cins ve miktari Yazılı 23 kalem erzak kapalı zarf usı Satın alınacak ve kapali zarf münakasası 278-934 pazartesi günü saat 15te yapılacaktır. Talipler şeraiti anlamak üzere her gün münakasaya iştirek için mezkür günün muayyen saatinde Ankarada müstakil Tabur ku- mandanlık karargâhina müracaatları, «4487» Erzakın miktarı © Cinsi Kile Kile Azami Asgari 110,000 100,000 Ekmek 1,000 700 Zeytin yaği 11,000 10,000 Sığır eti 6,000 — 4,500 Bulgur 4,000 — 3,600 Pirinç 2700 — 2,500 Sade yağı 2,500 — 2300 Tuz 3,200 3,000 Soğan 1.700 1,500 Sabun 135,000 125,000 Odun 2,300 2,000 Nohut 10,000 8,000 Kuru fasulye 8,000 — 6500 Patates 600. 400 Mercimek 2,500 2400 Toz şeker 1700 1,500 Siyah kuru üzüm 300 150 Tarhana 13,000 12,000 Arpa 8,000 7,000 Kuruot 8,000 o 7,000 Saman 150 100 Hayvan tuzu 28 25 Çay Lu 1,000 Gaz Askeri Liseler Müfettişliğinden: İstanbul ve Bursadaki As. liselerle Erzincan ve Konya Askeri Orta mektepleri için aşağıdaki derslere muallim alınacaktır. 1 — Riyaziye, Fizik, Kimya, Tarih, Coğrafya, Almanca, 2 — Birinci Maddede yanılı derslerin muallimliğine talip olanla" rip, Üniversitenin o derse ait şubesinden mezun bulunmuş olacak* lar veya maarifin aynı derecedeki mekteplerinde müseccel muallim bulunmuş olacaklar veyahut mütekait zabitandan Üniversitede İm- tihan vermiş ve ehliyetname kazanmış bulunacakları Riyaziye için yüksek mühendis mektebi mezunu olması da caig- dir. Almanca ivillerde Üniversitede imtihana sevkedilir. 3 — İstanbuldaki Askeri Liselere talip olanlar için verilecek aylık ücret 84 ve Bursa lisesi için 98 ve Erzincan ve Konya orta mektepleri için 98-108 lira aylık ücret v: 4 — Bu muallimlikler için mütekait zal limlerden arzu edenler hangi mektebe ve hangi derse talip olduk- larına dair yazacakları birer istidaya hal tercümelerini “ Fişlerini , iliştirmek suretile 934 Ağustos nihayetine kadar Ankara Askeri liseler müfettişliğine göndermiş bulunmalıdırlar. Kırıkkaledeki Askeri sanatlar mektepleri için aşağıdaki dersler ielere muallim ve memur alınacaktır. 1 — Atelye müdürlüğü, Atelye ressamı ve resi Tekneloji “Sant bilgisi, muallimliği, musiki muallimliği, 2 — Bu varifelere talip olanların vesikalarının birer suretlerini ve fişlerini bir istidaya iliştirerek 934 Ağustos nibayetine kadar Ankara Askeri liseler müfettişliğine göndermiş olmaları icabeder. 3 — Atelye Müdüriyetine 126, ressam ve resim muallimliğine 108, Tekneloji muallimliğine 108, musiki muallimliğine 98 lira aylık ücret verilecekti. (4555), Istanbul Mıntaka Sanat Mektebi Müdürlüğünden: 934 - 935 Dera senesi için mektebimize almacak talebenin kay dina başlanmıştır. Aşağıda yazılı vesaikle birlikte bir istida ile müracaat edilecektir. A — Nufus tezkeresi “Talebenin yaşı on üçten küçük ve on yediden büyük olmıyacaktır.. B — İlk mektep gahadetnamesinin asl, C — Aşı şahadetmamesi, D — Dört tane kartonsüz vesika fotoğraf. E — Müracaat ve kayıt müddeti 18/8/934 günü akşamina kadardır. Müsabaka İmtihanı 20/8/934 tarilinde yapılacaktır. (4525) ve muallimliğiş 1 — Gümrük muhafaza kıtaatı için 8,000 metre çamaşırlık ber “ pazarlıkla alınacaktır. 2 — Pazarlık 18/8/934 cumartesi günü saat on birde: 3 — Tazdikli şartnamesi her gün komisyondan ulnabilir ve pünnesi de görülebilir. 4 — İsteklilerin yüzde yedi buçuk teminat olan “156, liralık vezne makbuzu veya Banka mektuplarile belli zamanda komisyona gelmeleri (4649) Şartnamesi veçbile yüz on yedişer bin adet Ramazan ve Kurban işleri tabettirileceğinden tatiplerin 15/8/934 çarşamba günü & on beşte komisyona müracaatları, (4551) Tayyare Piyango Müdürlüğünden; Musevi Lisesi Beyoğlu, Kumbaracı yokuşu Torsnman sokak Telefon 41884 Kayıt ve tecdidi kayıt muamelosi & ağu toptan libaren cuma ve cumartesiden başka hargün saat 0-18 arasnda yapılır Zayi — İstanbul deniz ticareti mü dberlüğünden almış olduğum relelik ço. hadetanmem! sayi ettim, yenlslal ala cağımden eskisinin hükmü olmadığı ilân olunur. Ali oğullarından Temail oğlu Şerafeddin, gehadetname No, 845 Istanbul Mıntaka Sanat Mektebi Müdürlüğünden: 934 - 935 ders senesi için Anki inşaat usta mektebine talebe alınacaktır. Aşağıda yazılı vesaikle birlikte ve bir istida ile müra- at edilecektir. A — Nufus tezkeresi “ Talebenin y yediden büyü olmayacaktır. B — Ilk mektep şahadetnamesinin aslı, C — Aşı şahadetnamesi, D — Dört tane kartonsuz vesika fotoğrafı. E — Müracaat ve kayıt müddeti 18/8/934 günü akşamına kadardır, a imtihanı 20/8/934 taribinda yapılacak! pon üçten küçük ve on