12 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

12 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Sahife 6 12 Ağustos 1934 NELER OLUYOR? Bir zevk için 250 bin dolar! Amerikalıların para ile her #ey | yapılabilir demelerine inanmak | lâzım gelecek, Her halde son 2a- manlarda para sayesinde Y: bir düğünün fevkalâdeliği bu söze inanmıya sevkediyor. Va- ka şu Amerikanın en iyi pol oynayı- cis diye tanınan Winston Guest ile, Amerikanın en güzel kızların- dan ve milyarderlerinden Elena Mac Cann biribirlerile ilk defa, Amerikanın en lüks deniz banyo- larından olan Palm Beachta, lüks bir otelde tanışmışlar, sevişmişler ve neticede evlenmiye karar ver. | gecikmiş, mişlerdir. gününü, bu ilk tanıştık” ları dekor içinde tesit etmek genç nişanlıların en büyük emeli... Fa- kat bu dekor arzu edilmekle be- raber, düğünün Nev Yorkta ya- pılması isteniyor. Şu halde iş ga- yet basit: Nev Yorkta, istenilen manzarayı canlandırmaktan iba- Tet Genç kızın babasının Nev York- taki sarayının muazzam bahçesi için altüst edilmiş, yüzlerce irlü hurma Hurmaların yaprakları düğün günü hafif bir meltem ile sallanmakta, semada yıldızlar pırıldamakta idi. Tabi ki, bu rüzgârı yapan, çalılar arı Otomatik surette işliyen aletler, havaya, sicak memleket orman larımn kokusundan serpiyordu. Ormancığın etrafı mahir dekorlar ile çevrildi gibi görünüyordu. Nev Yorkun orta yerinde Palm Beaehin bir kıs- mi tamamen yaşatılmıştı. Evvelâ gayet mahdut davetliler önünde, ormanın bir köşesine ku- ralan mihrapta, nikâh yapılmış, sonra, binlerce davetli bahçeye Bu dekorlar, Amerikalı milyardere 250,000 do- lara malolmuştur. Büyük (o tayyareler Almanlar evvelce dünyanın en büyük deniz tayyaresini inşa et- mişlerdi. Do-x işaretini taşıyan bu tayyare 59 yolcu tasımakta ve va- sati sürati saatte 115 mil idi, Şimdi Almanlar bunun daha © büyüğünü yapmağa karar vermiş lerdir. Yeni tayyarenin plânlari hazırlanmıştır. Bu tayyare 200 yol- cuyu eşyası ile birlikte götürecek ve sürati saatte 187 mil olacaktır. İngiliz gazeteleri bundan daha büyük tayyarenin yapılabileceğini © yazıyorlar. Cu taşıya şası kabil olduğunu yazıyor. Hat. tâ böyle bir tayyarenin proje bile neşretmistir. Bu tayyarenin sürati saatte 220 mil olacak ve İn- © giltere ile Amerika arasındaki me- safeyi 15 saatte katedebilecektir. | Tayyare içine muavin bir teyyare ile bir kaç otomobil de alacaktır. Tirede bakım yurtları Zayıf çocukları tebdilhava et- firmek ve bakmak üzere Tirede açılan bakım yurtları faaliyetleri. ne devam çtmektedirler. Tirenin ça güzel mevkilerinden olan Arpacılar ve Boğaziçinde vücuda getirilen bakım evlerinde- ki çocukların sıhhatleri üzerinde büyüle eticeler elde edilmişti inden, uçsuz bucaksız | Bahçe içinde nde güzel bir şehir ,Denizli manzara itibarile emsalsizdir, mesireleri çok güzeldir Denizli (Umu- muhabiri- mizden) — Na- zilliden trenle 3 saatte o buraya geldim. — Vakit orta. lik oldukça es merleşmişti. Bu. rası'da benim bilmediğim yer- lerdendir. İstas- yon © şehirden epeyce uzakta” dır. Tanıdığım kimse yok. Her- kes trenden çık- tı, kimisi yalnız ve kimisi de is- tikbale gelenler» le dağılıp gitti ler. Ben ista yona memur olan polis Ce- mil efendiye kendimi tanıta- rak bir araba buldum. Cemil efendi beni Delikli çınardaki | Eyüp ağa oteline gönderdi. Ve lâzim gelen tembihatta bulundu. | “Araba parasının 20 kuruş olduğu- nu söylediler! Bu kadar uzak bir mesafeye yirmi kuruşun az oldu. | ğunu söyledimse de (belediyenin tarifesi böyledir) dediler! O za- man burada bir belediyenin mev. | cut olduğunu anladım ve memnun | kaldım. Oteller Vali beyin emarile burada otel bulunmadığı ilân olunmuş ve otel diyerek açılmış olan binalara da (han) adı verilmistir. Vali beyin, çok makul olan mütalcaları veç- bile bunlarda banyo, salon, kon- for namına hiç bir şey olmadığı hakde otel diyerek müşterilerden la para almalarına meydan ve- rilmemesi düşünülmüştür ve çok isabet edilmiştir. Keşki di lâyetler de böyle yapsalar. Benim yattığım han mevcut mi- safirhanelerin en iyisidir. Antre- sinde havuzlu bir bahçe ve geniş- çe bir kahvehane vardır. Odamın Yalnız koridora açılan bir tek pen- ceresi, bir adi masası, küçücük bir aynası, bir kaç sandalyasi ve rs- hat bir karyolasi vardı. Yukarıda Denizlinin meşhur Çamlık mesirosi, Incirlipi mevklind. Manzarası Denizli hakikaten bir derya dır! Her ne kadar ismi gibi su de- ölse de her tarafından sular ak- makta ve her neresi bir metre ka- zılmış olsa dereler fışkırmaktadır? Vilâyet merkezinin her tarafı açlık ve yeşillik içinde oldu- Zundan ve her evin geniş bahçe- eri bulunduğundan $tbir kâmilen bir bahçe halindedir. Şehrin binaları vâsi bir sahaya dağıldığından yalnız bir ana cad- de göze çarpar. Vaktile Arap sey- yahlarından İbni Batuta buraya gelmiş ve memleket halkından umduğu parayı koparamayınca her gittiği yerlerde bura için (Do- muzlar diyarı) demiş olduğunu ri- .vayet ederler ki Deniz isminin de (Domuz) kelimesinden kalmış ol- ması muhtemelmiş! Ta istasyondan başlıyarak De- Bildi çinar ve Fındık suyuna ka” dar uzanan mühim bir cadde var- dır. Bunun gerek genişliği yekse iki tarafındaki gölgeli ağaç- arın birer abide gibi duruşlari pek hoş bir manzara teşkil eyle- mektedir. Bu kıymetli caddenin diğer kısmi da paket taşlarile dö- şenmiş okaydı dünyada misli bu- ir şa rah olacakmış. Hükümet kon: iile bütün daire- ler ve şehrinen güzel binaları hep bu cadde üzerin- dedirler. Şebir meyilli bir sırt Üzerinde ve ra- kımları yüksek dağ ilelerinin ekeni desi Uzaktan ve ya- kından bakıldığı zaman alar görünmez ve be- yeti umumiyesile burada ehir bulunduğuna di ir bir kanaat hu- sule gelmez. Bir gezinti Şehrin ber & rafını ve şebi dolaşmağa 4 muvaffak oldum. Ğİ Şebrin * bir ke rında beledi. yenin himmeti ve beyin kıymetli müzaheretile İncirli pınar mevkiinde büyük bir yüzme havuzu ve yanına da 60- yunacak odalar ve bir'de sarı kum- lardan bir plâj yapılmıştır. Şu cak günlerde herkes buraya gelip yüzmektedirler. Denizlilerin de- nize olan ihtiyaçlarını şu suretle tatmin eden vali beye herkes mü- teşekkir kalmıştır. Bu plâjın ya, başında halkın da ailelerile b likte yüzmeleri için daha büyücek bir havuz yapılmasına karar ve- rilmişti Oradan sonra vilâyetin nümu- ne fidanlığım ziyaret eyledim. Burasını da memnuniyetle te- maşadan sonra,daha yukarıdaki Çamlık mesireye gittik ve oradan dönüşte de muhterem sikerler mizin karargâhlarında bir müd. det istirahat ettik. En nihayet mahfil bahçesine dönerek gece geç vakitlere kadar sayedar çam- hklar altında, sanatkârane yapık mış büyük bir havuza hâkim sed- ler üzerinde oturarak Şehir ban- dosunun ve bilihara de gelen in- cevaz takımının nağamatını dinle- dik ve bir ilkbahar havasını yarak yerlerimize avdet eyledik. Ragıp Kemal aşağı Dokumacılık Nazillide yeni yeni tezgâhlar açılıyor Nazilli 10 (Hususi) — Civar kazalarda olduğu gibi Nazillide de dokumacılık inkişaf etmekte- dir. Bilhassa bahçe evlerinde tez gâh açanların adedi günden güne fazlalaşıyor. İki ay evvel bazı töc- .carlar mahalle aralarına beşer, al zur ve istirahatini selbettiklerin. den belediye tarafından bunlar kapatılmış, memleketin kenar ma- hallerinde imalâthane yapmalari Feci bir kaza Bir genç tren altında kalarak parçalandı Bandirma 10 (Hususi) — Bu sabah şehir civarında raylar Üze- rinde parça parça olmuş bir Genet bulunmuştur. Yapılan tah- kikatta bonun arabacı Kadir isminde 20 yaşında ve henüz nipanlanmış bir gence sit olduğu anlaşılmıştır. Kadirin şehrin kenarından ge- çerken makinist lamel efendi İdaresinde olan marşandir. treni- fu alımda kaldığı ve parçalan düğ » anlaşılmıştır. Fakat hiç bir ses iştilmediğinden kazanm vakuu aolaşlamamı, bade ancak bu meydana çıkmıştır. Nazillide su Şehre memba suyu getirtiliyor Nazilli 10 (Hususi) — Nazilli. ye otuz kilometre (o mesafede (Uyukbaba denilen mevkide ol- dukça bol soyu havi membalar ırdır. İki gün evvel belediye re- isi Emin bey ve su mühendisi M. İskarpa mahallinde tetkikat yap- tılar, (18) memlımı birleştirip bir borudan akıttırılacak olursa sani- yede (12) litre su vereceği anla- sildi. Su meselesi iki sene zarfında ik- mal edilecek ve belediyeye (100) in liraya melolacaktır” HAZIM CIHAZI: Mide ve barsak bozukluklarında perhizin ehemmiyeti Tababetin karanlık sahasını hiç şüphesiz ki mide ve barsak has- talıkları teşkil eder. Zaman za- man bundan muztarip olmıyan he- men hiç kimse yok gibidir. Bu bozukluklar; alınan gıdaların $€- kil, nevi ve evsafına, gayri mun- tazam yaşayış tarzlarma, lüzu- mundan fazla istimal edilen kilerle sihhi şeraite riayet edi yerek gelişi güzel az veya çok nan gıdaların tesirine tâbi keyfiyettir. Bir hastalığın icabatına göre mun- tazam ve az çok uzun bir müddet tatbik ve takip edilecek perhizle hiç ilâç kullanmağa ihtiyaç kak maksızın tam ve daimi bir şifa ek de edilebileceğini anlatacağız. Hazım cihazı hastalıklarının te- davisinde pek büyük kıymeti olan perhiz; maalesef şimdiye kadar yalnız halk arasında değil, bir çok tıp mensubini arasında da lâyık olduğu ehemmiyetle karsı- lanmıyarak pek çok ihmal edilen bir tedavi metodu olarak kak maştır. Senelerdenberi uğraştığımız bu saha hastalıklarının tedavilerin 'de elde ettiğimiz yüksek neticeler- de perhizin büyük rolüne kani olduk. Bugün midenin en mühim hastalıklarından olan mide yara- Sı ile ameliyesi mümkün olmayan mide, barsak kanseri tedavile rinde bile kullandığımız şifa va- sıtalarının başında perhiz teda- visi gelmektedi Şu halde görülüyor ki diyet te- davisi usulü bu cihaz hastalıkları” pın her şeklinde tatbik edilebile- cek bir metottur. Hazım borusundaki arıza dola- yısile ameliyat görenler, ameli yaltan sonra da perhize riayet et zmelidirler. Görülüyor ki mide ve barsak” larından şikâyet edenlerin elle İ rinde tatbik edilmesi oldukça ko- lay olan bir usul var. Bu usule ria- yet suretile rahatsızlıklarından ta- mamen kurtulmak veya ıztırap- larını tahfif etmek her zaman içi mümkündür. Henüz biç hastalık geçirmemiş, fakat bu cihazını her türlü marazi tegayyürden koru- mak istiyenlerle bünyelerinde gi dalara karşı yaradılış hassasiyeti gösteren kimselere, midesinde şiş- kinlik, ağırlık, tazyik, yanma, ek- şilik, kazıntı, genirti, hazımsızlık, hafif sancı gibi bir çok rahatsız lıkları bulunanlara; yemekten ev- vel veya sonra az veya çok şid- detli sancı nöbetleri yapan mi de yarası hâmillerine; ince ve kalın barsaklarında muhtelif 6€- beplerle husule * gelmiş. hâd ve müzmin nezlesi mevcut olanlara; ishal, kabız, buruntu, basur me- sebepleri çok muhtelif zını gösterenlere, mi- de ve barsaklardan her hangi bir hastalık dolayısile ameliyat olup ta ıztırabatı gecmeyip de- vam edenlere; en nihayet ameli- yattan sonra kendisinde hiç bir rahatsızlık hissetmediği halde has- talığının nüksetmemesini temin gayesini takip edenlere | perhiz gok şayanı tavsiye bir usuldür. Mide, barsak hastalıkları s8- smda senelerce Avrupada yap- tığım tetkikatın ve tecrübelerimin! verdiği müsbet kanaatlara istina- den halkımıza bu mühim hastalık- larda takip edecekleri yolları termeğe ve hastalıklarının icap et- i yaşama tarzları hakkında malümat vermeğe çalışacağız. Dr: Yaküp Asim