19 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

19 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Istanbula seyyah celbi için ne yapmalıdır? Ahmet Cevdet bc); soruyor: “Bu koca şehirde eğlence namına ne var?,, İkdam sahibi
 Kurultay toplandı, tezlerin okunmasına başlandı Gazi Hz. müzakeratı sonuna kadar Türk dili iki Dolmabahçe sarayı salonunda sa
 İsmet paşa dün geldi jaşa vapurda, aşağıda Sinopta...
 Zilede seller tahribat yaptı 3 kişi boğuldu, 400 ev nü Zileye yağan şiddetli yağmurlardan Dere boğazından  seller gelmiş ve

Dağına göre ... Kar yağarl... Sama Te ENNE pi eş PAZAR — 19 Ağustos 1934 © Telefon : 24240(İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Matbaa) - 20113 (Klişe) Kurultayın açılma resmine alt intibalar : Toplanma salonundan bir görünüş, Kâzim paşa mutkunu irat ederken, Gazi Hz. İstiklâl marşını dinliyorlar Kurultay toplandı, tezlerin okunmasına başlandı Gazi Hz. müzakeratı sonuna kadar takip buyurdular Türk dili ikinci kurultayı, dün Dolmabahçe sarayı salonunda sa- at on dörtte toplangıştır. Kurul tay âzası ve dinleyiciler saat on dörtten evvel salonu doldürmuş- lardı, Tam on dörtte Reisicumhur Gazi Hz. refakatinde başvekil ise met paşa bulunduğu halde, hazı runun alkışları arasında salon teşrif © etmişlerdir. — Reisicum: hür Hz, şiddetli alkışlarla karşılandı. ve | hürmetle | se- lâmlandı, — İstiklâl mari ve Kurultay marşı dinlendikten son- ra, Maarif vekili Abidin bey kür. ir nutuk irat etmişti süye gelerek Vekil bey bu nutkunda, büyi Türk milletinin tarihteki mevkli- ni, medeniyetler yarattığın izah ettikten son at devrinde, karanlıklar içinde kaldığım ve bütünbu — karanlıklar “erva uçuruma sürüklendiğini, bu au da, milletin içinden çıkan Gazi- nin Türk milletini felâketten kur- tardığını söylemiş ve demiştir «Asil Türk milleti yük başbuğu arasında oldu, Bu antlaşmada büyük Türk milletine yükselme yolları göster. i. Bu yükselme işinde Türk dili, Ismet paşa dün geldi Başvekli Ismet paşanın seyahatine at Intibalardan: Yukarında Ismet paşa vapurda, aşağıda Sinopta Başvekil İsmet paşa, iktisat vekili Celâl bey dün saat on ikide Gülcemal vapurile Sinoptan gelmişlerdir. Vapur dönüşte fırtınaya tutulmuş ve Boğaza yaklaşıncıya kadar sallanmıştır. İsmet pa vapurdan çıkar çıkmaz Dolmabahçe sarayına gitmiş ve dil kurulta- yının içtimanda bulunmuştur. bie di hai girmesi, ve bahsetti. Türk tarihi de ön safta bulunu- yordu.» Vekil bey, harf inkılâ ehemmiyetini izah ettikten sonra, Türk dilinin herkesin anlıyacağı > Bu ihtiyaç üzerine birinci Türk dili kurultayının toplandığını, dil encümeninin iki senelik müsbet aliyetini anlattı ve «Kurultayi açıyorum» dedi, Kürsüye Türk dili tetkik ce- miyeti umumi kâtibi Necmi bey gelerek Büyük Millet Meclisi reisi dâzım paşa Hz, nin Kurultay baş- kanlığına seçilmesini teklif ett. Teklif ittifakla kabul edildi, Kö- zım paşa Hz. alkılşar arasnda kürsüye geldi ve hazıruna yeni ve açık türkçe ile, kurultayın göz kı maştırıcı çalışmasından, o muvaf- fakiyetinden bahseden bir nutuk irat ekti, © Bundan sonra Türk di sında büyük hizmetleri Reşit Galip, ve Samih Rifat bey- lerin ölümleri münasebetile bir dakika süküt edildi (Devamı 2 nci. sabifede) Zilede seller tahribat yaptı 3 kişi boğuldu, 400 ev harap oldu Tokat 18 (Hüsüsi) — Cuma gü nü Zileye yağan şiddetli yağmur. lardan Dere boğazından seller gelmiş ve 400 eve su dolmuştur. Sahar görülen Bunlardan iki yüzü oturulamıya- cak haldedir. Bundan başka iki kahveyi sel- ler tamamen sürüklemiştir. 60 aşlarında bir kadınla 6 ve 8 yaş- larında iki çocuk boğulmuştur. Çocukların cesetleri bulunmuştur, Vali, Zileye gitmiştir. Zile 19 (Hususi) — çok harman ve bostanları pürmüştür. Şehrin su yolları bo- zulduğu gibi bir kısım telgraf hat. ları da harap olmuştur. Yeni mez- | baha yıkılmış, üç evle bir cami ve sular Ikdam sahibi Ahmet Cevdet bey Avrupadan yeni döndü. Ha- stadın ötedenberi alâka- dar olduğu bir çok memleket me- selesi olduğunu bili Cevdet beyi Sıraservilerdi umanında ziyaret ettim, Evvelâ ınbula seyyah celbinden başl Ahmet Cevdet bey diyor ki. “ — Ben İstanbula seyyah celbi hakkında yazılan bütün ya söylenen bütün fikirleri hay: ve birer kalem eğlencesi olarak görüyorum. Çünkü İstanbul bu şeklile bir seyyah şehri olamaz. Turistten maksat sabah gelip ak- gam giden insanlar değildir. Fa; dalı seyyah bir müddet İstanbul. da kalacak ve şehirde para bira- kacak olan seyyahtır. Bugün Mısır, Atina mükemmel birer seyyah şehri olmuştur. Bul- garistan seyyah celbine son dere- ce ehemmiyet veriyor ve plâjla: rile yavaş yavaş mühim bir ret kazanıyor. my — Hakikaten Merihte insan ver mı? — Hayir, Istanbula seyyah celbi için ne yapmalıdır? Ahmet Cevdet bey soruyor: “Bu koca şehirde eğlence namına ne var?,, a Atina seyyahla dolu. imde buradaki refaha hayran oldum, Atina seyyahlar yesinde gayet geçiniyor. akat Atina cek, alakoyacak pek çok şeyler yardır. Almanlar son zamanlarda sıcak cenup memleketlerine inme- ğe başladılar. Fransanın ve İtak, yanın cenubuna gidiyorlar. Ni- gin? Çünkü oralarda mükemmel eğlence var, iyi bir hayat var?. Rica ederim, seyyah bizde, s- tanbulda kalacak ta ne görecek? Aramızda konuşalım, bu koca şe- birde nasıl eğlenecek, nasıl vakit geçirecek?. İstanbulda eğlence namına ne vardır?, Ben bile buralı olduğum halde bazan canım sıkılıyor: — Nereye gideyim?.. Nereye gideyim?, diye saatlerce bir yer düşünüyorum, fakat bulamıyo- rum, «Haydi bir plâja gideyim!» diyorum. Hepsi dünyanın birer ucunda, Nakil vasıtaları az, Bi- tapa, tüfeğe dair bir şey görünmüyorlar