19 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

19 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Sahife 10 öz AKŞAM. z 19 Ağustos 1934 - . yi Deniz Lisesi Müdürlüğünden: Korseleri Başvekâlet istatistik Mektebimize yüz sekizer lira ücretle bir ye bir riy hususi bir dina ile bal lir 8 Numaralı Kataloç in bie dal müz nen. gönzermemiz! “Dişleri Kurtarır ! Diş etlerini Kuvvetlen- dirir | Ağız kokusunu 'defeder ! Ağızdaki bütün muzir mikroplari Tophanede levazım âmirli Fen tatbikat mektebi emrinde bulunan güvercinlerin uçuş nal liyatına talip zuhur etmediğinden pazarlığı 218/934 Salı günü 14,30 da yapılacaktır. Taliplerin Topbanede komisyona gelmeleri, “200, “4812,, * Tophane fırını için yerli bir hamur makinesi 21/8/934 salı günü saat 155 te pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri. (204) (4853) * Levazım Âmirliğne bağlı kıtaat için 326,700 kilo kuru ota tal çıkmadığından 21/8/934 salı günü Saat 15 te pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri, (205) (4852) k Kuleli lisesi, ölçme taburu ve merkez inzibat kıtasının ocak- larının tadili 21/8/934 salı günü 14 de kuleli lisesi ayrı diğer. leri ayrı pazarlığı yapılacak Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri, “199,, 4778, için yüz elli bin palı zarında ve teklifler usuline | muvafık çıkmadığındı 261/934 pazar günü saat 15 pazarlıkla alınacaktır. Taliplerin Tophanede satmalma komisyo- Duna gelmeleri. “212, “4887, * Levaım âmirliğine bağlı kıtaat için 522,000 kilo odunun kapalı zarfında verilen fint pahalı görüldüğünden pazar- lığı 268/934 pazar günü saat 15,30'da yapılacaktır. Taliplerin Tophanede komisyona gelmeleri, “211, “4888, tanbul e ———— —— umum müdürlüğünden: 1 — İstatistik tahsil etmek ve avdetlerinde istatistik umum müdürlüğünde edilmek;üzere 1416 numaralı kanununun hükümleri i mektep mezunu üç kişi Avrupa ve Ame- rikaya tahsile gönderilecektir. 2 — Bunlardan birisi Roma istatistik mektebinde, diğer ikisi Nevyork Kolombiya ünivesitesinde tahsil edeceklerdir. İlk sene lisan tahsiline, iki sene 64 üncü maddesi mucibince istatistik umum müdürlüğünde vazife görmeğe mecbur olacaktır. 5 — Bu talebeye, maarif vekâleti tarafından, ecnebi memleket- lerde tahsilde bulunan sair talebe misillü tahsisat verilecektir. 6 — Taliplerin yaşları yirmiden küçük, otuz beşten fazla olm yacaktır. 7 — Talipler ya hizmeti askeriyelerini ederek askerlikle ilişikleri olmadığını müisbit evrak ibraz edecekler veya üç sen tahsil esnasında askerlik hizmetinden mücccel bulunacak yaşta olacaklardır. 8 — Talipler arasında Ankarada istatistik umum müdürlüğünde ve İstanbulda maarif müdürlüğünde aşağıdaki ilim zümrelerinden tahriri müsabaka imtihanı yapılacal A— e “Hesap ve Cel B — İktisat “Umumi malümat, Ç — İlmi mali “Umumi malümat, Ç — Umumi coğrafiya D — Lisan “Frasızca, İtalyanca, İngilizce veya Almancadan tercüme ve tahrir İmtihanlar Eylülün 8 inci cumartesi günü yapılacaktır. 9 — Taliplerin saşağıdaki vesaikle bizzat veya muvazzah adres- lerile tahriren 4 Eylül 1934 tarihine kadar istatistik umum müdür. lüğüne müracaat eylemeleri lâzımdır. A — Nüfuz tezkeresi. B — Mektep şehadetnamesi veya C — Ahvali sıhhiyesinin tahsil bir heyeti sıhhiye tarafından veri addak sureti olduğu hakkında resmi iş rapor. 'Ç — Muhtasar tercümci hal varakası D — Yukarda 7 inci maddede zikredilen askerlik vesik: E — İki adet kartpostal büyüklüğünde fotoğraf 10 — İmtihanda muvaffak olanlardan hangisinin Romaya ve hangilerini Amerikaya gönderileceklerini istatistik umum müdürlüğü tayin edecekt (4869) Müdürlüğünden: 1 — Gazi Orta Muallim mektebi ve Terbiye Enstitüsü talebe kayıt ve kabul muamelesine 15 Ağustos 1934 tarihinde başlanacak- tır. Müessesenin Pedagoji, Edebiyat, Tarih - Coğrafya, Tabii ilimler, Riyaziye, Resim - İş, Beden terbiyesi şubeleri vardır. Mektebi biti” renler; Orta mekteplere, Orta dereceli meslek mekteplerine muallim ve ilk mektep tedrisat müfettişi tayin edilir. 2 — Gazi Orta muallim mektebi ve Terbiye Enstitüsü Yüksek derecel 3 — Yukardaki zümrelere; Lise ve altı senelik muallim mektep- leri mezunları müsabaka ile alınacaktır. Beş senelik muallim mektebi mezunlarından en az bir sene muvaffakiyetle ile mektep hocalığı yapanlar yalnız Beden terbiyesi, Resim - İş şubelerine müsabaka ile girebilir ise ve altı senelik muallim mektebi mezuniyet imtihanına kalanların da müsabakaya girmeleri caizdir. Ancak; bu gibi talebenin müsabakayı kazandığı takdirde mektebe alınabilmesi, 1934 Eylül deyresinde şehadetname almaya muvaffak olmalarına bağlıdır. $ — Kayıt ve kabul şartları Maarif Müdürlüklerine gönderilmiş. tir. Mektebe girmek isteyenlerin 6 Eylül 1934 Perşembe gününe kadar girmek istedikleri şubeyi tasrih ederek bir istida ile bulun dukları yerin Maarif Müdürlüğün atları lâzmdı 6 — Mu r B ve 9 Eylül 1934 tarihinde tar, (4743) Posta T.T. Umumi Müdürlüğünden Idarede muhtelif derecelerde münhal bulunan memuriyetlere musabaka ile memur alınacaktır. Musabakaya aşağıda yazılı şartları halz olanlar. girecektir. A — Lise mezunu olmak icra edileceği günde 18 yaşından aşağı 30 yaşından yukarı olmamak, Bu şartları haiz olupta talip olanlar, mektep şahadetnamesini, nüfus terkere suretini veya aslmı, iyi bal ilmübaberini, sıhhat aporu ve aşı kâğıdı İle askerlikle” derecei alâkannı gönterir vasi kayı istidalarına rapten Ankara'da Umum Müdürlüğüne ve İstanbul- da Posta ve Telgraf Baş Müdürlüğüne Ağustosun yirmi beşinci gününe kadar müracaat etmeleri Lâzımdt. Yuksem tahsil görenlerden imtihanları ve Fransızca bilgileri Hey'eti Mümeyyizece beğenilenler muvaffakiyet derecelerine göre 22 ve 25 ve 30 lira maaşlı memurluklara tayin olunacı İmtihan Ağustosun otuz birinci cuma günü Ankarı #alebesinden Eylül ma; Istanbul belediyesi ilânları İlk mektenler için lüzumu olan 1000 adet ders masası kapalı zarfla münukasaya konulmuştur. Talip olanlar şartname almak üzere Levazım müdürlüğüne müracaat etmel, münakasaya girmek işin de 600 liralık teminat makbuz veya mektubu ile teklif mek- tuplarını 23/8/ 934 perşembe günü saat on beşe kadar Dalmt Encümene vermelidirler. — “4363, Gazi Terbiye Enstitüsü | bir Ingilizce muallimi alınacaktır. Madde 1 — Ingilizce muallimi Mutlaka üniversitede bilimtihan liyatcameyi haiz veya maarifte müseccel İngilizce muallimi olacal 2 — Riyaziye muallimi: Üniversite riyaziye şubesinden veya yüksek mühendis mektebinden veya yüksek muallim mektebi riyac ziye şubesinden veya maarifte müseccel lise riyaziye muallimi olacaktı 3 — Coğrafya muallimi: Üniversite coğrafya şubesinden mezun veya maarifte müseccel lise coğrafya muallimi olacaktır. 4 — Riyaziye ve coğrafya muallimi müteksit zabitlerde üniversitede imtihan vermek şartiyle almabilir. 5 — istekli bulunanlardan biç bir yerde vazifedar olmıyanlar edilecektir. 6 — Arzu edenlerin nihayet 20 Ağustos 934 tarihine kadar Heybeliada da bulunan mektebimize müracaatları, “4685,, Galatasaray Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Ağustosun yirmi beşinci cumartesi gününden itibaren tale beninkayıt ve kabulü muâmelesine başlanacaktır. 2 — Derslere bir teşrinievvel pazartesi günü başlanacaktır. 3 — Orta, Lise ve Ticaret kısımları mezuniyet imtihanları bir Eylül cumartesi gi ilk kısım ikmal ve mazeret imtihanları on beş Eylül cumartesi günü, Orta, Lise ve Ticaret kısımları ikmal imtihanları ile yeni talebenin kabul imtihanları yirmi iki Eylül cumartesi günü başlıyacaktır. 4 — Leyli talebenin senelik tahsil ücreti, Lise kısımları için 300, ilk kısım için 275 liradır. Üç taksitte tahsil edilir. Kayıt ve kabul muamelesile beraber birinci taksitin tediyesi şarttır. Yedinci ve ondan aşağı dereceli memur çocuklarile ücretli talebenin ikinci ve üçüncü kardeşlerinden tenzilât yapılır. 5 — Fazla tafsilât almak isteyenlerin Mektep İdaresine müracaat» 4763) İstanbul Limanı Sahil Sıhhiye Merkezi Baştabipliğinden: Galata'da Kara Mustafa sokağında merkezimiz binasının dışardan yağlı boyasile içeride bazı aksamının tamir ve sıvaları 25/ Ağustos 934 tarihine müsadif Cumartesi günü saat 14 buçukta merkür merkezde müteşekkil komisyonda açık münakasa suretile ihale kılımacağından taliplerin şartnamesini görmek üzere Levazım memurluğuna müracaatları, “4370,, Ekmek, Et, Erzak, Sebze ve Mahrukat Münakasası Küçük Sıhhiyei Hayvaniye memur mektebi Müdürlüğünden : Mektebin 1934 senei maliyesi nihayetine kadar Ekmek, Et, Erzak, Sebze ve Mahrukat ve Levazımı sairesi açık usul ile münakasaya konmuştur. İhalesi 29 Ağustos 934 Çarşamba günü saat 14 te Fındıklıda Yüksek mektepler muhasebeciliği mübayaat komisyo- nunda icra olunacaktır. İstekliler şartnameleri görmek üzere her gün Selimiyede Mektebe ve omünakasaya iştirak edecekler */, 7,5 teminatı muvakkate akçesile yevmi mezkürda komisyona gelmeleri (4319) Erenköy Kız Lisesi Müdürlüğünden: 1 — Ağustosun Yirminci Pazartesi gününden itibaren mektebimiz ilk kısmı dördüncü ve beşinci sınıflarına ücreti leyli talebe kaydına başlanacaktır. 2 — İlk kasim leyli ücreti 200 liradır. Baremin yedinci derecesina kadar maaş alan memur çocuklarından yüzde on, kardeşlerin ikin- cisinden yüzde on beş diğerlerinden yüzde yirmi tenzilât yapılır. 3 — Kayit için talebenin velilerile birlikte gelmeleri, fazla tafsi- in mektep müdürlüğüne müracaat edilmesi lâzımdır. “4762, ter Iktisat Vekâletinden: Vekâletimiz ölcüler ve ayar müdürlüğünde açik bulunan vazifelere birisi elektrik öbürü mekânik ölçüleri mütehassısı iki fen müşaviri ile birisi kimya öbürü elekktrik diploma mühendis veya doktoru ve bir yüksek mühendis mektebi veya Üniversite Fen Fakültelerinden mezun olmak üzere iki laburatuvar mühendisi ve Demiryollarında vagon ve baskül muayenelerinde çalıştırılacak Ül te Fen Fa- kültelerinden, toknikum, robertkolej veya San'atlar mektepler makine şubelerinden mezun iki, Ankara, İstanbul, Samsun, Mersin ve İzmirdeki ölçüler ve ayar Mıntaka Baş Müfettişliklerinde çalış» tırlmak üzere de 15 ayar Fen memuru ile Müdürlük büro işleri içln iyi tahsil görmüş ve tecrübeli bir mümeyiz alınacaktır, Fen Müşavirliklerinden başka açık vazifeler içi ler ve ayar Müdürlüğünde ve İstanbulda Marma: Mıntakası ölçün ler ve ayar baş Müfettişliğinde ebliyet iretihanı yapılacaktır. Bu imti- handan önce açılacak ve 15 gün sürecek olan hazırlama kurslac da gösterilecek nazari ve ameli derslerle dilekcilerin tareleştiri İnatihan Ankarada ölçüler ve ayar Müdürlüğüne vermeleri veya gönderme- İeri lâzımgelen vesikaların nelerden ibaret bulunduğu, kurs pro- gramı, verilecek ücretler ve sair şartlar Ankarada ölçüler ve ayar Müdürlüğünden ve İstanbul, Samsun, Mersin ve İzmirde Mıntaka ölçüler ve ayar Baş Müfettişliklerinden soruap öğrenilebilir, Bu vazifeler için bundan evvel müracaat ederci: imtihana girmiş olanlar da eski müracaatlarını yenilemeli ve noksan vesikalarını tamamlamalıdırlar. 4870)