20 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

YY | Sahife 16 AKŞAM 20 Ağustos 1934 RAL AE RM EL AYI KÜÇÜK İLÂNLAR RENEE YL LALE ALARA) 4 — İş arıyanlar mmm ama Teknik tahsili yüksek bir Türk genci — İnçilizos ve almanca tercüme Kabul eder, ve 17 den itibaren bürodada çalışır, X. Yarak, Post rostant Ankara mdrosina mhracaat, -1 Çınık sahiplerils kürkçülerin nazarı dikkatıne: Ada tavşan, ta vak, domuz, ipek böcek ve esir bay. anat üzerinde ameli çok kuvvetli bir mülahssıs çiriş ve Kürkçüler ile iş yapınak istiyor. Talip olanlar. İstanbul Çişak pazarında 40 No lı Tohum maa: zasındâ Agop Cu'fayan efendiye mi cant, — pe e e Muhasip — Daktile, fransızca, ak münca bilen çok tecrabeli bir muhasip, Aş arıyar, Günda birkaç saat için defter lerinizi o muhaberatınızı temin edör, aışamda “Klip, rümüzile müracaat, —0 2 — İşçi arıyanlar Tahrir ve kitabeti kuvvetli — Daktiloya vakıf bir kâtibo ihtiyap var dir. Taliplerin her gün seat dörtten beşe, Kadar Guluta Danlb Sigorta Han 27 numaraya müracaatları, —a Büyük bir müessesoden — Fransizca muhabere, stenografl ve dak #lografi bilir bir tnrit hanim isteniyor. Akşamı vasılasila B. N, rümuzuna meki tapln mravank, Si Daktilo aranıyor — Genç tir kız daktilo isteniyor. Taksimde Park oteline müracaat. EE Terceme ve yâzı — İşlinde çaliştirlmak: azra, almanca, fransızca, ingilize lisanlarından bir veya bir kat çini bilen hanımların (Akşam) gazele Binde (I.Y.) adresine yazmalar, — — Fransızcayı mükemmelen bi len — Yrunsiz matmazel veyahut ma. dam bir erkeğin ev işlerin! görebilmesi garttır. Talip olanlar Akşam gazetesi vasıtasila (EY) adresine tahriren müre cani, 3 3 — Satılık eşya Satılık otomobil — Fori &por az kullanılmış ve temiz bir haldedir, Taksim Gran garaja İstapn efendiye İevazımı dersiye: ana mektebi eşya ve Jevazımı dersiyesi ehven fiatla. satılıktır. Arzu edenler Oyürde Hasıreı sokak 48 No. müracaat buyarmaları, | — 1 Kiralık altı odalı ucuz apar tuman — Şişli tramvay caddesi 302 No. MENEKŞE apartmanında : Gez, Gu, elektrik, otomatik banyo, bol güneş, arkası açık, foykalide haya ve güzel mezareli Olan altı odalı bir daire, gayet UCUZ ve acele kiralıkt —i Amedi matbaası satılıktır — (05X95 çifte iyonu kıtasında iki tipo mekinesi bir adet 6D Eantim müeeli bıçağı, Üz mukavva makinesi, bir zim: ba, bir tel makinesi biri 1,6 diğeri 48. beygir. küvvetinleki iki motor trans misyon bir pryep tergübi ve sale Ga, hibi tarafludan eatııktır, Görmek ista. yonlar pazartesi, çarşamba günleri saat onan akşam yediye kadar Amedi mat bonasında görebilir Usküdarda satılık hi Güzel manzaralı, gayet kullanışlı, içi dışı oyali, 630 motro murabbax 7 oda, havar gli ve su tesisatı, hamamın, büyük bah. gösimle meyvn ağaçları, çiçekler ve 1k meonluk, kuyu, havuzlar ve amerikan istemi kümesler. Fıstık ağacı tramvay, durabı solunda Yazıcı Şerif sokağı No.9, İçindekilere mürneaat, Beyoğlu Hamalbaşı Balıkpazarına yakın Harman» Kommaşi sokağında 16 numaralı aparlımanda havadar ve ziyadar, havar gazı, elektrik, tarkos suyu mevcut kul Ianışlı kirac daireler mevcuttur. Kapı. cr mirc -7 istiklâl caddesinde Kiralık Salon — Saka Selim çıkmazı No. 3, birinci ket caddeye nazır, her iş Işla “lyerişli. Tel, 84898 Ruhl bey. — 8 Suadiyede satılık köşk — (Asfıly) cadieyo İki dakika mesafede etrafı duvarlı va büyük bahçs içinde nadide özümler bağ ve sekiz oda bir salon banyo, elektrik, terkos boyalı mü kemmel bir köşk satlıktır. Görmek için Suadiye dört yol otobüs durak yerinde mârangoz İsmail efendiye cumadan manda her gün müracaat, —: Şişlide satılık kârgir ev — Tramvaya yakın ve Işi bir yerde Boda, elektrik, terkos, bavagızı, bahçe, 2 tar Taça ve sarnıç yardır. Güneşli ve hav dar, Ehven Fia salılıktır. Adres: Şişli Hastane tramvay İstasyon Tokaloğlu Sa trazi sokak 16 No.li haneyo müre —1 Arsa Fiatine kâgir konak — Cağaloğlunda eski kadastro binası eni Jiktir, Birkeci Demlrkapıda Mahmut Ce Çorap fabrikasına mıtrscast, Tel, 28410. —u istiklâl caddesinde kiral apartıman — Saka Sölim çümen No, 3, Yeni cadıleye nazır, banyo veher kontoru havi dört oda. Tel, 24306 Ruhi bey. —3 Pazar yolunda tramvay caddesinde 188 Ko.l sabit, seyyar camokün'arı kristal ve dübio camlar, raflar, asma Kalı ve 260 metro batşeşle mükemmel bir ma Kaza kiralıktır. Karşısındaki totüncöye müracant olunması —1 işlek bir yerde dükkân kir: lamak istiyenlere — Sirkeclde tramvay yolunda işlek bir dükkân ki raya verileceğinden talip olanların Gl lala Formanecilerde İyadl hanında 8-1 numaraya mürammatları, ol, 43386, hane — Tarabyada O oda üç salon Sarmış, kuyu vo elektrik tesisatını havi bir hane sahlbi taşraya gideceğinden. acele satılıktır. Eminonu Balıkpazar 6 No lı sarraf Yasli yahut Beyoğlu Tepe başı caddesi 16 No, Ankara kırmatba mesine müracat, > bir mahalde ve bekleme salonu, mua yene odası ve atelye odasını havi, yeni ve mükemmel bir muayenehane kiralık. ir, Sirkeclile Ankara ealdesinde 2 Nou ““lamiz Berber Salanuna,, müracaat, lik haneler — Bakırköyüne istasyona on dakika mesafede İncirli caddesinde 68 mumaralı İhsan beyin. köşkü, bir altı diğeri Oç odalı iki bö Iükin mamur bağ ve balıçe derununda- dir, Har iki bölü birden ve ayrı ayrı da verir. Elektrik, hamam, tatlı sn zareki fevkalâdedi Acele kiralık çıttılk Küçük Çekmeceya yakın Çoban çeşme civarında, Edirne şosasi üzerindeki ıcoğbur Saadet dere çiftliği kiraya verilecektir. Batış ta yapılır. Müşterilerin İstanbul Balzpmmze rında Süngerclerde 94 numaralı ticaret, hanede Yoğurtçu Ziya boyo müracaat Boğaziçi Çengelköy Havuzbaşı Çakal tapa caddesinde 900 melre meyvalı adl odalı ah Çene için Kadıköy Telefon cadi 106 numaralı haneye müracaat Aksaraya inen tramvay cat desi üzerinde — Bahçeli kıyoli ave karşısında beşer odalı yağlı boyalı elektrik, terkos tesisatı havl mnesddet kârgir İki muntazam hane satılıktır. Maktuan 0ç bin beşor yüz Uradır. — 6 Ucuz döri katı aparıman — Kiralık bonmarşe — Kadıköyünde Ev, tarla ve dükkân (1800) Kiralık muayenehane — İşlek BeyoğlundA Kiralık apar man — İski calilesinle Şi sine ması karpsında 166 No.l İtikll azar turmanında bir daira kiralıktır. Görmek içim kapıcıya, kiralamak için İstanbul Pahçakapıda / Taş Handa £ö mumu Umum Emlâie Acentesine mür te -8 Satılık ev — Laleli, Çukurçeşme Komlpaşa Defter emini sokak yağlı boya, bog oda, rmulfak, hamam ve belâ İle mas bahçe, elektrikli, terkoslu ve kür yalu ev maktu fist 9760 liraya satı İlkâır, Merkür eve müracamt, — —& Kurtuluş Yeni istasyon Azak sokak 19 No, Sahibinin dışarıya gitmesi müne: sebetile pek ehven Flatle acele satılıyor. Mozkür apartımanda üçüncü daireye müracaat, —6 Kiralık nane — Tekadar Tetik ağacı, Yazması Şerit sokağında 18Noh hane 6 oda, terkos, havagazı, elektrik, sarmıç, kuyu, Boğaza bakan tarasa, manzarası mükommal ve havadar; kire liktr, Müracaatı Aynı maballo di No blug eve, ği Satılık hane — Kalliy Ayak alan Çilek sokağında. man müşteri 7 oda ve altında kira getiren bir dükkânı havi 24 nomaralı yeni bir ev ebven fiyatla enoliktır, İçindeki sabibine mü: liraya satılıktır — Yeşikaye lar beş dakika mesafede bulunan Safra kö yünde dürt oda bir dükkân (2000) metre Kuyulu bahço 200 kayan alır büyak bir abir alt parçadan ibaret (64000) metre tarla satiliktir. Talip olanlar mezkör köy Imamı Tahsin efandiyo ve Yenipose dalresinde küçük Emi 1 hana — sinde Kadirler yokuşu Kasatura soka ğında beş dalreli, iki dükkân mabiye doksan lira icar getirmekte olan Fehmi Boy apartımanı sakiz bin liraya ve it sallndeki beş odalı kürgir hane de oçbin Cihangir, Firuzağa mahaller yüz liraya acele satılıktır. İçindeki Sahibine müracaat. —6 Kiralık aparlıman — Esyoğn İstikll. caddesinde Kihamra Hanında, yedişer odalı, banyo, kalorifer, asaneör0. hav deniz görür, dokter kabinesi ve ikametgâh İktihazna elverişli kiralık dsiroler vardır. Birinci katta 8 numaralı büroya müracaat, Tel 40045. —-6 Kiralık doktor muaye: nesi — Sirkeci Muradiye caddesi 87 No, ikinci kat gayot kullanışlı, 8 odalı, fevkalâde havadar, elektrik, terkos, havagazı mevcut doktor muayonehanosi kiralıktır, Sirkeci Muradiye caddesi 85 numaralı berber Ligor efendiye müra ast. —4 Son Posta ıratbaası cirasinda apartıman. inşasına elverişli ve ucuz. Müracaat: Torbe Babsli caddesi (Yahmudiye) Ne, 16, >d Mektuplarınza. uldırınız Gazetemiz iöarehanesai ndres arak göstermiş olan karflerimizdon. GBKAa-MS-BM-BN- On narılarına” gelen mektupları idareha- mizden aldırmaları mercudu Tekin ve Nurl beylere: Gönderdiğiniz ilân için ida- reye müracaatınız rica olunur. Haydarpaşa Lisesinden: 1 — Haydarpaşada eski Tıp Fakültesi binasında bu ders senesi bidayetinde bir muallim mektebi ve ona bağlı bir tatbikat mektebi, bir orta mektep ve bir lise açılacaktır. Kadıköy lisesinin ikinci devresi kâmilen bu yeni mektebe nak- lunacak, Kabataş ve İstanbul liseleri birinci ve ikinci devre leylileri yine bu mektepte toplanackatır. 2 — Bu dört kısım için namzet kayıt ve kabulüne Ağustosun yirminci günü Kadıköy erkek lisesinde başlanacaktır. Şimdilik yalnız namzet kaydedilecektir. Kati kaydi kabul, namzet Sırasına ve kısımların kadrolarına göre bilâhare ilân edilecek za- manda yapılacaktır. 3 — Leyli ve neharl şeralt için tafsilât Kadıköy Erkek lisesinde öğrenilir. 4 — Kayıt için müracaat cumartesi, pazartesi, çarşamba günleri saat 9 dan 12 ye, ve 13,80 dan 17 ye kadardır. (4875) Ankara Nafıa Baş Mühendisliğinden: Birinci madde — Bedeli keşfi “46312, lira ve “98, kuruştan ibaret olan Ankara İstasyon eşyayı Ticariye Anbarı yollarının parke kaldırım inşaatı mukavelename tarihinden itibaren 150 gün Zarlında ikmal edilmek üzere ve kapalı zar ile 2/8/934 tarihinden 258/934 tarihine kadar “23, gün müddetle münakasaya konul. muştur. İkinci Madde — Münakasaya iktidarı fenni ve itibarı malilerini at edenler kabul olunur. Bunun için münakasaya dahil olmak isteyenlerin. A — Bedeli keşfin yüzde yedi buçuğu olan “3474, lirayı Vilâyet muhasebesi veznesine tevdi. ettiklerine dair makbuz sene dinin veya Bankalardan birinin teminat mektubunu yabut esham mukabili muhasebeden alınacak ilmühaberi ibraz etmeleri lâzımdır. B — Ticaret Odasına mukayyet oldyklarına ve itibarı malilerine alt bir vesika göstermeleri icap eder. € — Yetlerindeki ehliyeti fenniye vesikalarını yevmi ihaleden en ar sekiz gün evvel Vilâyet Baş mühendisliğine göstererek mü- makasaya dahil olabileceklerine dair ya bir ehliyeti fenniye vesikası almaları veyahut ellerindeki vesikanın zirine şerh veğdirmeleri iktiza eder, Bu üç şarı tamamen haiz olmıyanların münakasaya iştirakleri gayanı kabul olmıyacağından teklifleri kabul edilmez. 3 üncü madde — Talipler 661 numaralı münakasa ve ihale ka- Dununun onuncu maddesi mucibince ihzar edecekleri kapalı zarfı 25/8/934 tarih ve Cumartesi günü saat on beşte Vilâyet münakasa komisyonuna tevdi edeceklerdir. A üncü madde — Evrakı keşfiye ve projeyi görmek veya daha ziyade malümat almak istiyenlerin her gün Ankara Vilâyeti Nafia Baş Mühendisliğine müracaatlerı ilân olunur. (4434) Askeri Liseler Müfettişliğinden: İstanbul ve Bursadaki As, liselerle Erzincan ve Konya Askeri Orta mektepleri için aşağıdaki derslere muallim alınacaktır. 1 — Riyaziye, Fizik, Kimya, Tarib, Coğrafya, Almanca. 2 — Birinci Maddede yazılı derslerin muallimliğine talip olanla" rin, Üniversitenin o derse ait şubesinden mezun bulunmuş olacak- lar veya maarifin aynı derecedeki mekteplerinde müseccel muellim bulunmuş olacaklar veyahut mütekait zabitandan Üniversitede İm- tihan vermiş ve ebliyetaame kazanmış bulunacaklardır. Riyaziye için yül dir. Almanca için sivillerde Üniversitede imtihana sevkedilir. Liselere talip olanlar için verilecek aylık ücret 84 ve Bursa lisesi için 98 ve Erzincan ve Konya orta mektepleri için 98-108 li 4 — Bu muallimlikler için mütekait zabitandan veya sivil muak limlerden arzu edenler hangi mektebe ve hangi derse t yazacakları birer istidaya hal tercümelerini iliştirmek suretile 934 Ağustos nihayetine kadar Ankara Askeri İiseler müfettişliğine göndermiş bulunmalıdırlar, Kırıkkaledeki Askeri sanatlar mektepleri için aşağıdaki dersler ve vazifelere muallim ve memur alınacaktır. 1 — Atelye müdürlüğü, Atelye ressamı ve resi Tekneloji “Sant bilgisi, muallimliği, musiki muallimliği. 2 — Bu vazifelere olanların vesikalarının birer suretlerini ve fişlerini bir istidaya iliştirerek 934 Ağustos nihayetine kadar Ankara Askeri liseler müfettişliğine göndermiş olmaları icabeder. 3 — Atelye Müdüriyetine 126, ressam ve resim muallimliğine 108, Tekneloji muallimliğine 108, musiki muallimliğine 98 lira aylık ücret verilecektir (4555) Erenköy, Kandilli Kız Liseleri Çamlıca Kız Orta Mektebi Müdürlüklerinden: 1 — Ağustosun yirminci pazartesi gününden itibaren cumartesi, Pazartesi, çarşamba günleri dokuzdan on yediye kadar talebe kaydolunacaktır. A — Kayıt için talebelerin velilerile birlikte gelmeleri. B — Dört fotoğraf, şahadetname, tasdikname) hüviyet cüzdanı ve sıhhat raporlarını beraberlerinde getirmeleri lâzımdır. G — Leyli ücreti 225 liradır. Baremin yedinci derecesine kadar maaş alan memur çocuklarından yüzde on kardeşlerin ikincisinden yüzde on beş üçüncü ve diğerlerinden yüzde yirmi tenzilât muallimliği; yi 4 — Derslere Teşrinievvelin birinci pazartesi günü başlanacaktır. $ — Fazla tafsilât almak isteyenlerin Mektep İdarelerine müra- caatları (4647) Topçu Nakliye Mektebi Kumandanlığından: Maçkada Topçu ve Nakliye mektebinin münhal bulunan sivil memurluğuna orta mektep tahsili görmüş ve yazı makinesi kullan- masını iyi öğrenmiş bir memura ihtiyaç vardır. Talip olanların mektebe müracaatlırı ilân olunur. o (4836)