20 Ağustos 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

20 Ağustos 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Ji 20 Ağustos 1934 — Ölmediği- | gine emin misin? — Sende bu çene varken, dedikoducular bir. #7 Y.N liğine reis ol. — Bahsa giz — Ay, sen istifa mı ettin? zer misin? Sehehi , — Amma kibirlendi. Evet, lügati yedi yiyeli ken- ini bir şey sanıyor. Istirahat — Sen hiç dinlenmez misin? O uyuduğu zaman ben din- — Ben karını sormuyorum, sen rahat edersin diyo- rum. — Söyledim ya, ancak karım uyuduğu zaman. — Bir hastalığa yakulandım, durmadan konuşuyorum. — Kocanızı kim tedavi etti? il, küçlük bir mikrop. şikâyet ediyor mir. BAHİS Salamon bir ziyafette “öyle yedi, ki nihayet hazımsızlığından ölüverdi. Eyvah bu ka rahaberi — Rabe- kaya kim vere- cekti, Levi — Ben rim/ dedi itti e Robeka açtı. — Rahmetli Sulamonun ka rası sizmisiniz? — Evet amma Salamon ölmedi ki rahmetli ol veri- — Ben neden içerim? — Neden efendim? — Her şeyi unutmak için. — Öyleyse parayı peşin ve AVI — Kahve içtiğim zaman uyu yamıyorum. — Tuhaf değil mi, ben de uyu- duğum zaman içemiyorum. Tabii — Her gün biraz daha çirkin- leşiyor, bugün onu öbürgünkü ha ŞİKÂYET Bankadan para alacaktı. Fakat gişe memuru başka işle meşguldü. Bir türlü onun işine bakmı: yordu. Nihayet ek- yen sabırsızlandı — Memur bey, de- di, yirmi dakikadır gişenin önünde bek. diyorum, daha bak- diyecek miyim ? memuru — Ben yirmi se- nedir gişenin örka- sında bekliyorüm, çıkmadı... yam | ki müdafaa ediyor. dum. — Tamam, ben de böyle bir iyoru Olmaz şey İki hanım ahbap konuşuyorlar. Biri bir arkadaşı çekiştiriyor, öte- — Tuhaf şey, hep onu müd; ediyorsun. — Ne yapayım? O en sevgili arkadaşımdır. Buna rağmen aley- hinde söyliyecek söz bulamıyo- Isabet — Cenabı hak evvelâ erkeği sonra kadını yarattığına çok iyi etmiş. — Neden? — Evvelâ kadını yaratmış ol saydı. Bütün plânlarını alt üst ederdi — Bizim hanım da amma me raklı şey, beyin mektupları içiyor. Tamam — Karıcığım sokağa mi. çıki- yorsun? — Evet, — Nereye gidiyorsun? — Bilmem, — Tamam, ben de nereye gide ceğimi bilmiyorum, demek ayni yere gidiyormusuz, beraber gi- ln — Son zamanlarda fettayim, ne yiyorum, me İçiyorum. — Vah val de bizde kal Bu gece yemek- BENİM Oturmuş yazı yazıyordum. Hem de ciddi bir yazı, Tahlili ve teşrihi makale, Tam bir cüm- leyi | tamamla yordum ki, bi zim hanım elin- bir de bir pasta gir. di. — Yer misin? — Hayır. Gitti, biraz sonra gene geldi. — Neolur bir pasta ye. — Rica ede rim pastanla ca- nimi sıkma, İzzet atıldı; — Benim ca namı sık annel Gürültü — Ust katın kiracıları bütün — Alt katı gece gürültü yaptılar. — Uyuyor muydunuz? — Hayır, piyano çalıyordum! söz söylememişsin öyle mi? — Evet, ben terbiyeli imsenin sözünü kesmem. Aman — Biraz evvel rasgeldiğim zat öyle sana benziyordu ki, selâm verdim. — Aman, bana borçlu oldu ğun on hi — Sen babadan oğula intikale inanır mısın, — Tabii, bana elli bin lira in- tikel Gir Polis, yolda bulut gibi iki tarafa sal- lanarak giden ve rastladıklarına sar. kıntılık eden bir rusu yakaladı. Adam, merkezde komiserin — önüne gikarıldı. Komiser çıkıştı : — Neye sarhoş oluyorsun ? İsmin nedir? — /wanofsku Ro- öyknikoblofoskyra- tasko. — Haydi git, eğer sarhoş olsaydın bu ismi aklında tu- — Karınız aleyhine ayrıl bana müracaat e: — Karımdan ayrılmak iste, — Karına altı aydır tek bir | — Bir rüya gördüm, iş bulmuşum, çalışıyorum. — Bu rüya değil — Boyuna; yanlış söylersem büyüdüğün zaman ne yaparsın? — Havanın nasıl olaci dair rapor veririm. Sahi İkisi de pejmürde kıyafetli idi- ler. İkisi de parasızlıktan bahsedi- yordu: — Yıldızların, insanların mu- kadderatı üzerinde tesiri olduğu sahi midir? — Sahidir ya... Beni bir sine ma yıldızı iflâs ettirdi. ii — Çocuk avaz avaz ağlarken nasıl kitap okursun?