15 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

15 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 ve E ii GS AKŞAM E o VE Eylal 1934 GE Gr SE Türkiye yüzme Kadınlar birliği ui TI SPORA İ) eaeiiikleri e a e Fenerbahçe - Beşiktaş Fenerbahçe 1 - 2 Beşiktaşı yenerek şild şampiyonu oldu Istanbul mıntakasının 1933 - | açığının kapalı zaviyeden vurdu. i final maçının dün oy- ikaya kadar bitmemişi Beşiktaşlılar gelecekler mi miyecekler mi?... Bu suali Köprüden tutturduk, Fener stadında son dakikaya ka- dar biribirimize sorduk ve bek- ledik Hasılatın taksimi meselesini ta- mamen halledemiyen Beşiktaş - Fenerbahçe idarecileri maçın olup olmıyacağı kakkında kati bir karar veremeden ayrılmışlar. Cu- ma günü de yeni bir teşebbüs ok mamış. Beşiktaş takımı da son “dakikaya kadar ortada gözükme- mişti. Böyle meşkük vaziyette oymıyacak takımın. biri ortada gözükmeyince, tabii olarak, her- kes maçın yapılmıyacağını zan- Maçın saatine on dakika kala Beşiktaşlılar soyunmuş ve for. malarını giymiş olarak Fener sta- dınm kapısında peyda oluverdi ler. Oyunun yapılacağından ümi- idi kesmiş olan seyirciler birden bire, seviniç içinde, beyaz yahlıları alkışlamağa başladılar. Saat dördü beş geçe Beşiktaş takımı sahaya şu kadro ile çıktı: Mehmet Ali - Adnan, Nuri - Feyzi, Fahri, Muhterem, Eşref, Şeref, Nazim, Hakkı, Hayati, Beçiktaş takımından sonra Fe- nerliler bu kadro ile çıktılar: Bedii - Yaşar, Fadıl - Cevat, Ali Riz, Esat - Niyazi, Süley- man, Namık, Fikret, Şaban, Oyuna Sadi beyin hakemliği ile başlandı. Rüzgâr Beşikatş ta- kımının arkasında esiyordu. ilk hücumu Beşiktaş tecrübe etti. O inişi gene Fener- liler sağdan mukabele ederler. ken hakem ofsayt akını durdurdu. 3 üncü dakika: Fenerliler si- kıştırıyrolar. — Beşiktaşlılar kale- leri önünde bir iki kere iska ge- ü. tehlikeye soke nk vaziyeti Beşik- taş müdafiinin uzun bir vuruşu açtı. 5 inci hâkimiyeti Fener mısıf sahasında oynamağa başladılar. Mamafih Fener ka- esine henüz sıkı bir hücum ya- pamadılar. 12 inci dakika: İki takım da karışık oyniyor. Hangi tarafın oyunun ialiine hükmedeceği pek belli almıyor. Fakat cemi canlı soldan zannederek dakika: Beşiktaşlılar alamamış vaziyette lık itibarile Beşiktaşılar daha ümitli görünüyorlar... 14 üncü dakika: Sol açıkla inen Beşiktaş Şerefin ayağile ilk düzgün şütü çekti, Top Fener ka- lesi üstünden üç karış farkla geçti 1 inci dakika: Fenerliler sol. 'dan indiler. Fikret güzel ortala. di. Beşiktaş sol müdafii Adnan topun gelişini iyi hesaplıyama- dığı için fena kafa çikişile topu kaçırdı. Bu güzel fırsata yetişen Namık şütü isabetsiz vurarak to- Pu havalandırdı. 17 inie dakika: Beyikatş sağ ğu top kenardan çıktı. 18 inci dakika: Fenerliler Be- şiktaş kalesi önünde mühim bir fırsat daha kaçırdılar, bir vaziyette kalecinin kaçırıdığı icinde elle dokunan Beşiktaşlı lar aleyhine frikik cezsi verildi. Fenerden Namık çekti. Beşiktaş kalecisi tuttu. 28 inci dakika: Esat elle hut bu. Fenerliler aleyhine frikiki Hakkı pek sıkı ve çok gü zel çekti. Fener kalecisi kornere çıkararak kurtardı. Korneri Be- iktaş iyi çekemedi. 30 uncu dakika: Fenerli Esat bir Beşiktaş hücumunu kesmek için gene bilhassa elile durdur. 'du, Fakat bu seferki penaltı çiz- gisine pek yakın olduğu için Esadın bu marifeti az kalsın Fe- nere bir gole mal oluyordu. 43 üncü dakika: Fenerliler açılmağa başladılar. Aralarında iyi paslaşıyorlar. Beşiktaş oyu- nun başımdan beri rakiplerinden daha fazla top kovalıyarak oy- sadıklarından yorgun düştüler. Bu yüzden Fenerliler daha rahat Oyun böyle kızışırken devrenin sonu geldi. İki takım da hiç gol çıka- ramadan sıfıra sıfır vaziyette is- tirahata çekildiler. Ikinci devre 3 üncü dakika: Bu sefer rüz- gârı arkalarına alarak başlıyan Fenerliler ilk korneri elde etti- ler. Korneri müşkülâlla çeviren Beşiktaş kalecisi on saniye için de tazelenen ikinci hücumu da karşılaşmak mecburiyetinde kaldı. 5 inci dakika: Fener hücum Kücum hattı çok gayretli oynıyor. Mütemadi sikıştırıyorlar. o Vazi- yet tek haline geldiği halde Fe- ner mühaciml: in isabetsiz vu- ruşları yüzünden — sıkıştırmı dan bir netice çıkaramıyorla: Fenerin birinci golü 12 inci dakike: Namığın sür. lüğü topa faullü çıkış yapan Be- şiktaşın sol müdafii hakemin bir frikik cezasına sebep oldu. Ce- vat akıllıca çekti. Şandellenen top tam kalenin kenarma geldi- urda Fikret bir kafa ile içeri girmesini kolaylaştırarak o Fene- rin ilk geli atmış oldu. Halk bu golü çok alkışladı. . 16 ıncı dakika: Fener, galibi yeti elde edince daha açıldı; boyuna hücum tazeliyor, ve Be- şiktaş nısıf sahasından ayrılmı yor. Fenerin ikinci golü 31 inci dakika: On altınci da- kikadan beri | sıkıştıran Fener mühacim kattı ikinci gol fırsatın bu dakika denkleştirebildi.. Sağ çık Süleyman sürdü ve ortala” dı, ortada önü tamamen açık bir bekliyen Fener merkez mü inin ayağına gelen top seri bir şütle içeri girdi. Beşiktaşın birinci golü 35 inci dakika: İl i gölü ye- Dünkü, yüzme yarışında Istanbul birinciliği aldı Dün Moda deniz hamamında Türkiye yüzme yarışları yapıldı. | Neticede Istanbul mıntakası umu- 100 metre serbes: Orhan birinci (Istanbul) ikinci (Kocaeli). 100 metre hanımlar: Leylâ hanım (İstanbul) (Kocaeli). 200 metre kurbağalama: Birin- ci (Kocaeli) ikinci (İstanbul). 200 metre serbes: Birinci (İs- tanbul) ikinci (Kocaeli), 400 metre serbes: Birinci (İs- tanbul) ikinci (Kocaeli). ,, 4X200 bayrak yarış: Birinci (istanbul takımı) ikinci (Koca- eli takımı)). 1500 metre: Birinci (istanbul) (bir dakika ile yeni Türkiye re- koru), Atlamalarda: bul). Türk bayrak yarışı: Bi Birinci ikinci Birinci (istan- (Kocaeli) ikinci (istanbul). * dikten sonra gayretlerini arttıran Beşiktaşlılar soldan indiler. Or. ialanan top Hakkının ayağındari sağ açığa gitti. Sağ açık ortaya doğru sürdü, — tekrar Hakkiye verdi, Hakkı güzel, isabetli bir vuruşla sayıyı kaydetti, Gittikçe heyecanlanan maç Fe- merin 1 - galibiyetile bitti, Bu suretle Fenerbahçe 933 - 934 İs- tanbul şildi şampiyonluğunu ka- zanmış oldu. Dün iki takımın gösterdi oyun itibarile, Fenerlilerin bik hassa ikinci devrede erakipleri- ninkine nazaran» , çıkardıklari oyun şampiyonluğu hak ettirecek kadardı. Eşref Şefik bir teşkilâtmış. Ne dersiniz? — Erkek âzanın birlik içinde faal rolleri yoktur. Hattâ bu gibi âzaların rey hakları bile yoktur. Cemiyet kararlarında, birlik faa liyetinde hiç bir rol oynıyamaz. lar. Bu şerait altında bir erkek âza- mın birliğin lüzumundan veya faydasızlığın- dan, faydasından uluorta bahset- mesine imkân yoktur. Hattâ daha ilerisini söyliyeyim. Bir erkek âzamız vardı. Her se- ne bütün kongrelere gelir takrir verirdi. Fakat tabii bu takrirler mazarı itibara alınmazdı. Çünkü erkek âzanın birliğimizde rey hak- kı yoktur. Bunun için bu za kür- süye çıkar: «— Canım... Benim de sözüm var... Aranızdaki bir erkek âza- ya da hakkı kelâm, hakkı rey Tiniz efendim!..» derdi. Bu zat hakkı kelâmı, hakkı reyi alamı- yacağını anlayınca * kongrelere gelmekten de vaz geçti Bizim aramızdaki lüzumsuzluğundan erkek öza sadece müzahir ve yardımcı âza- dan ibaretti Yoksa biz kadın özalar tabii bir- iğin hukuluunu kendimiz daha iyi müdafaa ederiz. Hiç bir zaman haklarımızı müdafaa için erkek özaya müracaat ettiğimiz yoktur. Biz hakkımızı korumağı biliriz. ifa eden Kenan bey ne se- bepten dolayı birlikten ayrıldı. bunun için birlikten çekilmiş. — Kadınlar namına mebusluk Böyle bir şey yoktur. Ka- dınların gayesi kendi haklarını müdafaa için bir erkeğin mebus intihap edilmesi değildir. Kendi- lerinin doğrudan doğruya intihap. edilerek haklarını müdafaa etme- ileridir. Biz kadınlar dururken ne 'diye bir erkeği kendimizin namı- ma namzet gösterelim? Tüzümluluğuna, lüzumsuzluğuna | dair dedikodularla uğraşacak vak” timiz yoktur. Biz şimdi daha cid- di meselelerle meşgulüz. Meselit şimdi beynelmilel kadınlar itti. fakı meselesi var. Kadınlar it fakı umumi toplantısında bütün dünyayı alâkada: ciddi meseleler Gayelerimiz . arasında üzerinde umumi sulhün temini meselesi vardır. Bütün kadınların Umumi sulh te bir terbiye me selesidir. Çocuklara daha pak kü- çük yaştan sulh terbiyesini aşıla- mak lâzımdır. Bu da kadınların elinde bir keyfiyettir.» İRONALD COLMANİ Pek yakında Sinemalarımızda görüneeekir. (2560) © SEFİLLER Büyük Roman filmi Şehzade başına gelmiştir. (2492) Büyük Katerina (2561) j Tepebaşı Belediye bahçesinde Bu akşam 16-20 ye kadar şehir ban donu, 2130-21 do kadar cazbandı Adalar revüsü. hükme ayal, aç saat Saatçi öpsretlerinden. Balet Pergünt, peer dan, zeybek oyunu duty 5 e Beyoğlunda kiralık apartıman İstiklâl caddesinde Şık sinema karşısında 156 No.li İstiklal aparlımanında bir daire kira- liktir. Görmek için kapıcıya kiralamak için Bahçekapıda Taş Han 29 No. Umüm Em- lâk Acentesine müracaat, Avrupa güzellik kraliçeleri ristar 10 — Mis italya, 11 lerin güzellik kraliçeleri içinde 1 — Mis Danlmarka, £ Belçika, 5 — Mis Ispanya, 6 — Mis Romanya, 7 — Mis Sibirya, 12 is Fransa, 8 Mis Rusya, 8 Mis Alı > Mis Atlanlil Avrupa güzellik kraliçesi ilân edilen Mis Fenlandiya 934 Avrupa güzellik kraliçesi intihabı Ingilterede Hastings şehrinde yapılmıştır. Muhtelif memleket is Fenlandiya olan matmazel Esther Taivenen Avrupa güzellik kraliçesi seçilmiştir. Mis Avrupa cenubi Amerikaya giderek dünya güzellik kraliçeliği müsabakasına girecektir. Bu sene güzellik müsabakasına giren memleketler azalmıştır. Bunun için mis gibi bir takım yeni kraliçeler uydurulmuştur. A MN SİİR ibirya, mis Atlântik