29 Eylül 1934 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

29 Eylül 1934 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

Sahife 4 Şilt Fir Final maçı ün Galatasarayla Istanbul spor ae sıfıra berabere kaldılar 932 - 933 şildi için dün İstanbul Sporla Galatasaray arasında oy- nanan son oyun sıfır sıfıra bera- berlikle Geçen hafta Fener- bahçeyi iyi bir tarzda oynyarak yenen Galatasar: hakkak bir galibiyet bekleniyor. 'du. Bu kansati kuvvetlendiren değillerdi. çıkıp çıkmamakta tereddit idiler. Galatasarayın tah- minlerdeki bu üstünlüğüne göre dün iyi bir oyun göstermemesi belki kendilerine fazla itimattan geldi. Dünkü oyunun ilk devresinde lıtanbul Sporun gösterdiği canlı ve gayretli oyun karşısında Ga- atasaraylılar sayı çıkaramıyarak inirlenmeğe ve geçen haftaki akıllı oyunlarını kaybetmeğe bap- ladılar. Nefslerini rakipelrinden ziyade idare etmeğe kendilerini mecbur hisseden İstanbul Spor- Jular Galatasaraydan daha Kom- binezonlu ve daha iyi bir sistem tatbik ettiler, Fakat mühacim hat- larında isabetli şutlar çekecek kadar idmanlaşmış oyuncular ol. işin sayılı fırsatları kac Perşembe günü Kadıköy s1 dında başlanan Türkiye atletizm birinciliklerine dün de devam edi- lerek müsabakalar ncicelendiril miş ve şampiyonlar anlaşılmıştır. Müsabakaların neticeleri 200 metre: Birinci, Müfahham. (Istanbul) ikinci, Hakkı (İzmir) üçüncü, Ahmet (Bursa). irinci, Niyazi (Ba- likesir) ikinci, Salâhaddin (An- kara) üçüncü Fürüzan (İstanbul). 1500 metre: Birinci, Şevki (An- (izmir) ibrahim (izmir) ikinci, Galip (Ankara) üçüncü, Ahmet (Bursa). Birinci, Se- Melih (An- Bu devrede itasaray rüz- gür arkadan olarak başladı, Hü- cumların rüzgârla daha seri bir hale geldiği bu devrede Galata- sarayın me yapıp yapıp bir sayı olsun atacağı umuluyordu. Rüz- göra karşr da adamakıllı daya- nan İstanbul Sporlular rakipleri nin sayı çıkaramamaktan gelen iyetlerini iyice tepreştirmiş oldular. Devrennin sonlarına doğ- ru faul adetleri arttıkça arttı. Istanbul Spordan iki oyuncu epi zedelendi. Galatasaraydan da bi- İ rinin kolu ezildi. Her akında bir çarpışma baş- layınca futbol seyrine imkân kal- İstanbul Sporluların ha- keme mütema. iyetlerile Ga- latasaraydan © bir oyuncuyu ha- kem dışarı çıkardı. Çarpışmalı sert ve maksatsız bir top kov: macası şekline gelen oyunun ikin- ci devreside sıfır sıfıra bitti. Nizamname mucibince oyunun birer çeyrek saatten yarım saat daha uzatılması lâzım geliyordu. Uzalılma devreleri İki takım on beş dakikalık iki devre daha oynadı İstanbul Spor iki, Galatasaray üç mühim fırsatı gole çeviremiyerek (933 şildi final maçı neticelendi. Bu oyunun gelecek haftaya tekrar- lı muhtemeldir. madı, kara) üçüncü, Hüseyin (İzmir). Üç adım: Birinci, Pulyos (İs- danbul) ikinci, Selim (İstanbul üçüncü, Hüesyin (İzmir). (Bu müsabakada Pulyos 13,74 ile yeni Türkiye rekoru yapmıştır). Sırıkla atlama: Birinci, Fethi (İstanbul) ikinci, Talât (İzmir). Gülle atma: Ibrahim (istanbul) ikinci, Niyazi (İzmir) üçüncü, Sabahaddin (İzmir). Cirit atma: Birinci, Karaka; dsanbul) ikinci, Müfahham (İ tanbul) üçüncü, Niyazi (İzmir). 100X4 bayrak: Birinci (lstan- bul takımı) ikinci (Ankara) üçün- cü (İzmir) Umumi tasnifte İstanbul birin- kazanmıştır. 'Düukü tenis maçları Yugoslav tenisçil Yugoslavyadan gelen üç tenis gi ile İstanbulun en kuvvetli üç şampiyonu arasındaki maçlara dün saat üçte Taksimdeki Ateş - Güneş kortlarında başlandı. İlk müsabaka Şafer (Yugos- lav) Şirinyan (Türk) arasında oldu. Yugoslav tenisşisi seyirci lerin alkışlarını toplayan güzel larla Şirinyanı (64) (62) ölüp etti, Yugostav kadın tenisçisi | ma dam Gostiça ile İstanbullu mat mazel Grodeski arasındaki ikin- müsabaka da Yugoslav mada- minin sert ve seri oyunu ile (6-1) (6-0) bitti. Goniça maça erkekler gibi kısa pantalonla çıkmıştı, Matmazel Yuyoslavyalı madam | bizimkileri yendiler Grodeski rakibesine nazaran hem pek küçük hem de çok kuvvetsiz kalıyordu. Fazla olarak epi si- nirli başladığından bir mevcudi- yet gösteremedi. Son maçı Istanbulun en güzel Stilli oyuncusu | Sedatla Yugos- lavyanın en kuvvetli oyuncusu Punteç yaptılar, Tenis meraklılarını hakkile memnun eden güzel karş larla geçen bu müsabakayı da Sedadın ince ve zeki mukaveme- #ine rağmen tecrübeli mif oyuncu olan Sette kazandı. Yugoslav tenisçilerile Türk te- isçilerinin karşılaşmaları pazar günü de devam edecektir. birinci si- Yugoslav iki dT SE TSPORR: 2) İ dir. Ki AKŞAM YENi KİTAPLAR: Şehirciliği irciliğimiz Muharrir — arkadaşlarımızdan Neşet Halil bey tarafından «Şe hirciliğimiz» ismi altında küçük, fakat kıymetli bir eser “neşredil- miştir. Neşet Halil bey Hakimiyeti Milliyede İstanbul mektubu rak çıkan bu mektupları bir bro- şürde toplamakla çok faydalı bir iş yapmıştır. Eserde Istanbul, şehirli, hinterlânt, şehir kelimeleri, leşme, plân, projeler, Kemalist şe- bircilik, başlıklı yazılar vardır. Bu alara yazılar rakamlara, ve: tinaden yazılmış kıymetli etütler- erimize hararetle tavs Yugoslavya ile Bulgaristan (Baş tarafı 1 inci sabifede) bir ademi tecavüz ve dostluk mi- sakı yapılması olduğunu yazıyor ve Yugoslavyanın bu suretle, Ital- ya ile aralarında ihtilâf çıkarsa şark hududunu emniyet altında bulundurmak istediğini söylüyor. Bu gazetenin Belgrat muhal nin bildir pin böyle bir misakı imzalamasına mukabil Yugoslavya, Makedonya- daki Bulgar ekalliyetine hususi muamele göstermeği ve Bulgari ine göre Bulgarista- üt edecektir. filinin kanaati şu merkezdedir: Son zamanlarda Fransa, İtalya ile sıkı bir dostluk seti takip ediyor. Fransa Yu- goslavyanın da bu politikayı ka- bul etmesini ve bunun için bazi fedakârlıklarda bulunmasını İste- mektedir. Kral Aleksandrın 9 teş- rinievvelde Parisi ziyaretinde bu mesele görüşülecekti Yugoslavya, Bulgaristan ile an- aş yaparsa kral, hükü- metinin mevkii daha kuvvetlen- miş bir halde Parise gidecektir. Açıkta keslane satılmıyacak Yıkanmadan ve pi yenebilecek olan maddelerin açık- ta satılması yasaktır. Bu kabil şeyleri satanların mutlaka örtül ve camlı bir kap kullanmaları zımdır, Halbuki son günlerde ke- bap kestane satanların kestanele- ri, kabuklarını soyarak tenekele- rin üzerine koyup dizdikleri görül mektedir. Bu kestaneler yol ke- narlarında ve sokağın çamurunu, tozunu üzerine ( topladığından açıkta kestane satılmasının meni kararlaştırılmıştır. Ayasofyanın tamiri İmeden Müze haline konacak olan Aya- | sofya camiinin avlusunda toprak altındaki yapıları meydana çıkar. mak için sondaj ameliyesi yapıla- cağı Ankaradan ti Ayasofyanın müze ittihaz edi mesi, ve bahçede sondaj yapılma s1 hakkında resmi bir tebliğ yok- tur. Ayasofyada esaslı tamirat ile müze mimar yapılmakta olan haline konulacağı tahmin ediliyor. Hukuk fakültesinde açılış dersi Hukuk fakültesi talebesi cemi- yetinden: 1-10-934 pazarlesi gü nü saat 9 da Universite konferans salonunda yeni ders senesinin baş. laması dolayısile hocalarımızdan profesör Dr. Ali Fuat BH. tarafın. d bütün arkadaşların mutlaka Tunmaları rica olunur. bir açılış dersi verileceğinden bu şehir, | | kikata başlanmı İ şehrimize gelecek seyyahlarla alâ- n | meşgul oluyorlar. Bu tamir bit. | tikten sonra Ayasofyanın müze | AK 28 Eylül 1934, Sevenler sevilenler hayatlarında sevmiş olanlar sevenlerin filmi olan bu şaheseri mutlaka görünüz KADIN ASLA UNUTMAZ BU PERDENİN ARKASINDA BÜYÜK POLİS ROMANI Yeni çıktı Büyük formada 182 sahife Fiyeti: 40 kuruş AKŞAM KİTAPHANESİ | Üniversite Mubayaat Komisyonundân: Üniversite Tıp Fakültesi Hayatı kimya Enstitüsünde yapılacak olan tamirat ve tesisatı 29-9-934 çumartesi gününden 20-10-934 cumartesi gününe kadar kapalı zarf usulile ihale edilmek üzere münakasaya konulmuştur. Talipler her gün mubayaat komisyonuna müracaatla dosyasını tetkik edebilirler. Münakasa günü olan 20-10-934 cumartesi günü saat 15 te komisyonda teminat mektup- larile birlikte hazır bulunmaları ilân olunur. “6169, Üniversite Mübayaat Komisyonundan: Tıp Fakültesi Teşrih ve esnaç enstitüsü ile Marazi teşrih enstitüsü mobilya işleri ayrı ayrı olarak 7/10/934 Pazar günü saat 15 te pazarlıkla i ilmek üzere münakasaya konulmuştur. Talipler her gün Üniversite mübayaat ,onuna müracaat edip her iki işin de resim ve şartnamelerini tetkik edebilirler. Münakasaya iştirak edecekler verecekleri fiatın yüzde yedi buçuk teminatlarile birlikte ihale günü mübayaat komisyonunda hazır bulunmaları il olunur. (6168) Nafıa Vekâletinden: “Afyon - Antalya hattf 40- 56 ıncı kilometleri arası 3 üncü kısmı inşaat ve ameliyalı kapalı zarf usulile münakasaya çıkarılmıştır. Münakasa 16/10/934 tarihine müsadif salı günü saat 15 te vekâlet müsteşarlık makamında yapılacaktır. Taliplerin tekliflerini cari sene- ye mahsus Ticaret odası ve fenni ehliyet vesikalar ve 20000 liralık muvakkat teminatın mal sandığına yatırıldığına dair makbuz. veya Banka kefalet mektubu ile birlikte aynı gün ve saatten i line vermeleri lâzımdır. Talipler bu husustaki le şartnamele mukabilinde Vekâlet Malzeme müdürlüğünden satın alabil (6165) Kahve parasını verirken kavga çıktı Sitrak efendi isminde birisi ev- velki akşam Taksim civarında bir gazinoya gitmiş ve kahvesini eşrin 904 Salt günü akşamın rumba ele dan ilbaren saat ŞehirTüyatrosu CURUM ve İİ T içtikten sonra büfeciye para ve- rirken kavgaya Büfenin önünde Sitrak efendi ile büfeci Mehmet Ali biribirlerine tutuşmuşlardır. CEZA bk e 20 Tale girmişler ve Mehmet Ali, Sitrak | ,,, ,480,. efendiyi fena halde dövdükten | yalı; “nemin sonra başından da yaralamıştır. Vodak Nuri NI Sitrak efendi tedavi altına alın mış, Mehmet Ali hakkında tah- HİLÂL sm sinemasında - Pek yakında Bu senenin iki böyük filmi birden ASRI ROBENSON DOUGLAS FAİRBANKS KIBAR HIRSIZ RONALD COLMANN Istanbul şehir rehberi hi İstanbul şehir rehberinin basi- | ışı bitmiş, bin beş yüz nüsha ha- | zırlanmıştır. Basılış ve ciltleniş ta- mamlandıktan sonra rehber da- Rehber zabıta memurlarına, mahal- Zıtılmağa başlanacaktır. bi le teşekküllerindeki mesullere, Genç kızları fuhşa teşvik eden iki kadın yakalandı Zabıta tarafından yapılan sıkı bir araştırmada Vefa civarında oturan Sacide ve Sultanselim ci- varında Saniye hamınt isimlerinde iki kadının bir takım kadınları ve genç kızları evlerinde ahlâksızlığa. teşvik ettikleri meydana çıkarı miştir, Zabıta bu iki evi kapatmış, içe- ! ride bulunan uygunsuz kadınlar muayeneye götürüldükleri ç mahkemeye teslimi kadar olan teşekküllere verilecek- tir, Isveç veliahtının seyahati İsveç veliahtı ile refikaları ve kerimeleri salı günü İstanbula geleceklerdir. Prens ve prenses © akşem Ankaraya hareket edecek- lerdir. Misafirler Ankarada iki gün kaldıktan sonra Bursaya gi- decekler, oradan Yalova tarikile İstanbula gelecekler, dört gün İs- tanbulda kalacaklardır. Buradan Toros yolile Halebe hareket ede- ceklerdir, | edilmişlerdir.