13 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

13 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 9

13 Şubat 1917 m Lucien Baroux könferâns verecek Tanınmış Fransız artisti sinemanın iç yüzünü anlatacak Meşhur Fransız artisti Lucien Ba- roux yakında konfeanslar vermeğe başlıyacaktır. Artistin konferansları sinemaya dair olacaktır, Luclen Ba- roux stüdyolarda nasıl çalışıldığını, bir filimin nasıl hazırlandığını anla» taçaktır. Fransız artisti diyor ki: «Bir filim çevrilirken ekser sahne- leri sekiz on defa tekrarlamak lâzım- dır. Genç bir artistin güzel bir kadını sekiz on defa kucaklayıp öpmesi fena bir şey değildir. Fakat benim gibi ek- Seriyh uşak rolünü yapar, temke tokat yerse” bu sahnelerin birçok defalar tekrarlanması hoşa gider bir şey değil- dir sanırım. Birçok kimseler filimlerin seyret- tikleri gibi çevrildiğini ; zannederler. Halbuki bir filimin bazan son kısmı eri evvel çevrilir, bundan sonra bâş- tarafını, ve'en sonunda ilk kısmını çe- virirsiniz. Meselâ bir aötör iptida ölür, ondan sonra yaşadığı zamanlara ait parçaları çevirir. Sabahleyin stüdyo- ya girildiği za: hangi sahneln çev- rileceği ekseri; bilinmiz. Bunları rejisör ve sahne vazii kararlaştırır. Sinema artistlerinin bu garip ça- lışma tarzlarını, dekorların tuhaflık- larını anlatacağım.» Lucien Baroüx çok sevilmiş ve,tatlı tatlı anlatmasını bilen bir artist ol- duğu için konferanslarının rağbet bu- | lacağı şüphesizdir. Hollivutta faaliyet arttı 937 senesi iptidasında beri Hollivut- ta büyük bir faaliyet vardır. Çevrilme- sine başlamlan filimlerin adedi art- maktadır. Bu sene filim istihsalâtının 929 dan yani, buhranın başladığı 24 mandanberi en yüksek rakkamı bula» İ cağı muhakkak addediliyor. Bütün filim şirketlerinde toplantılar yapılarak çevrilen filimlerin miktarını | arttırmak için tedbirler alınmaktadır, Hollivutta bazı yeni stüdyolar inşası düşünülüyor. Yalnız Paramount şirke- ti tarafından 10 büyük ilim çevril- mektedir, Sinema haberleri 4 Hollivutta Claudette Colbert ta- rafından çevrilmekte olan bir filim için 200 iyi patinaj bilen fgürana ihtiyaç hasıl olmuştur. Filim şirketi bunları aramakla meşguldür. * Holivutta çevrilmekte olan bir filmin ekser sahneleri bir vapurda ge- çiyor. Vapura mürettebat olarak si- nema artistleri ve figüranlar konmuş- tur. Pakat vapur denize açılır açılmaz bu yalancı bahriyelilerin hepsini de- niz tutmuştur. Rejisör şimdi filmi çe- virmek için sakin hava bekliyor. 4k Geçenlerde Amerikaya giden Fransız sinema artisti Marle Glory geçen hafta Parise dönmüştür. Artist Amerikada filim çevirmiştir. Florida- ya giderek bir müddet deniz salası yapmıştır. Malümdur ki Florida kışın sıcaktır ve deniz bâriyosu meraklıları kış ortasında burada denize girerler, AKŞAM yar liradan fazladır, İngilterede haftada 20 milyon kişi sinemaya gider. Bunların bıraktıkla- rı para da 240 milyon lira kadardır, Sevimli artist geçen hafta Avusturya» ya giderek 'Tirollarda günlerce sky ile kaymıştır. Son zamanlada Hollivutta grip salgını vardır, Bir çok artistler grip- ten hasta yalıyorlar. Meşhur rejisör Cecil B, de Mille, Paramount ile iki senelik mukavele imzalamıştır. Myrna “Sinema artistliği Sahife 9 Loy diyor ki: © güç bir şey, fakat hayata yeniden atılacak olsam tekrar sinema artisti olmak için çalışırdım,, Amerikada son zamanlarda en çok l rağbet gören artisilerden biri de | Myrna Loydür. Bu sevimli yıldız dur- | madan çalışmakta, yeni yeni filimler çevirmektedir. Şimdi bu kadar rağbet gören Myr- na, on iki sene evvel o derece büyük bir sukutu hayale uğramıştı ki filim çevirmeği aklından bile geçirmiyordu. | Artist bu vakayı şu suretle anlatıyor: | «On iki sene evwwel henüz pek gençtim. Bir dans mektebine devam ederek dans ve raks öğrenmiştim. Bu sırada Ben Hur filimi çevriliyor- du. Bana bir rol teklif ettiler, Çok s€- | rindim. Fakat bu sevinç uzun sürme- di. Birkaç gün sonra filim şirketi bu küçük rolü daha ziyade tanınmış bir aktrise vermeği kararlaştırmıştı. Bun- dan o kadar müteessir oldum ki âr- ik filim çevirmeği aklıma bile getir. niyordum. verdim. Bu sırada Şarlonun bir filiminden evvel gösterilmek üzere küçük bir dans filimi yapılıyordu. Bu filimde belet heyeti arasında ben de vardım. Rudolf Valântino Karısile beraber bu kıssa filimi görmüş, “karısı dansımı beğen- miş. Bana bir filimde küçük bir rol teklif etti, kabul ettim. Ondan sonra başka birkaç filimde daha rol aldım. Fakat o zamanlar hep kimseye benze- miyen garip tipler yaratıyordum. Nihayet bana da insanca bir rol verildi. Dört beş seneden beri kendimi tanıtmağa ve Hollivutta bir mevki yap mağa muvaffak oldüm. Kendimi tamamen raksa Sinema artistliği çok güç bir şey. Fakat bugün hayatımı yeniden yapa- cak olsam muhakkak yeniden sinema artisti olmak için çalışırdım.> . Yukarda Carole Lombard, aşağıda Cary Carlisle