15 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

15 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Galatasaray - Fenerbahçe Istanbulda karşılaşıyor; Ankarada oynıyacak Güneş İzmirde, Beşiktaş Mili küme maçlarının hararetli haftası her üç şehirde birden bu haf- im ta yapılacak, İstanbulda-iki ezeli rar # kip, Fenerbahçe - Galatasaray karşı: laşacak. Güneş İzmirde Beşiktaş An- karada oynıyacaklardir. Bu karşılaş- “ mmaların her üçü de ypilli küme şam- Piyonası üzerinde en mühim rolü oy- ruyacaktır, Fakat hiç, şüphe yok ki en büyük alâka İstanbuldaki Gala- tasaray - Fenerbahçe karşılaşması ü- « zerindedir. İ Bu Iki takımın vaziyetlerini tedkik edelim. Fenerbahçe yaptığı ilk maç- ta Beşiktaşa mağlüp-oldu. Fakat i- kinci haftada Ankaradaki heriki maçı ve İstanbulda oynadığı İzmir maçını kazandıktan Sonra Beşikta- şn İzmirde bir mağldbiyet ve bir be- raberlikle dönmesi Güneşin Ankara- gücü karşısındaki hiç beklenmiyen mağlübiyeti vaziyetlerini kurtardı. Eğer bu haftaki y ma- çını kazanacak olursa hakiki tasnif- te gene başa geçecektir. Fakat bu maç Fenerbahçenin mağlübiyeti ile neticelenecek olursa bu defa da Gala- tasaray başa geçmiş olacaktır. Bu maç şampiyonlukta mühim rol oynı- yacaktır. Fenerbahçe nasıl çıkacak? Fenerbahçeliler son mâçlarını kas zanmışlarsa da onların iyi bir du- rumda oldukları iddia edilemez. Şim- diki halde Galatasaray karşısına na- sıl bir kadro ile çıkacakları kati ola- rak söylenemez. Elde mevcud oyun- culara nazaran nasıl bir kadro ile çi- kabilecekler en kuvvetli şekil nasil olabilir?. Şuraya kaydedelim. Kalede hiç şüphe yok ki Hüsamed- dini göreceğiz. Onun üzerinde müna- kaşa bile edilemez. Aksi bir hareket Fenerbahçeliler için doğru olamaz kanaatindeyiz. Müdafaa hattı: Fazl oynamıyor onun yerini doldurmak bugün için pek güçtür. Belki Fazıl bir klâs” oyun- cusu değil, fakat muhakkak olan bir şey varsa senelerdenberi bu mevkide oynamaması, yanındaki ve önündeki arkadaşları ile anlaşma hususunda- ki senelerin verdiği tecrübe ile o ken- dini bügün bu mevkide aratmakta- dır. O halde Yaşarın yanında Lebibi oynatmaktan başka çare kalmıyor. Bazı Fenerbahçelilerden bir fikir ola- Tak Cevadın da müdafaa hattında oynatılması ihtimalini duyduk. Bu- nu biz hiç doğru bulmuyoruz. Cevad hiç bir suretle müdafaa oyüncusu 0- lamaz, Fenerliler onu bir defâ bu hatta oynatmışlar ve o maç hiç unutulma- malıdır ki gene Galatasaray karşı- sında 0-4 gibi büyük bir farkla neti- celenmişti. Bize kalırsa Yaşar Ve Le- bib hattı bugün için yapılacak en i- yi hattır. Muâvin hattı; Bu hatta bir değişik- lik yapılamaz yalnız Cevadın solda Yaşarın sağda oynatılmaları daha iyi olur. Ortada Aytan oynıyacaktır. Muhacim hattı: Fenerbahçe için en çok düşünülmesi lâzım gelen nokta budur. Ali Riza sakat olduğu için oynıya- mıyacağına nazaran Şöyle bir şekil olabilir. Fikret, Naci, Şa- ban, Niyazi. Bülendin Ankaradaki ve İstanbuldaki maçlarda fazla âsa- biyete kapıldığı göz “önünde tutu- lacak olursa Galatasaray Fener maç- larında daha ziyade âsap meselesi ol- duğuna göre Esadm ortada oynatıl- ması daha doğru olur. Diğer taraftan bazı kimseler bir çok müşküllerden bahsetmektedirler, Meselâ: Fikret, Naci, Muzaffer, Şaban, Ni- yazi; diğer bir şekil. Orhan, Fikret, Muzaffer, Naci Bu ik! şekli düşünürsek bi- rinci düşüncede Muzaffer o orta- da görülüyor. Fakat Beşiktaşa karşı oynatıldı. Ve o maçta ekzörsiz- siz olduğu görüldü. O zamandan bu- güne kadar Muzafferin antrene bir Şaban, Galatasaray - Fenerbahçe maçlarından bir hatıra; Nihad, hakem mister Allen ve Zeki hale geldiğini hiç zannelmiyoruz. Yukarıda da kaydettiğimiz gibi E- sad bugün için daha çok iş görebi- lir. İkinci şekil. Orhan birinci takım- da hiç yer almadığına göre Fikret gi- bi bir oyuncunun yanında he derece- ye kadar muvaffak olduğu düşünül mek lâzımdır. Saniyen Naci son oyunlarda çok bozuldu. Niyazi de günden güne dü- zelmektedir. Niyaziyi feda etmek te doğru olamaz. Naci feda edilemez o halde gene en doğru şekil Fikret, Na- ci, Bsad, Şaban, Niyazi şeklidir. Galatasaray nasil? Sarı kırmızılılar Güneş maçından sonra sahada görmedik, Ne şekilde çıkacakları bilinemez. Duyduğumu- Za hazarın uzun zamandan beri oy- nıyamıyan Gündüz takımdaki yerini alacaktır. Muavin hattında Hayrullahın oy- natılması düşünülüyormuş onlar da aâğlebi ihtimal şöyle bir kadro ile çıka” caklardır; Avni - Reşad, Lütfi - Suavi, Hay- | rullah, Salim - Necdet, Süleyman, Gündüz, Haşim, Danyal. İki takımın vaziyetini göz önün- de tutacak olursak şü takımın veya bu takımın kazanacağı noktasında bir tahmin yürütmek doğru olmaz. Muhakkak olan bir şey varsa bu iki ezeli rakip karşılaşmasında iyi heye- car düyacağımızdır. Bir takım kuvvetli diğer takım za- Yıf olduğu zamanlarda bile Fener- bahçe. Galatasaray maçlarında tah- min yürütülemez. Ekseriya tahmin- ler alt üst olmuştur. Aylardanberi tamir görerek mü- kemmel bir hale korlan Fenerbahçe stadı bu hafta çok güzel bir gün ya- şıyacaktır. Hakem kim? En ziyade düşünülmesi lâzım ge- len nokta hiç şüphe yok ki, hakem me- selesidir. Her iki klüp murahhasları dün bu hususta görüşmüşler bir tür- lü mutabık kalamamışlardır. Son ka- rarı bugünkü buluşmada verecek- lerdir, Şimdiki halde göz önünde Mus- tafa, Kemal Halim, Mister Allen, Ad- nan Akın, Şazi Tezcan bulunmakta- dır. Bu beş kişiden birisi bu maçı ida- re edecektir. Akk Güneş İzmirde ü Güneş takımı dün akşam Bandır- ma ekspresile İzmire hareket etti. Orada Üçok ve Doğansporla karşıla- şacak. Güneşlilerin Ankaragücü kar- şısındaki rnağlübyietinden sonra İz- | mir maçları bir alâka uyandırmıştır. Güneşliler tabildir ki, bu mağlübiyet- lerini telâfi için İzmir maçlarına bü- yük bir ehemmiyet vermektedriler. Beşiktaş Ankarada Güneş İzmirde, Galatasaray - Fe- nerbahçe İstanbulda karşılaşırken Be- şiktaşlılar da Ankarada Ankaragücü ve Gençlerbirliğile karşılaşacaklardır. Beşiktaşlılar bügün öğle trenile An- karaya hareket edeceklerdir. Hüsnü ve Hakkı orada bulunmaktadırlar, Siyah beyazlılar Ankarada tam kad- İ Tolarile oynuyacaklardır. Türkiye - Yunanistan futbol maçı DM AŞ Yunanlılar Balkan kupası maçlarını organize etmiyorlar Yunan gazetelerinin verdikleri malümata ve mevsuk bir membadan teyid edildiğine göre Yunan federasyonu Türkiye federasyonuna müra. caat ederek mayısın ilk haftasında bir Türkiye - Yunanistan futbol maçı yapılmasını teklif elmiştir. Federasyonumuzun bu teklifi müsait karşıladığını, bildirilen tarihle Ankara stadında Türkiye - Yunanis. tan maçının yapılması kabil olduğu cevabını vereceğini öğrendik. Türkiye - Yunanistan maçı, milli küme maçlarını sekteye uğratmıya- cak bir şekilde olacaktır. Gene Yunan gazeteleri, bu sene tertip etmek hakkını Balkan kupası organizasyonundan Türkiye lehine haiz oldukları ferağat maçlarının ettiklerini yazmaktadırlar, Umumiyetle güzeteler, Yunan federasyonu- nun bu İşten vazgeçmesini tenkid etmektedirler. Bu hususta futbol fe 15 Nisan 1937 o Dünya futbolünde neler oluyor ? İngiltere dünya kupası maçlarına iştirak etmiyor nelmilel federasyona bağlı olmadı- Bi için reddedilmiştir. İskoçya - İngiltere İskoçya - İngiltere futbol maçı bu cumartesi Glaskovda oynanacak- tar. İskoç federasyonu bu maç için 150,000 bilet çıkarmıştır, Bu adet bir futbol maçında seyirci rekoru teşkil edecektir. İtalyada futbolcü kiymeti Cenova futbol klübü, gelecek sene için kuvvetli bir takım teşkil etme- ğe karar vermiştir. Bu maksatla Cenova, İtalyan milli takımının meş- hur merkez mühâcimi Piolayı satın almak niyetindedir. Fakat bu oyun- cunun mensub olduğu Lazio klübü futbolcüsünü satmak için dört yüz bin tiret İstemektedir. Cenova, di- ğer taraftan sol açık Colaussiyi de almak teşebbüsünde bulunmuş, fa- kat bu oyuncunun mensup bulundu- “ğu Triyeste futbol klübü de 500,000 liret istemiştir. Bu iki oyuncunun Pedeli olan 900,000 kiret, altmış bin | cilerine bildirilmesi üzerine Fransa - Türk lirasından fazla tutmaktadır. İspanya dirildi! İspanya futbol federasyonu, evvel- te kararlaştırıldığı üzere Avustur- ya - Ispanya maçının 2 mayısta Viya» nada ve Macaristan - İspanya ma- çının 9 mayısta Peştede yapılma- sında musır olduğunu resmen Avus- turya ve Mâcaristan federasyonları- na bildirmiştir. Altı aydan beri hiç bir hayat eseri gösteremiyen İspan- ya federasyonunun bu birdenbire dirilişi Orta Avrupalları müşkülât içinde bırakmıştır. Filhakika uzun zamandan beri İspanya Ufederasyo- nundân haber alamıyan Macarlar 9 mayısta Yugoslavya ile karşılaş raak üzere mutabık kalmışlardı. İngiltere iştirak etmiyor İngiltere -futbol federasyonu, ge- lecek sene Fransada Oynanacak olan üçüncü dünya kupası maçlarına iş- tirâk etmiyeceği hakkındaki kati ka- rarını Fransa federasyonuna bildir. miştir, İngiltere kupası finsiı İngiltere (o kupası dömi finalinde Sunderland takımı Milwall'i 2. 9, Preston da W, B. Albino'u 4 «1 yen. dikleri için İngiltere kupası finali Sunderland ile Preston arasında oy- nanacaktır, İngiltere İiğinde İngiltere lig maçlarında son neti celer şunlardır: Birmingham: 2 - Münchester U: 2 Charllon: 1 - Huddersfield: 0 Bolton: 1 - Chelsea: 0 Leeds: 2 - Derby: 1 Liverpool: 1 - Wolves: 0 Manchester C.7 2 - Arsenal: 0 Middisbrough: 2 - Sheffield W.: 0 Breutford: 3 - Portsmouth: 1 Stoke City: 2 - Everton: 1 Arsenali 2 - 0 yenmeğe muvaffak olan Manchester City otuz sekiz maçta 50 puvanla başa geçmiştir. Arsenal ile Charlton otuz dokuz maç- ta kırk dokuz püvanla ikinci gel- mektedirler. İtalya - Fransa meselesi Geçen pazar günü Pariste yapıla- cak olan İtalya - Fransa futbol ma- çı, İtalya milli Olimpiyat komitesi- nin bir emri üzerine İtalya futbol fe- derasyonunun Fransa federasyonu- na iştirik etmiyeceklerini bilidrme- sile akim kaldı, İtalyanlar buna sebep olarak maç- ağ Ğ 5 Klübünün 77000 Türk lirasma sat mağa razı olduğu İtalya milli takımı. nın meşhur merkez mühacimi Piola ta âsayişin temin edilememesini ve hadiseler çıkması ihtimallerini gös- teriyorlardı. Hattâ bir şahsiyetin Italya matbuatına olan şu beyanatı bunun yegâne sebep olduğunu da an- latmıştı: «İtalyan takımının bir Paris sta- dında mevcudiyeti karşısında doğa- bilecek düşmanca ve fasişt aleyhda- rı tezahüratı mene Paris polisince imkân olamıyacağı, Fransa futbol fe- derasyonu tarafından İtalyan idare- İtalya maçının tehiri kararlaştırı- | mışlır.» Bu beyanatın int Fransa Hariciye nezâri neşretmiştir; «Fransa - İtalya “futbol maçının oynanmıyacağını bildiren haberler hakkında, “Fransız hükümetinin bu karşılaşmayı iptal eden karara ta- mamile yabancı olduğu resmi maha- filde beyan edilmektedir.» Fransa Hariciye nezareti bu tek- zibi neşrettirmeden evvel, Dahiliye nazırından, spor müsteşarlığından ve Fransanın fulbol federasyonun- danda böyle bir söz sarfedilmediği- ni tahkik <tmiştir. Beynelmilel o fulbol | federasyönu reisi B. Rimet, Fransız gazetelerine şu sözleri söylemiştir: «Beynelmilel federasyonun nizâam- lan, iki milli federasyon arasında bir ihtilâf çıktığı takdirde iki tarafın muayyen bir zaman içinde bir hâ- kem tayin etmelerini âmirdir. Bu muayyen zaman içinde. haken tayin edilmezse. beynelmilel federasyonun icra komitesi meseleyi halleder. Bizi alâkadar eden meselede za- rar maddi ve manevi olmak üzere iki çephelidir. ? Maddi zarar: Bu meseleyi hallet- mek için İtalya ile Fransa arasında ciddi müşkülât çıkmıyacak gibidir. Manevi zörar: Fransa bir tazmi- nat elde edemiyecek görünmektedir. Çünkü İtalya federasyonu hüküme- tlnden gelen emirlere itaat etmek- ten başka bir şey yapmadığını ileri sürecektir Bu arada Fransa basketbolculeri İtalyanlarla karşılaşmak üzere İtal- yaya gittiler. Fransa milli spor ko- mitesi . basketbolcülerin bir muka- bele olmak üzere İtalyaya gitmeme- sini istedi. Basketbolcüler dinleme- diler ve gittiler. Komite reisi bunun üzerine istifa etti, fakat arkadaşla rının ittifakla ısrarı karşısında İsti- fasını geri aldı. Fransız basketbol- cüler İtalyada hararetle karşılandı- lar ve takıma refakat eden basket- bol federasyonu kâtibi umumüisi bir Fransız gazeteciye şu sözleri söyledi! — Siz gazeteciler meseleyi yanlış yazdınız. Biz hareket ederken veri- len mektupta milli spor komitesi reisi İtalyaya gitmememizi emretmi. yor, fakat gitmememizi rica ediyordu, ve deni 4 zi Sv i :