15 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

15 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

15 Nisan 1937 a İSTANBUL HAYATI: Bahar eğlenceleri Havalar biraz düzelir düzelmez herkes sokaklara, kırlara dökülmeğe başladı. Pazar günleri şehir dışarı” sında ağaç gölgesi şöyle dursun, bir tek yeşil ot bulunmıyan yerler bile ra öksürmeler, hapşırmalar, tükür meler başlıyor. Ve gene yürüyüş de vam ediyor. İleride fıçılar, damnca- malar dolu bir araba köşebaşmı kesmiş. Çarpık ağızlı, şaşı gözlü, Şİ man bir adam, kirden rengini kay- betmiş gömleğinin yakasile burnu” nu silerek avaz avaz haykırıyor: — Heeeey, bayanlar, baylar. Ha- yalının kıymetini bilenler, çok yaşa” mak istiyenler hiç olmazsa ömründe bir defa bu sudan bir bardak içme- lidir. Şeker misin, bal misin, buz mu- sun be mübarek? Adamın çığlığını duyanlar araba- nın etrafına halkalanıyorlar, Kuruş” lar, çeyrekler uzatılıyor. Suyu içen suratını buruşturarak dönüyor: şişeleri açılıyor. Şarkılar, başlıyor. Fakat yoldan geçen bir ote» mobilin toz bulutları etrafı gene birbirine katıyor. Keyifler bozuluyor: — Tüüüüüh, Alaah belâsını ver sin. Ağzımın içerisi yeni sulanmış bostana döndü... — Ne kızıyorsun oğlum?. Burayı beğenmiyarsan, babanın sümrüğ liyor. Bu semtte de babar böyle geçiyor. — C. R. Pe a a Bayan Nadirenin evini şoyanların m Aksarayda bayan Nadirenin evine giderek kadını iplerle bağlayıp soy” maktan suçlu Mehmed, İsmail ve Ne catinin mevkufeh, Necatinin Bişar” sı Müzeyyenin gayrimeykut muhakemelerine dün ağır ceğ& mah* kemesinde bakılmıştır. Dünkü celse“ de Necatinin müdalaâ şehidi olarak yakında geliyor Deniz müesseselerinde tedkikat yapacak İktisad vekili B, Celâl Bayarın ya kında şehrimize geleceği haber alın- mıştır. B. Celâl Bayar burada deniz det evvel Başbakanla birlikte liman- da ve bilhassa fabrika ve havuzlarda tedkikatta bulunmuş, bazı direktifler vermişti, Vekilin bu defaki gelişi ev- velki tedkikatia nlâkadardır. İslan- bul Imanlında yapılan ve yapılacak tesisatla limanın müsatkbel şekli et- rafındaki tedkiklerden sonra bay Ce- lâl Bayar havüzarda meşgul olacak- tar. Evvelce verilen direktiflerden sonra havuz ve İnbrikelar müdürlüğünce hazırlanan proje tedkik olunmuştur. İktisad vekili bu proje üzerinde ha- yuzlarda tedkikat yapacaktır, Vekilin bu tedkiklerinden sonra projeye kati şekil verilecek ve ayrılan tahsisatla Valdekızağıns yapılacak olan yeni tersanenin inşasma başlanacaktır. İnşaata haziranda başlanacağı mu- hakkak görülüyor. Yeni antrepolar Mumhane antreposu | yıktırılıyor, yerine yeni Iimanda asri tesisatı tee te geçmiş veilk olarak Galatada Mumhane antreposunu yıktırarak ye- rine büyük bir antrepo inşası için hâ- Zırlıklara başlamıştır. Mumhane antreposu diğerlerine ör“ nek olacak bir şekilde yapılacaktır. cektir, Ayni zamanda sürat temini için hem rıhtıma ve hem de antrepo- lara vinçler konacaktır. içinde eşya hamal sırtında değil, vinç- ler vasıtasile yerleştirlecektir. Bu su- retle şimdi 25 dakikada yaplan antre- podaki tahmil, tahliye tamam beş dür Meraklı bir satıcı! Türkkuşuna mensup muallim bay Alâeddin, evvelki akşara geç vakit, üniversite meydanında plânör tecrü- belri yaptığı sırada yere inmekte iken, seyyar satıcılardan İsmali merak sa- ikasile plânör iyice yere inmeden 50- kulmuş, bu sırada plânörün kanadı çarparak yaralamıştır. Yaşı ilerlemiş olanlar tasfiyeye tabi tutulacaklar Mahalle bekçiiiğinin ıslahına karar verildiğini geçende yazmıştık. Bekçi- tazam bir suretle çalışmaları temin edilecektir. Bekçilere yaz ve kış birer elbise verilmesi de düşünülüyor. Beynelmilel Ticaret odası erkânını istikbal hazırlığı Beynelmilel Ticaret odası erkânını şehrimizde karşılama programı hazır- lanmıştır. Misafirlerin şehrimize ge- lecekderi 27 nisan salı günü Ticaret Odası misafirler şerefine bir öğle ziya- feti verecek ve öğleden sonra da ş6- hirde gezintiler yapılacaktır. Ayni gün akşam beynelmilel Ticaret odası Türkiye milli komitesi bir ziyafet ve- recektir. Öğleden sonra yapılacak gezintiler- de Ticaret odası 6rkânı misafirlere Te- fakat edecektir. Ertesi gün öğle yeme- ğini müteakip saat üçte Ticaret odası salonunda şehrimizdeki bütün ikti- satçıların ve büyük tacirlerin iştiraki- le hasbihal - mahiyetinde bir toplan- ta yapılacak, beypelmilel ticaret işleri Üzerinde görüşülecektir. Şehrimizde üç gün kalacak olan misafirler 29 nisanda kendi tayyare- lerile buradan ayrılarak seyahatleri- ne devam edeceklerdir. Ölçü ve tartıların senelik muayene- lerine 1 mayıstan itibaren başlana- mıntakada yapılacaktır. Dört ay de- vam edecek olar muayeneler sonun- da umumi bir kontrol yapılacak ve bozuk ölçü ve tartı kullandığı görü” lenler şiddetle cezalandınılacaklardır. Muayene esnasında bozuk görülen tartı aletleri, sahibi cezalandırılmak sızın İptal edilecektir. Belediye mus- yene günlerini #yrıca Hân edecektir. Hademei hayrat kadrosu genişletilecek Evkaf umum müdürlüğü hâziran- dan itibaren hademei hayrat hakkın- da muayyen nisbette zam için bütçe” ye tahsisat koymuştur. Hademei hay“ Tata vaki olar zamdan başka bunla rın kadrosu da genişletilmektedir. Bu- günkü hademei hayrat üç sınıf üzeri- ne ayrılmıştır. Birincisi büyük selâ- tin camileri, ikineisi, eski paşaların inşa ettirmiş oldukları camiler, üçün- cüsü de mahalle aralarındaki küçük cami ve mescidlerin müstahdemleri- dir. Selâtin camilerinde iki imam, 6 müezzin, ikinci sınıf camilerde bazı 1, bazı 2 imam ve iki ile dört arası mü- ezzin, mahalle camilerinde ise bir imam, bir müezzin bulunmaktadır. Birinci ve İkinci sınıf İmam ve mü- ezzinlere nöbet usulü tatbik edilmek- tedir. Mahalle camilerindekiler ise müstemirren ifai vazife etmektedirler, Bunu nazari dikkate alan Evkaf u- mum müdürlüğü bunların maaşları- na birer miktar zam yapacaktır. miştir, Iktisad vekili | Mahalle bekçileri | Nezle ve grip çoğaldı Havalar sık sık değiştğinden ihtiyatlı bulunmak lâzım Son günlerde İstanbulda havalar çok tahavwül gidiyor. “Termometre #ık sık inip çıkmaktadır. Evvelki gün Sıcaklık 20 dereceye kadar çıkmışken tekrar 10 dereceye inmişti. Dün sıcak» lık gene 19-20 derece idi. Akşam ha» Taret 14 dereceye kadar inmiştir. Havaların sık sık değişmesi yüzün- den nezle ve grip fazladır. Bunun için doktorlar ihtiyatlı bulunmağı tavsiye ediyorlar. Şirketi Hayriyenin yeni vapurları Şirketi Hayriyenin kendi tezgâhlar rında yaptırdığı vapurlardan biri mg- yıs sonunda bitecek ve sefere çıkarı- lacaktır. Bu geminin boyu 35, genişli- ği 6,60, yüksekliği de 2,45 metredir. 12 mil süratinde ve 450 yolcu alacak büyüklüktedir. Kalp gümüş paralar Son zamanlarda bazı kalp gümüş paralar bulunması üzerine İstanbul zabıtası bu işi ehemmiyetle ele alımış- tir, Zabıta tahkikatını derinleştiri. © Durardan düştüler Üç çocuk ağır surette yüksekliğinde bir duvardan düşmüş, çok ağır yaralı bir halde Şişli çocuk hastanesine yatırılmıştır, Üsküdarda makta iken oradan geçen bir elektrik telinin cereyanma kapılmış ve bu sadme İle 6 metre yükseklikten dü- mıştır, Çocuk düşürmek istiyen iki kadın ağır hastalandı Müddelumumlilik iki çocuk di ile elaman İLE RM tur, Kasımpaşada oturan Huriye adın- da bir kadın evinde hastalanmış ve fazla kan zayi ettiğinden ölüm halin- de Haseki baslanesine kaldırılmıştır. Oxada yapılan muayenede Huriyenin çocuk düşürme neticesinde hastalan- dığı anlaşılarak müddelumumiliğe bil- dirilmiştir, Adliye doktoru bay Salih Haşim hastaneye giderek Huriyeyi muayene etmiş, bu kadının çocuğur nu ne suretle ve me sebeple düşürdü- günün tesbiti için müddelumumilik tahkikata girişmiştir. Tarabyada oturan Katina adında bir kadın da çocuk düşürmek yüzün- Fincan oyunu Dün gece İstanbulun bir köşesinde, Süleymaniyenin dar ve karanlık bip mahallesinde bir tahta eve misafir çağrıldım. Bundan on beş gün evvel Beyoğlundan İstanbul tarafına taşın madan önce kenâr mahallelerin ge ce eğlencelerini şöyle tahayyül eder dim. Böyle gece misafirliklerinde es kiden olduğu gibi fincan oynanacak, eğer ev halkı kalabalıksa ucu düğüm- meydana çıkmasını bekliyordum. Lâkin ne gezer?. Ne tepsi meydan da. ne hesapsız fincanlar. Bir aralık evin küçük bayanların dan biri: — Kalabalığız.. dedi.. bir oyun oy» nasak.. , şaşırmış kalmıştım, Rulet dedikleri sarı pirinçten küçür cük bir demir parçası idi. Üstünde «bir al, iki al, hepsini el, bir koy, ik Bir masanın etrafına ihtiyar nine lerden tutunuz da, gelinlik tazelere, mış, yaralanmıştı. Vakayı müteakip tedavi allına alınan Hayri, kurşunun kafa kemiklerine. işlemiş bulunması dolayısile kurtulamamış ve ölmüştür. Kazanın ne şekilde vuku bulduğu tahkik edilmektedir. Yeni tramvay arabaları İm mmm kk RA ER Mİ eme ek mike e