17 Nisan 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

17 Nisan 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

öğle kımıldamıyacaklardır, İCMAL Avusturya başvekilinin seyahatı Avusturya Başvekili olup bu mem- | leketteki hususi rejim itibarile dikta- | tör vaziyetinde bulunan Dr. Şuşnig'in bir hafta sonra Romaya gideceği VE yanada resmen ilân edildi. B. Şuş- nig'in B. Mussolini ile görüşmesi Orta Avrupada son zamanlarda olup biten işlerin bir neticesidir. Romanya Baş- vekiH Praga giderek Çekoslovakya devlet adamları ile görüşlü. Bu görüş- melerin zahirdeki neticesi Çekoslovak- ya silâh fabrikaları üe mühim bir mukavele akdidir. Daha sonra İtalya tle Yugoslavya devlet adamları arasında malüm an- laşma yapıldı. Bu anlaşmayı Çekos- Tovakya Cumhurreisi Beneş'in Belgra- dı ziyareti takip elti. Bu ziyaretin ari- Jesinde Çekoslovakya Başvekili Krof- te Viyanada Dr, Şuşnig ile görüştü. Bu görüşmelerin her birinde Avustra meselesine Orta Avrupa ve Tuna hav- zası umumi vaziyeti itibarile temas edilmiştir. aramam — , İngiltere, kralın taç giyme merasi- mini büyük bir har rTaretle hazırlıyor Her tarafta hüm- malı bir faaliyet var. Kralm asırlar Yaşamış arabası hangi yollardan ge- çecekse, o yollarda- ki evlerin damları ne tribünler yapıl. dı. Şimdiden bütün Pencereler, odalar balkonlar dı, kiralan Şaka mı bu 509) m nüfuslu bir! ülkenin imparato- rü taç giyecek ve bu merasim, orta zamanlarda nasıl Sa öyle yapılacak: 16 nci asır olduğu gibi ihya edilecek ve gözlerin önüne gelecek! Bu merasimde bulunmak için yal- £ niz İngiltereden de- gil, dünyanın dört bucağından Londraya akın var, “ Bugünlerde Londrr belediyesinin me halde olduğunu tasavvur edersi- niz. Belediyenin ayrıca bir derdi daha var: Merasime iştirak edecek olan yüksek aristokrat aileleri ağırlamak! Birkaç hafta, merasime resmen İş- tirak edeceklerin giyimlerine dair u- Yun münakaşlar oldu ve nihayet elbi- se meselesi tesbit edildi. Bundan sonra başka bir derd baş gösterdi; Merasime resmen iştirak 6- decek olan asılzadeler, kilisede kralı saatlerce bekliyecekler ve yerlerinden Bu müddet Taç merasiminde Avusturyada şimdi iş başında bulu- nan B. Şuşmig ile arkadaşları bu AL man memleketinin büyük Almanya tarafından yutulmasına mâni olacak en milessir çarenin Habsburg hane- danının tekrar Avusturya tahtına ©- turması olacağını düşünmüşler ve bu- na yol hazırlmağa çalışmışlardır. Lâ- kin yukarıda saydığımız bütün te- maslarda bu hanedanın iş başına gel- mesine karşı en şiddetli itiraz ve mu- halefetlere tesadüf edilmiştir. İtalya bile Yugoslavya ile anlaşa- bümek için Avusturya devlet adam- larının düşüncelerine açık ve kati | muhalefet göstermiştir. Bu vaziyet karşısında Avusturya için | tekrar İtalya ile samimiyeti tesis et- mek ve Almanya ile iyi geçinmek yo- Iu kalmıştır. Bu makşadla da Avus- lurya Başvekili tekrar Romaya seya- hat edecektir. Feyzullah Kazan aç kalmamak için.. içinde de tabii karınları acıkacaktır. Sabahtan akşama kadar aç duramaz- lar yal... Bereket versin bu meseleyi İngiliz kadınları pek güzel hallettiler. Yiadınlar merasimde, resimde gör- düğünüz tacı giymek mecburiyetinde- dirler, Bu taçlar, kral ile kraliçe taç- larını başlarına koyuncaya kadar, kolda taşınacaktır. İngiltere sosyetesinin en kibar ka- dınları, kralı beklerken aç kalmamak için sandöyiçlerini kendi taçlarının için sandviçlerini kendi taçlarının rınlarını doyuracaklardır!. Pratik iş değil mi?.. Ezine (Akşam) — Kazamızın Nümune köyü olan Bergazda bir köy sergisi açılmıştır, Sergi çok muvaffak olmuş ve kaza merkezi ile civar köylerden gelen binlerce köylü tarafından ziyaret edilerek beğenilmiştir. Sergide eser teşhir edenlerden birinci, ikinci ve üçüncülüğü kazananlara takdirmameler verilmiş- tir. Gönderdiğim resimde serginin açılış resminde bulunan kaymakam, köy muhtar, jandarma kimandanı ve köylüler görünüyor. | bu defa Cenevreye gittiklerinde icra İ caklar ve seçilecek mütehassıs mem- AKŞAM Icra teşkilâtı İsviçreden bir mütehassıs getirtilmesine karar verildi İstanbul İcra dairelerinin hep bir arada bulunması hem icra işlerinin u- zamasına hem de iş sahiplerinin uzak semtlerden kalkıp adliye binasına gel- meleri gibi büyük küçlüklere sebebi- yet verdiğinden vekâletin bu hususu gözönünde tutarak icra dairelerini muhtelif semtlere ayırmağa karar verdiğini yazmıştık. Aldığımız mslümata nazaran bu hu- susta vekâletçe yapılan tedkikat ne- Ücesinde ayırma işinin yeni ve geniş bir teşkilâtla yapılabileceği anlaşıl- miş ve bunun için de İsviçreden bir mütehassıs getirtilmesine karar veril- miştir, Öğrendiğimize göre Cenevre- de Hatayın anayâsasıni tesbit etmek üzere hükümetçe seçilen heyetimiz teşkilâtı mütehassısile de meşgul ola- leketimize gelerek Adilye vekâletile gö- rüşüp yeni icra teşkilâtı işlerini tan- zim edecektir. Yeni teşkilâtta icra iş- lerinn mümkün olduğu kadar çabuk görülmesi ve iş sahiplerine azami ko- laylık gösterilmesi gözönünde tutula- caktır. Soğuklar Alaşehir bağlarına zarar verdi Bazı yerlerde bu zarar yüzde yetmiş kadardır İzmir 14 (Akşam) — Geçen hafta Ege mıntakasında yağan yağmurlar- dan sonra şiddetli soğuklar bağlara mühim zararlar vermiştir. Egenin ke- sif bağ mıntakası olan Manisa hava» lisinde zararın yüzde 70 nisbetinde olduğu mahallinden İzmir ticaret ve Sanayı odasına bildirilmiştir. Bağ asmalrı üzerindeki filizler, 50- ğuktan tamamen yanmıştır. Manisa- nın Alaşehir bağ muntakası ile mer- kezin Ormanönü, Kocakumlar, Gül bey, Asmalık, Karacaahmed, Çukur, Tepe, Baytuş, Hastımar mevkilerinde- ki bağlar çok zarar görmüştür. Müs- tahsiller endişe içindedir. İzmir civa- rındaki bağlarda zarar az olmuştur. Çünkü yağmurdan sonra İzmir ve havalisinde fazla soğuk olmamıştır. İhracat tacirleri, geçen sene rekol- tenin yüksek olacağını tahmin ederek ucuz fiatler üzerinden mühim mik- tarda alivre satışlar yapmışlar, sonra- dan rekoltenin az çıkması yüzünden mühim zararlara uğramışlardı. Bu sene Manisa ve havalisi bağlarında şimdiden yüzde 70 zarar olduğuna göre ihracatcılar alivre satışlar hu- susunda müctenip davranmaktadırlar. Yankeseciler yakalanıyorlar Emniyet müdürlüğü, yankesecilerle sıkı mücadeleye devam etmektedir. Son günlerde Abdullah, İbrahim, Meh- med ve Hakkı isimlerinde dört yanke- sici daha tutulmuştur. Son bir ay zarfında faili meçhul kalmış ve yan- kesicilik vakası olmamıştır. Sabıkalı yankeseciler, mahkeme ka- rarile muhtelif şehirlere de sürgün e- dilmektedirler. Orman mektebi talebesinden 32 genç profesörlerile Zingal ke- reste fabrikasına gidecek Yüksek orman mektebi talebesin- den 32 genç, profesörlerinin idaresi altında 29 nisanda Zingal kereste fab- rikalarında tedkikatta bulunmak ü- zere şehrimizden ayrılacaklardır. Bursa kız ve erkek liselerinden yetişenlerin eğlentisi Bursa kız ve erkek liselerinden ye- tişenler tarafından bugün saat 15,30 da Park otel salonlarında bir eğlenti tertip edilmiştir. Galatasarayda talebe konseri Nisanın on sekizinci pazar günü sa- at on altıda Galatasaray konferans salonunda bir talebe konseri verile çektir. Konsere istiklâl marşile başla- nacak ve bir çok güzel parçalar çal- nacaktır. mmm MÜVASALÂT Bayan LONGİNOTTİ Yeni modellerini getirerek sön seya- hatten avdet ettiğini muhterem müşterilerine tebşir eyler, Sahife 5 | Mahkeme salonlarında Sevgili köpeğin azizliği? İki kadın arasında bu yüzden kanlı kavga çıktı. İkisi de kabahati biribirine atıyor İkinci ceza mahkemesinde bir kö- pek yüzünden birbirlerini dövüp kan- lar içinde bırakan iki kadının muha- kemeleri yapılmaktadır. Bunlardan ikisi de hem birbirlerinden davacı hem de birbirlerine karşı suçlu olarak mahkemeye gelmişler. Şahitlerin ifa- delerinden ve tahkikat evrakından anlaşıldığına göre kavga şöyle olmuş: Galatada Kendir sokağında bir evin muhtelif odalarında ayrı ayrı kiracı- lar oturmaktadır. Evin ikinci katında da Keti ve Fatma adlarında iki kiracı vardır, Fatma çok sevdiği bir köpeği de odasında beslemektedir, Fatmanın bu sevgili köpeği ekseriya sokağa çı kıp çamurlar içinde dolaştıktan son- ra eve geliyor ve çamurlu ayaklarile etrafı kirletiyormuş. Bu arada Keti- nin odasının önünü de kirlettiği için Keti fırsat buldukça köpeği dövüyor ve bu yüzden Fatima ile sık sık ağız kavgası ediyorlarmış. Birgün Keti yemek yedikten sonra bulaşık kablarını yıkamak üzere oda- sının önüne çıkarmıştır. Keti su al- mak için tekrar odaya girdiği sırada Fatmanın köpeği fırsatı kaçırmamış ve Ketinin yemek kablarını güzelce yaladıktan Sonra bulaşık bezini de ça- hp bir yere saklamıştır. Biraz sonra odasından çıkan Keti bulaşık bezini bulamayınca bu muzipliğin köşede yalanmakta olan köpek tarafmdan yapıldığını anlamış ve köpeğe küfür etmeğe başlamıştır. O esnada odasında meşgul bulunan Fatma, Ketinin gürültüsünü duy- huş ve sevgili köpeğine küfür edilme- sine fena halde hiddetlenerek odasın- dan fırlamaış, iki komşu sofada bir ağız kavgası yaptıktan sonra birbirle- rinin üzerlerine atılmışlardır. Bu gü- rültü arasında köpek te savuşup kaç- mıştır. İşin bundan sonrasını kavgacıları Ayıran Niko adındaki şahit şöyle an- latıyor: — O gün aynı katta Anastasyanın odasında misafir olarak oturuyordum. Sofada bir gürültü duydum. Evvelâ kadın işine karışmak istemedim. Fa- kat çığlıklar gittikçe artıyordu. Ni- hayet odadan çıktım. Keti ile Fatma birbirlerinin saçlarını yakalamışlar, mütemadiyen yumruk savuruyorlardı. Yüzleri, gözleri kanlar içinde idi. Derhal aralarına girdim, bin zorlukla ikisini birbirinden ayırdım. O sırada benim de kollarım kan içinde kaldı. Bundan sonra Anastasya ve Despi- na adlarında iki şahid daha dinlendi. Bunlar da vakayı ayni şekilde anlat- tılar. Şahidler dinlenirken Fatma mütemadiyen söze karışıyor; — Yanlış söylüyor bay reis. Kanlar . Ketiden değil, benim başımdan akı- yordu.. diyordu. Şahidler dinlendikten sonra rejs, bu ifadelere karşı bir diyecekleri olup olmadığını kavgacılara sordu. Keti şahidlerin yalan söylediklerini ileri sürdü, Fatma gene telâşila ayağa kalkarak: — Bay reis, dedi. Müsaade ederso- niz iki lâf söyliyeceğim. Şurasını iyice biliniz ki ben Ketiyi dövmedim, o beni dövdü. Hani, Keti değil, böyle iki Keti daha gelse evvel Allah kendimi döv- dürmezdim ve lâkin Keti birdenbire üzerime atıldı, elindeki surahi kapa- ğını kafama vurduğu gibi aklımı ba- şımdan aldı. Kanlar içinde kendimi kaybettim. İşte bunun için artık kay- gaya takatım kalmadı. Asıl yaralanan benim. Kavgadan sonra Ketiyi oda- sına soktular, Orada kendi kendine bir çivinin ucu ile başına bir çizgi çekmiş, böylelikle Fatma da beni ya- raladı, diye bana iftira etmeğe kalkı- iyor. z— Mahkemeye gelen doktor raporları na nazaran ikisi de birbirlerini döv- müşler, yaralamışlar, bunlardan Fat- ma on İki gün, Keti de bir hafta teda- vi altında kalmışlar. Sorgular bittikten sonra iddia ma- kamı iddiasını yaparak birbirlerini dövmek ve sövmek suçlarından her ikisinin de cezalandırılmalarını, an- cak kavgaya Fatmanın köpeğinin 56- beb olması ve köpeğe yapılafı muame- leye Fatmanın haksız müdahalesile kavga çıkarması göz önünde tutula- rak bunların Keti lehine hafifletici sebeb kabul edilmesini istedi. Mahke- me kararını bildirmek üzere muhake- meyi başka güne bıraktı, Izmir fuar komitesi 40 çifti evlendirecek Fuar mevsiminde İzmirde mühim spor temasları yapılması kararlaştırıldı İzmir 14 (Akşam) — İzmir enter- nasyonal fuarı hazırlıklarına hiz ve rilmiştir. Fuar komitesi, bu seneki Fuarın devam edeceği bir ay içinde halkı eğlendirecek muhtelif eğlence- ler tertibi için kararlar vermiştir. Çi- çek bayramından başka muhtelif mahsullerimiz için bayramlar da yar pılacaktır. Verilen kararlara göre bir gün (İncir, üzüm bayramı), bir gün (Zeytin - palamut bayramı), bir gün (Tütün bayramı) yapılacaktır. (İncir - Üzüm bayramı) ında güzel ambalâjlanmış paketler içinde halka incir ve üzüm dağıtılacaktır. Bir zat, Fuar komitesine gönder- diği bir mektupta Paris sergisi için yapıldığı gibi İzmirde bir (Fuar gü- zeli) seçimi yapılmasını teklif etmiş- tir. Komite, bu teklif hakkında henüz karar vermemiştir. Gençlerimizi evlenmeğe teşvik için | bütün masrafları Fuar komitesi tara- fından verilmek şartile (40) çiftin Fuar zamanında tayin edilecek bir günde evlenme muamelelerinin ve düğünlerinin yapılması ve bu çiftler şerefine bir ziyafet ve suare verilme- En mantahip; tertip, İzmir ticaret odası tarafından on bin liraya inşa edilecek paviyonun İnşasına bugünlerde başlanacaktır, Ticaret odası bülçesi iktisaci vekile. tince henüz tesbit edilmemiş olmakla beraber inşa edilecek paviyon tahsi- satının şimdiden sarfına mezuniyet verilmiştir. İş Bankası tarafından Fuar sahası- nın en güzel yerinde inşa edilecek olan büyük paviyon, Fuarın en güzel ve modern binası şeklini alacaktır, Trakya paviyonunun yerinde vilâyet tarafından büyük bir paviyon inşa ettirilecektir. Trakya paviyonu, daha güzel bir yerde ve daha büyük bir şe- kilde vücuda getirilecektir. Fuar mevsiminde İzmirde mühim spor temasları yapılacaktır. Türkiye ve Yunan milli takımları İzmirde kar- şılaşacakları gibi İstanbula gelecek olan İsveç güreş takımının da İzmire gelmesi ve Türkiye güreşçilerile bura da karşılaşması muhtemeldir, Dinariş Mehmedle Cim Londos arasında bir güreş yapılması için de muhabere edilmektedir. Türkiye tenis şampiyo- nu olan İzmirdeki - ecnebi tenisciler de aralarında tenis müsabakaları ter- tib edeceklerdir. İŞ (ANSIZLIK benizsizlik icin fem kare, Nörasteni, zafiyet ve' Chiorose SIROP DESCHLENS, PAR