20 Mayıs 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

20 Mayıs 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Bahife 14 AKŞAM Lüleburgaz Birlik Ticaret Bankası Meclisi idare | Riyasetinden: Lüleburgaz Birlik Ticaret Bankasının esas mukavelesinin bazı maddelerinin tadiline dair fevkalide olarak heyeti umumiyenin 1 haziran 1937 sah günü saat 10 da Lüleburgazdaki Merkezinde toplanması meclisi idarece karargir ve aşağıdaki ruzname müzükere eğileceğinden bilimum hissedaranın klana lüle Vr Satin gaz DAN merkezine ( gelerek hamil oldukları hisse senetlerini tevdi ve duhuliye kartlarını almaları lüzumu ilân olunur. | 39 üncü maddenin eski şekli: ? “Meclisi idaro azasından her biri be- deli kıymeti asliyesi itibarile sermayeli şirketin yüzde birine muadil kıymeti haiz seksen adet hissö senedini şirke» 4e tevdi mecburdur, Bu hisse senet leri üzerine azasından bulunduğu meo Misi idarenin hissedaran hey'eti umu miyesince İebriyesine kadar satılmı- acağına dair bir damga vurularak hufzedilir. İşbu senedat aztinın zamanı idarelerinden mütevellit mes'uliyetle- rine karşı te'minat hükmündedir. Bu hususta indifa juisars senetleri dahi tevdi edilebilir. Senedatı mezkürenin satılmamasını te'min etmek meclisi “Mdarenin cümlei vezaifindendir. Aksi halde meclisi idare mes'uldür. RU ZN 32 inci maddenin muadde) şekli; Şirket umuru hissedarlar arasın dan Hey'eti umumiyece intihap olu- nacak üçten yediye kadar azadan mü- rekkep bir meclisi idare tarafından idare olunur. Şu kadar ki ilk meclisi idare azası te'sis hey'eti umumiyesi tarafından #ki sene için intihap olunur. Meclisi idare azalarmın Türk ok ması şarttır. 33 üncü maddenin muaddel şekli: Meclisi idare azasından her biri be- deli kıymeti asliyesi itibarile serme yel şirketin yüzde birine muadil kıy- mete haiz hisse senedini şirkete tev- die mecburdur, Bu hisse senetleri üzerine azasın- dan bulunduğu meclisi idarenin his- sedaran hey'eti umumiyesince tebri- yesine kadar satilamıyacağına dair bir dariga vurularak hıfzedilir. İşbu se- nedat azanın zamanı idarelerinden mütevellit mes'uliyetlerine karşı te- minat hükmündedir. Bu hususta in- Gifa juisans senetleri dahi tevdi edi- lebilir, Senedatı mezkürenin satılma masmı te'min etmek meclisi idarenin cümlei vezaifindendir. Aksi halde meclisi idare mes'uldür. Af inci maddenin eski şekli: Meclisi idare azası kendi işleri için #braz etmeleri lâzım ve mutad olan dikkat, basiret, ve faaliyeti şirket işle- rinde dahi İbraz ve sarfa mecburdur» Jar. Meclisi idare defatiri lâzimeyi tute mak ve muayyen olan müddet zarfın» da sabık seneye ait mevduat defteri- ni bilânço, Kâr ve zarar hesabi- nı bittansim hey'eti umumiye 'iç- imamdan lâakal bir ay evvel müra- kiplere tevdi velâakal sekiz gün evvel hissedaranın enzarı tetkikine koymak» la mükelleftir. Meclisi idare her alta ayda bir şirketin matlübat ve diyu- nunun bir hülâsai hesabiyesini çıka- np mürakiplere verir. Her seneyi he- sabiye nihayetinde bilânçodan madâ şirketin “ticari, mali ve iktisadi vazi- yetini ve yapılan muamelâtın hülâ- susmı müş'ir bir rapor tanzim eder. Amortismanlar için münasip şekil ve sureti ve ihtiyat akçesi mikdarını tayin ve temettüatın sureti tevzlini tesbit ve hey'eti umumiyeye “teklif eder. İşbu esas mukavelenamenin her ne- vi tadilâtı ve yeniden maddeler ilâve- 8i hakkında heyeti umumiyeye tekli. fatta bulunur. Hey'eti umumiyeleri içtimaa devet ve işbu içtimaların ruznamesini tan- zim ve 'tesbit eder, Hey'eti umumiyenin bilümum mu- karreratını icra veinfaş hususunda meclisi idare hey'eti umumiyenin ve- kâletini haizdir. Meclisi idare azasının hey'eti umu- miyece azilleri ve icra ettikleri muak melâtın hey'eti umumiyece ademi ka» bulü halinde üçüncü şahıslar tarafın. dan iktisap edilmiş olan hukuka ha» del gelmez. 42 inci maddenin eski şekli; Meclisi idare haiz olduğu iktidar ve 41 inci maddenin muaddel şekli; Meclisi idare şirkete ait işler için kendi işlerinde gösterecekleri dikkat, ve faaliyeti şirket işlerinde de Ibraza mecburdurlar. Meclisi idare defatiri Jâzimeyi tutmak ve muayyen olan müddet zarfında sabık seneye ait mevcudat defterini bilânço, kâr ve za- rar hesabını bittanzim hey'eti umu- miye içtimaından lâakal bir ay evvel mürakiplere tevdi etmekle mükellef- tir. Meclisi idans her üç ayda bir şirketin mevduatını, duyunatını ve #sireyi havi üç aylık vaziyetini göste- rir hesap hülâsasını ve senelik 'bilân- çosunu Maliye ve İktisad vekâletlerin- ce müşterek tesbit edilecek formül- lere muvafık olarak tanzim ederek takdim eder, Hissedaran -yevmi içti- maa İekaddüm eden on beş gün zar- fında şirket .merkezine müracaatla kâr ve zarar hesabını bilânçoyu, mü- rakipler ve meclisi idare raporlarını tetkik ve bir suretlerini alabilirler, Amortismanlar için münasip şekil ve sureti ve ihtiyat akçesi mikdarını tayin ve temettünlan sureti tevziini . ve hey'eti umumiyeye teklif yi ük RL e vi tadilâtı ve yeniden maddeler ilâvesi hakkında hey'eti umumiyeye *tekli- fatta bulunur. Hey'eti umumiyeleri içlimaa davet ve işbu içtimaların ruznamesini tan- zim ve tesbit eder, Hey'etl umumiyenin bilümuüm mu- karreralını icra ve infaz hususunda meclisi idare hey'eti umumiyenin ve- Kâletini haizdir. “Meclisi idare azasmın hey'eti umu» miyece azilleri ve icra ettikleri mua melâtın hey'eti umumiyece ademi kâr bulü halinde üçüncü şahıslar tarafın- dan iktisap edilmiş olan hukuka ha- del gelmez. 42 inci maddenin muadâdel şekli Bankalar kanunu mucibince inti. hap olunacak azalardan meclisi ida- xece idare meclisine dahil olanlar ara- sından seçilen iki aza ile umum mü- dürden mürekkep üç kişilik bir İdare komitesi tarafından banka umur ve muamelâtı idare olunur. Müdürü u- mumi meclisin azayı tabiyesindendir. İdare meclisinin diğer azaları istedik- leri zaman ayrı ayrı veya toplu olarak 'komitanın faaliyetini mürakaba et AM E 43 üncü maddenin eski şekli” Meclisi idare şirket işlerinin tedvi- ri için münasip gördüğü salâhiyetler- le hissedarandan veya hariçten bir ve- ya birkaç müdür tayin edebilir. Bu müdürlerin vazife ve salâhiyetleri ve müddeti memuriyetleri tekaüd veya azilleri şeraiti hakkında mukaveleler aâkdedebilirler. Meclisi idarece müdürlerin nasb vs azil keyfiyeti tescil ve ilân ettirilir. An- cak müdürler meclisi idare azasının müddeti memuriyetlerinden fazla bir zaman için tayin olurlamazlar. Bundan başka meclisi idare bir ve- ya birkaç mesele için hususi vekilet- name ile münasip gördüğü bir veya birkaç zatı tevkil edebilir. 46 ıncı miaddenin eski şekli; Meclisi idare azası şahsen alâkader bulundukları hususatın müzakeresi- De iştirâk edemez. Ve hey'eti umumi- yeden izin almadan kendi veya şahsı ahar namına bizzat veya bilvasıta şir- ketle bir muamelei tüccariye yapamaz» lar. Keza hey'eti umumiyenin müsa- desini almaksızın şirketin icra eyledi- ği muameleyi tüccariye nevinden bir muameleyi kendi veya aharı hesa- bına yapamıyacağı gibi ayni nevi mua» melel tüccariye ile meşgul bir şirkete şahsen mes'ul aza sıfatile dahil ola- mazlar ; MECLİSİ İDARE 43 üncü maddenin muaddel şekli; Meclisi idare şirket işlerinin tedviri için münasip gördüğü salâhiyetlerle hissedarandan veya hariçten bir mü- dürü umumi ve şube küşadı halinde birkaç müdür tayin edebilir. Bu mü- dürlerin vazife ve salâhiyetleri ve müddeti memuriyetleri, tekaüd veya azilleri şeraiti hakkında mukaveleler &kdedebilirler. Meclisi idarece müdür- lerin nasb ve azil keyfiyeti tescil ve Hân ettirilir. Ancak müdürler meclisi idare azasının müddeti memuriyetle- rinden fazla bir zaman için tayin ©- lunamazlar, Bundan başka meclisi idare bir ve- ya. birkaç mesele için hususi vekâlet- name ile münasip gördüğü bir veya birkaç zatı tevkil edebilir. 4ö ıncı maddenin muaddel şekli: Bankanın idare meclisi ve idare ko- mitası reis ve azalarinın ve mürakip- lerinin ve banka adına imza koymağa salâhiyetli müdür ve memurlarının doğrudan doğruya veya muvazaa yo- luile bankadan her ne şekilde olur- sa olsun kredi almaları bankaya ieh- lerine olarek kefalet veya te'minat ver. dirmeleri veyahut menfaat rabıtasile bağlı oldukları eşhas-ve müesseseler lehine kredi, kefalet ve te'minat veril- mesini te'min ettirmeleri ve bankanın da bu nevi muameleleri yapması ve bankanın meclisi idare komütesi ve azalarının hukuk usulü muhakeme- leri kanununun 245 inci maddesinin 3 numaralı bendi mucibince karabeti bulunan kimselere kredi te'minat ve kefalet taleplerini müzakere etmele- ri ve rey vermeleri bankalar kanunu mucibince yasaktır 50 inci maddenin eski şekli; 'Mürakiplerin vazifesi şirketin mua» melâtı umumiyesini mürakabe ve he- sabatını tetkik ve teftiş ve meclisi ida» re azasile müttefikan bilânçonun şek- tanzimini tayin ve hisse senedalının vaziyetini tesbit velhasıl şirketin me- nafiine muvafık gördüğü her nevi mü- rakabe ve teftişatı icra ve üç aydan fazla fasıla vermemek şartile zaman zaman şirket kasasını ve kuyut ve do fatirini kontrol ederek mevcudun ku- yudata muvafakatını tesbit ve mecli- si idare azasının kanun ve şirket mu- kavelenamesi ahkâmına tamamile Tİ- ayet eylemlerine nezaret ve sene ni- hayetinde içtima edecek olan hey'eti umumiyeye şirketin vaziyeti, hesaba $a ve bilânçosu ve meclisi idarenin fa- aliyeti hakkındaki kanaat ve mütale- atını havi bir rapor takdim ei tir. Mürakipler esbabi mübrime ve müs- 50 inci maddenin muaddel şekli: 'Mürakiplerin vazifesi şirketin mua- melâtı umumiyesini mürakabe ve he- sabatımı tetkik ve teftiş ve meclisi ida- re zzasile müttefikan bilânçonun şek- 4 tanzimini tayin ve hisse senedatının vaziyetini tesbit velhasıl şirketin me- nafline muvafık gördüğü her nevi mü- rakabe ve teftişatı icra ve üç aydan fazla fasıla vermemek şartile zaman zaman şirket kasasını ve kuyut ve de- fatirini kontrol ederek mevcudun ku- yudata muvafakatını tesbit ve meclisi Adare azasının kanun ve şirket muka- velenamesi ahkâmma tamamile Tia- yet eylemelerine nezaret ve sene niha- yetinde içtima edecekolan hey'eti 'umumiyeye şirketin vaziyeti, hessbatı ve bilânçosu ve meclisi idarenin fasli- yeti hakkındaki kanaat ve mütale- atını havi bir rapor takdim etmek- tir. Mürakipler esbabı mübrime ve mÜs- #acele tehaddüsü halinde heyeti umu- bince seçilen mürakipler şirket idare meclisi ve komitesi rels ve azalarile müdür ve memurlarının Şirket esas mukavelesine aykırı hareketlerini gör- dükleri takdirde bunları vesikalara “dayanarak şirketin heyeti umumiye- sine karşı yapacakları raporda zikret- 'meleri mecburidir, Ve bu raporların birer suretini Maliye ve İktisaâ vekâ- letlerine gönderirler. 52 inci maddenin muaddel şekli: Mürekipler hissedaran tarafmdan Adare meclisi veidare komitesi rels ve 20 Mayıs 1987 ANTİKA ALIYORUM Eski Türk eserleri, gümüş, tahta, Ber kır, Beykoz vesair işlerle caki yağlıboyg tablo, gravür, porselen, fayans vazo vi biblolar, bronz heykeller, her nevi sam lon tezyinat eşyası alıyorum. Beyoğlunda İstiklâl caddesinde celi Polonya sokağında Merkez apartımamı (1) numaralı dairede Mimar Knol. Güzel bir cild Gayrikabili mukavemet Parisli bir kim yagetin (o keşfi sayesinde şimdi bütün kadınlar güzel bir cilde malik slebi. İirler, Evvelâ sevimliliğiniz, teninizden ne- yet etmiyor mu? O helde, herkesin na- zari dikkatini celbetmek çaresine te- vessül ediniz. Cildinizin güzel ve nermin olması için TENEFFÜ3S ETMESİ LÂ. ZIMDIR. Hali hazırda bunu temin ede: cek yalnız bir krem vardır. Meşhur mütehassıs JEAN DE PA- RY'nin son keşfi olan GÜNDÜZ CRE- ME SİAMOİSE şeffaf olmıyan sair kremlerin hilafına olarak havada şef- faftr. GECE CREME SİAMOİSE da yüzü emsalsiz ve tabit bir ten rengi ile süsler. Cildinizi tasfiye ve takviye için GECE CREME SİAMOİSE (cold cre- we) kullanınız. Tesirinden © “derece eminiz ki memnun kalmadığınız takdir. de paranızın derhal iadesini garanti ediyoruz. CREME SiAMOiSE Her yerde satılır. En hoş ve taze meyvaların usa- relerinden istihsal edilmiş tabii bir meyva tuzudur. Emanlsir bir fen hârikas olduğundan tamamen tak- did edilebilmesi mümkün değildir. Hazımsızlığı, mide yanmaklarını, ekşiliklerini ve muannid inkibazları giderir. Ağız kokusunu izale eder. Umumi hayatın inlizamsızlıklarını en emin surette ıslah ve insana ha- TE BİR GÜL ŞTE BİR ereği İŞTE BİR LÂLE —