16 Haziran 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

16 Haziran 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

AMERİKADA OLANLAR: — Bradok diskalifiye edildi Geçenlerde Nevyorkta Alman bok- sörü oŞimeling ile evvelce yaptığı mukaveleyi bozarak döğüşmiye gel miyen Bradokka Amerikan boks fe- derasyonu boykot vermiştir. Bu ka- rara göre Bradok hiç kimse ile kar- şılaşamıyacaktır. Ancak tekrar Şime- ling ile döğüşmeyi kabul ederek ma- a4 yaptığı takdirde'bu boykot kaldı- rılacaktır. Bradok yaptığı oyunbozanlıktan dolayı 1,000 dolar cezaya çarptırı. mıştır. Ayrıca menecerinden de 1,000 dolar ceza alınmıştır. Bundan maa- da Bradokun evvelce teminat akçe- 4 olarak verdiği 5000 dolar da Şimeling ile organizasyon komitesi arasında paylaşılmıştır, Bradok bir Amerikan gazetesine verdiği beyanatında hiç kimseyi din- lemiyeceğini ve bir aybonra Joe Luiz ile karşılaşacağını ve kendisi- Dİ bu işten menetmeye kalkan ilk adamın çenesini patiatâcağım söy- lemiştir. Dünyanın en büyük atleti artist oldu Dünya dekatlen şampiyonu Ame- rikalı Glen Morris Hollivudda sinema artisti olmuştur. Bu atlet, tek başı- na çok kuvvetli bir atletizm takı- mına muadildir. Geçen sene Berlinde dekatlonda aldığı dereceler kendi rekorlarından pek fazla olmamasına rağmen bakın ne kadar iyidir: 100 metre: 10.9 400 metre: 49.4 110 mânia: 148 Yüksek; 1.89 Uzun; 698 Gülle: 1439 Disk: 44.02. Bütün bu dereceleri arka arkaya #ki günde yapmıştır. Bu yaplığı derecelerden yalnız dısk ile 100 metre Türkiye rekorun- dan azdır. Diğerleri mukayese edi- lemiyecek kadar yüksektir. Bu dere- celer arasında 400 metre, 110 mâni- ali ve yüksek atlama Balkan re korlarından azdır. Glen Morris Hollivutta spor filim- leri çevirecektir. Çok güsel bir er. kek olan atlet komple Hollivutta hemen meşhur olmuştur. Zavallı futbolcüler Çek Sparta takımının meşhur müdafli Burger bir otomobil kazar $I neticesinde öldüğü gibi İtalya milf takımına namzed genç futbolcüler- den Fascari de banyo alırken deniz- de boğulmuştur, Arjantinli Demarin Arjantinin en iyi futbolcülerinden Demiria” nın İtalyanın kuvvetli ta kımlarından Ambroslana'ya girece- ği kuvvetle söylenmektedir. Yunan atletleri İayilieieye, gidiyor Temmuz ayı içinde Londrada yar pılacak olan İngiltere atletizm şam- piyonasına Yunan atletleri de işti. râk edeceklerdir. Yunan atletizm fe- Merasyonu bu müsabakalara, Tat Silis, Mantikaa, Yorgaboploe, Ta: FiLEYi SÖYLE GÖRÜR “— Ankara, izmire karşı galip İzmirden gelen haberlere göre An- kara tenis ekibi İzmirlilere ikiye kar- şı üç puanla Davis-Kupası usulü ile galip gelmiştir. Bu hafta Ankara ekibi federasyo- nun tertip ettiği teşvik müsabakalar rına iştirak edecektir. Müsabakalar Dağcılık klübünde ie- ra edilmektedir. Bu cumartesi saat “ikide başlamak üzere dömi-finaller ve pazar günü de sabah ve akşam fi- naller oynanacaktır. Oyuncularm isimleri ve oynanacak saatler bilâ- hare ilân edilecektir. Pazar günkü müsabakaların netice- lerini aşağıda bildiriyoruz. 'TEK KADIN Bn. Desantı Bn. Gilereye 6/2, 8/0 galip TEK ERKEK Suat — Vedat Cemal'a 6/0, 6/1 galip Arevyan — Şakire 7/ 3 galip Kris — Nihada 6/2 6/1 galip Vedat Abut — Stepana 6/3 7/5 galip Nazaret — Faruka 6/2 6/2 galip, Suat — Melihe 6/0 6/1 galip. Baldini — Arevyana 6/1, 6/1 galip. Vedat Abut — Krisa 3/6 6/2 6/3 galip Jaffe — Nazarete 6/2 6/3 galip. ÇİFT ERKEK Melih ve Şakir — C. Binns ve Lefte- rl 6/6, 4/6, 6/4 galip Muhiddin ve Vasil — Vedat A. ve | Neşete 6/4, 6/1 galip. Kris ve Arenyan — Melih ve Şakire 7 1/3 galip. Suat ve Zeki — Hacyan ve Stepan 6/1, 6/2 galip. KADIN — ERKEK Bn. Garadetsi ve Bn. Gileri ve Ve- dat Abut — Vedat Cemal 6/0, 6/1 ga Vip. AVRUPADA: iki Avrupa maçi 20 Haziranda Amsterdamda Garbi Avrupa ve Orta Avrupa muhtelitleri karşılaşacaktır. Gerbi Avrupa tek mına “seçilen bütün fuboleüler seç- me komitesine muvafakat cevabı ver- mişlerdir. Bu maçın büyük bir rağbet gö receği muhakkaktır. Çünkü şimdi- den 25,000 Alman Amesterdama gel- mek fikrinde olduklarını bildirmiş- lerdir. Diğer taraftan Belçikadan gelecek seyirellerin de Almanya - Belçika maçına gidenlerden fazla ola- cağı bildirilmiştir. Bu suretle ma- çın hıneahınç dolu bir stadda ya- pılacağı anlaşılmaktadır. Orta Avrupa muhtelitinde oynıyar cak olan meşhur Plawicka Paris tur- nuasında sakatlanmıştı. Bu kaleci- nin iyileştiği ve mubtelitteki mev- kini zlacağı bildirilmektedir. 'Holânda federasyonu bu maçın Holândalı bir hakem tarafından ida- resini ileri sürmüştü. Fakat beynel- milel federasyon bunu kabul etme- miş, maçın takımlara oyuncu ver- miyen reliletlere mensup bir ha- kem tarafından ideresini lüzumlu bulmuştur. Maçı ağlebi ihtimal bir ri — Genç ve ünük vere teneçileimin Ahmed Ari, ihat — Tenisçilerde görüş farkları, tehlikeyi atlattı! Dünkü sayımızda, İstanbulun milli kümeye dahil dört klübü tarafından kurulmuş olan Bi tokun bozulması tehlikesini, bu- nu da klüplerin aralarındaki ih- tilâfları bu komitede veya ol mazsa tayin ettikleri hakem de- Jâletile halletmeleri lâzımgelir- ken moter vasıtasile prolesto gi- bi yollara sapmış olmalarından ileri geldiğini yazınıştık. Bitok dün bir içtima yapmış ve içtimada dört klübün murah- hasları bulunmuştur. Haber ver- diğimiz gibi, içtimada bu mese le mevzuubahs olmuş ve uzun münakaşalardan sonra Bitokun bu şartlar altında lüzumsuz ve faydasız olacağı neticesinde dört klüp murahhası ittifak etmişler- dir. Bu neticeye varıldıktan son- ra, esasen arada zuhur edebile cek ihtilâfları halletmekle mü- kellef bulunan Bitok komitesin- de bu gibi ihtilâfların her zaman kolaylıkla ve hüsnü niyetle bir anlaşmaya bağlanacağı, bunun için klüplerin aralarındaki ihti- lâfları başka yollara sapmadan ve İşi kır ğe dökmeden komitede görüşmeleri, ancak bu suretle hareket edilirse Bitoktan iayda beklenebileceği esas tutu- larak bundan böyle bu şekilde hareket edilmesi okararlaşlırın maaşlar. Bu suretle, Bilokun bozulma tehlikesi (o uzaklaşmıştır. Bupu memnuniyetle kaydederiz. * Gene dünkü sayımızın ikinci sahifesinde Ankaradan telefonla alınmış bir haber vardı, Bu ha- berde İstanbulun Galatasaray klübile Ankaranın Gençlerbirli- ği arasında bir anlaşma yapıl dığı, bu anlaşmaya göre Gençler- birliğinden (İstanbula gelecek sporcuların mutlaka Galatasara- ya, Galatasaraydan Ankaraya gidecek sporculrın da mutlaka Gençlerbirliğine girecekleri ve di- ğer bazı noktalar bulunuyordu. Bu anlaşmanın, Fenerbahçe - Güneş kombinezonuna bir mu- kabele teşkil ettiği de bildirili- Dünkü Bitok içtimanda Ge- latasaray ve Güneş murahhas maâdığını, cine her hangi bir spor seyaha- tinde Bitoka dahil klüplerin dik ğer her hangi bir veya bir kaç klüple teşriki mesai etmekte ser- bes bulunduklarını ve zamanı gelince bunu malümat kabilin- den Bitoka bildirmekle mükellef Yunanistan güreş şampiyonasi Yunahistan Greko Romen güreş şampiyonası bu hafta yapılacaktır. Yunan güreşçileri bu sene Balkan şampiyonasında muvaffakıyetli dere- celer alacaklarını iddin etmektedir. ler, Bilhassa Paris sergisinde iyi de- rödeler. alan 56 kilodan Biris ile 68 öy ŞE eği 16 Haziran 1937 Uykuda gezen kadın Yazan: NECDET RÜŞTÜ Yaz Bay Selim; bu meşhur, yılmaz geveze, Şu güzel masalı anlattı bize: — Benim var Pendikte bir yaşlı dayım, İlkbahar gelince ben oradayım: Misafir kalırım köşkünde bir ay. Saz, içki, ziyafet, eğlence, alay!.. Neşeli adamdır dayım ziyade, Dünyada keyfini düşünür sade!.. İndinde bu hayat zevk, içki demek; Fakat bir huyu var: Yer fazla yemek! Görseniz ne kadar iri göbekli, Bir cami kubbesi gibidir şekli!.. Güçlükle yürüyor, koluna girin, «Aracaz si gibidir Cemal Nadirin!.. Dünyaya gelemez bir eşi daha; Gam nedir bilmiyor, atar kahkaha, Konuşan ayrıilmez bir lâhza bile, İnsanı bayıltır nüktelerile!.. Hasılı pek şeker adamdır dayım, Dedik ya; her bahar ben oradayım!.. eri Bu yıl da kış gidip, bahar gelince, Valizi doldurdum, düşlüm sevince: Yüreğim bir sonsuz neşeyle dolu, Taksimden göründü Pendiğin yolu!.. Trene atladım Haydarpaşadan: İnsana bir cennet ömrü yaşatan O yeşil, sevimli köyleri seçtim, Manzara su oldu, kanarak içtim!.. Güzellik başladı Kızıltopraktan, Bu tablo yapılmış gülden, yapraktan!. Bu şirin köylere rüya gibi dal: Göztepe, Erenköy, Bostancı, Kartal!.. Uzayan yolları son hızla yendik, Maltepe en sonra: Pendik!. Tıraşa tutmuştu bizi Bay Selim; Yutgunup dedi ki; — Kısa keselim; Elimde valizim köşke gidince, Az önce duyduğum tatlı sevince Ansızın bir âcı zehir karıştı: Dayım çok kederli karşılamıştı!.. O dolgun şakaklar şimdi çöküktü, — Derdim var!., Der gibi, boynu büküktü!. Zavallı adamın haline şaştım, Koltuğa düşmüştü; hemen yanaştım: — Ne oldu, bay dayı?.. Çıkarmadı ses, Göğsünü şişirdi bir derin nefesi. Pek merak etmiştim: — Biri mi öldü?.. Bu halin neşemi ikiye boldul.. Cevap ver: Bir ağır hastanız mı var?, Perişan görmedim seni bu kadar!.. Para mı düşürdün?.. Hırsız mi girdi? Ne oldu?.. Bağları kurt mu kemirdi? Sansar mi dadandı tavuklarına?.. Mektep mi bulmadın çocuklarına?.. Misafir mi geldi eve kaynanan?.. Susar mı yüreği bir dertle yanan, "Anlat, bel Ne yüzden sarardın, soldun? Bu yaşta birine âşık mı oldun? Bay dayı!.. Döndürdün beni şaşkına, Çıldırtma; cevap ver Allah aşkına?.. Dayımın o masum gözleri doldu, — Büyük kız somnambül oldul. Şaşırdım.. yavaşça etti ilâve: — Sonre anlatırım, girelim evel.. —.— Ben artık durmadan düşünüyordum, Bir çare aradım, keridimi yordum! Büyük kız somnambül vah zavallı vah, O kız ki gözleri, kaşları siyah, Ondokuz yaşında bir içim sudur, Gençlerin gönlüne aşkı pusudur!.. O kız ki âfettir balık etinde, Yürürken en küçük hsreketinde Bu körpe ceylânın vardır tathlek!. Gözleri şehlâdir, bakışı ılık, Eli çok küçüktür, beli çok ince, O Kız ki emeldir yaşlıya, gence!, Zavallı; tutulmuş bu derde demek; Parayı saçmalı, vermeli emek: Doktorlar: «Burada deva yok .» derse, Avrupaya gitsin icab ederse! Fikrime dayım da diyordu: —Evet; Betline etmeti hemen hareket, Olmazsa giderim sonra Parise, Lendra, Frankfurt, Viyana, Nise!.. Hamdolsun, korkum yok paradan yang, Ben hattâ giderim Habeşistana! Bay dayı şuursuz anlatı , Mutlaka aklını oynatıyordu!., Diyordu: — Yataktan kalkar her gece; Güzeller bakarım camdan gizlice, Yavrunun bu hali içimi yakar: ırtanda gecelik bahçeye çıkar, Üerler, uzanmış öne kolları, Bahçede dolaşır bütün yolları!.. Sornsbül uyurken yolu bulurmuş, Seslenmek fenaymış, deli olurmuş! ... Yüreğim yanarken alev aleve, Bir saat dolaşıp kız döner eve!.. Bak, dünya kederden bana dar geldi, Yavruma hastalık bu bahar geldil., iy le Geç vakit yürüdüm odama doğru, Kapattım kapıyı, açtım pancuru: Mehtaptı.. bahçeye ışık dolmuştu, Ortalık, gün gibi, aydın olmuştu!.. Dâyımdan kurtulmuş, nefes almıştım, Bu güzel mebtaba biran dalmıştım, Bir de ne göreyim: Bahçedeyd! kız, Sırtında bir ipek entari yalnız, Bacaklar açıktı, göğsü meydanda! Kendine verilmiş gibi kumanda, Almıştı acalb halini gene: Baş dimdik, kolları uzanmış öne!. Bir lâhza düşündüm. Neye durayım, Bu adam değildi hakiki dayım, Böyle bir nam almış uzak akraba!.. Dedim: Kız varır mı bana acaba?.. Hastaysa tedavi ederim onu, Gelir tez vakitte bu derdin sonul.. Zavallı, gidiyor, kapalı gözü, Düşerse kan olur taşlarda yüzü, Peşinden giderek şunu kollayım; Bir hasta kız olsun benim de payım!., Atıldım bahçeye., kız uzaklaşmış, Baktım ki: Havuza fazla yaklaşmıştı, Ben kendi kendime telâş ederken: «Düşerse mutlaka boğulur.» derken, Çardaktan çıkmıştı güzel bir erkek, Şaşırdım: Bu genç te somnambül gerek, Onun da İleri uzanmış kolu, Bu kolla sarmıştı kızı, hinoğlu!.. Bir gülüş... bir buse.. çaktım her şeyi, O zaman anladım dalavereyil.. Dayıma, söyledim işi öbür gün, Gönüller şen oldu, yapıldı düğün!.. Balıkesir Kn yapılan iki maç Bandırma (Akşam) — Bandırma İdman yurdu takımı ile Gönen Doğan spor takımı Bandırma sahasında karşılaşmışlar ve İdman yurdu takımı bire karşı dokuz gölle galip gelmiştir. Bandırma Doğanspor takımı da Edincikte Aydıncıkspor takımı ile karşılaşmış bire kanşı dört gölle rakibini yenmiştir. $ Temmuz 997 de Bandırma İdman yurdu takımı Balıkesir bölgesi şam- piyonluğu için dömi final ve final maçını Balıkesir sahasında İdman birliği ME A