18 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

18 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 5

15 Ağustos 1937 SİYASI . İCMAL: İ e Uzak Şark 1 bulunduğun tehdid eden devletler büyük en- Meselâ Sotyetler yardım esası üzere müttefik bulunan Çekoslovakyanın akibetinden çok kor- kuyor, Sovyet matbuatı bu mesele ile çok alâkadar oluyor. Avrupanın bazı mil- him gazetelerinin Çekoslovakya e Almanya arasındaki münasebetın iyi olmadığına dair neşrettikleri haber v8 bahusus Almanyanın Çekoslovakyay& karşı yaplığı geniş mikyastaki harp hazırlığı hakkında verdikleri mujas- sal malümat Sovyetlerin büsbütün en- dişelerini artırmaktadır. Bu gazetelerin neşriyatına göre AL manyanm askeri ve yarı askeri mü- u ri arasında (Çe)ler Almanyanın nefes edil im Çekoslovakyanın vaziyeti makta imiş Gene bu gazetelere göre Almanya, Çekoslovakyaya karşı taarruzi mak- sadlare uygun tahkimat yapmaktadır. Umumi harpte Parisi uzaktan bom- bardrman eden ve şişman Berta ismi verilen toplara benzer yeni toplar ya- pılıp Weissewesserin 5 kilometre şima- line ve Muskaun 6 kilometre cenubu- na irilmiştir. Bu toplarla Çekos- lorakyanın en milhim sanayi merkez- leri bombardıman edilecektir. Hududun Planen ile Devau daki kısmı üzerinde Almanlar bir çok hava meydanları ve cephanelikler te- sis etmişlerdir. Almanyanın her biri on beşer tayyareden mürekkep bir dan alâkadar hükümetleri endişe içinde bulundurmaktadır. Feyzullah Kazan Ispanya, Rusyadan dönen bütün vapurlarına dikkatli bulunmalarını bildirdi Batırılan Ispanyol vapurunun mürettebatı Ödesaya götürülecek ve oradan memleketlerine gönderilecek 7 SE Bozcaadanın 15 mil açığında Fran- ko hükümetine mensup C - 3 işaretli tahtelbahir (tarafından olan Ciudad de Cadiz vapurunun 79 Avanesof petrol gemisinde bulunuyor- lar. Bunların Odesaya götürülüp, ora- dan yük almakta bulunan İspanya vapurlarından birine bindirilmesi ve memleketlerine gönderilmesi düşünül ektedir. Betırılan vapur süvarisi, bu hususta hükümetinden talimat istemiştir. Ciudad de Cadiz vapuru- nun ümid ve intizar hilâfında olarak Adalar denizinde batırılması, Kara- denizdeki Sovyet Rusya limanlarına gidip gelmekte olan Valensia hükü- metine mensup vapurları büyük bir telâş ve endişeye düşürmüştür, DE Di 3 arasında seyyah ile İstanbula gelmişti. Bu vapurun mürettebatını kurta- ran Varlanm Avanesof gemisi 1932 se nesinde İsveçte inşa edilmiş 10,733 tonluk 405 kadem uzunluğunda ve 55 kadem genişliğinde son sistem bir pet- Yolda bulunan ve Sovyet Rusyadan | rol gemisidir. Pazar günü Devlet hava yolları işletme idaresinin daveti üzerine Arka- Yadaki gazeteciler tayyare ile şehir üzerinde uçuşlar yapmışlardır. Yukarıdaki | sini kaybederek düşmüş, teblikeli su- resimler bu uçuşta bulunanları ve Ankaranm tayyareden çekilmiş umumi ! rette yaralan Manzarasını gösteriyor, AKŞAM 45 günde 6000 lira ceza Eminönü emniyet memurluğunun faaliyeti Eminönü emniyet Yasağın tam memuru B. Ali bir surette tatbiki için en çok uğra- şan merkezin Eminönü emniyet me- murluğu olduğu tesbit edilmiş ve em- niyet memuru B:; Alinin tatbikatta bilfiil iş başında bulunarak son 45 gün zarlında allı bin lira ceza tah- silâtı yaptığı anlaşılmıştır. Kendisi vilâyet ve emniyet direk- törlüğünce takdir edilmişitr. Para cezası veremiyecek vaziyette olup ta ikametgâha bağlanarak bilâhare ce- nü mıntakasında 123, Fatihte 26, Beyoğlunda 47 kişi cezalandırılmış, bundan başka Fatihte açıkta satılan 37 ekmek müsadere edilmiş, 97 ek- mek te çeşniye muhalif çıktığından alınmıştır. Eminönü mıntakasında sıhhate muzır görülen 23 kâse yoğurt, 18 ki- o armut ve şeftali imha, çeşniye mu- halif 93 francala müsadere edil miştir. Yemiş cinayeti muhakemesi Hamallar kâtibini öldüren Yusuf dün isticvab edildi Sirkecide hamallık yaparken işin- den 'çıkarıldığı için hiddetlenerek iki buçuk ay evvel Yemişte hamallar kâ- tibi Hüseyini öldürmekten suçlu har mal Yusuf Karabatağın muhakeme- sine dün sabah ağır ceza mahkeme- sinde başlanmıştır. Bu davanın alâkadarları ve merak- lıları fazla olduğundan muhakeme ©5- nasında Adliye koridorlarında inti- zamsızlığın önüne geçmek üzere ted- bir alınmıştır. Mahkemede evrak okunduktan sonra Yusuf vakayı şöyle anlatmıştır: — İşten çıkarılmıştım. On ay işsiz kaldım. İbtiyaç içinde idim. Tekrar vardım, fakat bütün ricalrımı red- detti. Vaka sabahı Yemiş yolunda kendisile karşılaştım. Beni işe almasi için tekrar yalvardım, yakardım. Söz rine kendimi kaybetim. Ne yaptığımı bilmiyorum... Bundan sonra şahitler dinlenmiş, bunlar vakanın sonuna yetiştiklerini söylemişlerdir. Şahitlerden Ali: — Vaka yerine geldiğim zaman Yu- | suf elinde bıçakla Hüseyinin üzerine saldırıyor ve Hüeseyinin vücudundan kanlar akıyordu. Yusuf benim gözü- mün önünde bıçağını bir defa daha Hüseyinin karnına sapladı ve biça- karşı suçlu Yusuf ayağa kalkarak: — Bay reis, ben cinayeti inkâr et- miyorum. Cinayet esnasında şuurumu kaybetmiştim. Hüseyini ben vurma- dım, benim ekmeğim vurdu. O, benim ekmeğime mani olmuştu. lerin çağırılması için muhakeme baş- ka güne bırakılmıştır. Bir çocuk duvardan düştü Fındıklıda oturan 9 yaşında İclâl, bahçede oynamakta iken bir duvar üzerine çıkmış ve burada muvazene- an Beyoğlu has- par, tanesine kalı | Tadır. 15 metre temel vardır. Izmirde Fuar hazırlığı Paraşüt kulesinden Kül- türpark nasıl görünüyor? Sağlık müzesine her giren, kendisinin doktoru olarak çıkacağına Lozan kapısı, Montrö kapısı, Lozan kapısından beraberce girdik. 650 bin metre murabbai geniş bir saha üze- rine kurulan bu parkın 360 bin metre murabbaıni fuar alıyor. Belediye reisi izahat veriyor: — Şu Sümer Bank, şu İş bankası paviyonları... Bu, vilâyet paviyonu, işte şu İleride görünen sağlık müze- si. "Kültürparkın en muazzam bina- larından biri de paraşüt kulesidir. 48 rada, burada bir çoklarından duy- dum; Kule yüksek değilmiş, atlıyan- ların paraşütleri açılmayıverirse teh- like varmış!. Bu edişeye hiç te ma- hal yoktur. Çünkü kuleden paraşüt- ler kapalı iken deği, açık atiana- Sovyet dostlarımızın paraşüt ku- leleri ahşaptır, Bizim kule ise tama- men betonarmedir ve dünyanın ilk betonarme paraşüt kulesi İzmirde ya- pılmıştar, yüksekliği de 4 metre faz- Küleden Kültürpark seyredilecek bir şey doğrusu... Ne manzara, ne manzara... Yangın sahasınmn nasıl Imar edildiğini iyice görmek, bul varları, asfalt yolları etraflıca kavriı- yabilmek için istiyenlere tavsiye ede- rim. Bu kuleye bir kere de onlar çık- sırlar. Belediye reisi: — İşte, dedi. Bu gördüğünüz koca yangın sahasından tam 12500 evin enkazı kaldırıldı. “Tabakhane derösi- nin pis manzarası örtüldü. İşin sonu alıncaya kadar sarfedeceğimiz pa- râ bir milyon Tirayı bulacaktır. Bay Behçet Uzun anlattığına gö- re, Paris belediyesi yüz milyonlarca lira sarfettiği halde bizim yaptığı. mız işin yarısı kadar bir eser meyda- na getirememiş... Düşünülecek bir mesele: — Nasıl oluyor da işi biz bu kadar ucuza mal ediyoruz? Behçet Uz şöyle cevap verdi: — İyi düşünmek, plânla hareket et- mek ve iyi bir amele gibi çalışmak- la... şüphe etmemelidir astalt dökülüyor. da 15 i büyük, 200 ü küçük 215 pavi- yon var. > Sağlık müzesi Kültürparkın en kıymetli müesse- selerinden biri sağlık müzesidir. Sıh- hiye Vekili doktor B. Refik Saydamın pek fazla ehemmiyet verdiği bu mü- ze her vatandaş için istifade ola caktır. İstisnasız olarak hemen her- kes anlıyamadığı hastalıkların nero Emniyet direktörlüğü ikinci şubesi dört sabıkalıdan mürekkep bir de- star. İzzet, Ahmed, Zeki ve Ahmed isim- lerinde bulunan bu dört sabıkalmın yaptığı muhtelif işlerden başka, son günlerde; Antalya nakliyat ambarına ait olmak üzere denizde mavnalarda bulunan dikiş makinelerini de gece çalarak kaçtıkları tesbit edilmiş, ve sıkı bir araştırmadan sonra dördü de yakalanmışlardır. Şebeke efradı ilk zamanlarda her şeyi inkâr ederek işin içinden sıyni- mak istemişlerse de polisin elde et- tiği delâil karşısında itirafta bulun- kalan derinleştirilmesine lüzum gö rülmüştür. Bu tahkikat bittikten sonra kendileri adliyeye verilecekler» dir, Bir hırsız taşa tutuldu Bodrum jandarma kumandanı Eş refin dürbün ve saire gibi eşyasını çalıp kaçan sabıkalılardan Hüseyin ikinci şube memurları tarafından yâr kalanmış ve eşya da meydana çıkarıle mıştır. Çanta kapan biri yakalandi Üsküdarda oturan Takohi, Nuh» kuyusu caddesinden geçerken, Ah» med isminde biri, el çantasını kapıp Vaktile yangın sahasını İmar et- kaçmış, fakat polisler tarafından yakalanmıştır. viz hırsızı "şebekesini meydana çıkar-