28 Ağustos 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

28 Ağustos 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Reşmimizde gördüğünüz altın külçesi, yeryüzünde mevcut en büyük külçe- dir, İnsan eli, topraktan bu derece büyük bir külçe altın çıkaramamıştı. Bu külçe 1858 de Arusturalyada bulundu. Değeri 45,000 altın dolardı. Kül- çeyi parçaladılar ve küçük küçük altınlar yapıp piyasaya çıkardılar. adaları s1 3410 kilometre murabbaıdır, 270,200 nüfusu vardır. Majork adası, yeryüzünün en gü- zel adalarından biridir. Havası mute- dildir, Meşhur Arta mağarasındaki Stalaktit ve Stalagmitler görülecek şeydir. Formatter yarım adasına her sene yüzlerce seyyah gider. Halkı ba- lıkçılıkla ve ziraatle geçiniyor. Eyvah — Rüyamda kendimi Çinli olmuş gördüm, ödüm patladı. — Bunda korkacak ne var? — Daha ne olsun, tek kelime çince bilmiyorum. Balear Avrupa ile şimali Afrika arasında denizin en tehlikeli noktası, Balear Adaları civarıdır. Bu adaların en bü- yüğü Majork adasıdır. Sathı mesaha- Hayvanları ko Mazeret — Bir kere hırsızlıktan beraet et- mişsin, gene neye hursızlık yaptın?., — Avukatımın ücretini vermek için. rumak lâzım Tarih — 28 Ağustos 1937 8 harfliyim 1, 2, 6 ım «noksansıze , 3 üm aşataks 4, 7,6 'azlalaştırmak, art- yuvasıdır.» Bilmecemizi doğru halledenlerden : Çalar saat, ikinciye: Dolma kalem, üçüncüy mer kızı, ayrıca 200 kariimize muhtelif hediyeler veri- lecektir. Arabistanda ve Afrikada yaşıyan Gazallerin çok nadir cinsleri vardır, Resmimizde gördüğünüz Gazal An- vers hayvanat bahçesindedir ve yer- yüzünde bir eşi de yalnız Roma hay- 'vanat bahçesinde vardır. Belçika Kon- gosunda yakalanan bu Gazali kral 3 üncü Leopolda hediye ettiler. O da hayvanat bahçesine verdi. BİLMECELERİMİZ Pek yakında Çocuk Dünyası karilerine iyi bir sürpriz yapacağız Pek yakında Çocuk Dünyası ka rileri seve seve okudukları sahife- mizin bilmece şeklini ve verdiği- miz hediyeleri değişmiş görecek- lerdir, Karilerini hem eğlendirmek, hem de faydalandırmak gayesini güden Çocuk Dünyası karilerine çok daha zengin hediyeler vere- cektir, Tafsilâtını ayrıca yazacağız. Bize çok yardımı dokunan hayvanlara karşı bizim de vazifelerimiz vardır; hayvanlar da tıpkı insanlar gibi hasta olurlar, bakılmak isterler, Onlara bak- mak, onları hastalıktan korumak elbette bize düşer... Resmimizde Nis şehrin- de çalışan iki eşek görüyorsunuz. Sıcaktan müteessir olmasınlar diye başları- na serpuş giydirmişler, — O tarihte Şair Ziya paşa doğdu. — Peki, 1835 de ne oldu? — Ziya paşa on yaşında oldul.. a m a Saat Saati kim icad etti? Almanlara gö- re Bavyeralı Peter Hemlem 1584 de icad etti. Fransızlara göre saatin mu- cidi Fransız Jülyen Kudreydir. Bu adam 12 nel Lul ile 1 inci Fransuanın saatçi başısıydı... Kudrey dünyanın dört köşesinden saat siparişleri alıyordu. Arkasında muazzam bir servet bıraktı, İngiltere plâjlarının hemen hepsinde kum heykeltraşları meşhurdur. Bu heykeltraşlar erkenden plâja gelirler ve kumun üstünde kumdan bin bir türlü şekil yaparlar. Resmimizde çok muvaffak olmuş bir timsah görüyorsunuz. İngilizler garip insanlardır. bu timsahı seyretmek için binlerce kişi o plâja gelir ve bu yüzden kum heykeltraşları da para kazanırlar, geçimlerini temin ederler, Cebelüttarık Tarık bin Zeyyad 711 yılında zap- tettiği bu kaleyi 1704de İngiliz ve Hollandalılar fethetti. Son zamanlar- da, İspanya isyanı münasebetile sık sık gazetelerin bahsettikleri Cebelüt- tarık 425 metre yükseklikte bir kaya- dır, 1718 de imza edilen bir muahede ile Cebelüttarıkta yalnız İngilizler kaldı ve «The Rock» adını aldı. 5 Kilometre murabbaı sahasında 22.000 nüfus ve bir de karakol varken, zamanla iş büyüdü ve asırlar büyü- yünce Cebelüttarık yeryüzünün en mühim istihkâmlarından biri oldu. ilk traktör makinesi Amerikada gelecek ay arstulusal bir sergi açılacak, bu sergide icad edilmig olan makineler teşhir edilecek, Resmimizde, bu sergide teşhir edilecek olan ilk taraktör makinesini görü- yorsunuz. Bu mâkineyi 1763 de Belçikalı bir mühendis icad etti. ği 15