26 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Çabuk, çiğnemeden baharatlı ve biberli “yiyenler, içenler midelerini tahriş ederler ve EKŞiLIK, HAZIMSIZLIK, ağırlık baş dönmeleri hissederler. Midenize Dikkat ve İYİ HAZIM ediniz. yemek © yiyenler, fazla bilhassa içki MAZON MEYVA TUZU Hazımsızlığı Mide Ekşilik ve Yanmaları gide- rir. İnkıbazı defeder. Bugünden bir şişe MAZON alınız. Hiç bir mümasil müstahzarla kıyas kabul etmez. MAZON isim horoz markasına dikkat Deposu: MAZON ve Boton ecza deposu İstanbul Yenipostahane arkasında Son çikan son derece müessir Birlik ve onluk kutuları vardır Saçların < köklerini kuvvetlendirir. Dökülmesini keser. Kepekleri ta mamen giderir ve büyüme kabili- yetini artırarak saçlara yeniden hayat verir. Kokusu Lâtif, kullanışı kolay bir saç eksiridir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL İnhisarlar U, Müdürlüğünden : « o I — İdaremizin Paşabahçe Müskitat fabrikası arazisi dahilinde yıkılan baca ve diğer mahallerde şartnamesi mucibince yapılacak 9660 lira keşif be- 'delli hafir ve tesviyel turabiye işi açık eksiltmeye konulmuştur. 3 Il — Eksiltme 29/X1/937 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 15 de emalpaiyi levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacak- E. TI — Muvakkat teminat 725 liradır. . IV — Şartname ve keşifname hergün 25 kuruş mukabilinde İnhisarlar İn- şaat şubesinden alınabilir, V — Eksiltmeye iştifâk edeceklerin Mühendis, Mimar veya bir Mühendis ve mimarla müşterek olmâsı şartlır. Bu şeralti haiz olanlarla İdaremize evvel- ce bu kabil işler yapmış bulunanlar eksiltmeden üç gün evvel kadar İnhisarlar inşaat şubesine müracaatla münakasaya iştirik vesikası almalıdırlar, VI — İsteklilerin Kanunen kendilerinden aranılan vesaik ile yukarda ya- ılı vesikalar ve 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur, (7691) 2 * I — İdaremizin Çamaltı tuzlasında şartname ve tablo şemasma uygun olmak üzere yeni bir Elektrik santralı tesisi işi kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. II — Bu tesisatın montajı da dahil olduğu halde muhammen bedeli sif İzmir 95000 lira ve muvakkat teminat 6000 liradır. II — Eksiltme $/X11/937 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 15 de Kabataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 475 kuruş mukabilinde İnhisarlar levazım ve mübaya- at şubesiyle Ankara ve İzmir haşmüdürlüklerinden alınabilir. V — İsteklilerin, fenni şartnamede yazılı takatta bir gazojen tesisati yap- « mış olduklarına dair resmi vesikalarını ve şartnameye uygun olmak üzere ih- zar olunmuş fenni teklif projelerini tetkik edilmek üzere eksiltme gününden en az 15 gün evveline kadar İnhisarlar tuz fen şubesi müdürlüğüne vermeleri münakasaya girebilmek için dahi eksiltmeden azami 2 gün evveline kadar tek- liflerini muvafık bulunduğuna dair mezkür şubeden vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunun, kanuni vesafki ve V inci maddede yazılı diğer vesilkayı ve muvakkat teminat akçesi makbuz veya mektubunu ihtiva edecek olan kapalı şarfar ihale günü en geç saat 14 e kadar yukarıda adı geçen alım komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. «Bo «6960» * 1 — Şartnamesi ve nümunesi mucibince 64000 kilo siklop çenberi pazarlık- Ja satın alınacaktır. © TI — Pazarlık 14/X11/937 tarihine rastlayan salı günü saat 14 de Kabataş” ta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. HI — Şartnameler parasız olarak sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9; 7,5 güvenme paralariyle birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (M.) (8000) 200 kilo Çekerinde 3 adet Baskül, 300 » » 2 » » 500 » » » » 500 » » 3 » » I — Yukarıda tartma kabiliyetiyle miktarı yazılı muhtelif çekerde 23 adet baskül şartnamesi mucibince pazarlıkla satın alınacaktır, 2 — Pazarlık 12/1/938 tarihine rastlayan çarşamba günü saat 15 de Ka- bataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IN — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — Eksiltmeye iştirik etmek isteyenlerin fiatsız teklif mektup ve kato- laklarını münakasa tarihinden bir hafta evveline kadar inhisarlar umum mü- dürlüğü tütün fabrikalar şubesine vermeleri lâzımdır. V — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen güri ve saatte yüzde yedi buçuk güvenme paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân oluzur. (M.) (8001) Halil Sezer karyola ve madeni eşya fabrikası Karyola ve Çelik Möble MEŞHERİ Son sistem karyolalar muhtelif cinste çelik somyeler ve çelik madeni möblelerimiz teşhir edilmiştir. Salkımsöğüd Demirkapı cadde»! 7. Tel. 21632 ; gemeli içerisinde mermer iki musluklu KESKİN KAŞELERİ üşütme, grip, nezleye ve ağrılara bire birdir. | İcra Memurluğundan: Dosya: 901/589. Kısıklıda anıl seddi köşkünde İsmalle borçlu Kadıköyünde Yeldeğirmeninde Ali Rıra Fayık apartımanında Nizamettin tarafından bama- tile 3000 üç bin LI X Üsküdarda Altunizade mahallesinde Ko- | şuyolu sokağında eski 9 yeni 19, 21, 23 | No. larla mürakkam bir tarafı Valldebağı bir tarafı Mukadder hanım bağı bir ta- l rafı Mecid B. bağı, bir tarafı Koşuyolu ile mahdul fazla bahçeli bir evin zemin j ve ebniyesinin borçluya ait yarı mülki. | yeti ile yarı çıplak mülkiyetin üçer hisse | İtibarile birer hissesi yani mülkiyetin ve in-; tifaın tamamı altışar hisse itibarile bir tam mülkiyet hissesile bir çıplak mülkiyet hissesi ki bu çıplak mülkiyetin intifa hayatile kaim olmak üzere halen intifa sahibi Dürdane üzerinde olup vefatında bu mülkiyetin malikine Olomonikman rü- cu etmek Üzere bu çıplak mülkiyetin inti- fa da satışa dahildir. Gayri menkulün vaziyeti hazırası: Zemini kâgir kesme taş olup methal çit mermer merdiven İle üzerinde mer- mer taş ve demir cemekân arabes tarrın- da yapılmış olup kapıdan girince tezyi- matlı &bşap tavan ve divarları kalemkâr işleme ve tabanı muşamba döşemeli bir sofa sağda tabaru muşamba düşeli ve ta- vanı tesyinatlı ve divarları kalemkâr işle- meli içinde şömlnesi olan bir oda ve bu. odanın aralık köridora açılır kapısı var- dır. İstihsalinde küçük bir sandık odası karşısında helâsı ve mermer musluk mev- cubtur. Sol tarafda tabanı muşambalı ve taranı yaldız tezyinatlı diarlar kalemkâr işlemeli bir oda ve istihselinde tabanı muşambali ve tavanı işlemeli yerli dış bu- dak ağacından kütüphaneyi havi bir oda vardır. Sofanın buz camlı kapı ile mer- mer merdiven sahanlığına girilerek mer- divenden alt kata inilir. Merdivenin etrafi katli üzeri mermerli sahanlıktır. Btrafın- da ihlemut tırabzanları vardır. Merdiven- den inilince ufak bir antre Ve bahçeye çikan bir kap: vardır. Merdivenin karşi- sında ayrıca bir kapı İle zemini mermer döşeli bir taşlık vardır. Taşlık üzerinde sağda yüklü bir oda ve ittisalinde yine bir oda vardır. Salda zemini fayans çini dö, Javabosu ve aynası ve İki #ane de dolabi olan yemek odası vardır. Sol odanın itti- salindeki döşemeli Oantreden geçilerek mermer kurna ve ayna taşlı tnusluğu ve etrafı mermer üzeri fayans kaplı bir ha- mamın ittisalinde mermer musluk ve te- ferruatı mermer helâ mevcuttur. Bu katın tavanı nı teşkil eden döşemeleri kâmilen bakkal tavanıdır. İhate ve beden ve dahili Ahşap z hanın tarafeyninde orta bölmelerinde 39- ba bacaları ve elektirik tesisatı vardır. Köşkün harem bahçesi etrafı divarlarla mahdut olup içinde kâgir ufak bir mut- bak ve büyük bir sarnıç tulumba ve iki çam ağacı ve başkaca iki erik altı akasya ve bir badem ağacı olup bu harem bahçe- #inin büyük bahçeye çıkan ufak bir ka- past vardır. m en Hakiki kaşe ALGOPAN Madeni kutularda olduğundan terkibi ve tesiri değişmez. Nezleye, soğuk algınlığına, Nevralji ve baş, diş ağrılarına senelerdenberi tec- rübe edilmiş en tesirli ve emsalsiz ilâçtir. ALGOPAN her eczanede bulunur, ismine ve markasına dikkat. İstanbul Defterdarlığından: Galatada Gümrük karşısında Rıhtım ve Kılıçalipaşa caddeleri arasında, her iki caddede yüzü bulunan ve 1760 metre murabbaı saha üzerine inşa edil- miş olup evvelce Tütün İnhisarlar idaresince depo olarak kullanılan eski 3 ye- ni 187, 189, 191 numaralı İclâliye hanı namile anılan kâgir han ile altındaki 193, 195, 197 numaralı mağazalar parası peşin ve Sırf-nakit verilmek şartile Altmış bin lira muhammen bedel üzerinden kapalı zarf usulile salılacaklır. İsteklilerin 4500 liralık muvakkat teminat akçesi makbuzlarile teklifnameleri- ni 29/11/937 pazartesi günü saat on dörde kadar Milli Emlâk Müdürlüğünde toplanan komisyon başkanlığına vermeleri ve saat on beşde de mektuplar açı- lırken komisyonda hazır bulunmaları. (M.) 1631) SATILIK VEYA KiRALIK Fabrika, depo, sinema, ittihazına elverişli beton arme geniş bir bina ki- ralık ve satılıktır, 4 ncü Vakıf hanında Halıcılık Türk Limited Şirketine müracaat. İstanbul Defterdarlığından: Muhtelif fırın ve değirmenlerden müsâdere olunân yetmiş beş çuval bozuk unun beher kilosu iki kuruş elli santim üzerinden açık arttırma usulile satı- lacaktır. İsteklilerin ve tediye şeralti ile diğer şartlarını öğrenmek istiyenlerin 2/12/9371 perşembe günü saat on dörtte yüzde 7,5 pey akçelerile Mill Emlâk MİKTARI: Tapu kaydına nazaran 25723 ML. dir. köşk 100 ML. üzerine İnşa edil- miş olup büyük bahçedeki hizmetçi odası ve bir mutfak mahalli ve na tamam üstü açık ahır mahalli 1/2. 97. M. üzerine inşa edilmiştir. Evle birlikte ayni tapuda ka- yıtlı olana fazla bahçe vaziyeti: Koşu yolu tarafı üzeri Marsilya kiremitli divarla çevrilidir. Bu divara bitişik bir hizmetçi odası ve bir de harem mulfak ve birde ns tamam , kigir bir ahır vardır. Valde- bağı tarafı sınır üzerinde İnce hendek mülkiyeti Valdebağı tarafına ait ağaçlar- la mahdut sabit huduttur. Mukadder ile Necip bağ: taraflardaki hudutlar da sâbit hendek ve taşlaria ayrilmıştır. Bu cadde. de do 28, tane çam ağacı ve diğer meyvalı ve meyvasız , ağaçlar mevcuttur. İçinde biri el biri İngiliz dişlisi “olmak üzere iki tulumbalı kuyu vardır. Bahçenin üçte iki . 1500. M. mahallinde bağ mevcut olup kütükleri pek genç olduğun- şu yolu ile çevrilidir. 1 — İşbu gayri menkul arttırma şart- iHbaren Müdürlüğünde toplanan komisyona gelmeleri. (M.) HALİ TASFİYEDE PAMUK SANAYİİ TÜRK ANONİM ŞİRKETİ Hali Tasfiyede Pamuk (sanayi! Türk Ânonim Şirketi hissedarlarının 16 Birin- cikânun 1937 Perşembe günü saat ll de Galata,dn Karamuylala sokağında 149 numaralı Ovakimyan Hanmda 4 üncü katta Şirketin İdare Merkezinde vukubu- lacak umumi İçtimada hazır bulunmaları rica olunur, RUZNAME 1 — Tasfiye Memuru ve Murakıp Rapor- larının okunması; ? — 1 İkinelkânmdan 6 Birinciteşrin 1927 tarihine kadar olan Bilânço ve kâru- sarar hesabının tasdiki ve İdare Meclisi Azalarının ibrası; 3 — 7 Birinciteşrin 1957 tarihli bastiye- ye giriş Bilânçosunun tasdiki. En az yirmibeş hissesi olup bu boplan- da bulunmayı İsteyenlerin hisse senet- lerini toplantı gününden en Aşağı bir hafla evvel Şirketin İdare Merkezine tevdi etmeleri lâzımdır. © Dinli müesseseler tarafından verilen his- s6 senetlerinin tevdlini natık vesikalar hisse senetleri makammda kabul olunur. 'TASFİYE MEMURU gartile ihale edilecektir. Böyle bir bedel edilmezse 2280 No. lu kanuna tevfikan sa- tış göri bırakılacaktır. Arttırma bedeli peşindir. 3 — Arttımaya iştirak için yukarıda ya- zili kıymetin © 7 buçuğu nisbetinde pey akçesi veya mili bir bankanm teminat mektubu tevdi edilecektir. 4 — Gayri menkul kendisine ihale olu- nan kimse derhal veya pon karar de vermezse“ihale kararı olu- Mi Kendisinden evvelki teklifte bulu- laşmasından hak alırlar. arttırma bedeli hariciride ola- pulları, tapu ferağ harcı, yirmi taviz bedelini vermeğe Mmec- menkulun nifainden doğan Miki Bosi gi i kei Hil z (1183) İstanbal 7 inci İcra memürluğundan: Mehmed Nurinin uhdel tasarrufunda olup Emlâk ve Ticaret Türk anonim şir- ketine birinci derecede ipotekli olan İs- tanbulda Nuriosmaniyede Mollafeneri ma hallesinde Alibaba türbesi sokağında, eski. Ti yeni 10, 21, 23 No. lafla murakkam ufak bir aralığı olan banenin tamamı deyninin verilmemesi hasebile açık arttar- maya vazına karar verildi, Hududu: Tapu kaydına nazaran 207 ada 19 parsel ve tarafları 18, 13, 11, 9, 6 ve 20 parsel Nolu omlâk ve bir taraftan Alibaba türbesi sokağile mahduddur. Miktarı zirat SO102-metre murabbaı olup bina 72 metre murabbaıdır. Evsafı: Zemin kat renkli çini bir taşlık ve zemini kismen çimento şaplı ve kısmen Malta laşla, Malta ocaklı bir mutbak ve odunluk ve kömürlük ve bir helâ ve ayrı- ca zemini çimento şspli bir hamam odası birinci katta; üç oda, bir sofa, bir helâ elektrik ve Terkos vardır. Bahçede bir ha- vuz ve meyva ağaçları mevcut ve kısmen tarh ve tanzim olunmuştur. Hericen bir şahniş olup bina kâgirdir. Tapu kaydına hazaran mezkör gayri menkul açık arttırmaya vazedilmiştir. Muhammen kıymeti (3905) dir. 20 senelik vakıf icaresi, taviz bedeli müşteriye aiddir. Arttırma peşindir. Art- tırmaya iştirak edecek müşterilerin kıy- meti muhammenenin “© 75 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil olmaları: icab eder, Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya alddir. Afttırma şartanemsi o 2712/937 tarihine müsadif perşembe günü dairede mahalli mshsu- suna talik edecektir. Birinci arttırması 28/12/9087 tarihine müsadif salı günü da- iremizde saat 14 den 16 ya kadar icra edi- lecek birinci arttırmada bedel, kıymeti muhammenenin * 75 ini bulduğu takdir- de üste bırakılır. Aksi takdirde son arttır- manın taahhüdü baki kalmak üzere art- tırma on beş gün daha temdid edilerek 12/1/9038 tarihine müsadif çarşamba gü- nü saat 14 den 16 ya kadar dairede yapi- Jacak ikinci arttırma neticesinde: en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 'No. lu tera ve iflâs kanununun 126 nci mid- desine tevfikan hakları tapa ösicillerile sabit olmıyan ipotekli alacaklılarla diğer alâka- darlarının ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını hususlle faiz ve mesarife dair olan iddlalarını ilân tarihinden itiba- ren 20 gün zarfında evrakı rmüsbitelerile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sa- bit olmuyanlar satış bedelinin paylaşma sından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve lanzifiyeden ibaret olan bale- diye rusumu ve vakıf icaresi bedeli mü- zayededen tenzil olunur. Daha fazl ma- Jümat almak isteyenlerin 9834/1013 No, la dosyada mevcut eyrak ve mahallen haciz ye takdiri kıymet raporunu görüp ani Tıyacakları ilân olunur. (21)