26 Kasım 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

26 Kasım 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

EK Vinohardy 4 - Güneş 3 Bu akşamki güreşler de Ferah tiyatrosunda yapılacak! ve Güneş daha kuvvetli bir takım çıkaracaktır Çek güreşçileri leri de ihtiva eden Çek Vinohardy Klübü güreşçilerinin Güneş klübümü- sün güreşçilerile yapacağı maçlar haklı bir alâks uyandırmış... Nasıl Uyandırmasın ki her iki rakip klüp, kendi milli takımlarına, beşer güreşçi veriyorlar ve her ikisi de memleketle- Tİnİn şampiyonu... Memleketimizde klüp takımı olarak sırasile Macarların Mast, Vasutas, na bir muvaffakıyet diye kaydedile- cek nokta, bizde belki ilk defa bir spor tezahürünün ilân edilen saatte başla- muş olmasıdır. Güneş klübü idare heyetinden Ke- mal Rifat kısa bir söylevle maçların ehemmiyetinden bahsederek Güneş klübünün bayrağını misafir takım rei- sine takdim etti. Çek takımı reisi fran- sızea bir söylevle buna mukabele ede- rek Vinohardy klübünün bayrağını Gü: neş klübüne hediye etti” ve sözlerini «Yaşasın Türkiye» eümlesile bitirdi. Güreşecek çiftler halka şöyle takdim edildi: Mençik - Küçük Hüseyin; Sabotka - Yaşar; Hija - Yahya; Herda - Mehmed Ali; Hampi - Rızık; Prokop - Mustafa; Miraçek - Samsunlu Ahmed. Her isim geçtikçe alkışlıyarı seyici- lerin takdiri Hampi ve bilhassa Büyük Mustafamızda âzam! haddini buldu. Çek güreşçi alta düştü. Hüseyin avının üstüne atılmış bir atmaca gibi durma- dan uğraştı. Bir aralık Çekin sırtı ye- Te gelebilecek gibi bir hal oldu. Fakat Hüseyinin hasmı bu tehlikeyi atlattı. Bu ilk devrede üç hakem müttefikan Hüseyini üstün saydılar ve: Hüseyin hasmı yerde olarak üstte güreşmeyi kaydedelim ki bu kararı veren üç ha- kemden ikisi Çekti. Sabotka - Yaşar “İlk devre iki güreşçinin ayakta çe- kişmesile geçti. Hakemler bu devreyi haklı olarak berabere verdiler. Çekilen kura neticesinde Yaşar alta düştü. Çek üstte çok iyi uğraştı. Fakat Yaşar hiç- bir oyun vermedikten başka bir aralık üste geçerek tuş yapacak vaziyete bi- le girdi. Üçüncü devre başlar başlamaz Ya- şar hasmını saltoya aldı ve havada oyun değiştirerek Çekin sırtını yere ya paştırdı, Hija - Yahya Yahya, Mersinli Ahmedin akrabasın- dan, Hija da saçı dökülmüş olduğuna bir arada göre hayli tecrübeli olması lâzım gelen bir güreşçi. İlk devre hakemlerin itti. fak kararile berabere bitti. İkinci dev- rede Çek kura neticesinde alta düştü. Bu ve müteakip devrelerde iki güreşçi biribirlerinin sırtını yere getirebilecek bir hareket gösteremediler. Neticede hakemler ekseriyetle Iijayı galip say- dılar ve doğrusu da bizim hakemin bi- zim güreşçiyi yalip sayması gayretkeş- likten başka bir şey değildir. Herda - Mehmed Ali İlk devre hakemlerin ittitakile bera- bere bitti. İkinci devrede kura ile Çek Şey yapamayıp üçüncü devrede alta düştüğü zaman Çekin bizimkinden çok üstün olduğu anlaşıldı. Bununls bera- ber gerek bu ve gerek ayakta geçen dördüncü devrede Çek hâkim güreştiği halde Mehmed Alinin sırtını yere ge- tiremedi. Neticede hakemler ittifakla Çeki galip saydılar. Kaydedelim ki bu maçın üç hakeminden ikisi Türktü, Rızık — Hampi Sıkı ve hararetli olan bu maçın ilk devresini hakemlerin ekseriyetile Çek kazandı ve ikinci devreye ayakta de- vam. edildi. Bu ve müteakib devrelerde fazla birşey yapamamakla beraber hissedilir bir hâkimiyet idame eden Çek güreşçi, hakemlerin ittifakile galip sayıldı. Mustafa — Prokop Çek güreşçi, çok alkışlanan Büyük Mustafamızdan daha uzun boylu ve daha uzun kollu... Fakat daha ilk dakikalarda Mustafa bir kuvvet tec- rübesile, misafiri yılgın ve ihtiyatlı güreşmeğe sevketti. Berabere biten ilk devreden sonra Mustafa kura ile alta” düştü. Fakat Mustafa kolay kolay altta du- rur mu?... Çeke hiç first vermedik. ten başka bir aralık çevrildi ve has- mını yakaladığı gibi mindere yapış- tırarak uzun uzun alkışlandı. Samsunlu Ahmed — Miraçek İKİ takım üçer galibiyetle beraber vaziyete geldikten sonra Samsunlu Ahmedle Miraçekin müsabakası büs- bütün ehemmiyet kesbetti. Fakat çek geçmeden Çek Samsunluyu seri bir hareketle ve çelme ile karışık tuşa getirdi. Bugünkü güreşler Bugün güreşler yine saat tam 21 de Ferah tiyatrosunda yapılacak ve bu sefer Yusuf Aslan ve Saimin ilti- hâkile Güneş takımı daha kuvvetli bir şekilde çıkacaktır. Enosis hareket etti İlk maçını Cumartesi günü Güneşle yapdcak Şehrimize "gelerek Güneş ve miz Yunanistanın kuvvetli ta- | İ kımlarından Enosis dün Pireden hareket etmiştir. ; Enosis ilk maçını Cumartesi İ) günü Taksim stadında Güneşle, Pazar günü de Fenerbahçe ile yö pacaktır. AKŞAM B. Hitler ingiliz Başvekilini Berline davet etti (Baş tarafı 1 inci sahifede) Zira B. Delbosun Merkezi Avrupa 30- yahatinin perşembe sabahı başlaması İspanyada bir mütareke akdi ihtimali var Londra 25 (A.A.) — Daliy Mail gar zetesinin diplomatik muhabiri yazı- yor: Fransız nazırlarınn Londrada İngiliz devlet adamlarile yapacakları görüşmelerin ilk safinda, B. Compa- nys'in son zamanlarda Pariste ve Lon- dradaki görüşmeleri neticesinden mül- hem olarak İspanyada bir mütareke akdi ihtimalleri de bulunmaktadır. Teyid olunduğuna göre, B. Companys, Brükselde general Frankonun mü- messilleri ile temaslarda bulunmuş- tur. Bu temasların neticesi olarak Is- lar arasında bir hal suretine raptedil- mesini müsajd bir tarzda karşılamak- tadır. Böyle bir hal sureti, Fransa hü- kümeti tarafından da geniş bir müzar heret görecektir ki bu, İngiliz - İtak- yan anlaşmasını da mühim surette kolaylaştıracaktır. İngiliz Başvekilile Hariciye Nazırının arası açılmış mı? Londra 24 — Havas muhabirinden: Liberal mahafil ile amele fırkası mar hafili, lord Halifax'ın Berlin görüşme- leri hakkında bir şey söylenmeemesin- “İ den memnuniyetsizlik; gösteriyor ve Alman isteklerinin bir esrar perdesi altında tutulmasından şikâyet edi- yor. Bu mahafil diyor ki: «Bu suretle hareket Avrupaya, İn- gilterenin, Almanyanın Orta Avrupa hakkındaki emellerine iştirak ettiği hissini verebilir. Fransız nazırları gel- yorlardı. Şimdilik Fransız nasırlarr nm seyahatini beklemeğe muvafakat etmişlerdir. Bu vazivet Başvekilin prestijini ihlâl etmektedir. Bazı mü- hafazakârlar, Başvekil ile Hariciye Nazırı arasındaki ff? ikiliğin, esasen çok karışık olan diplomatik vaziyeti bir kat da karıştırdığını söylüyorlar. Norman Davis Londraya gitmiyecek Brüksel 25 — Brüksel konferansına iştirak için Avrupaya gelen Amerika Cümhur reisinin mutemedierinden B: Norman Davisin Fransız nazırlarile birlikte Londraya gideceği doğru de- ğildir. Norman Davis Brükselde bir müddet dinlenecek ve 2 kânunuevvel- de Amerikaya hareket edecektir. Pa- riste bir iki gün kalması muhtemel ise de bu ikamet tamamen hususi mahi- yette olacaktır. Şanghayda açlık (Baş tarafı 1 inci sahifede) Amerika ve Almanya tarafından ya- pılacak bir tavassutu kabul edeceği- ni göstermektedir, Brükselde verilen karar böyle bir tavassuta mani de- Eildir.» Çin taaarruzu durdurulmuş Şanghay 25 (A.A.) — Reuter ajan- sı muhabirinden: chow körfezindeki Japon harp gemi- leri, Çin cephesinin müntehalarını bombardıman etmiş, Japon tayyare- leri de Çin takviye kıtaatı ve levazım Servisleri üzerine bombalar atmıştır. Belçika kabinesi B. Janson yeni kabineyi teşkil etti Brüksel 25 — B. Janson yeni kabi- neyi teşkil etmiştir. Kabinede 3 lbe- ral, içlerinde hariciye nazırı B. Spaak ve maliye nazırı B. Deman bulunan altı sosyalist, üç katolik, iki hıristiyan, demokrat, bir de müstakil vardır. Bu ŞEKERCİ HAFIZ MUSTAFA ve MAHDUMU Misafirlerinize ikram edeceğiniz ve hediye vereceğiniz Bayram şeker- lerinizi tercihen mağazamızdan almanızı tavsiye ederiz. İstanbul — Bahçekapı, Teleien: 21194 SATIŞ İLANI İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan : Ziyaettin ve Ümmügülsüm Hamdiye tarafından Vakıf paralar İdaresinden 23314 ikraz numarasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gös- terilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen ve ta- mamına yeminli üç ehlivukuf taratından 3160 lira kıymet takdir edilmiş olan Galatada Yeni cami mahallesinde Ömer sokağında eski ve yeni 6 ve 8 numara ile murakkam sağ tarafı Ömer sokağında 10 numaralı Ermeni kilisesinin aka- rafının mağazası, arka tarafı Zincirli han ve bazen keresteci Artinin dükkünı, Sol tarafı Ömer sokağında 11 numaralı Müyesser ve Dürnev ve Munise ile hisse- daranın menzili ve mağazası, cephesi tariki âm ile mahdud bir bap dükkân ve bir bap fırının evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır: 6 numaralı fırının zemin katı; Zemini Malta döşeli sabit dolabı havi fırın ve tezgâh. Birinci kat: Etrafında çinko tezgâhı bulunan zemini çimento imalâthane. İkinci kat: Birinin zemini çinko diğerinin tahta döşeli iki oda ile bir helâ- dan ibarettir. 8 numarah dükkân: Zemin kat mağaza olup diğer kısımların taksimatı 6 numaranın aynıdır. Bina kâgir, merdiven ahşap 6 numarahın kepengi demir 8 numaranın İs- tordur. Dükkünların altı bodrumdur. Binada elektrik tesisatı mevcut olup üst kat pencereler demir parmaklıklı ve demir kepenklidir. Sahası: Umumu 9i metre murabbaıdır, Yukarda bhudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık artırmaya konmuş olup 29/12/937 tarihine rastiyna Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar Yenipostahane binasındaki dairemizde açık arttırma ile satı» lacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetin 95 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıranın üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son artlıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle tem- did edilerek 13/1/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci urtlırmada da arttırma bedeli muhammen kıymetin 7 75 ini bulmazsa borç, 2280 numaralı kanun hükümlerine göre beş müsavi taksitde ödenmek üzere tecil edilecektir. Satış peşindir. TFaliblerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıyme- tin © 75 u nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminat mektubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve delliliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir, 20 senelik taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı icra ve Mis kanununun 126 ncı maddesinin 4 üncü fıkra- sınca, bu gayrimenkul üzerinde İpotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitele- rile bildirmeleri icab'eder. Aksi halde hakları tapu sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malâmat almak isteyenlerin 29/11/937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulundurulacak olan arttırma şartnamesile 935/498 numaralı dosyasına mü- racaatları ilân olunur. (8005) SATIŞ İLANI İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Armanuhi ve Virjini tarafından Vakıf paralar idaresinden 24058 ikraz nu- marasile borç alınan paraya mukabil birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmemesinden dolayı satılmasına karar verilen ve tamamına yeminli üç chlivukuf tarafından 1860 lira kıymet takdir edilmiş olan Beyoğlunda Pan- galtı mahallesinin kuyumcu sokağında eski 22 yeni 38 kapı numaralı sağ ta- rafı Yorgancı veresesi hanesi, solu Tuhafcı Hamaciyan Arşak hanesi, arkası Dü geryan Kapril menzili bahçesi, önü yol ile çevrili bir ahşap evin evsaf ve mesa» hası aşağıda yazılıdır: Zemin kat: Karosiman döşeli bir antre ve tahta bir sofa üzerinde camlı üç dolabı olan bir oda, bir merdiven altı, bir sahanlık üzerinde yük ve dolabı olan diğer bir oda. Bodrum kat: İçinde kuyusu ve mozayık tekne ve musluğu ve sabit kazanı olan zemini karesiman döşeli bir çamaşırlık, karasiman düşeli bir aralığı havi ve sicak su musluğu bulunan banyo olmağa müsait bir helâ, sokağa ayrı kapısı bulunan zemini çimento döşeli iki bodrum ve dört kömürlük. Birinci kat: Bir sofa üzerinde iki oda, bir helâ, İkinci kat: Bir sofa üzerinde iki oda, bir helâ, sofuda bir yük ve dolab, bir ocak mahalli ve tavanda aydınlık için camekân mahallinden ibarettir. Umumi evsafı: Bina ahşap olup yangın duvarı mevcuttur. Bodrum kat bahçe tarafında zemin seviyesindedir. Bahçenin etrafı duvarla çevrilmiş olup içinde ahşap bir kümesi vardır. Binada hava gazı elektrik tesisatı mevcuttur. Sahası: Umum sahasi 90 metre murabbaı olup bunun 55 metre murabbal bina bakiyesi bahçedir. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık arttırmaya konmuş olup 29/12/937 tarihine rastiyna Çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar Yenipostahane binasındaki dairemizde açık arttırma ile satı- lacaktır, Arttırma bedeli muhammen kıymetin $$ 75 ini bulduğu takdirde gayrimenkul en çok arttıran üzerine ihale edilecek, aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün müddetle tem- did edilerek 13/1/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 ten 16 ya kadar yine dairemizde ikinci açık arttırması yapılacak ve bu ikinci arttırmada da arttırma bedeli muhammen kıymetin 9 75 ini bulmazsa borç 2280 No, lu ka- nun hükümlerine göre beş müsavi taksitte ödenmek üzere tecil edilecektir. Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıyme tin 96 7,5 u nisbetinden pöy akçesi vermeleri veya milli bir bankanın teminağ mektubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergilerle belediyeye ait tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resimleri ve Vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir, 20 senelik taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı ira ve İflâs kanununun 126 nci maddesinin 4 üncü fik- rasınca, bu gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar İle diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını, bu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbite- lerile bildirmeleri icab eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça gatış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 20/11/9317 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi İçin açık bulundurulacak olan arttırma şartnamesile 937/325 numaralı dosyasına mürâ»