24 Ocak 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

24 Ocak 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Ledi Sahife 10 AKŞAM 24 Künunusani 1938 FENNİN BiR.HARIKASI: KESKİN KAŞELERİ üşütme, ur, 7 ve ağrılara bire birdir. 1 lik ve 10 luk kutuları vardır. İnhisarlar U. Müdürlüğünden : | I — Şartnamesi mucibince sepetli ve Üç kişilik az müstamel | adet mofo- siklet pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Muhammen bedeli 500 lira ve muvakkat teminatı 37.50 liradır 3 — Pazarlık 1/11/938 tarihine rastlıyan Salı günü saat 14 de Kabataşta Levazım ve Mübaynat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. 5 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “5 7,5 güvenme patalariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilârı olunur. (B.) (803) * 1 — İdaremizin Paşalirmanındaki Tütün Bakimevinde şartnamesi muci- bince yaptıracağı tamirat işi açık eksiltmeye konmuştur. 2 — Keşif bedeli 9989 lira 19 kuruş ve muvakkat teminatı 745.43 liradır. 3 — Eksiltme 4/11/9388 tarihine rastlıyan cuma günü saat 15 de Kabataş- ta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 4 — Şartnameler 25 kuruş bedel mukabilinde İnhisarlar Umum Müdür- lüğü İnşaat Şubesinden aknabilir. $ — Eksiltmeye iştirâik etmek İsteyenlerin fenni evrak ve vesaikini İnhi- sarlar İnşaat Şubesinâ ibraz ederek ayrıca ehliyet vesikası almaları lâzımdır. 8 — İsteklilerin kanunen kendilerinden ararulan vesaik ile 5 inci maddede yazılı vesika ve '5 7,5 güvenme paralariyle birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatte yukarda”adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. “(B.) (366) 1 — Şartnamesi mucibince 3500 ix soda pazarlıkla salın alınacaktır. 2 — Eksiltme 4/T1/935 tarihine rastlıyan Cuma günü saat 14 de Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. 3 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “© 7,5 güvenme Paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (394) Devlet Demiryolları ve Limanları -İşletme Umum İdaresi İlânları İduremizin Haydarpaşa limanına bir sene zarfında gelecek olan ve deniz merakibinder supalana ve supalandan vinçle veya arka ile vagonlara tahmil edilmesi icabeden tahminen 64693 ton maden kömürü ile 7197 ton kok kömürü- nün tahmil ve tahliye işi 31/1/938 tarihine müsadif pazartesi günü saat 11 de Haydarpaşa Gar binası dahilinde Birinci İşletme Komisyonu tarafından kapalı zari usullle ihale edilecektir, Bir senelik maden ve kok kömürünün tahmil ve tahliyesi için 15443 lira 59 kuruş muhammen bedel konmuştur, 1158 lira 277 kuruş muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği ve Resmi Gazetenin 7/5/936 tarih ve 3297 numaralı veya 1/7/937 tarih ve 3645 numa- râlı nüshasında intişar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesika ve tekliflerle ayni gün ve saat 10 kadar komisyon reisliğine vermek lâzımdır. Bu işe alt şartnameler Haydarpaşada Liman Başmüfettişliği tarafından parasız olarak verilir. 4214» * Muhammen bedeli 2545 lira 97 kuruş olan 35945 adet kullanılmış sağlam çimento çuvalı, 13800 adet delik çimento çuvalı, 1720 kilo hurda çimento çu- valı 4/2/938 cuma günü saat 14 de Haydarpaşada gar binası içindeki satınal- ma komisyonu tarafından açık arttırma suretile satılacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve 190 lira 95 kuruşluk muvakkat teminatlarile birlikte artırma günü saatine kadar komis- yona müracaatları lâzımdır. Bü işe alt şartnameler Haydarpaşada gar binası içindeki satınalma ko- misyonu tarafından parasız olark dğıtılmaktadır. (338) İstanbul Sıhhi Müesseseler Arttırma ve Eksiltme Komisyonundan : Eksiltmeye konulan iş: Şişli Çocuk hastahanesinde yapılacak kelörifer tesisatı. Keşif bedeli: 16923 lira 94 kuruş Muvakkat garanti: 1270 lira İstânbul Şişli Çocuk hastahanesinin kalörifer tesisatı kapalı zarfla ek- siltmeye konulmuştur. İ — Eksiltme 2/2/938 çarşamba günü saat 15 de Cağaloğlunda Sıhhat ve İçtimai Muavenet, Müdürlüğü binasında kurulu komisyon tarafından yapıla- caktır. 2 — Mükavele. eksiltme bayındırlık işleri genel hususi ve fenni şartname- leri, proje ve keşif hülâsasile buna müteferri diğer evrak 85 kuruş mukabilinde komisyondan alınabilir, 3 — İstekliler cari seneye aid ticaret odası vesikasile 2490 sayılı kanunda yazılı belgeler ve bu işe benzer 10,000 liralık iş yaptıklarına dair Nafıa Vekâle- tinden almış oldukları müteahhitlik vesikalarile birlikte muvakkat garanti makbuz veya banka mektuplarını havi teklif zarflarını ihale saatinden bir sa- at evveline kadar komisyona vermeleri. (1173) Malatya Kâyısı İstasyon Binaları Eksiltmesi S.M. A. geldi Fazla istek. karşısında piyasada mevcudu kalmıyan büyük kutu ned - ned 450 Gr. e SMA Amerikadan geldi. Sayın çocuk doktor- larımız ana südünün eşi olan ve A ve D vitaminlerini muhtevi bulunan S.M. A. yı annelere emniyetle tavsiye etmektedirler, Her eczanede bulunur, 'Talsilâk için: Galata P.K. 1097 ye müracaat, SAÇ BAKIMI Güzelliğin en birinci şartıdır. Petrol Nizam Kepekleri ve saç köklerini tedavi eden terisi müberreb bir ilâçter. Matbuat Almanağı ÇIKTI! Kütüphanenizin en güzel eseridir. 1937 yılının tarihi, en meşhur muharrirlerin makaleleri - Gün- delik, haftalık aylık gazete ve mecmualarda isimlerini gördü- ğünüz bütün muharrirlerin re simleri, istatistikler - Faydalı bil- giler. Fiatı 50 kuruştur Bütün kitapçılardan arayınız Toptan satış yeri: İstanbul BASIN KURUMU - Taksim ve hukuk mahkemesi başkâtipli- e öncam Ayazma köyünden ölü Tah- karısı Fatma ve diğer fatma; Ve- be ve Barmen saylan mutasamıf bu- Yundukları Ayazma köyünün Dere mer- kiinde kilin 120 lira kıymetinde dört ta- rafı yol ile mahdut tç odadan'ibaret bir bap ahşap hane ile ahır ve ayni mevki- de kâln 20 lira kıymetinde şarkan yol şimalen Süleyman çavuş bahçesi cenu- ben yol garben dere hudutlarile mahdut yarım dönümlük bahçenin kabili taksim olmadığından izalei şuyuu- tarikile satıl masına verilen karar mucibince mezkür gayri menkuller bir ay müddetle açık arttırmaya konulmuştur. 1 - DellAliye ihale ve pul resimlerle gayri menkulün iki senelik vergi rüsumları müşteriye att olmak üzere muhammen kıymetin yüzde yedi buçuk nisbetinde pey akçelerile bir- likte talip olanların 10/2/9598 perşembe günü saat 14 den 16 ya müzays- desi yapılacaktır. Verilen bedel muham- mon kıymetin yüzde yetmiş beşini tut- madığı takdirde son artlıranın taahhüdü baki kalmak Gzere ikinci müzayedesi 25/1/9018 cuma günü eyni eaatte yapıla- caktır. Satış pejin para ile yapılacağın- dan müşteri bedeli ihaleyi defaten tes- viye etmediği takdirde bir hafta müddet- lp tekrar müzâyedeye çıkarılarak farkı Malatya Nafia Müdürlüğünden: 8/2/938 salı günü saat 15 de Malatya Nafıa dairesinde 40712,56 lira ke- şif bedeli Malatya Kayısı istasyon binaları inşaatı kapalı zarf usulile eksilt- meye konulmuştur. Mukavele, Eksiitme, Bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartnameleri, proje, keşif hülâsası ile buna müteferri diğer evrak her gün Nafıa müdürlüğünde görülebilir, Muvakkat teminat 3054 liradır. İstekli- lerin teklif mektupları ve en az 25000 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair Na- fıa-vekâletinden almış olduğu müteahhitlik ve ticaret odası vesikâlarını havi kapalı zarfların «8/2/938, salı günü saat 14 de kadar Malatya Nafıa Müdür- lüğüne vermeleri. (381) TURK HAVA KURUMU BUYUK PIYANGOSU Dördüncü keşide 11/Şubat/938 dedir. Büyük İkramiye: İ),)ÜÜ liradır. Bundan başka 15.000, 12.000, 10.000 liralık büyük ikramiyelerle (20.000 »e 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin edeh bu piyan- goya iştirak ediniz... bedel kendisinden tahsil edilecektir. Hak- EN HOŞ VE TAZE MEYVALARIN USARELERİNDEN İSTİHSAL EDİLMİŞ TABİİ BİR MEYVA TOZUDUR. Emsalsiz bir fen harikası olduğundan tamamen taklid edilebilmesi mümkün değildir. Hazımsızlığı, mide yanmalarını ekşiliklerini ve muannit inkibazları giderir. Ağız kokusunu izale eder, Umumi hayatın intizamsız- lıklarını en emin surette islâh ve insana hayat ve canlılık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL Sümer Bank BURSA MERiNOS FABRIKASI Gerek dokuma ve gerek her türlü tri- kotaj yün ipliklerini imale ve sipariş ka- bulüne başlamıştır. Merinos Fabrikası yün iplikleri yabancı memleketler ipliklerine olan ihtiyacı tama- men ortadan kaldıracaktır. İplik nümunelerini Bursada Merinos Fabrikası direktörlüğünde görebilirsiniz ve oradan istiyebilirsiniz. Türk endüstri ve tecim Anonim şirketinden: Namımıya veya vekili blunduğumuz müesseseler hesabına hariçten memlekete ilhal edilerek eşya ve malzemenin gümrüklenerek aid olduk- ları istasyonlara sevk işinin 24/1/938 tarihinde münakasasının yapılacağı ilân edilmiş ise de göriilen lüzum üzerine münakasanm 15/2/938 tarihine bırakıldığı İlân olunur. ları tapu sicillile sabit olmıyan ipotekli alacıklardan diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarifo dair olan iddi- birlikte Hân i muş ve fazla malümat almak İştiyenis- rin sulh hukuk 636/5 No.lı dosyaya mü- Galatasaray Lisesi Alım Satım Komisyonu Başkanlığından: Mulanimen miktarı <— Muhammen fiyatı (İlk teminat Kilo Kuruş Lira K. Amasya elması 2000 bl 7200 İnebolu » 3000 12 Galatasaray Lisesinin mayıs 938 sonuna kadar ihtiyacı olan yukarıda cinsi muhammen ve ilk teminatı yazılı elmaların 4/2/938 cuma günü saat 16 da İs- tanbul kültür direktörlüğü binasında Liseler muhasebesinde toplanan komls- yonda açık eksiltmesi ri Bu işe girecekler, şartnameyi görmek üzere okul idaresine ve Ticaret Oda- sının yeni sene vesika ve teminat mektublarile belli gün ve saatte komisyona «340» İstanbul P. T. T. Müdürlüğünden: İdare deniz nakil vasıtaları işletme ihtiyacı için 15 ton «Gâzois lin alımı açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 4/2/938 cuma günü saat 15 de büyük posta- 'ne binası birinci katta İstanbul P. 'T.'T. müdürlüğünde müteşekkil alım satım komisyonunda » Beher kilosunun muhammen bedeli 7,5 kuruş hep- sinin 1128 Hra muvakkat teminat 84 lira 38 kuruştur. İsteklilerin şartnamesini görmek ve muvakkat teminatlarını yatırmak üzere çalışma günlerinde mezkür roüdürlük idari kalemi levazım kısmına eksiltme gün ve saatinde de muvakkat töğinatlarile birlikte komisyona müracaatları, «270»