17 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

17 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Yü ikaek Mühendis mek- ngler imparatorluğu tebi sporcuları İzmirde Futbolde 3 - 0, basketbolde 40-4 ye yolağbolea kazandılar Üstte Mühendis mektebi, altta İzmir lisesi futboleüleri İzmir (Akşam) — Bayram mü nasebetile İstanbuldan İzmire gel miş olan yüksek mühendis mektebi sporcuları, bayramın birinci günü İz- mir erkek lisesi futbol takımile bir müsabaka yaptı. Saha duhuliyesiz olduğundan bu maçı göfmek için binlerce halk toplanmıştı, Oyan başladığı zaman takımlar aşağıdaki kadroları muhafaza edi- yorlardı: ir Msesi: Nazmi - Muammer, Halid, Enver, Hüsnü - Fey- , Sald, Faruk, Kemal, Yüksek mühendis mektebi: vaffak - Kemal, Cahid - Ertuğ: ki, Cahid - Muzaffer, Fund, Hilmi, Yavuz, Doğan. Oyunun birinci devresi İzmir takı- mının tamamile hâkimiyeti altında geçti ve misafir takım 3 - O mağlüp olarak devreyi bitirdi. Necdet yaz, Öm Mu- İkinei devrede İzmir takımının uyuşukluğundan © istilede ederek oyunda bir hâkimiyet tesisine mu- valfak olmuş iseler de zaman zaman elde ettikleri fırsatlardan istifade yolunu bulamadılar ve bu suretle mi- safir takım sahadan $ - 0 mağlüp olarak ayrıldı. İzmir erkek lisesinin misafirleri bayramın fkinci cumartesi günü ha vanın yağmurlu olmasına rağmen Tilkilikteki voleybol, basketbol s8- hasında erkek Hisesinin voleybol ve basketbol takımlarile karşılaştılar. Birinci oyun basketbol takımları arasında yapıldı. İzmir fakımı da ha yüksek basketbolculara malik ol- duğundan oyunu (40 - 4) gibi büyük bir farkla kazandı. Basketbol maçını takip eden vo- leybol oyumu çok heyecanlı ve zevkli geçti. Bu oyunda misafirler, İzmir takımından daha yüksek bir oyun oynadılar ve birinci devreyi 15 - 12 mağlüp olarak bitirdikleri halde ikinci devrede 15 - 9, üçüncü devre- İ dede 15 - 11 kazanarak voleyboldeki üstünlüklerini gösterdiler, Eminönü Halkevinde futbol | hakem kursları Eminönü Halkevine bağlı bulunan gayri federe klübler arasında futbol hakem kurslarına bu haftadan itiba ren başlanmıştır. Kurslara kırk kişi devam etmektedir. Kurslardan mezun olanlar, Halkevine merbut futbol mü. sabaklarında hakemlik yapacaklar. dır. Tekirdağ stadının temeli Gil Tekirdağ stadyumunun temelatma töreninde umumi eiifettiş general Kâr Dirik nutuk söylüyor Tekirdağ (Akşam) — Bu hafta Te- kirdağında deniz kenarında (35) bin Hraya yapılması kararlaşan stadyo- mun teraciatma töreni yapılmıştır. Bu törene Trakya umumi müfettişi Kâzım Dirik, Tekirdağ valisi, tümen- komutanı, devair müdürleri, klipleri ve mekkepler iştirak etmiş- lerdir, spor | Bu törende bölge namına B. Emin Ataç, gençlik namına B. Haydar Edis- kun özlü birer söylev vermişlerdir. Son olarak genersi Kâsm Dirik te gençlik ve spor hakkında şümullü bir söylev vermişler ve Cumhuriyet reji- minin spora verdiği önemi belirterek ilk kazmayı vurmuşlardır. nun atletizm oyunları Avustralyada yapıl yapılan bu mü-| sabakalarda şayanı dikkat dereceler elde edildi Sidneyde yapılmakta olan İngiltere | İmparatorluğu atletizm oyunları ge çen cumartesi bitmiştir. Son günler- de çok iyi dereceler elde edilmiştir. Tanınmış gtletlerden Cenubi Ameri- kalı Lavery 120 yarda manlahda 14 saniye ile Amerikalı F, Townse aid 14,1 saniyelik resmi dünya rekorun: dan daha iyi bir derece elde etmiştir. Maamafih Olimpiyadlardan sonra F. Towns Osloda yaplığı bir müsabaka- da 120 yarda manislı biraz fazla ola- rak 110 metre manialıyı 19.7 saniye- de kırmıştı. Henüz tasdik edilmemiş olan bu rekor birtarafa bırakılırsa Cenubi Amerikalının elde ettiği derece fevk- alâdedir. Diğer taraftan bir mil koşuyu dün- ya Üniversite şampiyonu Alford 4,116 dakiksda koşarak çok iyi bir derece yapmıştır. Umumi tasnifte Swensy, Penington, Brown, Finlay gibi en iyi ailetlerden mahrum olan İngiltere takımı Avustralya ve Kanadanın ar- 100 yarda: Holmes (İn) 9 8. 7/10 220 yarda: Holmes (İn) 218. 2/10 440 yarda: Roberts (İn.) 47 8. 9/10 880 yarda: Boot (Yen. Zel) 1D.S516. 4/10 Mil: Alfoord (Gal) 4D, 11 8. 6/10 3 mi: Matthews (Yen Zel) 13 D. 59 8. 5/10 6 mil: Matthews (Yen. Zel) 30 D. 143. 6/10 120 yarda Man: Lavery (Cen. Af) 45. 440 yarda Man : Loaring (Kan.) 526. 9/10 4X110 yarda: Kanada 415. 6/10 4Xx440 yarda: Kanada 3 D. 16 5. 9/10 Maraton: Coleman (Kan) 2sa.30D. 498.9/10 Konkurlar Yüksek atlama: Thacker Cen. Af) 1m. 96 | Uzun atlama: Browi (Kan) 7m. 3 Sırıkla atlama: Metcalfe (o (Avus) 4m.10 Üç adım atlama: Du Plessis o (Cen. At.) 15m. 42 Gülle: Fonhe (Cen, Af) 14 m. 48 Disk: Coy (Kan) ##€m 81 Cirit: Courtight (Kan) 62 m.84 Çekiç: Sutherland (Kan) 48 m. 72 Fransada lig maçları Geçen pazar yapılan liğ maçların- da Parisin iki takımı Racing ve Red Star rakiplerini mağlüp etmişlerdir. Neticeler: izmirde ilk milli küme maçı Üçok hâkim oynadığı halde gol yapamıyan İTE Bi 1-0 mağlüb etti uklarına dönmüştü. Bu şerait tahtın- da ve Yağmurun bütün şiddetile de- vam ettiği bir sırada pek az bir s6- yirel önünde yapılan Alsancak - Üçok takımları milli küme için ilk karşılaş- azg yaptılar ve maçı 1-0 Üçok “indim ia ye O am 1 1 yy ie Hakkı - Ziya, Necdet - Halim, Adil, Mustafa - Hamdi, Mazhar, Na- mık, Sald, Kemal, Alsancak: Hilmi - Ali, Cemil, - Rasih, Enver, Necmi - Hakkı, Basri, Saim, İlyas, Doğan. Daha ilk dakikalarda canlı bir oyun çıkarmağa başlıyan Alsancak takımı Üçokun mukabil akınını müdafaasi- nın yerinde müdahalesile kolayca kes- ti ve top Üçok mısıf sahası dahilinde ayaklan ayağa dolaşmağa başladı. 8 inci dakikada kornerle neticelenen Üç- okun tehlikeli bir akını oldu, tehlikeyi atlatan Alsancaklılar mukabil hücum- larından istifade edemediler, 10 uncu dakikadan sonra heyecandan kurtu- Jan her iki takım oyuncuları topu dur- İdırmadan kaleden kaleye havale ediyor- lar ve çok seri ve güzel bir oyunla seyir- ciler arasında heyecan uyandırıyorlar- dı. Ne çareki sahanın çamurlu ve ba” zı yerlerde suların birikmiş olması t0- pun kontrolünü ve pas tevzlalını güç- leştiriyordu. Ve bu surgile kale önün- deki vaziyetlerden her iki taraf hiç bir veçhile istifade edemiyordu. Ma- amafih oyun tam süratini muhafaza ediyordu. 23 üncü dakikada Üçok le- hine frikik oldu. Kemal topu fcna bir vuruşla avuta altı, 25 inci dakikada Kendi kendilerine attıkları bir golle yenilen Alsancaklılar maçtan evvel ci dakikada Üçok bir penaltı kazandi, Adil çekti, top direğe çarparak geriye döndü. 39 uncu dakikada Salm mu- hakkak bir fırsat kaçırırken 41 inci dakikada Üçok sağ açığı Kemal ayni şekilde bir gol kaçırdı ve devre 0-0 bö- rabere bitti, İkinci devre tekraf Alsancağın nis- bi hâkimiyeti altında başladı. Alsan- caklılar oyundan müsavatını muhak- kak bozmak azmile oynuyorlardı. Fa- kat hücum vaziyetinde Basrinin topu lüzumsuz yere ayağında ezmesi, Sai“ min ihzar edilen fırsatlardan istifade edememesi gol çikarmak imkânını ve remiyordu. 30 uncu dakikada Üçokun bir hüc munda Hamdiye bir pas geldi. Hamdi topu sürdü ve ortaladı. Alsancak mü dafii Ali topu keseyim derken kendi kalesinin ağlarına taktı, Bununla be- raber Alsancaklılar tekrar Üçok ka lesine yüklendiler ve 2 dakika sonra bir penaltı kazandılar. Cezayı Basri çekti ve topu Üçok kalecisinin eline vermek suretile takımının 1-0 mağ- Iüp vağiyette sahadan ayrılmasına 80 bebiyet verdi. Biraz sonra bu mühim maç Üçokun 1-0 galibiyetile bitti. Oyunun umumi cereyanmı kritik edecek olursak 90 dakikalık oyunun 60 dakikasında Alsancak takımın tek kale halinde oynadığını ve fakat ÜÇ orta muhacimi ve bilhassa Basrinin topu ayağında fazla ezmesi yüzünden istifade edemediği ve muhacimlerin bozuk oyünuna rağmen müdefilerin fevkalâde bir oyun çıkardıklarını bil hassa takıma yeni fitihak eden SAğ müdafi Cemil'in top kesişleri ve derin degajmanları itibarile en fazla nazari dikkati celbettiğini kabul etmek lâ“ zımdır. Daha çok genç olan Cemilin m 21 | ayni şekilde Alsancak lehine Verilen | İzmirin en iyi oyuncuları arasında yöf e Memeli, İİİ cezayı Basri doğrudan doğruya kale. | alacağı muhakkaktır. Üçok takımın& e 10 İ ye çekti, fakat top Üçok kalesinin sol | gelince sahadan gelib olarak ayrılmi” li $2İ zaviyesi üzerinden avut oldu. 28 inci | sına rağmen çok bozuk oynadı. Ma#” he papa $0'İ dakikada tekrar Alsancak bir korner | mafih en tehlikeli vaziyetlerden tak zn m 3-1 İ kazandı, Basri topu tam Üçok Kalesi | mını kurtaran Adilden başka kalecisi od 4 ÖĞİ önüne düşürdüğü halde orta muhae | Hakkı ve sol müdafi Ziyanın da mi” Takımların puvan vi p, | “imlerinin seyirci kalması yüzünden | vaffakıyetlerini takdirle 16 Şi | ba firsatta isitede edilemedi 35 in. | lâımdır. Rouen S.a Marscillee » Be » Lens »v Starsbourg 19 20 Lie » 18 Metx » e SchmellingJoe Louis döğüşü yapılacak Baş, di, mere, grip, romutizıma, nerrali, kirik ve bü Haziranda yapılmasına karsir veri- derhal keser. İçabında günde 3 kaşe alınabilir. len Schmelling -7oe Louis dünya Şikagoda ya- pilmasına karar verilmiştir. İngiltere Rugbi de Irlandayi yendi Irlandanın merkesi Dublinde ya- pılan İngiltere İrlanda rugby maçını 30-14 İngiltere takımı kazanmıştır. NEVROZ Baş, diş, nezle, arma ay sa keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. gd >—>—>————— A ww .mvasms .— . w sas