17 Şubat 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

17 Şubat 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

YI Şubağ 1938 AKŞAM Sahife 15 YAVRUNUN gürbüz, tombul, sağlam, neşeli olmasını istersen FOSFOTIN NECATI yedir. Bahçekapı SALIN NECATİ am am Doyçe Levante Linye HAMBURG GK Tüneli rem Made, 44, hamlurş “en Hamburg, Brem, Anvefs, İstanbul ve Karadeniz arasında szimet ve evdet muntazam postalar Andros vapuru 17 Şubata doğru. More vapuru 23 şubata doğru. Akka vapuru 23 şubata doğru. Burgaz, Varna, Köstence, için manı dan hareket edecek vapurlar Akka vapuru 28 Şubata doğru. Yakında Hamburg, Brem, Anvefs ve Roterdam limanları için hareket edeck vapurlar Achla vapuru 16 Şubata doğru Marsa vapuru 24 Şubata doğru. Fazla tafalât için Galata'da Ora- kimyan hanında DOYÇE LEVANTE YİNYE vapur acentalığına müracsat. Telefon: 4160 - 4769 Dr. Mehmed Osman Saka Dahiliye mütehassisi Cenevre Üniversitesinden mezun İstanbul, Belediye karşısı, Sinan- ağa daireleri. Öğleden sonra Telefon: 23565 Zayi — Hadımköy 3 üncü slaydan g- dığım askerlik terkerem ve beraberinde Kumkapı nüfus memurluğund olduğum nüfus tezkeremi 28 Milerini alacağımdan eskile: Yoktur. Mehmed Gülsever Dr. FETHİ an midiş © Fu g B LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gal- ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN. DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu i Takâlme giderken Meşelik sokağı Ferah apartımanı Tel, 40534 KANZU MEYVA TUZU En hoş ve taze meyvaların usarelerinden istihsal edilmiş tabii bir meyva tozudur. Emsalsiz bir fen harikası olduğun- dani tamamen taklid edilebilmesi müm: kün değildir. Hazımsızlığı mide yan- malarımı, ekşiliklerini ve muannid in- kıbazları giderir. Ağız kokusunu izale eder, Umumi hayatın intizamsızlıkla- rını en emin surette ıslah ve İnsana ha- yat ve canlılık bahşeder. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU — İSTANBUL Havayolları Devlet İşletme İdaresi Alım Satım Komisyonundan: iksiltmeye konulan iş: Ankarada Çimento fabrikası karşısında Tay- | ında yapılacak Umur Müdürlük ve Tayyare istasyon müdürlüğü 3 — Eksiltmenin şekli: Eksiltme kapalı zarf usuliyle görülebilir. 4 — Muvakkat teminat: 7572 liradır. Bu teminat nakden verilmek istenildi- ği takdirde Devlet Hava volları idaresinin Ankara Ziraat bankasındaki 3667 sayılı hesabına yatınlarak bankadan alınacak makbuz teklif mektuplariyle bir- likte komisyona tevdi edilecektir. $ — İhale günü ve mahalli; 2/3/1938 çarşamba günü saat 14 de Ankara- nın 10 kilometre garbinde Devlet Hava. yollarına aid tayyare meydanındaki Umum müdürlük binasında yapılacaktır. 6 — Keşif evrukı ame, ve mukay müdürlüğü binasındaki ve İstanbulda Karaköy postahanesindeki hava yolları gişelerinden ve İzmirde Nafıa müdürlüğünden altı lira yirmi sekiz kuruş mu- kabilinde alınabilir. İsteklilerin eksiltme şartnamesinde yazılı Belgeler İle muvakkat teminat ve teklif mektuplarını muhtevi kapalı zarflarını en geç eksiltme saatinden bir saat evveline kadar Unium Müdürlüğe vermiş olmaları lâzımdır, Posta teahhü- rü kabul olunmaz. (834) le projeleri Ankarada P. 'T. T, Umum | Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Devlet Demir yolları Haydı.rpaşa İşletmesi ihtiyacı için aşağıda cins ve mik- tarları, muhammen bedel ve muvakkat teminatı yazili kireç, tuğla, Marsilya ti- Fi kiremit ile mahyelik kiremit, mukavelesinin akti tarihinden itibaren iki ay zarfında teslim edilmek şartile açık eksiltmeye konulmuştur. Eksiltme 25/2/938 tarihine müsadif cuma günü Haydarpaşa Gar binası dahilinde birinci işletme komisyonunca kirecin saat 15 de, tuğlanın 15,30 da, kiremitlerin de saat 16 da eksiltmesi yapılacaktır. İsteklilerin eksiltme şartnamesinde yazılı muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği evrak ve vezaikle eksiltme günü yukanda yazılı saatlerde komisyon reisliğine müracaat etmeleri lâzımdır. Bu işe aid şartnameler ücretsiz olarak Haydarpaşa yol başmüfettişiiğinden alınabilir. (65) Cinsi Teslim müddeti Miktarı Fiyatı Muhammen Müuvak- ay bedeli kat teminağ LK. L K. L. K. Kireç «Şartnamesi muci- 2 © 260ten Ton Bd0 40000 20250 bince» Bina tuğlası «Kabul 2 210 000 » Bini 1700 459000 34423 edilecek nümuneye göre adet Marsilya tipi kiremit » 2 50.000 » » 0 4400 00 330 00 adet Mahyelik kiremit »2 500 » » 0 * Devlet Demir Yolları Haydarpaşa İşletme binasında yaptırılacak aşağıda muhammen bedeli ve muvakkat teminatı yazılı asansör tesisatı kapalı zarf usu- lü ile eksiltmeye konmuştur. Eksiltme 24/2/4988 tarihinde perşembe günü saat 15 de Haydarpaşa gar binası I aci işletme komisyonunca yapılacaktır. İsteklile- rin eksiltme şartnamesinde yazıh muvakkat teminat ile kanunun tayin ettiği ev Tak ve vesaikle teklif mektuplarını eksiltme günü nihayet saat 14 de kadar ko- misyan reisliğine vermiş olmaları ltzımdır. Bu işe sit mükavele projesi ve şart- name ücretsiz olarak Haydarpaşa yol baş müfettişliğinden alınabilir, (064) Muhammen bedeli Muvakkat teminat Lira Lira 1.000 75 Maltepe belediye riyasetinden 1 — Belediyemizce 2290 sayılı Belediye yapı ve yollar kanununun ve Nafıa vekâletince 13/3/938 tarih ve 29 sayılı kararı mucibince şehir ve kasabaların halihazır haritalarının almması esnasında tatbiki lâzımgelen Yenni usul ve şartnameler ahkâmına tamamen riayet edilmek şartile tahminen 200 hektar- dan ibaret bulunan Maltepe kasabasının 1/2000 ve 1/500 mikyasında haliha- mr ve 1/1000 mikyasında tesviyei münhanili haritaları yapılacaktır. 2 — Beher hektârm muhammen bedeli 13 liradır. Meskün ve gayri mes- kün kısımlar dahildir. 3 — Tamamı 2600 liradır. 4 — 10/2/938 tarihinden 1175/938 tarihine kadar 30 gün müddetle açık eksiltmeye konmuştur. 5 — Talip olanların Nafa vekâletince musaddak ehliyet ve vesalki ve “5 7,5 teminatı muvakkate akçesi olan 195 lira nakit teminatları ile ihale günü olan 11/3/938 cuma günü saat 15 de Maltepe Belediye Daimi encümeninde hazır bulunmaları, 6 — Fazla malümat almak İsteyenlerin her gün Belediye riyasetine mü- racaatları ilân olunur. (850) Asansör tesisatı YOR NUKIKÇ elz NU NX NN N 1 — Şartname ve nümüunesi mucibince «390,000» takım üç parçadan mü- rekkep Kulüp rakısı etiketi pazarlıkla satın alınacaktır. M — Pazarlık, 2/111/985 terihine rastlıyan Çarşamba günü saat (14) de Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki Alın komisyonunda yapılaraktır. HI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubetlen alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte “© 75 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (793) * 1 — Şartname ve nümunesi mucibince 5000 kilo baş ipi pazarlıkla satın alınacaktır. II — Pazarlık 4/111/936 tarihine rastlıyan cuma günü saat 15 de Kabataş- ta levazım ve mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır HI — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün've saatte “ 75 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (864) * 1 — Şartnamesi mucibince «10.000» kilo göztaşı pazarlıkla satın alımacak- tur. TI — Pazarlık 4/111/938 tarihine rastlıyan cuma günü saat 14 de Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. II — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden ahınabilir. V— rin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte © 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adi geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (865) Emniyet Umum Müdürlüğünden Emniyet Umum Müdürlüğünce Kadro münhallerine polis stajyeri kay ve kabul edileceğinden, aşağıda yazılı vasıf ve şartları haiz olan taliplerin bu- lundukları en yakın vilâyete pullu bir istida ile müracaat etmeleri lâzımdır. Şartlar: A — Türk olmak, B — Fill askerlik hizmetini yapmış bulunmak, C — 30 yaşından yukarı olmamak, D — Boy, 1 metre 64 santimetreden kısa bulun- mamak, E — Örnekleri vilâyet Emniyet Müdür ve âmirliklerinde mevcut, ge- dikli erbaş ve diğer askeri okullara girecek talebenin bedeni kabiliyetleri hak- kındaki hükümlere uygun derecede sağlam bulunmak, F — Sarhoşluk veya kumarbazlık gibi kötü hallerde tanınmamış olmak, G — Süfl işlerde bulun- mamiş olmak, H — Ağir hapis veya 6 aydan fazla hapis cezasiyle veya namus ve haysiyeti bozan bir suçla mahkümiyeti bulunmamak, İ — Ecnebi kız ve ka- dınla evli olmamak veyahut yaşar bulunmamak. Yasıflar; J — Lise veya muadili okul mezunları ile orta okul mezunları, ilk okul me- zunu olup da Erbaşlıkdan ayrılmış olanlar, orta tahsilini bitirmemiş olduğu halde yabancı dil bilen ilk okul mezunları, imtihan edilmeksizin tercihan ka- bul edilirler. K — Yabancı dil bilmeyen ilk okul mezunları ile ilk tahsilini bi- #irmemiş olanlar vilâyetlerde polis intihap encümenleri önünde «Yazılı, sözlüs imtihana tabi tutulurlar, bu Imtihanlarda muvaffak olanlar arasında; orduda motörlü vasıtalarla fen, muhabere ve atlı kısımlarda Çalışmış olanlar, bekâr bulunanlar, san'at ve meslek erbabı olanlar tercih olümuylar, (856).