6 Mart 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

6 Mart 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 12 8 Mart 1938 — — Sabah, ve akşam her yemekten sonra dişlerinizi Diş macunile fırçalamalısınız. Çünkü: Bir defa fırçalamakla diş- ler temizlenmiş olmaz. Ağız guddelerinin ve dahili uzuv- ların mütemadi ifrazatı, dı- şarıdan mütemadiyen alınan ecnebi maddeler, mikroplar, yemek, içki, sigara vesaire dişlere, diş etlerine bin bir mikrop aşılar. Ârızalar husu- le getirir. Bunlar birike biri- ke nihayet dişlerde çürüme, etlerde iltihaplar başlar. Ar- tık felâketi önlemek ve dur- durmak güçtür. Vaktinde ihtiyati elden birakmıyarak dişlerinizi sabah, ve : akşam her yemekten sonra RADYOLİN'le fırçalayınız Antivirüsle tedavi altı çıbanlari, Tedavisini en erken ve en emin bir surette temin eder. Şark İspençiyarı laboratuvarı İstanbul İ. KARON, BEYOGLU, TÜNELMEYDANI «Beyers Mode für alle» mecmua! Mâltepe Enstitüsünde şartname ve projesi mucibince memur evleri inşaatı kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur. Ir — Keşif bedeli 15937 Jira 27 kuvuş ve muvakkat teminatı 1194.55 lira- yaplırılacak dır. HI — Eksiltme 17/178/938 tarihine rasiıyân” perşembe günü saat 16 dâ Kâbataşta Levazım ve Mübayaat şubesindeki âlim komisyonünda yapilatak- tır. Kâpalı zarflar münakâsa günü en geç saat 15 e kadar Alım komisyonu Başkanlığına makbuz mukabilinde verilmiş olmalıdır. IV — Şartname ve projeler 79 kuruş bedel mukabili İnhisarlar Levazım ve Mübayaat Şubesiyle Ankara Başmüdürlüğünden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirâk etmek isteyenlerin fenni evrak ve vesikalarını İn. | hisarlar İnşaat Şubesine !braz ederek ayrıca vesika almaları lâzımdır. VI — Mühürlü teklif mektubunü, kanuni vesaik ile V inci maddede ya- zılı eksiltmeye iştirik vesikasını ve muvakkat teminat parası veya mektubu- nu ihtiva edecek olar kapah zarflar yukarda yazıldığı veçhile” münakasa günü en geç saat on beşe Kadar adı geçen Alim komisyonu başkanlığına mak- buz mukabilinde verilmiş ölması lâzımdır. (1135) * Krem rengi 'Tipo mürekkebi açık renk Tipo mürekkebi 400 » Kırmızı renk Tipo mürekkebi 300 » Beyaz otomatik mürekkep. I — Yukarıda dns ve miktarı yazılı Tipo ve Otomatik mürekkepler şart- namesi mucibinco pazarlıkla salın alinacâklır. II — Pazarlık 10/171/938 tarihine rastlıyan perşembe günü saat 14 de Kabataşda levazım Ye 'mübayaat şubesindeki âlım komisyonunda yapılacak- tır. 150 Kilo 20 » II — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alına vw — lir, İsteklilerinpazarlık. için tayin edilen gün ve saatte 56 7,5 güvenme | paralariyle birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelereleri ilân olunur. 1082 | ——————— A m m Teşviki Sanayi Kanunundan: istifade eden sınai müessese sahiplerine iktisat Vekâletinden: 2/1983 sayılı kararname hükümlerine göre, Teşviki Sanayi ruhsatnamesini haiz sınai müesseselerin 997 mali senesi mevaddı iptidaiye gümrük muafiyetin- den istifade edebilmeleri için: 1 — Mezkür mali sene Mart nihayetine kadar mahalli en büyük mülkiye âmirine müracaat etmeleri, 2 — 997 mali senesinin ilk dokuz ayı zarfındaki mevaddı iptidaiye sartiyat- larını alâkadar memurlar vasıtasile tetkik ve tesbit ettirilmeleri, 3 — Müracaat evrâkının «İstida, üç taleb cetveli; rapor ve gümrük vesika- 8i» nihayet 15 Nisan 938 tarihine kadar Vekâletimize gönderilmesi, 4 — Gümrük vesikalarında 1,6/9$7 tarihinden 28/2/9038 tarihine kadar dışardan getirilen mevaddı iptidaiyenin imyar tarihleri, tarife memurları, -kilo- su, kıymeti gümrük resmile muamele vergisinin kayıt ettirilmesi, 5 — 15/4/938 tarihinden sonra gelecek müracaat evrakının nazarı itibare aliamıyacağı tamimen ilân olunur. (1190) Şimenidifer güzergâhinda büyük bir endüstri müessesesi için almanca Li- sanında sienografi ve daktilogratiye bakkile vakıf derhal vasileye başlı- yacak. bir bayana ihtiyaç vardır. İs- teklilerin kisa tercümel hal ve fotog- raflı bir mektupla İstanbul Posta kutusu 84 adresine tahriren müra- caatları. Gayri menkul malları açık arttırma ilânı Kocaeli İcra Memurluğundan: Aşık arttırma ile paraya çevrilecek gaj- ri menktilün ne olduğu: İzmitte Ankara İ enddesinde 968 arşın atik arsa Gayri menkulün bulunduğu mevki, mahallesi, sokağı numarası: İzmit Ömer ağa ma- | hallesi Ankara caddesi. Takdir olunan kiymet: 700 yedi yüz lirm, Arttırmanın yapılacağı yer, gün, saat: Kocaeli İcra Me. 11/4/938 saat 14'de 26/4/938 saat 14 de 1 — İşbu gayri menkulün arttırma gartnamesi 10/3/938 tarihinden itibaren 998/828 numara ile Kocaeli icra, dalresi- nin muayyen numarasında herkesin gö- | rebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olan- lardan fazla malhmat almak istiyenler işbu şartnameye ve 957/828 dosya numa» raslle memuriyetimize müracaat etmeli- dir. 2 — Artırmaya iştirik için yukarıda yazılı kıymetin * 7 1/2 nisbetinde pey veya milli bir bankanın teminat mekbu- bu tevdi edilecektir. (124) 3 — İpotek sa- İ bibi alacaklılarla diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul Üzerindeki | haklarını hususile faiz halde hakla» ea satış bo- kalırlar. İ bildirmeleri İ v1 tapu söcilile | Gelinin paylaşmasından len günde arttı irma şartnamesi Yüzumlu malümat almış, ve Mamen | | menku | üç defa bağırıldıktan arttırana ihale edilir. -Ancak ma bedeli muhammen : yetmiş beşini bulmaz voyn satış İstiyenin Tüchanı diğer alacaklılar bulunup tâ bedel bunları o gayri menkul ile te- mis edilmiş alacaklarının mecmuundu, fazlaya çıkmazsa” en-çok arttıranın ti #hhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha terdit ve on beşinci günü Ayni saatte yapılacak arttırmada bedeli Satış istiyenin alacağına rüchanı olan di- ğer alacakların o gayri menkul ile te- Min edilmiş alacakları mecmuundan faz- İaya çıkmak şartile en çok arttırana İhale edilir. Bözle bir bedel elde edilmezse ihale yapılamaz. Ve - satış talebi düşer. 8 — Gayri menkul kendisine ihale olu- nan kimse derhal veya mühlet içinde pa- rayı vermezse İhule kararı fesh olunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bu- lunan kimse arzetmiş olduğu bedelle s)- muğı razı olursa Ona, razı olmaz, veya bulunmazsa hemen on beş gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok arttirana ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler içim yüzde beş hesap olu- macak faiz ve dlfer zararlar ayrıca hük- İ me hacet kalmaksızın o memuriyetimizce İ alıcıdan tahsil olunur. Madde 143.7 — İkinci arttırma tarihinde de . 96.75 ini bulmazsâ 12200 numaralı kanuna göre sa- tış geri bırakılır. Ve takdiri kıymet teb- İ ig makamında kaim olmak üzere Yuka- İ inda gösterilen” tarihte icra memurluğu İ lodasında işbü ilân ve gösterilen arttır ma şartnamesi dairesinde satılacağı Hân olunur. Osmanlı Bankasından: İLAN “© 5 faizli, 1909 ihraçlı İstanbul Şehre- maneti İstikraz Tahvilâlına ait Ko. 55.lı, 15 Mart 1838. vadeli kuponun 15 Mart 1038 tarihihden itibaren Os- manlı Bankasınm İstanbul ve Londra Merkezleri gişelerinde, tahviller damga- | lanmak suretile, birlik kupon başına | 01/- hesabile tediye edileceği, mezkür | tahvilât hamillerinin malümu olmak üze- e. ilân olunur. Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü Şevket Rado Akşam Matbaası HÜLLECİ ve baği akikaten Bayanlari âdet zamanlarında büyük rahata kavuşturan, vücutlarına her türlü ser- besti veren ciltlerini ter ve taze tutan rahim; ilti- hap akıntı ve ağrı, sanci ve kaşıntılarından koru- yan kıymeti ölçülmez bir idealdir. BAĞI Bu sıhhi ve pratik âdet bezleri her ticarethanede sayın Bayanlarımızın hizmetlerine hazırdır, ŞEHİR TİYATROSU Şehzadebaşında 8 Mart 1938 Salı günü C, H, Partisi Beyazıt Kamunu Büyük Müsareresinde Jı a8 Emsalsiz Programa ilâveten: Bayan MUALLA ve Çağlayan Saz Heyeti Konseri 4 perdelik Komedi SiNiR-ÇARPINTI-BAYGINLIK NEVROL CEMAL DEN 20 DAMLA iLE DERHAL GEÇER SAÇ EKSİRİ KOMOJEN Saçların" “köklerini kuvvetlendirir. Dökülmesini keser. Kepekleri ta mamen giderir ve büyüme kabili yetini - artırarak saçlara (yeniden hayat verir. Kokusu Lâtif, kullanışı kolay bir saç eksiridir. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL SATILIK MOTORLAR Analolu Kulübü Büyükada şubesinde mevcut üç adet motör iki dina- mo ve bir hurda meotör satılığa çıkarılmıştır. Talip olanların Büyükadada Kulüp şube muhasebeciliğine, müracaatları ile motörleri görmeleri ve ve recekleri fiyatları bir mektupla Ankarada Anadolu Kulübü Müdürlüğü- ne gönderilmesi fazla imalümat sube muhasebeciliğinden alinabilir. Kan Küvvet ve İştah Kaynağı Cihan doktorlarının en büyük kıymet ve ehemmiyet verip beğendik” leri: bir-formüldür. Kansızlık; iştihasızlık ve kuvvetsizlik, bilhassa nevras- teni, ademi iktidar, mide ve barsak tenbelliğinden doğan hazımsızlık ve kabızlarda, en birinci devadır. Tifo, grib, zatürree ve sıtma nakahatlerinde üç günde şayanı hayret tesirini gösterir. (FEMİL) -lâboratuvarı “bu kuvvet ilâcını sayın müşterilerine tanıt mâkla müftehirdir. Vücuda dinçiik, yanaklara, dudaklara, pembelik, cilde taravet, saçlara ve gözlere ateş ve parlaklık veren bu en birinci kuvvet ilâcını âfiyetle kullanınız. Fiyatı 100 Kuruş