4 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

4 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

RE ENR Galatasaray le 1 yesili Muhafızgücü ikinci devrede yoruldu (Fenerbahçe Anadoluyu 2-0 yendi Galatasaraylılar çok canlı mal Muhafızgücünün cumartesi günü, Beşiktaşı (3-1) yenmesi, Taksim sta» dına üç bine yakın seyirci çekmişti. (Hasılat bin Jira) kuvvetli Beşiktaş takımını mağlüp eden Ankaralı fut- boleülerin henüz istikrar kesbetme- miş olan Galatasaraya karşı da iyi biz netice alacakları umüluyotdu, Fakat, Muhafızlılar, kir gün evvel oynadıkları çetin eğin yorgunluğu altında, mücadeleci ve genç eleman- lardan mürekkeb Galatasarayın karşi» sında böyun iğmek mecburiyetinde kaldılar, Galatasaray, yorülmıyan ve sonuna kadar mücadele edebilen mü- dafaası ve Hâşimin titihakı ile gol atma kabiliyetini yeniden elde etmiş olan hücum hattile haklı bir galibiyet elde etli. Takımlar ve hakem Galatasaray: Sacid - Salim, Suavi (kaptan) - Halil, Mustafa, Musa - Sü- leyman, Mehmed Yılmaz, Bülend, Hâ- şim, Danyal. Muhafızgücü: Fuad > Salih, Hüsnü - Kütfi, Cihad, Ahmed « Atıf Ziya, İbra- him, Rıza (kaptan) , İzzet, Şahin. Galatasarayda Reşad ve Necdet oy- namıyorlar, Salim ve Danyal tekrar takıma girmişler. Muhafızda müda- fi Saffet gene eksik, Hakem, uzun zamandı: sahada gör- mediğimiz Beşiktaşlı Basri. Yan ha- ii: Fahri ve Rıfkı, Birinci devre Oyuna tam on altıyı beş geçe baş- landı, Galatasarayın emekdar sağaçı- ğı Necdetin vefat eden pederine hür- meten bir dakika süküt edildi. İlk akını Muhafızlılar yaptılar. Ga- latasaraylıların mukabil akını. Bülend ve Hâşimin yürüttükleri bu akın Dan- yalın ortası ve Mehmed Yılmazın bir kafa vuruşile bitti: Ayut. Muhafız santrhafı Cihad uzun paslarla açıkla- rını besliyor. Fakat Galatasarayın iki beki tereddüdsüz topa çıkarak bu akın» ları kesiyorlar. Suavinin uzun birfyu- ruşunu Süleyman yakaladı ve avuta attı, Danyalın bir ortalayışını gene Süleyman avuta gönderdi. Onuncu dakikada Muhafız kalesi ilk mühim tehlikeyi atlattı, Hâşim Mehmedden bir ara pası aldı, Fuadın zamanında çıkışı göle mani oldu. Kalecinin karı- şıklıkta bloke edemediği topu Bülend boş kalenin üstünden avuta attı, Mu- hafızlılar on dakika süren bu tazyik- tan müdafaalarının enerjik oyunu le sıyrıldılar, Cihadın uzun bir pası, Ga- latasaray sağ hafı Halilin ayağından kaçtı, Şahinin ortaladığı topu Rıza kale- nin pek yakınında yakaladı. Yerden köşeye hafif giden şütü Saclâ plon- jonla tuttu. Rızanın sağaçığa verdiği güzel bir pası Atıf ortaya gönderdi. Sacid bloke etti, Oyun havadan oynanıyor. Her iki tarafın müdafaası enerji le çalışıyor- lar. Galatasaray sağhafı üstüste bir kaç lüzumsuz favul yaptı. Hücum hat- tında Süleyman aksıyor, Muhafız for- verd hattı bermutad topu fazla ayak- larında tutuyor. Danyal, Bülendden aldığı bir pası ters bir şütile avuta at- tı. Galatasarayın tazyikli gene başladı. Galatasarayın birinci golü On yedinci dakikada Mehmed Yıl- maz on sekiz pasın üzerinde yakala- dığı topla pek kısa bir mesafe içinde üstüste birkaç çalımla ilerledi. Topu iki Muhafızı oyuncunun arasından sıyrılarak yakalıyan Bülend havadan köşeyi bulan bir şütle Muhafız kale- sinin ağlarına gönderdi. Yirmi beşinci dakikaya kadar Gala- tasarayın hâkimiyeti devam etti, Oyun bu sırada bir parça sertleşti. Galata- sarayın sağhafı favullü oyununda de- vam ediyot, Otuzuncu dakikada Muhafız kalesi mühim bir tehlike atlattı. Süleyma- nın çektiği korneri Fuad yumrukla uzaklaştırdı, Mehmed Yılmazın çek- tiği şülü plonjonla yakaladı. Biraz Hişimin neticesiz kalan bir hücumu likeli oldu, Fakat Rıza dışarı attı. 'dafaasının yerinde müdahalelerilene-İ caktır. zasını gördü. On sekiz pas içinde, teh- Jikeli bir hakem penaltı ile cezalandırdı. Sol müdafi Hüseyinin hava sol köşeyi bulan sıkı bir şütü oyunu berabere vaziyete soktu. Galatasaray beraberlik gölüne rağ- men hiç bozulmadı. Ortada Mustafa» nın enerjik oyunu, Hâşimin uzun dnblingleri ile Galatasaray otuz be- Şinei dakikaya kadar hâkimiyetini devam ettirdi. Oyunun hâkimiyeti Muhafızgücüne geçiyor Bir gün evvel olduğu gibi Muhafız- gücü takımı birinci devrenin sonuna doğru kendini toparladı. Bilhassa mü- cadele icab ettiren anlarda Ani karar- lı girişleri ve hiç çekinmemelerile ener- jiye dayanan bir hâkimiyet kurdular. Sağaçığın ortaladığı topu üç orta ka- le önünde çiğnediler, Gene sağaçığın ortasına Riza ıska geçti. Devrenin son dakikaları Muhafız soliçile Galatasa- ray sağhafının karşılıklı favülleri ile bitti, İkinci devre İkinci devreye Muhatfızlılar süratle başladılar. İlk anlarda İbrahim, Sali- min üzerine düştü, Salimin sakatlığı kısa sürdü. Muhafızlılar üstüste bir kaç kornerden istifade edemediler. Oyun hep havadan oynanıyor. Birin- ci devrede bir iki hata yapmışolan Suavi, bu devrede güzel oynuyor. Sa- Jim mutad enerjisi ile kalesini kurta» Tıyor, fakat vuruşları hep dışarı gidi- yor. Onuncu dakikaya kadar Muhafızın gayreti devam etti. Herkes bir gün evvelki neticeye intizar ediyor, Mubafızgücü yoruldu Fakat, buana kadar durmadan mücadele eden Muhafız takımı ağır- laştı. Bir gün evvelki çetin mücâdele- nin tesiri kendini göstermeğe başla- mıştı. Belki Muhafızgücü son bir gay- retle çalışabilirdi. Fakat on dördüncü ve on altıncı dakikada üstüste yedik- leri iki gol takımın enerjisini tamam!- le kesti, Galatasarayın ikinci golü Mehmed Yılmaz Muhafız haf hat- tından aldığı topu Bülende verdi, Bü- lend, Hüsnü, Ahmed ve Cihadın ara- sında güzel bir çalım yaptı ve topu Hâşimin önüne yuvarladı. Hâşim kı- sa bir eşape ile Salihi atlattı ve topu yerden köşeye plâse etti, Fuad için hareket imkânı yoktu. Galibiyet Galatasaray on altıncı dakikada Üüçün- cü golünü de atmağa muvaffak oldu. Süleymanın ortaladığı topu Bülend durdurmadan Hâşime geçirdi. Hâşim kısa bir eşapeden sonra topu aynı kö- şeye plâse ediverdi. Fuad gene hareket edememişti. Yirmi beşinci dakikaya kadar Gala“ tasarayın hâkimiyeti devam etti, Muhafız son gayretile oynıyor Otuzuncu dakikaya doğru Galata- saray takımı da durmağa başladı. Mu- hafızlılar son bir gayret daha sarfet- tiler, Üstüste birkaç korner kazandı. <— mis öanast Fintatasavan bain bah. Otuz beşinci dakikada Suavi lüzum- suz bir farül yaptı. Atılan şüt kalenin üstünden geçti. Oyun sertleşiyor Otuz beşinci dakikada oyun sertleş- meğe başladı, fakat çığrından çıkma- dı, Yalnız Bülend hatadan gelen bir topu Kontrol etmeğe çalışırken sakat- lanarak sahadan çıktı. Oyunun son dakikalarında Galatasaray hâkim, fa- kat netice değişmedi ve (3-1) Galata- sarayın galebesi ile bitti, Galatasaray takımı Galatasaray takımı müdafaası Mu- bafızlılarla yaptığı mücadeleden mu- vaffakıyetle çıktı. Sacid, Salim ve Sua- vi canla başla ve iyi oynadılar, Santr- haf Mustafa Salimin ssntrhaftaki oyununu hatırlatan iyi bir maç çıkar- dı, Yanhaflar vasatın üstüne çıkama- dılar. Hücum hattında Süleyman birinci devrede hayli bozuktu, Mehmed Yıl. maz arkadaşlarile anlaşamıyordu. Bü- lend ve Hâşim bu hattı yürüten ve Galatasarayın galibiyetinde bilhassa âmil olan iki oyuncu idi, Danyal da devrede kendini gösterdi, Kaleci Fuad gollere bir şey yapamazdı. Sağ müda- fi iyi oynadı. 'Takımın hiç yorulma- dan çalışan oyuncusu santrhaf Ci- haddı, İki yanhaf zararsızdı. Muha- cim hattı bir gün evvelki gibi ayağın- da çok top tuttu. Ve bilhassa iki için yorulması açıkların yerlerinde oyna- mamaları ikinci devrede takımın bo- zulmasma sebeb oldu. 'Umumiyet itibarile oyun havadan oynandı. Seri fakat ahenksizdi. Ma- çın umumi seviyesi de yüksek değildi. İki takımın oyununun esası mücade- le ve enerjiye dayanıyordu, Mücade- leyi genç ve kararlı oynıyan ve yor. gun olmıyan Galatasaray kazandı, Muhafızgücünün, bir galibiyet ve bir mağlübiyetle biten ikinci İstanbul seyahatini muvaffakıyet olarak te- lâkki etmek lâzımdır, Bilhassa Muha- fızlılar sert olmıyan enerjik oyunları, yılmadan çalışmaları ve dürüst hare- ketleri ile kendilerini sevdirdiler, İç- lerinde Fuad, Cihad güzel ve teknik Oyunları, Rıza fırsatları kaçırmama- sile iyi bir intiba bıraktılar, Hakem Uzun zamandanberi hakem durmı- yan Bâsri maçı muvaffakıyetle idare etti. Bilhassa avantaj kaidesini bilgi #le kullandı. Ulvi Yenal Bisiklet müsabakaları İstanbul bisiklet ajanlığı tarafın- dan seri halinde tertib edilen müsa- bakaların ikincisi dün Şişli, Hacıos- man tepesi ve Mecidiyeköyü arasin- daki 25 kilometrelik mesafe dahilinde yapılmıştır, , Heyecanlı geçen yarışı Süleymaniye- den Haralambo 43 D. 35 S, da kazan- mıştır, Galatasaraydan Muhsin İkin- ci, Feneryılmazdan Tarkun üçüncü olmuşlardır, Şild maçları Dün Fenerbahçe stadında Fener- bahçe Ile Anadolu arasında oynanan şild dömifinali 2-0 Fenerin galibiye- tile neticelendi. Saat 11 de başlıyan oyuna takımlar şu şekilde çıktılar: Fenerbahçe: Hüsameddin - Lebib, Fazıl - M. Reşad, Aytan, Fikret - Nar di, Ali Rıza, Reşad, Bülend, Orhan. Anadolu: (o Salm - Salih, Şükrü - Şevki, Liva, Kadri, Kenan, Mustafa, Mesud, Murad, Zeki Hakem Adnan Akın: Oyun müte- vazin bir şekilde başladı. Fenerbahçe- iler yavaş yavaş hâkimiyeti almağa muvaffak oldular ise-de üç ortanın şüt çekmemesi ve fazla çalım yapma sı yüzünden gol çıkmıyordu. Bir kaç tehlikeli Fener akını Anadolu mü- tcesiz kaldığından birinci devre 00 berabere bitti. Fenerliler bu devrede 10 kadar kor ner kazandılarsa da bunların hiç bi- rinden istifade edemediler. İkinci devreye Fenerbahçe gayret- li bir şekilde başladı. 8 inci dakikada Ali Rızanın bir pasını alan Yaşar ya kından ve sıkı bir şütle Fenerin ilk golünü yaptı. âdetâ tek kale denecek şekilde hâkim oynıyan Fenerbahçe 15 inci dakikada All Rızann bir ka- fa vuruşu ile ikinci golünü de kazan- dı. Fenerbahçeliler büyük hâkimiyet. lerine rağmen başka gol çıkaramadı- lar ve maçı 2-0 kazanarak çşild finali- ne kaldılar, Diğer finalisti tayin etmek için Güneş ile Beşiktaş karşılaşacak bunların galibi de Beykoz ile oyniya» Gayrifedereler arasında Pera - Şişli maçı 2-2 berabere bitti Dün sabah Taksim stadında gayri federe klübler arasında tertib edilen stadyom ligine Pera - Şişli takımları arasında yapılan maçla devam edil di. 4000 kadar seyircinin önünde oyna- nan gayri federelerin bu en mühim maçını Sübhi idare etti, Takımlar şu şekilde dizildiler; Pera: Kiço - Vlastardis, Hristo - Çeri, Etyen, Çisoviç - Bambino, Bo- duri, Mesinezi, Culafi, Filipa, Şişli: Armenak - Çakır, Alber - Ar- şevil, (Nubar, Martayan - Norayir, Suldur, Vehap, Mığırdiç, Diran. Oyuna saat 11,30 da başlandı. Şişli rüzgâr altında oynuyor. Peralılsr ya- vaş yavaş hükimiyeli aldılarsa da mühacimlerinin fena bir gününde ol- maları yüzünden gol çıkaramıyorlar- dı. Şişlinin Vehab vasıtasile yaptığı mukabil hücumlar daha tehlikeli olu- yordu. 32 nci dakikada Culafi ile Nubar havada çarpıştılar, ikisinin de başı yarılarak baygın bir şekilde sa- hadan çıkarıldılar. 42 inci dakikada Bambino Şişli mü- dafli ile kalecisinin topu. dan istifade ederek Peranın İlk golü- nü attı, biraz sonra da devre 1-0 Pe- ranın lehine neticelendi, İkinei devreye Peranm hücumla- Tile başlandı. 4 üncü dakikada Vlastar- dis Peranın İkinci golünü de yaptı. Bu golden sonra Perüllar nasıl olsa kazanırız diye gevşediler, 7 inci daki- kada Şişlinin bir hücüumunda Pera müdafisinin hasmma tekme atması- nı hakem penaltı ile cezalandırdı, Suldurın çektiği penaltıyı kaleci tut- tu ise de elinden kaçırdı ve tekrar ye- tişen Suldur Şişlinin ilk golünü yap- tı. Oyun bundan sonra gittikçe seri- leşti. Hakem Çakırı fazla sertlik yap- tığı için çıkardığından Şişli dokuz ki- şi kaldı. Buna rağmen 22nci daki- kada Vehabın çektiği bir firikikten topu kapan Diran berabere golünü yaptı ve oyun da neticesiz akınlar a“ rasında 2-2 berabere bitti. First Vienna takımı Ankaraya geliyor. Ankarada iki maç yapkilii sonra İstanbulda da bir maç yapacak Ankara 3 (Telefon) — Viyananın First Vienna takımı bu ayın 17 sinde buraya gelecek, biri Ankara muhteli- ti diğeri de Gençlerbirliği ile olmak ü- muhteliti ile karşılaşacaktır. Evvelce bu takımın İzmire gelmesi de karar- laşmıştı. Öğrendiğime göre, bundan sarfınazar edilmiştir. Barutgücü sahasında B. Takımları arasında Dün Şeref stadında B. takımları ar rasında lig maçlarına devam edildi, İlk maç Güneş-Beşiktaş arasında idi. larından hükmen mağlüp oldular. Hususi bir şekilde yapılan maç 22 berabere bitti. Bundan sonra Anado- luhisar - Davudpaşa B takımları arr sında yapılan ikinci maçta Anadolu- hisar 5-3 kazandı. Dünkü karşılaşma» lardan sonra B takimlar ligi bitmiş ve İstanbulspor şampiyon olmuştur. İ- kinci küme B takımları arasında da yama ini, olmuşlar- 3 Üçok Alsancağı 7-3 yendi İzmir (Telefonla) — Bugün Alsan- cak stadında Üçok ve Alsancak takım- ları arasında milli küme için yapılan maçı Üçoklular 7-3 kazandılar. Ya- manlardan B. Esadın pek de iyi bir şe- , kilde idare etmediği oyun oldukça mütevazin geçti ve hattâ Alsancaklı- lar hâkim oynadılar. Fakat muhacim- geçirdiği bütün fırsatlardan istifade etmesi maçın 7 - 3 aleyhlerine netice- lenmesine sebeb oldu. Birinci devrede vaziyet 4 - 2 Üçok lehine idi, Maraton şampiyonası Atletizm federasyonunun hazırlağı- ğı program mucibince İzmirde yapıla- cak olan 'Türkiye maraton koşusu şampliyonasi için dün memleketimi. zin her tarafında hayırlık müsabaka» ları yapılmıştır. Şehrimizdeki koşuda Demirspordan Hüseyin 26 D. 1 8. da birinci olmuştur. Kasımpaşalı Hilmi ikinci, Fenerbahçeden Hakkı üçüncü olmuşlardır. | çok M. Gücü Harbiye 9 G. Saray F, Bahçe Alsancak İ meB BB Hükmen mağlübiyetler gol a: rajmdan 2-0 liknetice gibi sayıl- dığından atılan yenen goller bu- na göre hesab edilmiştir.