5 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

5 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

l İ | Bu haffa Güneşle Beşiktaş ikinci milli küme maçlarını oynıyacaklar in —— a Bundan birkaç hafta evvel yapılan Gü neş-Beşiktaş maçından heyecanlı bir an Bu hafta, Güneşle Beşiktaş mili kümede ikinci maçları için karşılar şacaklar, İzmirin Alsancak takımı Ankarada Harbiye ve Muhafızgücü ile oynıyacak. . Artık milli küme maçlarının sonu yaklaşmıştır. Ve milli kümenin yeni şampiyonu da hemen hemen taayyün etmiştir; Birinci kümede üç senelik hayatını henüz tamamlamakta olan Güneş. Bu takım mevsime çok iyi başlamış, en kuvvetli ve tehlikeli rakiplerini bü- yük farklarla yene yene milli küme- nin - tâ bidayettenberi - birincilik sırasını bırakmamıştır, Güneş şimdi- ye kadar yaptığı on bir maçtan on bi- rini de kazanmıştır. Milli kümede hiç mağlüp olmıyan Güneş, bu hafta Beşiktaşla ikinci ma çını yapacaktır. Üç hafta evvel ayni takımların oynadıkları oyun, mevsi- min en güzel ve heyecanlı maçı olmuş ve büyük bir alâka ile takib edilmişti. O karşılaşmanın şampiyonluk üzerin- de mühim bir tesiri vardı. Beşiktaş bu maçta, güzel, temiz ve hattâ hâ- kim bir oyun çıkarmış, fakat yediği bir tek golle mağlüp olmuştu. Bu haftaki maç © karşılaşmanın bir revanşı olmak itibarile kıymetli- dir, Bu maçı, geçen haftaki Galatasa- ğlübiyelinden sonra Beşik- şimdiden kaybolmuş görmek pek yerinde değildir. Çünkü siyah beyazlılar, eğer bu hafta da yenilecek olurlarsa Ikinci- lik ümidini de tamamen kaybelmiş olacaklardır. Bundan başka, bu maç hiç yenilme. miş bir takıma karşı oynamak ve üç hafta evvelki mağlübiyetin intikamı- nı almak üzere sahaya çıkmak itiba- rile de Beşiktaş için kıymetlidir. Ayni zamanda geçen haftaki mağ- 1âi n siyah beyazlılar üzerinde aksülâmel husule getirdiğini de dü- günmek lizımdir. Bundan bir ay evvel Beşiktaş, hem. de fena bir oyunla, Muhafızgücüne mağlüp olmuş, bir hafta sonra Güne- şe karşı mevsimin en iyi oyununu Çi- karmıştı. Takımları teker teker gözden ge girecek olursak, görürüz ki, tam kad- Ta; | | rolu Beşiktaş takımı, mağlübiyet ve galibiyeti ayni şekilde kabul edebile- cek bir hâleti ruhiye ile oynadığı za- man hiç şüphesiz kuvvetli bir takım- dır. Siyah beyazlıların başlıca kusu- ru, oyuncuların mağlübiyet ihtimeti karşısında sinirlenmeleri ve sert oy- namağa kalkmalarıdır. Üç hafta evvelki Güneş - Beşiktaş yah beyazlıların yalnız topu - oyun- cuyu değil - takib etmiş olduklarını ve kusursuz bir sükünetle oynadıkla- rıni görürüz. Bu şekilde bir oyunla bir maçı kay- betmek mümkündür, fakat, geçen haf- taki asabiyet havası içinde ise kazan- Hülâsa, tam kadrolu, galibiyet ve mağlübiyeti ayni şekilde kabul edebi- lecek bir Beşiktaş takımının Güneş karşısındaki mağlübiyet ihtimali, bir- çoklarının tahmin ettikleri gibi fazla değildir. Güneş takımında müdafi Reşadın oynıyacağı şüphelidir. Rasih te bu- lunmadığına göre, Güneş, üç hafta evvelkinden bir parça zayıf bir kadro ile çıkacaktır. Fakat, takımın umu- miyet itibarile formu iyi, yukarıda da söylediğimiz gibi, maneviyatı mükem- meldir ve maçı kazanmak için âza İ mi gayretini sarfedecektir. Bir tarafta, milli kümede kuvveti- ne rağmen, umulan ve beklenen ro- lü oyruyamamış Beşiktaş, diğer ta- rafta on bir maçtan on birini de ka- zanmış olan Güneşin önümüzeki pazar günü yapacakları maç çok en- teresan olacaktır, Eğer Beşiktaş takımı, Galatasaraya karşı yaptığı şekilde asabiyet. göster- mezse, bu hafta güzel bir maç seyre- deceğimizden emin olabiliriz. Alsancağın Ankara seyahatine ge- lince, milli kümede sonuncu vaziyet- te bulunan bu takımın Ankarada ga- Mbiyet şansı olduğunu tahmin etmi- yoruz. Kendi sahasında Harbiyeye 1-0 yenilen Alsancağın, rakibinin sa- hasında kazanacağına ve bilhassa Mu- hfızgücüne karşı muvaffak olabile- ceğine ihtimal vermiyoruz. . VVİ YENAL Trabzonda lig maçları bitti Idman gücü lig birincisi oldu Trabzon (Akşam) — Üç aydanberi devam etmekte olan Trabzon bölgesi lig maçları bu hafta nihayet bulmuş- tur. Bölgeye dahil dört klüp arasın- da Trabzon şampiyonluğu için yapı- lan maçlarda finale kalan İdmangücü ve İdmanocağı Cümhuriyet stadyo- munu dolduran 3 bin seyirci karşi. sında yaptığı son maçta İdmangücü İdmanocağı takımını sıfıra karşı iki sayı ls mağlüp ederek Trabzon şam- piyonu olmuştur. Rakiplerine karşı teknik ye nefes kabiliyeti hususunda bu yıl fevkalâde bir üstünlük göste- Ten İdmangücünün genç ve gürbüz takımı yakında Karadeniz birincilik- lerine iştirak etmek için ekzersizleri- ne devam etmektedir. Akşehirde at yarışları Akşehir (Akşam) — Şehrimizde yapılan at yarışı çok heyecanlı olmuş ve köy ve nahiye ve civar kazalardan birçok seyirci gelmiştir. “Dün yapılan koşu Akşehir spor klübü menfaatine yapılmıştır. İkinci bir koşuda ilbayımız Cemal Bardak- çının himayesi ve ilçebayımız Meh- med Beleğin başkanlığı altında Akşe- hir alayı menfaatine yapılacaktır. (5 haziran). Dünkü koşu neticesini aynen aşir gys yazıyorum: Birinci koşu (Tay) 1000 M. , 1 inci: Kadınhanm Sarayönü nahi- yesinden Karaçaylı Mustafanın tayL (Züksel) 80 Hira 2 nci: Akşehirli Halis Köseoğlunun tayı, 20 Hira. $ üncü: Konyalı Ahmed İbrisin ta- yı, 10 lira, İkinci koşu (serbes) 1200 M. 1 inci: Karaçaylı Mustafanın atı, “Ünsal) 80 lira, 2 nci: Kadınhanlı Seyidin atı, 20 Hra, 3üncü: Kaza jandarma komutanı Zihni Altıntuncun ata, 10 lira Üçüncü koşu (Sürat, yarım kan, #af kan Arap) 2000 M. 1 inci: Akşehir alayından yüzbaşı Rizg Akıncının atı (Şahin) 125 lira, 2 nci: Kadınhanlı Şabanın atı (Se- vinç) 25 lira, 3 üncü: Konyalı Kemal Odabaşın atı, 10 lira, Dördüncü koşu (Tahammul) 1800 M. 1 inci: Karaçaylı Mustafanın a Necla) 150 lira, 2 nei: Karaçaylı Seyidin atı (Yıldı- dım) 85 lira, 3 üncü: Akşehir alayından Nihad Sunğunun atı, 15 lira. Avrupa lig maçları” Avrupanın muhtelif memleketlerin- de yapılan lig maçları bitmek üzere- miştir. İngilterede Arsenal 50 pusnla baş- ta gelmekte, bir maç ve bir puan eksikle de Volverhampton ikinci vazi- yette bulunmaktadır. Neticeler: FRANSADA: Red Star - Lil 3-2 Kan - Antib; 71 Set - Marsey; 1-1 Ruen - Valânsiyen: 9-1 Meç - Rasing: 3-0 İNGİLTEREDE: Arsenal - Liverpul: 1-9 Blakpol - W. B. Albion: 3-1 Bolton - Midelsbruk: 3-1 Birmingam - Brentford: 2-1 Grimsbi - Derbi: 2-1 Everton - Portsmut: 5-2 Layçester - Şarlton: 10 Mançester - Lids: 6-2 yolverhampton - Çelzi: 1-1 reston, Huddersfieldi 1 - 0 yenerek İngiltere kupasını kazandı Maçın yegâne golü temdidlerin son dakikasında penaltıdan yapıldı Preston penaltıdan yegâne golünü ya- piyor. Penaltıyı atan okla gösterilen oyuncudur. Çekilen şüt kalecinin güzel bir plonjonuna rağmen gol oluyor. Altta kral Jorj Preston kaptanına İn- giltere kupasmı veriyor. Günlerdenberi üzerinde dedikodu- lar yapılan İngiltere kupası finalı nihayet geçen cumarusi Vembley stadında oynandı. Kupayı birinci lig üçüncüsü Preston, sondan birinci olan Hudersfildi 1-0 yenerek kazan- mıştar. 93,357 seyircinin bulunduğu Son dakikada Preston forverdlerin- den Muç Kaleci ile karşı karşıya kal- mış, tam şüt çekeceği esnada sahar nın en İyi oyuncusu Yung tarafından düşürülmüştür. Hakem de bittabi bu- nu penaltı ile cezalandırmış, ayni oyuncu penaltıyı gole tahvil ederek Preston da bu suretle kupayı kazan- mıştır. 4 İngiltere kupasının böyle son da- kikada pensitıdan yapılan bir golle kazanılması 16 senedenberi ilk defa tekerrür etmektedir. Tuhaf bir tesa- Preston ve Hudersfild takımları fk nale kalmışlar ve Hudersfild son da- kikada penaltıdan bir gol yaparak 1-4 kupayı almıştı. Bu sefer de Preston 16 sene evvelki mâçın tam manasilş intikamını almış bulunmaktadır. 93 bin kişinin hazır bulunduğu maç ha“ silsti 160 bin Türk lirasıdır. k Balıkesirde futbol Balıkesir (Akşam) — Bölikesir İd- man Yurdu, muhtelif zamanlarda ebe diyele karışan Refik ve Münib adın- daki iki kıymetli oyuncusunun hafi“ rasını taziz için bir maç tertib etmiş» tir. Ölen gençlerin resimlerini süsli- yen çelenkler, takımda boş bıraktık- Jarı yerlere konulmuş ve bir dakika süküttan sonra oyuna başlanmıştır. İdman Gücü ile yapılan bu maç bis | Te karşı 4 sayı'ile İdman Yurdunun düf eseri olarak 16 sene evvel gene | galibiyetile neticelenmiştir. pi ya pg Samsun güreşçilerile müsabakalar yapmak üzere Kastamonu vali muavinin başkanlığı altında olarak Kastamonu güreşçileri Samsuna gelmişlerdir, Şe reflerine ordu evinde bir ziyafet verilmiştir. Yukarıda, ziyafette bulunanlardan görünüyor. bir kısım Baş, diş, nezle, grip, romalizma, nevralji, kırıklık ve bü: j k ağrılarınızı derhal keser. İcabında günde 3 kaşe alınabilir. " GAME AZ 17 EN EREYEŞEER, SEŞER, LE, .BBE.ERE. LE, EF. İSBE, BEBTEF BEEF, FESEFBLE NE, ,,. KERSELEFİ, EBEEE RL, EREEB. AESEEE,