10 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

10 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

a —— Romanya Seyrisefain İdaresi Hareket edecek vapurlar: Romania vapuru 14 Mayıs Cumartesi mat 13 de (Köstence) ye. Retele Karol vapuru 18 Mayıs Çarşam- ba sant 9 da (Pire, İskenderiye, Hayfa ve te. Tensilâtı fiatlerle Berlin, Breslau, Dresden, Londra, Brüksel, La Haye, Lwow Ve Warszawa için doğru biletler, bütün ya için eşyayı ticariye sevkiyatı, ga- yet elverişli yeni tarife mucibince Tuna ları için, Türk - Rumen itilâfı mu- 8 Şarl ve Merkezi Avrupa için ten Mlâtlı #latlerle sevkiya Pazla tafellât için Galata Yolcu salonu da Tahir bey hanında İstanbul Umum! acentalığına müracaat Telefon: 49440 - 40450 Zengin olmak için Mutlaka MALÜL GEMAL gişesinden Bir bilet almanız kâfidir. Adres: İstanbul İş Bankası kar- Şısında No. 15. Tel, 22954 Soler birbirini takıp ediyes ve hele sabetleyin Hata bir bevvetle haliebümek içn bire lâzm an ekin bir epkeya ter türlü kovuyorıyoruz. te Burdan VALIDOL mdodımıze yetişir! 7 WE be üze eo Teororuz ve Yi nün özi olan bu 40ç vykumzluğa ee ela bir deridir © z MhüiDOli damlö, ekle ve bap a Acinda har çayında bulaniri,. ———————— Eminönü Kaymakam ve B. Ş. Müdürlüğünden: Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü Şevket Rado Akşam Matbaası Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları Muhammen bedeli 3000 lira olan 2000 adet 1,30X0, 14X0,20 eb'adında me- Şe travers 21/5/938 Cumartesi günü saat 10,30 on buçukta Haydarpaşada gar binası içindeki satınalma komisyonu tarafından açık eksiltme İle satın ahna- | caktır. Bu işe girmek isteyen teminatlarile birlikte eksi mdar. ğ Bu işe ait sarinameler Haydarpaşada satınalma komisyonu târafından pa- aktdır. (2608) Kanunun tayin ettiği vesaik, 225 liralık muvak- günü saatine kadar komisyona müracsatları | rasız olarak dağ * Sirkecide Tahmil ve Tahliye ücretlerinde tenzilâ 15/Mayıs/1938 tarihinden itibaren Sirkeci istasyonu hududu dahilindeki Tahmil ve Tahliye işle teşkilâtı tarafından yapılacaktır. Yüz metreden fazla mesafele nmak üzere beher ameliyeden ton başına 20 ve am-| barlarda teslim veya t en hamulenin ambardan arabalara tahmili | i için ton başına 25 kuruş ücret alınacaktır. Vinç tarifelerine göre hesap edilir. Vinçlerin alât ve edevat ile yapılacak işlerin ücreti iki ta- Tafın rızasiyle tesbit edilir Vagonlar içinde nakle ek yapılması İizımgelen işlerde kullanılan va- gonun beher dingili için maktuan 60 Kuruş alınır Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir, (2668) * D. Demiryolları H. Paşa İşletme müdürlüğü H. Paşa kısım hekimliği em- rinde her gün saat 10-12 ye ve 14 den 17 ye kadar bulunmak üzere kapalı bir otomobili açık eksiltme ile ve bir sene müddetle 26/5/938 perşembe günü sant 10 da H. Paşa gar binası dahilindeki 1. ci İşletme komisyonu tarafından kira ile tutulacaktır. Bu iş için muhammen aylık kira bedeli 155 liradır, İsteklilerin bu baptaki şeraiti görmek üzere H. Paşa Gar binasındâ Merkez Hekimliğine mü- TURK HAVA KURUMU 95CIi: TE SEIP BUYUK PIYANGOSU Birinci keşide 11/Mayis/938 dedir. Büyük ikramiye: 40,000 liradır.. Bundan başka: 15,000, 12.000, 10.000 liralık ikramiyelerle (20.000 v. 10.000) liralık iki adet mükâfat vardır... Şimdiye kadar binlerce kişiyi zengin eden bu piyangoya iştirak et- mek suretile siz de taliinizi deneyiniz... Umumi menfaat namına telefon şebekesinin tevsli için Daimi Encümence istimlâkine karar verilen Tahtekalede Rızapaşa arsası dahilinde 61,70,71 parsel sayılı arsalar istimlâk olunacağından alâkadarlara tebligat makamına kaim ol- mak üzere ilân olunur, (2637) Sahife 15 Çünkü ASPİRİN senelerdenberi her türlü soğukalgınlıklarına ve ağ» lara karşi tes şaşmaz; bir. ilâç; olduğunu . isbat elmiştir. ASPİRİN in tesirinden emin olmak için Jütfen markasına dikkat ediniz. Sümer Bank Umumi Müdürlüğünden: Lise ve Ticaret mektepleri mezunu (50) Memur alınacaktır. Bankanın teşkilâtında ve fabrikalarında istihdam olun- mak üzere imtihanla memur alınacaktır. ŞARTLAR: 1 — Türk olmak, 2 — Askerliğini yapmış bulunmak, 3 — Lise veya Lise muadili ticaret mektebi mezunu ol- 4 — Tamüssihha olmak, 5 — 30 yaşından yukari olmamak, İmtihan 25 Mayıs 1938 saat 9 da İstanbul ve Ankara- da aynı zamanda yapılacaktır. İmtihanda muvaffak olanlara muvaffakıyeti derece- lerine ve evvelki iş vaziyetlerine göre maaş verilecektir. Taliplerin aşağıda yazılı evrak ile 16 mayıs akşamı- na kadar Ankarada Umumi Müdürlüğümüze, İstanbul- da Sümer Bank şubesine müraçaatları lâzımdır: 1 — Nüfus tezkeresi 2 — Mektep şahadetnamesi 3 — Sıhhat raporu 4 — İki adet vesika fotoğrafi KAPALI ZARF USULI İLE EKSİLTME İLÂNI Beton Arme Köprü İnşaatı Nafia Vekâleti Samsun su işleri sekizinci şube mühendisliğinden 1 — Eksiltmeye konulan iş: i Samsun - Çarşamba şosesinin 17 ci kilometresinde, Hamzalı batak- lıkları ana kanalı üzerinde yaptırılacak betonarme şose köprüsünün inşaatıdır. Keşif bedeli. (15423.80) lira olan bu iş 1/5/938 tarihinden itibaren (21) gün müddetle eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Eksiltme 23/5/938 tarihine raslıyan pazartesi günü saat on beşte Samsun su işleri sekizinci şube mühendisliği binasında eksiltme komisyonu odasında vahidi flat üzerinden kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 3 — İstekliler, eksiltme şartnamesi, mukavele projesi, bayındırlık işleri genel şartnamesi, fenni şartname ve projeleri (78) kuruş mukabilinde Sam- tları, (2663) | sun su işleri sekizinci şube mühendisliğinden alabilirler. racaa! 1. | 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin (1156.79) liralık muvakkat teminat vermesi ve on bin liralık köprü işlerini taahhüd edip muvaffakiyetle bitirdiğine ve bu kabil Nafia işlerini başarmakta kabiliyeti olduğuna deir Nafia Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikası ibraz etmesi isteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar su işleri sekizinci şube mühendisliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler kabul edilmez. 5 — İşi üzerine alan müteahhit Yüksek Vekâletçe ihalenin tasdik olun- duğu kendisine yazı ile tebliğ edildiği tarihten itibaren (15) gün içinde mu- vakkat teminatını kati teminata iblâği ve ayni zamanda mukaveleyi Noterlik ten tescile mecburdur. (2414) P. T. T. Levazım müdürlüğünden 1 — İdare ihtiyacı için 650000 adet 2 No. lu porselen fincan kapalı zarfla ek- siltmeye konmuştur 2 — Muhammen bedel «12500», muvakkat teminat «937,5» lira olup eksilt- mesi 25/Mayıs/933 çarşamba günü saat «15» de Ankarada P, 'T, 'T, Umum Mü- dürlük binasındaki satınalma komisyonunda yapılacaktır. 3 — İstekliler muvakkat teminat makbuz veya banka mektubunu, kanuni vesaikle beraber müteahhitlik vesikasını ve teklif mektubunu muhtevi kapalı zarflarını o gün saat «14» e kadar megkür komisyona vereceklerdir. 4 — Şartnameler, Ankarada P. T. 'T. Levazım, İstanbul Beyoğlunda P, T. 7. Ayniyat şube müdürlüğünden pararız verilir. (930) (1854),