10 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

10 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Şeffaf cilt Bu mevsim alınacak bazı tedbirler Cildin beyaz ve şeffaf olması için kışın portakal suyu içmenin ne ka dar faydalı olduğunu bir çok defa- Jar yazmıştık. Şimdi portakal ken- dini çekti, yaz meyvaları daha çık- madığı için ancak sebzelerden istifa» de etmek mümkündür. Bu mevsimde marul, pırasa ve ıspanak suyu gâ- yet faydalıdır. Marulu çiğ yemeli, ayrıca suyunu yüze şöyle sürmelidir: İri bir marulu yıkadıktan sonra 24 saat soğuk su İçife bırakmalı. Sonra kapağı ka- pali bir tencereye koyarak bir saat kaynatmalıdır 'Marulu piştiği su içinde ezmeli, te- hayet bir parça pamuğu bu suya ba- tırarak yüze masaj yapmak lâzımdır. Pırasanın irilerinden bir tane al- malı, az tuzlu suda haşlamalı, pıra- sayı tülbentten sıkmalı. Bu sudan bir bardak sabah aç karına yudum yudum içmeli, Üç hafta bu ilâcı yap- tıktan sonra cildin ne kadar şeffaf- laşlığına hayret etmemek kabil de- Yildir. Ispanağın tohuma kaçlığı zaman tepesinde hasıl olan çiçekleri ve to- hum gibi şeyleri almalı, bir çeyrek #u ile kaynatmalı ve bu su İle yüze banyo yapmalıdır. Çok faydalıdır. Bunlardan maada yüze sürülecek ve evde yapılacak (maske) denilen Mâçlar da faydalıdır. Bir çorba kaşı- Ün nişastayı az su ile ezerek bir bar- dak süt içerisine karıştırmalı ve ateş- te kaynayıncaya kadar pişirmelidir. Piştikten sonra bir marulun beş altı yaprağını doğramalı, ateş üstün- de sütlü nişastaya karıştırmalı, son- ra ateşlen İndirmelidir. Yüz daya- nacak kadar hararette olunca ikiye katlanmış ve göz yeri açılmış bir tülbent üzerine bu bulamacı yây- malı, yüze koyarak bir çeyrek saat mrtüstü yatmalıdır. Sonra yüzü gül suyu İle yıkayıp silmelidir. Açık havada gezmeğe başlanınca güneş ve rüzgür cildi tahriş eder. 90 gram arpa unu, 35 gram süzme bal , ve taze bir yumurtanın akını telle vurup köpürttükten sonra karıştır. malı ve yüze sürmelidir. Mümkün- se. uzun gece bu pomat yüzde kal malı, sabah ilik suileyüz yıkan Nakleden: (Vâ-Nâ) Bu sözler, delikanlının öfkesini gi- derdi. Daha neşeli konuşmağa başladı. Fakst kadın için için: «— Ben bir çaresini bulur, onu küçük evime cezbetmesini bilirim! Ve her hal- de oraya sık sık gelmesini temin ede- rim!» diye düşündü. ... Ertesi gün, Atıf, Beyoğlunun iyi bir Birdenbire gözleri bir kaç metre ile- risinde giden zarif bir kadın endamı- na takıldı. İyi gerilmiş ipek çoraplar içinde gayet güzel bir kadın bacağı!.. Mevrun bir yürüyüş... Adımlarını sıklaştırdı. Ve bu zarif endamın gayet güzel genç bir kıza aid kızlı yürüyordu. Delikanlı bu kısa te- sadül esnasında, onun simasını dima- ğBına nakşetti, İleri doğru yürüyüp geçti, Biran durarak baktı. Gözgöze geldiler. Bu bakışmadan, Atıf'da bü- yük bir tesir kaldı, Ömründe hiç bir MAZİNİN YÜKÜ ALTINDA... Aşk ve macera romanı- Yaz geliyor. Bahçeler, tarasa- lardaki masalar üzerine açıla cak örtüleri, koltuklara konu- lacak yastıkları şimdiden he- sırlamak lâzımdır. Resimde görülen yuvarlak örtü (1) bej rengi ketenden yapılmıştır. Üzerine kır çiçek- leri renkli olarak işlenmiştir. Gelin- cikler kırmızı, başakları sarı, diğerle- ri de mavi işlenmiştir. Saplar ve yap- raklar yeşildir. Bunların hepsi sar- ma olsrak işlenmiştir. (1) numaralı örtü, çay örtüsü va- Zfesini de görebilir. O zaman (2) nu- maralı çay peçetesini de işlemek lâ- zımdır. (3) Hasır koltuklara yastık mode- Mâir. Eski suni çiçekler nasıl yenileştirilir? Bu sene şapkaları suni çiçeklerle süslemek çok modadır. Moda olduğu için çiçekler pahalı satılmaktadır. Evde eskiden almmış sürgülerde, dolablarda unutulmuş, kullanılmıyan çiçeklere yeni halini vermek ve kullanmak mümkündür. Şişe ile satılan hafif tutkaldan bir işe almalı, ince bir fırça ile çiçeğin ber yaprağının alt tarafına biraz tut- kal sürmeli ve arzu olunan çekil ve- rildikten sonra kurumağa bırakmalı. 24 saat sonra çiçek yeni gibi olur. Çiçekler solmuş, renkleri uçmuş ise, tutkal sürmezden evvel arzu eği- Jenrenk toz boyayı su İle ezerek renkli mürekkeb gibi yapmalı, Bu mürekkebden Adi su İçine akıtarak lâzım olan açıklık ve koyulukta bo- ya yaptıktan sonra fırça İle çiçekle- rin üstünü boyamalı, kuruduktan sonra altına tutkal sürmelidir. Kadifeden, bezden ve muslinden çiçekler bu suretle yenileştirilebilir. 'Tetrika No. 4 kadın, hiç bir kız, onu bu kadar alâ- kalandırmamıştı. Biran, yerinde kaldı, O güzel hayalt tekrar gürmek İstedise de muvaffak olamadı. Herhalde genç kız ya bir ma- gazaya girmiş, ya bir pasaja sapmış olacaktı. Ne yapacağını kestiremeden, biran, kaldırımın kenarında mütereddid kel- şey onu alâkadar etmiyor, hiç bir şey- le meşgul olamıyordu. er Akşam üstü evde, Atıf, annesile, ba- | çizdim, oğlum! - dedi. - Onu sana tek- lif edeceğim, Karısı Rafka hanım, kocasının söz- lerini dikkatle Baba, devam etti. — Oğlum! Sen maşallah pek güsel Muslin gatosu | Altı yumurta, 250 gram purda ş€- keri, 60 gram un, 60 gram nişasta, vanilya, bir tatlı kaşığı baking al- malı, Derin bir kap içerisine yumurta- ların yalnız sarılarını koymalı, vanii- yalı şekeri azar azar ilâve ederek tel- le vurmalı. Elekten geçmiş unu, nişastayı bakingle karıştırmalı, telle vurmakta devam ederek unu nişas- tayı da ilâve etmeli. Nihayet telle vurulup sertleştirilmiş yumurta ak- larını katmalı, hafifçe o karıştırmalı ye yağlanmış tepsiye dökerek kızgın fırında 45 dakika pişirmelidir. Bu gato gayet hafif olduğu için muslir ismi Pp Şurup AMLAR, RA ei Likör ve şurub şişelerinin mantar- Yarı ekseriyetle ; şekerlenir ve şişeye yapışarak zor açılır. Buna mâni ol- mak için mantarları gliserin içine soktuktan sonra şişelere kapamak en iyi usuldür. taheli ettin. Ş Şimdi burada stajını da bitirdin, Fakat bence bu, kâfi değil. Mühendislik hususunda Amerikalılar bütün dünyaya örnektirler, Onlar, bü- yük mikyasta hayatı anlayıp büyük mikyasta iş yapmağı öğrenmişlerdir. Bir kaç zaman da oraya gidip staj yapmanı muvafık buluyorum. Avde- tinde daha esaslı, daha kuvvetli ola- rak büyük işlere teşebbüs edebilirsin. Söyle, bakalım... Bu fikrime ne der- sin? Delikanlı babasının projesini büyük bir hahişle kabul etti: — Beni böyle düşündüğünüz için teşekkür ederim, baba... Çok mükem- mel bir fikir! - diye cevab verdi. Refet bey, oğlunun böyle çabucak kendi arzusuna boyun eğdiğini gör- düğü için sevinçle gülümsiyerek: — O halde, derhal Nevyorktaki dos- tum Andon beye mektup yazayım. Sa- na herhalde münasip bir iş bulur. Ay- lığın ehemmiyeti yok; elverir ki sana verecekleri iş, inkişaf ettirici olsun. Ben sana bankada bir kredi açarım. ferah yaşarsın... Bu son cümle Raika hanıma geniş bir nefes aldırdı, O, biricik oğlunun para sıkıntısı çekmesini ayrılıktan beler sayardı. Fihakika evlâdcığından ayrılmak ona pek güç geliyordu ama, dellkanımm istikbali için bunada katlanacaktıl Tül ve işlemeli perdeler nasıl yıkanmalı? İnce tül've işlemeli perdeleri yıke- yıp kaldırmak zamanı geldi. Bunları yıkarken yırtılmamaları için çok iti- na etmek lâzımdır. Çamaşır leğeni içinde ılık sabunlu su hazırlamalı, perdeleri su içerisine batırarak bir !ki saat birakmalı, Hiç sikmadan bu sudan çıkarmalı ve gene sabunlu su içerisine atarak elle hafifçe ezmeli, bükmeden avuç için- de sıkmalı, ılık su ile çalkaladıktan sonra asmalı. Eldeki lekeleri nasıl çıkarmalı? Bütün eczanelerde satılan ve tır- nakların cilâsını çıkartmak için kul Tanılar aseton Çacetone) ellerdeki lekeleri de gayet iyi çıkarır. Ellerde meyvadan hasıl olan leke- leri, mürekkeb lekesini, sigara sa rartmasını çıkartmak için bunları, asetonla ıslatılmış bir pamukla sil mek kâfidir. Yalnız bu işler görü- ürken sigara içmemek ve yanan ha- yagazı yahut alevli bir aleş yanın- da durmamak lâzımdır. Çünkü ase- ton çabuk parlıyan bir maddedir. Refet bey, ayrılığın acısını unuttur- mak İçin, anne oğula şöyle bir teklifte bulundu: — Eh, mademki artık kararımızı verdik, bu iş oluncıya kadar, ki olma- #1 iki üç ay sürer, Atıfhiçbir şeyle meşgul olmasın. Gitmeden evvel gü- zel bir tatil hayatı yaşasın. Sende bu fırsattan istifade ederek, oğlunu bol bol görürsün, hanım! Yarından tezi yok, Erenköyüne, köşke gidin. Arasıra gelir, sizi ziyaret ederim. — Babacığım, Ben hiç yorgun deği- lim. İsterseniz burada kalıp gidinciye kadar size yardım edeyim! — Hayır, hayır! Gençsin; filhakika yorgunluğun ne demek olduğunu bil- mezsin; fakat istirahat etmek, nerede olsa hakkın! Açık havada gezersin; denize girersin; vücudca istifade eder- sin, Delikanlı mütereddiddi. İstanbulda .kalmağı tercih ediyordu. Fakat anne- sinin bakışlarından bu teklifin kadın- “cağım ne kadar memnun ettiğini, ev- Yâdı gitmeden evvel onunla başbaşa kalmağı ne derece istediğini anlıya- rak: — Pekil - dedi. - Annem ne zaman muvafık görürse taşınırız! .. Bir hafta sonra, Atıf ve annesi Rren- köydeki büyük ve güzel köşke yerleş- mişlerdi. Konu komşu, her gün onları Moda haberleri Tayörle giyilecek beyaz bluzlar, ince pliler, ensiz valansiyen dan- teli ve kordoneder yapılmış düğ- melerle süslenmektedir. * Beyaz fölr şapkalar üzerine siyah vualet koymak modadır, # Löcivert şapkalara ekseriye' le koyu mavi tülden vualet konu!- maktadır. # 80 santim boyunda muslin- den büyük mendil kullanmak çok “ teammüm, etmiştir. Bu mendil ica- bında boyuna bağlanarak eşarp, bele bağlanarak kemer, başa sarı- larak başörtüsü olur. Fakat dei- ma bileğe bağlanmakladır. X Lâcivert beyaz çizgili sürah- tan düğmeli, cepli elbise e çok giyi- lecektir. * Siyah grogrenden tayör içine beyaz gipür dantel bluz öğleden sonra pek beğenilen ve giyilen el- bisedir. A Şapkalar umumiyetle kenar- lıdır ve çiçekle süsleniyor. Porto şarabı evde nasil yapılır? eli Tayyare ap. M. M.: Porlo şara- bını yapmak için altı tane portakalı soya- rak yalnız kabuklarını yarım kilo halis #spirto içerisine kuymal, on beş gün bi- rakmalı. Bu müddet geçince Iki şişe iyi beyaz sarah içinde yarım kilo toz şeker eritmeli ve portakal kabuklarının durduğu ispir- toya ilâve etmeli, karıştırmalı. Temiz bir pamuk parçasını bir huni içerisine koy- duktan sonra hunlden şarabı sözmeli, şişelere taksim etmeli, Böylece On beş gün daha durduktan sonra kullanmalıdır. Bu şarab eskidikçe iyileşir. İpekli muşambalardaki çamaşır lekesi İst. kız öğretmen okulu Akman ve Bursa Nezahet Demli Beyaz ipekli muşambalardan çamaşir lekesini çıkar- mak için bir bardak soğuk su içine ya- rum bardak İspirto karıştırmalı, Bu suya temiz bir sünger belirarak lekeleri sil- o ynaklarınıın çabuk uzaması için niş bir şey yapılamaz. Kırılmaması için geceleri bir fincan içine biraz tatlı ba- dem yağı yahut âdi zeytinyağı koyunuz, bir iki damla limon suyu Hâve ediniz. Bu fincan içerisinde tımaklarınız banyo ya- Pasta ve torteleri yumu- şak saklamak için Pasta torte gibi tatlıların bayatla- yıp sertleşmemesi, yumuşak kalması için durdukları dolaba bir Iki elma koymak kâfidir. ziyaret ediyi or, şereflerine davetler ya- pıyorlardı, İşte o gün Vasıf beyin evi- ne çaya davetliydiler. Göçten yorul- muş olan Raika hanım: — Oğlum, ben dinleneceğim, Sen yalnız git! Tarafımdan da mazeret beyan eti - dedi, Vasıf beyin salonunda civarın en şık, en modem ve en güzel kadınları toplanmışlardı. Delikanlı gelince, onu Jön prömiye gibi ortalarına aldılar. Sarışın Destine hanım, kırıtarak ve vaad dolu bakışlarla Atıfı süzerek: — Bu yaz ne yapacağız, Atıf bey Ne gibi eğlenceler tertipliyeceğiz? - de- di, — Vallahi hanımefendi Ne isterseniz yaparız! Gözleri bol sürmeli, elli elli beşlik, neşeli yüzlü ve «eski zaman yosmala- rından» addedilen Pertev hanım, kah- kâha atarak: — Bu ne müthiş vaad, küçük bey! Komşumuza güven olmaz, kimbilir size den neler istiyecektir! Vasıf beyin tombul hanımı, mânalı bir tebessümle: — Atıf bey öyle kolay kolay her tu- zağa düşecek erkeklerden değildir. Odada bir kahkaha tufanı koptu, (Arkası var) bilmem... seker DE BİYER -N ösakkpasubem ww ni ns iü A