10 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

10 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

Sahife 16 AKŞAM 10 Mayıs 1938 90 ve 75 derece halis limon çiçekleri Hasan ve Nesrin kolonya ve losyonlarında tenzilât AÇIK KOLONYA VE LOSYONLA fitresi kuruş 200 1/4 Tırtıl Hasan 110, 1/3 210, 1 Utra 450 - 1/4 düz şişe Nesrin 50, 1/3 90 1/2 110, 1 litre 210 kuruşa. Hasan Deposu ve şubelerile bilumüm tuhafiyo ve bakkaliye mağazalarında, A Bir “doktorun şayanı hayret keşfi Solmuş ve buruşmuş bir cilde Gençliği iade ediyor Viyana "Tıp mecmuası, bütün tün hukuk, münhasıran Tokalon dünyayı hayrette bırakacak ten- müessesesi tarafndan fevkalâde nin en son Zaferini'ilân ediyor: (|| mali fedakirlıklarla temin edir Buruşuklukların : yalnız sebebi miştir. «Biocel tabir edilen bu zuhurunu değil, onları izale et- canlı höceyreler hülâsası, yalnız mek çaresini de “bulmuşlardır. pembe rengindeki Tokalon kre- Bu sayede anneler; hattâ büyük | | mi terkibinde bulunur, hastane- anneler bile gönçliklerinin o taze lerde 60 ve 70 yaşlarındaki ka ve açık tenlerine riail olabilirler. | | dınlar üzerinde bu hülâsalarla 50 ve 60 yaşlarındaki kadınlar, yapılan tecrübeler neticesinde, gençiiklerinin burüşuksuz ve yu. | | iti hafta zarfında buruşukluk- muşak ciltlerine kayuşabilirler | | ların kaybolduğu görülmüştür. Buruşukluklar, ihtiyarladığımız- | | Her akşam, -yatmazdan evvel, da teşekkül eder, | cilt unsuru olan pembe rengin- İhtiyarlıkta cilt, : besleyici ve ni a veli ihya edici bazı unsurları kaybe- soya m9 > > der, Bu unsurları şimdi kemali eri Buruşukluklarınızı tamamen itina ile seçilmiş genç hayvan- giderir. Bir kaç haft tind lardan İstihsale muvaffak olmuş- bir kaç yaş gençleşmiş olursu- lardır, Cilt, bünlaria beslenince nuz. yeniden — gençleşir. ve tazeleşir. Gündüz için “(Yağaz) beyas İşte, Profesör Doklor Stejskal || rengindeki Tokalon kremini kul- idaresinde Viyana !Üniversitesin. | | lanınız. Siyah noktaları eritir, de yapılan tetkikat :ve taharri- açık mesamatı sıklaştırır ve en yatın şayanı hayret semereleri... çirkin ve en esmer bir cildi yu- Profesörün keşii hakkındaki bü- muşatıp beyazlatır.. BAYANLARIN NAZARI DİKKATİNE: Satın aldığınız Tokalon kremi vazolarının büyük bir kıy- meti vardır. Onları bayiinize iade ettiğinizde beheri için 5 kuruş alacak, ayni zamanda kıymettar mükâfatları bulunan 'Tokalon müsabakasına iştirak hakkını veren bir bilet takdim edecektir n “ Bir mühendis ve bir mütercim aranıyor Almanca ve Fransızca lisanlarına aşina bir mühendis ile bir mütereime İhtiyaç vardır, Karaköy Palas karşısında 84 numeroya müracaatları. Kültür Bakanlığından: 4, 5 ve 6 sınıflı öğretmen okulları mezunlarından ortaokulların, a- Türkçe, b- Tarih, Coğrafya, c- Matematik, &- Fizik, Kimya ve Tabil ilimler gruplarından birinin öğretmenliği sınavlarına gireceklerin yazılı ve sözlü sınavlarının hangi derslerden yapılacağı aşağıda gösterilmiştir: 1 —- Türkçe grubu öğretmenliği için yapılacak yazılı ve sözlü sınavlarda; a- Liselerin son sınıflarının Edebiyat kolu Türk Edebiyatı tarihi müfredatı. b- Türkçe modern bir edebi metnin izahı, c- Türkçe bir kompozisyon. d- Sınava girecek öğretmen ortaokulda bir türkçe dersini talebeye verecek veya o ders için hazırlıyacağı ylânı sınav heyeti önünde izah edecektir, II — 'Turih ve Coğrafya grubu öğretmenliği için yapılacak yazılı ve sözlü sınavlarda: a- Ortaokullarla liselerin ikinci devresinde okutulan tarih ve coğrafya müf- redatı. b- Harita tersimi, c- Ortaokulların Yurtbilgisi müfredatı. d- Lise ikinci devrelerinde okutulan sosyoloji müfredatı, ©- Sınava girecek öğretmen, ortaokulda tarih, coğrafya ve Yurtbilgisi mev- zuları hakkında talebeye üç.ders verecek veya bu dersler için hazırlıyacağı plânları smav heyeti'önünde izah edecektir. fi HI — Matematik-grubu öğretmenliği için yapılacak yazılı ve sözlü sınay- larda: a- Ortaokul matematik müfredatı, b- Lise ikinci devfe birinci ve ikinci sınıflarında okutulan cebir ve geo metri müfredatı, c- Lise ikinci devre üçüncü sınıfın edebiyat kolunda cebir ve kozmografya müfredatı, d- Sınava girecek öğretmen, ortaokulda aritmetik ve geometri mevzuları hakkında talebeye iki ders verecek veya bu dersler için hazırlayacağı smav he- yeti önünde izah edecektir. IV — Fizik, kimya ve tabii ilimler grubu öğretmenliği için yapılacak yazılı ve sözlü sınavlarda: a a- Lise ikinci devre birinci ve ikinci sınıflarında okutulan fizik, kimya müf- redatı ile üçüncü sınıfın edebiyat kolunda gösterilen fizik ve kimya müfredatı, b- Lise ikinci devrede okutulan tabii ilimler müfredatı. c- Sınava girecek öğretmen, ortaokul fizik ve tabii ilimler mevzuları hakkın- da iki ders verecek, bu derslere ait tecrübeleri yapacak, veya bu dersler için ha- zırlıyacağı plânları sınaw heyeti önünde izah edecek ve bu derslere ait tecrü- yapacaktır. ie YARIN ZENGİN olabilirsiniz, yalnız: Tayyare piyangosunun yarın çekilecek birinci keşidesine ald biletinizi mutlaka; KADER gişesinden almalısınız. Hem mesud olacak, hem de bü- tün kederlerinizden kurtulacak- sınız. Geç kalmayınız ve biletini- zi doğrudan doğruya KADER gişesinden alınız. Adrese dikkat: İstanbul Bahçekapı, Anadolu Hanı karşısında No. 19, Eminönü Köprübaşı köşesinde. Beyoğlu, İstiklâl caddesi No. 109 Bir çok doktorlar tarafından muvâffakiyetle tecrübe eğilen VİROZA PATI Siz de tecrübe edinizi! VİROZA Kan çıbanları, el ve ayak parmaklarının (arasındaki kaşıntılar, dolama, meme iltihabı ve çatlaklar, fleg- monlar, yanıklar, tıraş yaraları ergenlikler, ve koltuk altı, çıbanları En çabuk v& en emin bir surette TEDAVİ EDER Kumbör&i biri (PEKLİ ŞiFON EŞARPLAR En büyük yaz modasıl Gayet zengin çeşld. Modern renklerde. Beyoğlunda KARLMAN PASAJI'nda Nakliye Okulu Komutanlığından: Nk, ve Motörlü birlikler oknlu tamir atelyesi için demircilik ve kaynakçılık j işlerine ehliyeti ve motörcülükten anlar 300 kuruş yevmiye ile bir usta alına” caktır, İsteklilerin denemesi yapılmaK üzere dilekçesine bağlı olarak aşağıda yar ılı vesikaları ile 20/Mayıs/938 tarihine kadar Ortaköyde Orhaniyedeki okula mürâcaat etmeleri lâzımdır, A — Türkiye cümhuriyeti tabiyetinde olmak ve Türk olmak ve yaşı kırkı geçmiş bulunmamak. # B — Hüsnü haline dair mıntakası polisinin vesikasını haiz olmâk, C — Sıhhi durumu çalışmaya müsa it olduğunu gösterir Raporu olmak, 'D — Evvelce çalıştıkları yerlerden bönservisleri ve tahsil derecesini gösle- rir mektep şahadetnameleri bulunmak, E — Askerlik hizmetini bitirmiş olduğuna dair şubesinin vesikasını haiz bulunmak. F — Kanunlara ve okul talimat ve nizamlarına riayet edeceğine ve beş yıl için kendi arzusu ile ödevini bırakmıyacağına dair noterlikten musaddak bir teahhüt senedi vermek. (853) (2683) Deniz Lisesi müdürlüğünden: 1 — Orta okulu bitirmiş ve yaşı da 1/Eylül/938 de 15 ; 17 arasında bulu- nacak olan okurlar müsabaka ile okulumuza alınacaktır. 2 — Dilekçe ile 1 Haziran: 25 Temmuz arasında müracdat edilmesi, 3 — Dilekçeye «fotoğraflı nüfus kâadı veya musaddak sureti, 9 başi açık fotoğraf, kendisinin ve annesi ile babası ve ailesinin milli ve ahlâki durumunu bildiren polis tahkikat kâadı, orta okulu bitirdiğine dair diploma veya tasdik- name, askerlik öğretmeninin gizli raporu ve aşı kâadı» iliştirilmelidir, (2626) T — v. " | .EBES.. My akim Sean SEBE FEB. BİSE. SEBE SEFHAEFLIBEFE