14 Mayıs 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

14 Mayıs 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

; Sahife 8 Yukarıda Amiral Şükrü Okan motöre binerken ve Belediyeye giderken, aşağıda kaymakamlıktani Yavuz zırhlımıza sancak verme resmi dün Silivride yapılacaktı. Ha- va müsald olmadığından merasim bugüne » birakılmıştır. Merasimde Amiral Şükrü Okan, Yavuz kuman- dani, denanma subayları, deniz er- | leri, Silivri halkı, civardaki köylüler, | sporcu gençler ve mektepliler bulu- nacaklardır. Merasime Silivri spor sahasında saat tam 14 de başlanacaktır. Deniz erleri geçid resmi yapacak ve bunu | sporcularla mekteplilerin geçid resmi | takib edecektir. Müteakiben Yavuza k olen alay sancağı Amiral rü Okan tarafından gemi ku- mandâanma teslim edilecektir. Silivri kaymakamı dün sabah Ya» vüza giderek Amirgl Şükrü Okan ile gemi kumandanını ziyaret etmiştir. Öğleden sonra saat 15 de Amiral ile mi kumandanı ve zabitan karaya mlık binasında bu zi-| yareti iade etmişlerdir. Amiral kumandanın iadel ziya- ret münasebetile Silivri ilk okul ta- | lebeleri kaymakamlık binası karşı- | di. Amiral önce kü- çi önünden geçerek on'ara «Nasılsmız?» diye hatır sormuş p bir ağızdan «Sağol.» Kaymakamlık binası de kazanın ileri gelenlerle me- murlur - tarafından istikbal edilen Amiral onlara da hatır sorduktan sma kaymakamı ziyaret etmiştir. Amiral ve zabitler bir müddet sonra | Yavuz let etmişlerdir. Yeni bir şeker fabrikası Bandırma civarında bir şeker fabrikası kurulacak Bandırma (Akşam) — Şeker fab- rikaları Türk Anonim şirketi Ban- dırma civarında bir şeker fabrikasıma tesisine karar vererek mümessillerini teşkilât yapmak üzere Bandırmaya göndermiştir. Mümessil şimdilik büro için bina kiralamış ve bir haftaya kadar me murin kadrosile birlikte Bandırmaya avdet etmek üzere merkeze gitmiştir. Bandırma o hinderlândı itibarile memleketimizin en mümbit ve mah- suldar ovalarına maliktir. Karacabey, Manyas, Gönen Ovaları pancar ye- tiştirmeğe çok . müsaid olduğu gibi nakliyat işi de müntazam bir şekilde merkezi bir vaziyette bulunan Ban- dırmaya bağlıdır. İktisadi noktadan çok ehemmiyetli bir durumda bulu- nan Bandırma transit merkezi bulun- masından fabrika ihtiyacını tamamen karşılıyabilecektir. Şeker fabrikasının burada teessüsü Bandırma hinterlândının İktisaden yükselmesine sebebiyet (verecektir. Bandırma bu hayırlı işten sevinç çindedir. AKŞAM Mayıs 1938 “© Yavuz zırhlımız Silivride çıkarken ve mekteplilere iltifat ederken ——— Başvekilin Belgradda retleri 1 ve Hariciye vekili meçhul Aleksandrın kabrine giderlerken, 3 — Halkın tezahürata askerin mezarı önünde, 2 — Eral Milyonlar bırakan Emir Hanyan'ın miras meselesi Dava neticelenmiş, veresenin vekili matmazel Mari “gidip paraları alacağım, diyor ninin mirası etrafında bir müddet- tenberi devamı eden dava Madras mahkemesinde neticelendirilmişti. Bu milyonluk davada, varislerin vekâle- tini alan Mari is bir Ermeni madmazeli, yü yirmi nisbetinde Hava “Kurumı terketmiş olduğu cihetle bül dava alâka- dar olmak! s dâvasın mamış olan evve ihçesi hem garip, hem do şayanı dikkattir. Bir Emir Hanyanın şeh on bir varisinin vek mazel Mariyi görmüş miras iş rihçesini dinlemiştir. Madm dava evveliyalından başlıyarak bü- tün teferrüatı şöyle anlatmaktadır: — <Emir Hanyanın ecdadı iran Ermenilerindendir. Kendisi Kayseri- lidir. Emir Hanyanın ecdadından Hazreti Aliye muasır olan bir zat o zaman hekimlik edermiş. Hazreti Ali, günün birinde bir hastalığa mübtelâ olmuş ve bu hastalık neticesi de bü- yük bir yara çıkarmış. Hazreti Ali o zamanın bir çok hekimlerine baş vurmuşsa da hiç biri bu yaraya bir deva bulamamışlardır, Nihayet Emir Hanyanm ecdadından Olan zat, | Hazteri Aliye yarasını tedavi edece- | ğinden bahsile niüracaat etmiş ve Hazreti Aliyi tedavi altına almış.. Pilhakika bu hekim Hazreti Aliyi müz- minleşen derdinden kurtarmıştır. | Hazreti Ali, bittabi buna ziyade- | sile memuurı olmuş ve bir şükran | mukabelesi olmak üzere kendisine | kiymetli bir ferman vermiştir. Ara- | uharririmiz bulunan dan bir müddet geçmiş her fani gibi bu hekim de ölmüştür. Bu hekimdeki ferman evlâddan lâda intikal ede ede nihayet Kayse- rili Emir Hanyana kadar gelmişti Emir Hanyan bir aralık bu fermanı | yanına alarak Hindistana gitmiştir. Emir Harnyanın Hindistandaki va- ziyeti gayet sönüktür ve kendisi bir buçuk sene kadar orada kömür tica- rethanelerinde hamallık ederek ge- çinmiştir. Bu sırada Emir Hanyan Hind mihracesi ile görüşmenin bir | yolunu bulmuş ve mihracenin hu- zuruna çıkmıştır. Emir Hanyan Hezreti Alinin bu | tarihi fermanını mihraceye göster- | miş, mihrace bu tarihi fermanı sak- | lamak üzere almış, Emir Hanyana bir hayli para verdiği gibi, bir limanın tahmil tahliye işlerini tamamen uh- desine tevdi etmiştir. İşte Emir Hanyan aldığı paralar. dan başka, liman işlerinden de kısa bir zamanda milyöner * olmuş, ayfı- ca iştigal ettiği bir mücevherat tatir- liği de milyonlarını arttırmıştır. Emir Hanyân bütün hayatınca evlenmemiş ve öleceğine” yakın da | Bombay neterine müracaat ederek bir vasiyetname tanzim ettirmiştir. Emir Hanyan bu vasiyetnamede Kay- serinin Muncusun nahiyesine doğ- duğunu, beş kardeşi, olduğunu zikr- etmekte, servet ve mülklerini de say- maktadır. Emir Hanyan vasiyetnamesinin, ve- | fatından ancak elli beş sene sonra Madmazel Mari açılmasını ve kardeşinin de miras» çıları bulunmak suretile mirasınığ paylaşılmasını kayıt koymuştur. Emir Hanyanın koyduğu bu 55 s0s9€ nelik müddet, 1914 senesinde bitmiş; © fakat o zaman umumi harp karışıks(© lığı dolayısile vasiyetname ahkâm; tatbik edilmemi; 930 senesindes İngiltere hükümeti Emir Hanyanın fatını ve vasiyelnamesini resmen -” ilân etmiştir. Varislerin Madras mah» kemesine müracaat -eylemelerini de bildirmiştir. 934 senesinde ben tesadüfen, Emir Hanyanın va namesinin bir sure- tini Hindistandan İstanbula gelen bir zat delâletile elde ettim. Emir Hanyanın Kayserideki nüfus kütü- günü bularak ve etraflı şekilde tedki- kat yaparak Emir Hanyanın İstan- bulda dım, Ve bunlara müracaat ederek vekâletlerini aldım, Bu vekâlete isti- naden de iki İngiliz avukatı tutarak Madras mahkemesine müracaat et- tik. Ahir ngiliz avukatlar, dava nın neticelendiğini bildirdiler. Şimdi ben şahsan Madr giderek kendi iletimi isi edip varislerin his- selerini alıp get Hava Ku- rumu da disine tefrik edilen ve oldukça mühim bir yekün olan parayı alacaktır.» Söylendiğine göre bırakılan para 3 milyon İngiliz lirasından fazla imiş. tutacak Bir otomobil yolda birine çarparak yaraladı Şoför Mehmed Alinin idaresindeki taksi, Tahtakalede Kutucular cadde sinden geçerken Balatta oturan Av- ram isminde birine çarparak yarala- # mıştır. Avram tedavi altına alınmış, Trakya için damızlık aygır Edirne (Akşam) — Trakya için Kıbrıstan satın alınan damızlık 8y- gırların ikinei postası da bugün İs- tanbuldan gelmiştir. Bölge vilâyetle- rinin tesellüm heyeti alacak ve doğ- ruca vilâyetlere yolluyacaktır. Bun- lar köylerin kollektif malıdır. Ester yetiştiren ve kendi neslini ıslâh eden bu halis damızlıkların sayısı altmışı geçmiştir, Türk gazeteciler meçhul askerin mezarı önünde 66 BES A EŞEKFEBEB İEKESRER, AF