2 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

2 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

2 Haziran 1938 AKŞAM Sahife 15 se Romanya Sey risefain İdaresi Hareket edecek vapurlar: Recele Karol tesi saat 13 de Recele Karol at 18 de (Pire, deriye) ye Tehzilâtı o flatlerle Berlin, Breslau, Dresden, Londra, Brüksel, La Haye, Lwow ve Warsınwa için doğru biletler, bütün Romanya için eşyayı ticariye sevkiyatı, ga- yet elverişli yeni tarife mucibince Tuna Umanları için, Türk - Rumen itilâfı mu- eibince Şarl ve Merkezi Avrupa için ten- <0âlı flatlerle sevkiyat, Yazla tafsllât için Galata Yolcu salonu karşısında Tahir bey hanında İstanbul umumi scentalığına müracaat, Telefon: 49449 - 40450 Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44091 -2-3 Svenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenburg, Stokholm, Oslo, Danizig, | Ddynia Copenhag Abo Reval ve bütün | Baltık limanları şark ve Karadeniz başlı arasında 15 günde bir azimet | vapuru #4 haziran cumar- (Köstence) ye. vaparu 7 haziran aslı sa- Beyrut, Hayfa ve İsken- am postalar. Gdynia - Dantrip - Gothenburg ve Oslo- dan beklenen vapurlar. org vapuru 5 Hazirana doğru. Vingaland vapuru 6 Hazirana doğr. Brâgeland vapuru 20 Hazirana doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- openhag, Gdynia Gothenberg, - Stokholm, ve Oslo imanla eket edecek vapurlar, Günborg vapuru 5 Hazirana doğru Vinguland vapuru 6 Hazirana doğru. Brageland vapuru 20 hi Pazla tafsilât için Galata'da Tahir ha 3 üncü katta kilin acentalığınn müracaat, Tel: 44991 «2-3 Üsküdar icra memurluğundan: Ayşeden temliken. Xiyazi Kaya elti borçlu Kemal kızı Hamide Növberin mah- tuz bulunan Üsküdarda Kısıklı Alemdağı | caddesinde 20 harita eski 20 ye i, Ti kapı numaralı taraflar 9, 10, 31 ve 12 | A 15, 13, 17 harita No. li mahalle ve Çani- bea ve Alemdağı caddesi ile mahdud 19483 metre murabbai mesahası olüp içi kuyu ve harap havuz mahalli ve m Uf cinste meyr e bari Büyük Ç: menkulün borçluya sid nısıf hissesi 2004 rine tevilkan açık na karar verilmiştir. den itibaren 9237/5834 dosya ile Üsküdar | ikra dairesinin muayyen o numarasında herkesin görebilmesi İçin açıktır. İlanda yazlı olanlardan fazla malümat almak İs İlyenler işbu şartnameye ve 4371/5634 ile memuriyetimize müracaat etmelidir. 2 - Gayri menkul deyün 7/7/438 tarihinde perşembe günü saat 16 da Üsküdarda ih- | saniyede Şerifbey çeşmesi sokağında 16 Mo. hı adliye binasında Üsküdar icra me- murluğu odasında üç defa bağrıldıztan | sonra en çok arttırana ihale edilecei Ancak arttırma bedeli muhammen metinin yüzde yetmiş beşini bulmaz vey satış istiyenin ağına ruçhani bulan diğer alacaklılar bulunursa bedeli bun! gın bu gayri menkul ile temin edilmiş o- | lacaklarının mecmuundan farlaya (o çik- azsa en çok urttıranın teuhhüdü baki | kalmak üzere arttırma 15 gündaha did cdilerek temmuz 22/7/088 tarihinde cuma günü saat 18'da Üsküdarda İhsani- yede Gerifbey çeşmesi sokağında icra me- murluğu odasında yapılarak artırmada bedeli salış istiyenin alacağı ruçhanı 0- Jan diğer alacaklıların bu gâyri menkul e temin edilmiş olacakları mecmuundan fazlaya çıkmak şartile en çok arttıranla- ra ibale edilir. Böyle bir bedel elde edil- | Mmezse ihale yapılmaz. Ve satış talebi dü- ger. 3 - Arttırma bedeli peşindir. Arttır. | maya iştirâk için yukarıda yazılı kıyme- tin 967,5 nisbetinde pey akçesi veya milli | bir bankanın teminat mektubu tevdi edile- çektir. 4 - Gayri menkulün kendisine #hale edilir. İki ihale arasında fark ve geçen günler için © 5den hesap olunan kimse derhal veya verilen muhlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesh olunarak kendisinden evvel en yüksek teklifde bulunan kimseye arzelmiş oldu- | ğu bedeller almağa razı olursa (ona) ol- mazsu veya bulunmazsa 15 gün müddeti? arttırmaya çıkarılıp en çok artırana ihale olunacak faiz ve diğer masraflar aynca mahkemeye hacet kalmaksızın omemuri- yetimizce alıcıdan tahsil olunur. 5 - İpo- tek sahibi alacaklılarla diğer wlacaklı ların ve irtifak hakki sahiplerinin gayri menkul üzerindeki (o haklarının hususlle fala ve masrafa dahil olan (oiddlalarını gayri menkul üzerindeki haklarını ilân tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memuriyetimize bil- dirmeleri icabader. Aksi halde hakları ta- pu sicillile sabit olmadıkça satış bedelinin yaplaşmasından hariç kalırlar. 6 - Abci arttırma, bedeli haricinde olarak ihale karar pullarını ferağ harcını ve yirmi se- | nelik vakıf taviz bedelini ve! burdur, Gayri menkulün nefsini müterakim vergiler tanzifat ve tenvirat ve dellâliy» rüsumü vakıf icaresi borçlu- | ya aittir. 7 - Gösterilen günde arttırma- | Ya iştirik edenler arttırma şartnamesini | okumuş lüzumlu malüma; almış ve bun- Jarı temamen kabı) stmiş ad ve itibar 0- Yunur. Yukarıda gösterilen gayri menkul işbu ilân ve gösterilen arttırma şarina- mesi dairesinde satılacağı ilân olunur. ODM. 1646 AVCILARA MÜJDE; BARUT FIATLARI UCUZLADI 1 Haziran 1938 tarihinden itibaren tatbik edilmek üzere kara av barutu satış fiat- larında aşağıda yazılı tenzilât yapılmıştır. Kara av barutları inhisarlar bayileri tarafından memleketin her tarafında aşaği- daki fiatlarda satılacaktır. Birinci nevi av barutu » » » » ikinci O» » » » » » » » CAFER FAHRİ nin eserlerinden YENİ HARFLERLE Savaş ve Polis köpeği Tavuk hastalıkları Tavukları çok yumurtlatmak için ne yedirmeli? Ne zaman civciv çıkarmalı? Tavukçulukta muvaffakiyetin sr ? Tavukçuluktan nasl para kazanılır? Nasil tavukçuluk yapılmalıdır? 25 ESKİ HARFLERLE Mufassal yeni tavukçuluk Keçi beslemek usulü Av ve salon köpekleri Satış yeri: İKBAL kitabevi 100 25 25 Zayi — Tosya nufus memurluğundan aldığım nufus terkerem ve beraberinde İ Süröde birinel alaydan alınan hüsnühal varakası ve tezkerem kaybolmuştur. Ye- nilerini alacağımdan — eskilerinin değeri yoktur, Eski fiat 115 60 95 50 500 gramlık kutu içinde 250 » » » 500 » 250 » 100 » Yeni fiat 110 Kuruş 55 g0 45 18 Piyango Genel Direktörlüğünden: Direktörlüğümüz Muhasebe servisinde çalışmak üzere (Yüz) lira ücretle im- | tihanla iki memur alınacaktır, Bu memurların: 1 — Yüksek Ticaret mektebi mezunu olması, 2 — Yaşlarınm azami otuz beşi mütecaviz olmamasi, 3 — Hüsnühal sahibi olması, 4 — Bir hastalıkla malül bulunmaması, 5 — Askerliğini bitirmşi olması lâzımdır. rda yazılı şeraite uygun oldukları şahadetname ve tasdiknamelerle tev- | k taliplerin 9/Haziran/935 günü akşamına kadar İstanbulda Bahçeka- pıda Piyango Genel Direktörlüğü Munmelât servisine müracaatta bulunmala- sik ede (31977 Nafia Vekâletinden: 18/Temmuz/943 pazartesi günü sant 15 de Ankarada Vekâlet Malzeme Ek- siltme Komisyonunda 41500 lira muhammen bedelli Font Boru ve teferrüatı kapalı zârf usuliyle eksiltmeye konmustur. Eksiltme şartnamesi ve teferrüatı 208 kuruş mukabilinde Ankarada vekâlet malzeme Müdürlüğünden âlmabilir. Muvakkat teminat 3112 lira 50 kuruştur. İsteklilerin teklif mektuplatını, tallmatnamesine göre Vekâletten alınmış Malzeme müteahhitliği vesikası ile biriikte 18/Temmuz/938 pazartesi günü sa- at 14 e kadar Vekâlet Malzeme Müdürlüğüne vermeleri lâzımdır. (3183) ANADOLUNUN HER VİLÂYETİND) NTA ARANIY Fabrikamızın Yeni çıkarmış olduğu son model SOBALARIN ve CiHAZLARIN Monopol satışı için her vilâyette acenta tayin edilecektir. Arzu edenler bir an evvel şirketimizin merkezi olan Beyoğlunda İstiklâl caddesinde 69 numarada ATEŞ TÜRK ANTRASİT Direktörlüğüne müracaat ilân olunur. Tel: 85.142 aş GE e ANNELER Biliniz ki çocuk yalnız meme için ağlamaz. Çok İyi bilirsiniz ki: Ço hırçınlatan sebeplerden birisi de apış aralarının ter ve saireden pişerek ki- zararak çocuğu rahatsız etmesidir. Bu itibarla günde fki defa çocuğu PERTEV ÇOCUK PUDRASI ile pudralayımz. Ne âdi tuvalet pud- raları ve ne de çok itina İle hazırlan- miş pahrlı pudralar PERTEV ÇOCUK PUDRASI yerini tutamaz. Bu pudra bilhassa yay« raların efldlerini ve ifrazatı nazarı ft- bara alınarak yapılmıştır. ASKERLİK İŞLERİ Üsküdar askerlik şubesi başkanlır ğından: Şübemizde kayıtlı olup 936 ve 937 yı Jarı haziran yoklamalarına gelmiyerek gebece avak!bi meçhul kalmış olan ve Üsküdar Nuhkuyusu Bağlarbaşı cad. 72 Ba, ikametgühinda bulunamıyan Y. P., Arteğ. 327 Do. ve 39016 kayıt No, Üskü- darlı Mehmed Nuri oğ. Mahmud İzseddi- nin burada ise derhal taşrada ise nihayeğ bir hafta zarfında eiyevm nerede bulun- duğuna dair olan ikametgâh adresle ne işle meşgul bulunduğunu sarih olarak bildirmesini ve aksi takdirde hakkında 1076 Sa. kanunun ceza hükmü tatbik edi- deceği ilân olunur. 838/537 Üsküdar Hukuk Hâkimliğinden! Mustafa tarafından Kastamonuda Bey- gelebi mahallesinde No, 12 de sakin Şe- kemaz ve ayni hanede oturan Mehmed Necmi aleyhlerine açılan tazminat mom tahkikat günü tebliğe rağmen göl- mediklerinden haklarında gıyab karan Hübaz ile tahkikat 6/7/0938 çarşamba gü- nü sat ide talik edilmiş ve müddeaa- leyhlerin ikametgâlunin meçhuliyeti ba sebile gıyab kararı mahkeme divanha: sine talik edilmiş olduğundan yevmi nı kürda müddeaaleyhlerin mahkemeye medikleri surette gıyablarında tahkikr- ta devamla icab eden karar ittihaz o nacağı ilân olunur. ME. 1045 Satılık ve kiralık Modern yalı Mücedded ve modern on iki odalı iki katlı birinci katta beş ikinci katta yedi odalı içi ve dışı boyalı telefon, elektrik, havagazı, terkos, alaturka ha- mamı, bahçesi, rıhtımı mevcut Boğazın en nezih bir sahili olan Vaniköyde iskele yakı- nında (76) numaralı kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır. Mezkür yalıya müracaat. Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gal ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLERİN- DE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu : Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah apartımanı Tel 40534 Kadıköy ikinci sulh hukuk hükimliğinden: Kadıköyünde Osmanağa (o mahallesinin Böğütlü çeşme caddesinde 198 No: lu ev- de mukim iken ölen ve terekesine hâkim Miğimizce el konulan Nevriğin borcundan dolayı terekesinin resmen tasfiyesine ve kanunu medeminin 659 uncu maddesine terfikan defter tutma müamelesinin ya- pılmasına karar verilmiş olduğundan ka- nunu medeninin $61 inci maddesine tev- fıkan alacak ve borçlularının Wândan İ- tbaren bir ay içinde vesaiklerile birlikle bilkimliğimize müracaat etmeleri aks! tak- dirde 969 uncu madde hükmünün tatbik olunacağı: 2 - Ölünün yukanda Yazik yerde bulunan eşyaları açık afttırma #v- relile 13/6/9383 tarihine rasigelen pazartes İ si günü mat 4 te satılacağından talip olanların mezkür gün ve saatte mahallin« de harır bulunmaları. 3 - Gene ölüye ald yukarıda, yazılı ev kiraya verileceğinden görmek istiyenlerin satış gününde mahai- Jirde bulunmaları ilân olunur, (8073)