2 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

2 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

Biraz Güzel kiz kardeş, çirkin kiz karde- şe söyledi: — Bugün bana senden bahsettiler, hakkında çok iyi şeyler söylediler. — Ne dediler? — Biraz bana benziyormuşsun! Hangisi haklı Karı koca arasında: — Oğlumuz evlenemez, çünkü bu- dalanın biridir. Oğlumuz evlenir, çünkü buda- Janıri biridir. Bayan — Su dünya yüzünde neyiz ki?. Topraktan yaratıldığımızı, bir gün toprak olacağımızı ounutmuya» hm... Bay — Evet, sen koca bir yığın toprak olacaksın!.. — Dün gelmişsiniz, sizi kabul «demedim, banyoda idim, affedersiniz... — Özür dilemeyiniz bayan, insan arada sırada yıkanmalıdır, özür diliye- cek bir şey yok!.. Pazarlık — Bu bez bebek kaç para? — İki lira — Ya şu taş bebek?. — Beş lira. — Çok pahalı, küçük kardeşime he- diye edecektim. ki lira iskonto yaparım, Yolcu yolüstü bir lokantaya girdi, mekle şarap ısmarladı ve sordu: — Bu p nerenin? — Bizim köyün — Ne kadar şarap çıkardımz?. — Bu sene 19 litre çıkarabildik. Yazık, bir salkim daha koparay- dınız 20 litre çıkarmış olurdunpz!., Dalgın k girdi Bay, telefonda biri bekliyor. Salona al, şimdi giyinip geliyo- Benimle evlenirseniz sizin için ideal bir kadın olurum: Bir hazine! — Bana varırsanız sizin için ideal bir koca olurum: Hazinedar Delikanlı sordu: — Sizi kucaklamak İstesem ne ya- parsınız? Genç kız cevab verdi; — Bağırırdım... Fakat bugün se- #im birez kısık!. Kıracak Kansı gayet fena piyano çalıyor- du, kocası bundan muztaribdi, Bir gün bir piyanocuya girdi: — Piyano için lüzumu olacak her şey sizde bulunur mu? — Bulunur! — Öyleyse bana bir balta ve: — Bayan çocuğu kaybettim. — Aklın neredeydi, aylığından ke serim!... Mes'utsun — Karım öğleden evvel uyanmaz, — Mesudsun azizim. —?792. — Benimki o zamana kadar çok- tan sokağa çıkmış en aşağı beş lira harcamıştır. Akıllı damad — Evlendiklen öonrn ne yapa caksın? İ — Kayınpederi “edeceğim. — Kayınpedetin ne iş yapar? 5 — Serveld vardır, onunla yaşar. zin işlerine yardim | Gözümle gördüm — Zavallı Necati öldü ha?... — Evet! — Bir otobüs altında kalmış? — Yok canım izam etmişler ... — 1m — Ben gözümle gördmü ufak bir otomabildi! Ayrılma sebepleri My Amerikada karı koca i Ti «<5 ayrılıkları çoktur, Son 2a- TR manlarda gülünç sebeb- (4 56“ Jer ileri sürerek ayrılık davası açıyorlar . Bir kadın, kocasının eski karısının | ruhile konuşuyor diye ayrılık davası İ açlı, Başka bir kadın da: Kocam | boyalarındaki yağlar ekstra ekstra- saksofonu benden fazla seviyor, onun- Ja yaşıyamam deyip mahkemeye baş At isterim Anne oğluna sordu: — Sen söyle bakalım küçük bir erkek kardeş mi istersin, bir kiz kar. deş mi? — Ne onu, ne de ötekini anne, bir oyuncak at isterim! — Garson tabakta parmak izin YAK... — Zarar yok bayım, zabıtadan korkacak hiç bir suçum yoktur!.. — ——— Ninni Birahanede müşterilere yastıklar dağıttılar: — Bu yastıkları neye dağıttınız? Orkestra şimdi bir ninni çala. cak!, | iğ Farkı — Siz beş liraya da yağlı boya re- sim yapıyorsunuz. On liraya da; ara- larında ne fark oluyor? i — On liraya yaptığım resimlerin dır. Kemikleri ne yapıyorlar Muallim sordu: —« Hayvanların etlerini yerler, ya kemiklerini ne yaparlar? Talebeden biri cevab verdi: — Ayınp tabağın kenanna ko- yarlar. Ne kızıyorsun Erkek kızmıştı: — Bu ne hai, dedi, geçen ay yüz lira manto parası verdim. Bu ay sek- sen lira, — Ne kızıyorsun kocacığım... Mas- raflarım aydan aya iniyor. — Her halde zeki bir adam, — Nereden anladın? - Zekâsımı hiç sarfetmediğinden belli. Eksilmesin diye saklıyor. “öğr. b — 'Telsiz telgraf icad edece! direksiz telgraf icad etselerdi daha — Bizim bayan pencerenin aralığından komşuları gözetliyor, şu kadın- Jar ne mütecessistirler!... | nişlikte olacaktır. Fransız zab:tası, yal- İngiliz kral ve kraliçesinin Paris seyahati Polis Pariste çok sıkı inzibat tedbirleri alıyor Kral ve kraliçenin geçecekleri sokaklarda oturanlar polisten vesika alacaklar İngiliz krahı altınet Core İngiliz kral ve kraliçesi, haziran son- larına doğru Parisi resmen < ziyaret edeceklerdir, Bu ziyaret münasebelile, Fransız zabılası fevkalâde inzibat ted- birleri almıştır. Skollandyar İngiliz zabıtasına mensup iki yüksek memur da Parise gitmiş ve bu emniyet ted- birlerini Fransız polisile müştereken kararlaştırmıştır. Bu ziyaret münasebetile Pariste alın- ması kararlaştırılan emniyet tedbir- leri, bugüne kadar görülmemiş bir ge- niz hükümdarların geçecekleri yollar- | da değil, fâkat yeraltında havada, gü- zergâhla bulunan evler, dükkânlar da da emniyet tedbirleri (alacaktır, İngiliz hükümdarlarının Parise va- sıl Ok arı gün havalarda tayyare- İer uçacak ve bunlar polisin radyo ve telsiz santralile daimi surette - temas ve muhaberede bulunacaktır, Fransız | emniyet umum müdürü, bu emniyet | tedbirlerini karşılamak için jandar- madan ve ordudan yardımcı kuvvetler | istemiştir. Emniyet tedbirlerinin tat- bikinde kullamlacak kuvvet, şimdiye kadar görülmemiş derecede çok ola» caktır. ii Alayın geçeceği yollarda üç kordon asker bulunacak, yâya kaldırımların- da, halkı tutmak bina kapılarının ve pencerelerde bulunacak halkı taras- sud etmek yolda gidis gelişe nezaret et- mek için polisler, komsier, polis mü- feltişleri, zabıtai belediye müfettişleri, askerler kullanılacak ve bunlar İn- giliz hükümdarlarının Fransada bu- Tunacukları dört gün zarfında daimi surette vazife başında bulunacaklar- dır. Bu iş için Fransanın dört tarafın- dan getirilecek polisler, jandarmalar ve piyade askerleri kullanılacaktır, Halkın tâbi tutulacağı inzibat ted- birleri şunlardır: İngiliz hükümdarla- rınin Pariste bulunacakları dört gün garfındı pılacak şenliklerin güzer- gülu üzerinde bulunan binalarda dai» mi veya muvakkat surette oturanlar bu binalara girip çıkmak için polisten v sika alacaklardır. Bu vesikalar, polis Karakollarından 1 hazirandan 15 hazi-| rana kadar verilecektir. Diğer taraftan ev sahibi ve müste- ciri bizzat polis müdüriyetine müra- caat ederek kendi mesuliyetleri altın- da polisten her şahıs için vesika al- madıkça hiç bir kimse güzergâhtaki binaların pencerelerinde duramıyacak- tır. Bu vesikalar, sıkı bir kontrol ve tahkikat yapıldıktan sonra verilecek ve yalnız binanın kapılarında değil, fakat dahilinde de aranacaktır. Şimdi boş olan evler, aparlımanlar ve odalar, kapalı duracak ve şenlikle- rin devam edeceği dört gün esnasında hiç bir vechile ve suretle kiraya verile. miyecektir. Dükkânlar, ticarethaneler ce sınai müesseseler, alayın geşmesihden bir saat evvel müşteriler tarafından bo- şanacaktır, Müstahdemler vesika al- mak şartile içeride kalabileceklerdir. Kahvehaneler kapanacaktır. Bunların ve kraliçe Elizabet caddeye nazır balkonlarında kimsenin bulunmasına müsande editmiyecektir, O gün çalışacak müstahdemler de po lis vesikası alacaklardır. Otel sahip ve müdürleri, 26 haziran gününden evvel caddeye nazır odalar- da bulunan müstecirlerin hüviyetini polise bilditmeğe mecburdurlar, 26 Hazirandan sonra hiç bir odayı kira Jamıyacaklardır, Otel odalarında otu- Tan, polisten vesika almış olmak şar- tile yalnız kendileri pencerelerde durâ» bileceklerdir. Alayım güzergâhı Üz& rinde bulunan evlerin avlularında ve yahut bahçelerinde polisin müsaadesi olmadıkça hiç bir tribün kurulamıyar caktır. BULMACAMIZ 2 — Azimsir. 3 — Gevşel - Bir âyamıs, 4 — İstikbal - Çelebi. $ — Cemi edalı - İyi yanmış kömür. 6 — Geçmiş zaman - Yama, 7 — Bir dost hükümet - Süt deposu. 8 — Ters « Suyu sızdımuyan toprak, 9 — Bir erkek ismi - İşaret edatı, 10 — İki renk Yukardan aşağı: 1 — iranda bir şehir - Kederler. 2 — Efrad - Bağışlama - Sonuna 2 iâve olunursa bir resik olur. Malümatsız - Merhametsiziik. — Naz » Meskenler. Hürmet ai mek, Mahzun olm, — Edat - Küpek. 8 — Çok değil - Numara işareti « Çok mayhoş. 9 — Zeytinile meşhur bir 10 — Yamalı - Olmamış kavun Geçen bulmacanınzın balli; Boldan sağa: 1 — Nanetmolla, 2 — İnebolu, Va,$ — 4 — An, Durgun, 5 — Ney, , ile, 7 — Allah, Ülkü, 8 — Şiddet, 9 — Ira, Bal, Si, 10 — Aşlamadut. Yukardan aşağı: ! i — Nişantaşı, 2 — Anane, Lira, 3 — Nem, Yoldaş, 4 — Ebad, 'Tad, 5 — Moruk, Heba, 6 — Ol, Tam, 7 — Lütgölü, La,8 — Rumeli, 9 — Avene, Su, 10 — An, Ümit. 3 4 5 6 7 Yeni telefon numaralarımız Gazetemizin telefon numaralarında değişiklik olduğu Için yeni numara- ları okuyucularımızın dikkatine ar- gediyoruz: Başmuharrir Yan işleri 20765 İdare, ilân ve mbone 20641 Akşam matbaası (düdür) 20497