1 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

FOTO MAGAZIN Bugün çıkan $ nel sayısı güzel re: süslü olarak ve CEMAL NADİR'in karikatörleriyle aahifelerinde © birbirinden fazla sevdiğiniz muharrirlerin en nefis ya- zılarını bulacak vo bu eşsiz mecmuayı haf- talarla elinizden bırakmıyacaksınız. Sene 20 — No. 7140 — Fiati her yerde 5 kuruş Telefon; Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 “İngiltere, Orta Avrupada | “B. Hitler hiç bir işi vaziyeti çok vahim görüyor tesadüfe bırakmadı, — PERŞEMBE 1 Eylâl 1938 İş cephesi şefi böyle diyor ve Almanyanın Lord Halifaks, icabında Fransaya mutlaka yardım edilmesini istedi Ingiltere, sulhün menfaatlerini korumak için harekete | geçerse dominyonlar kendisini takip edecekler > sü “ nl Son içtimamda mühim kararlar veren İngiliz nazırları bir merasim esasında Londra 31 — İngiliz kabinesinin, | beynelmilel vaziyeti ve Orta Avrupa- Tun üzerinde dolaşan harp tehlikelerini tedkik etmek için dün yapıları toplan- tisında, Hariciye Nazırı Lord Halifaks, arkadaşlarına vaziyeti uzun uzadıya İzah etmiş ve halin fevkalâde vahame- tini tebarüz ettirmiştir. Lord Halifaksa göre vaziyetin va» hameti, Alman mânevralarının vüsa- tinde; rlin gazetelerinin Çeklere Sanayiciler bir toplantı yaptılar Sanayiciler, muamele ve istihlâk vergilerinini külfetlerinden bahisle kaldırılmasını istediler Sanayicilerin Ticaret odasında dünkü içtima idaki bülün sanayiciler | dün öğleden sonra ticaret odasında #anayi umum müdürünün reisliğinde toplanmışlardır. Toplantıda umum Müdür teşviki sanayi kanununda yapı: | lâ son tadilâtın sanayicilere faydaları: | DI anlatmış ve gerek ham madde te- | dârikinde k hariçten makine it- | ? an geniş kolaylıkları bü- Yük vergi tenzilâtım tebarüz ettir iştir, Yeni hazırlanan tenzilâtlı ham mad: | karşı şiddetli neğriyatından, Henlâynâ uzlaşmamak için Berlinden verilen nasihatlerden, Çekoslovakya ile ger- ginlikten içtinab etmek için 12 ağus- tosta İngilterenin Berlin kabinesi | nezdinde yaptığı teşebbüsün âkim | kalmasından ve Almanyanın Çekosiö- vakyada müdahalesi pek yakm oldu- ğu hissini veren Moskova, Belgrad ve Bükreşteki teşebbüslerinden ileri gel- mektedir. dün odada de listesinde bir çok eşya vardır. Lis- | te hazırlanırken bazı maddelerin u- | nutulmuş olması ihtimali düşünür müştür, Bu hususta sânaylicilerin fik» | ri sorulmuş ve dünkü toplantıda ted- kikat yapılması - kararlaştırılmıştır. i Listeye ithal edilmeye unutulmuş | maddeler Iktisad Vekâletine bildiri- lecektir. Bu maddeler bir müddet sonrü lis! ithal edilecektir. (Devamı 4 üncü sahifede) Lord Halifaks, hakikatte mevzuu- bahis olan mesele, ekalliyetlere mü- saadatta bulunmak değil, Almanya- nın genişlemesi olduğu noktasında israr etmiştir. Öğrenildiğine göre, lord Halifaks, Fransanın teahhüdlerini yerine ge tirdiği zaman kendisine müzaheret etmenin mutlak bir zaruret teşkil et- tiğini arkadaşlarına izah ederken, (Devamı 4 üncü sahifede) Başvekil Vekiller Heyeti içtimalna ri- ! yaset etmek üzere bugün yahud yarın Ankaraya gidecek Ankara 31 (Telefonla) — Başvekil B. Celâl Bayarın yarın veya cumar- tesi günü buraya geleceği ve burada toplanacak olan Vekiller Heyetine ri- yaset edeceği öğrenilmiştir. Başvekil Ankarada bir hafta kadar kalacaktır. Mareşal Fevzi Çakmağın teşekkürleri Elâzığ 31 (A.A) — Genel kurmay başkanı mareşal Fevzi Çakmak, Za- | fer bayramı dolayısile ordu ve ken- disi hakkında gösterilen yüksek alâ- kaya cevaben teşekkürlerinin o Ajans vasıtasile iblâğını rica etmişlerdir. Mbülrüzmdle-: —— Genç neslin manzarası Evvelki gün geçid resminde yeni neslin akışını seyredenler ne büyük heyecan duydular, İfadelerimizin. milli gururla daha jazla vakurlaşıp mecipleşmesi, ırktmi- zn sporla büsbütün güzelleşmesi, manşaramıan mahiyetini değiştir. miştir, Bunun içindir ki, evvelki günkü ge- çid resminde Zajer bayramımızı yal- mız, siyasi, içiimai ve iktisadi inkı- lâplara yol açmasile değil, milletteki bu umumi değişikliğe de mukadde- me teşkil ettiği için bir kere daha can ve gönülden kutladık, | dedilmiş olan ecnebi memleketlerde 0- hiçbir noktada ricat etmiyeceğini bildiriyor Sağdan itibaren B, Hitler, Göbels ve iş cephesi şefi doktor Ley Berlin 31 (A.A.) — Stuttgard'da ak.) rar ederek müstemleke meselesini yes niden ele almış ve istikbalden bahsede» rek demiştir ki; (Devamı 4 üncü sahifede) turan Almanlar kongresinde bir nutuk söyliyen iş cephesi şefi, «Dar bir saha- da sıkışıp kalan millet» formülünü tek. Fatihte Halkevi için yeni bina yapılacak i Fatih Halkevi binasının İnşa emieceği ada (Yazısı 5 inci sahifemizdedir) #—ö.EEASEANN SEEEANEASESEEAEAEENNASU, e A iz Ze ki pi — Bu ne sessizlik yahu?.. Gürültü ile mücade başladı mi?... — Hayır, fâkat pazarlık yasağı başladı,