30 Eylül 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

30 Eylül 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

şi haberle neşrolunuyor. Ar bu haberi hayret ediyorlar. pSulü memleketlerinde | yollarına dö- leri ve zengin erkek avladıkla- Kakkında gazetelerde arada sırada | Amerikalılar bazi bir Amerikalı bir kurulan kadiın m Kadınlar daha şiddetli mecbur oluyorla Amerikada meşhur izdivaç otomo- billeri vardır. Nevyorkta, Şikagoda ve | diğer büyük şehirlerde e vek isti- | yen genç ve güzel kadınlar, otomobil mağazasına gider orada en şik otomobili intihab ederler, arabanın yüzlerine, saçlarına, bedenle: kı- yafetlerine uygun olmasına ehemmi- yet verirler, küçük bit mukavele im- | zalarlar, otomobile binince kaçıp gider-| ler. Otomobilin bedelini ödemek onla- rın rlarına bile gelmez. Buna ih- tiyaçları yoktur. Zaten paralari da yoktur. Bütün sermayeleri güzel yüz- leri, biçimli bacakları ve güzel bir kı- zın malik olması lâzım gelen sair şey- lerden ibarettir. Bu kızların büyük bir kısmı hayat- larını çalışarak kazanir. Kazandıkla» ri da çok bir şey değildir. Hiç te iyi bir hayat sürmezler. Fakat iyi giyi- nirler, kıyafetlerine çok ehemmiyet verirler. Hepsinin arzusu bir koca bulmak, bilhassa zengin bir erkekle evlenmektir. Bu kızların otomobile binmeden öyle ba: evvel imzaladıkları mukavelede şu şartlar yazılıdır: «Boş zamanını, haf- ta sonunu, mezuniyetini otomobilde geçireceksin. Bu otomobili biz senin emrine âmade bulunduruyoruz! Oto- mobil ile gezerken mutlaka bir erke. | ğe rasgelinecek yerlerde duracaksin. O erkekle tanışacak ve evleneceksin! Otomobili modası geçinciye kadar kullanabilirsin. Ondan sonra sana ye- ni bi” otomobil vereceğiz. Eğer altı ay zariinda muvaffak olâmazsan otomo- bil sayesinde kendine bir koca bula- | mazsan arabayı geri alacağız. Sen yalnız benzin ve yağ parasını ödeye- ceksin. Bu tediyalı taksitle yapabilir- sin. Şayed muvaffak olur da evlenir. sen O zaman senin emrine âmade bü- lundurduğumuz otomobilin kocan tarafından satın alınmasını temin edeceksin!» Bu iş pek yolunda gidiyor. Bir er- kekle tanışmak, sonra onunla evlen- mek istiyen kızların bindikleri şık otomobiller bugün Amerikanın başlı- ca otomobil yollarını doldurmakta- dır. Kadınlar da, otomobillerde haki- katen çok şık... Erkekler de, tuhaftır, bu tuzağa düşüp duruyorlar. Tabi) bu işi beceren kızların oynadıkları roller © kadar basit değildir. Ama onlar ge. ne ekseriyetle muyaffak oluyorlar, Evlenince genç kadın tabli otomo- bilini muhafaza etmek istiyor. Para- sni henüz ödemediğini kocasına aç- mâğa mecbur oluyor. Erkek biraz mırıldanıyor - çünkü Amerikalı er. kekler de diğer erkekler gibidir - lâkin sonunda otomobil mağazasına gidiyor, parayı va derhal ve yahud taksiti ödü- »yor. Şık otomobilde gördükleri güzel kız- Tara bayılıp âşık olan ve nihayet on- Tarla evleüen erkeklerin çoğu halleri, vakitleri o kadar iyi olmıyan, az ser- maye ile çalışan erkeklerdir. 'Tabit bunlar için birdenbire bir otomobil satın almak çok zor geliyor. Parayı verip kadını alıkoyan milyonerlere de tesadüf ediliyorsa da bunların adedi pek azdır, Bazı zengin erkekler otomobildeki güzel kıza hakikaten âşık oluyorlar ve onlarla evleniyorlar, faknt parası ödenmiyen bir arâba ile aldatıldıkla- nn anlar anlamaz, hem otomobi'. den, hem de kadından vazgeçiyorlar. gidip boşanıyorlar. Çünkü bu İşler Amerikada “çok kolay hallediliyor. Yalnız Şikagoda bu yüzden ayda 14 boşanma vakası zuhür etmektedir. la izdivaç otomobilleri i | koca bulan'bir daktilonun AKŞA şenç kızlar ei çok rağbet buldu “Fakat bu hakikat genç enç kızları korkut körkut- | © Ancak kadın evlendikten sonra ko- muyor, onlar »obillere binerek ko- | casından boşandı. Mahkemede koca- en aramakta berdevamdırlar. İ sının kendisini değil, otomobilini be- Geçenlerde Amerikan gazeteleri | ğenmiş olduğunu ileriye sürdü. Mah- böyle otomobil sayesinde zengin bir j keme kadını haklı bularak boşanma resmini , adam büyük bir oto- | mobil fabrikasının sahibiydi. Adam otamobilli kıza âşık oldu, onunla ev- lendi ve otomobilin parasını ödedi. Bu İ otomobil kendi fabrikasının en şık, er pabalı arabası idi. Nişanlılar pazarı | kararını verdi. Bü karar koca için mükemmel bir reklâm oldu. Herkes onun en şik otomobiller yaptığını öğ- rendi. Satış eski zamana nisbetle yüz- de ön bir buçuk arti Bunların hep- si Amerikada olup bittiği igin hayret | İ etmemek lâzım gelir. neşrettil Fransanın Maux şehrinde her sene bir nişanlılar pazarı kurulur, Burada henüz nişanlanmamış gençler biribirile tanışırlar ve ekseriyetle nişanlanırlar. Maux nişanlılar pazarı bu sene de belediyenin yardımile geçen hafta kurul- muştur. Yukarıdaki resimde delikanlılar genç kızlarla tanışırken, müstakbel evliler kökola gezerler, birlikte dondurma yerlerken ve nihâyet başbaşa âşıka- ne Yaziyetlerde görünüyor, Ebedi nişanlı! Bulgaristanda yaman bir dolandırıcı yakalandı Evlenmek vadile “birçok kızların paralarını yiyip bitirmiş Bulgaristanda 28 yaşında Dimitrov Gülemerov adında yaman bir dolan- dırıcı yakalanmıştır. Bu dolandırıcı bir çok genç kızlarla nişanlanmış, iç- lerinden birisile evlenmiş ve neticede hepsinin paralarını son santimine kadar çekmiştir. Gülemerov 17 yaşında iken zen- gin birinin evine hizmetçi olarak gir- miş, bir kaç sene Kalarak burada iyi konuşmayı, kibar bir adam gibi he- reket etmeyi öğrenmiştir. Bundan sonra bulunduğu evden çıkmış, riktirdiği para ile kıyafetini tanzim ile Dupnitsa gitmiştir. Burada Kar Şilaştığı bir genç kıza kendisini ilâ- hiyat fakültesi talebesi diye göster- miştir. Genç kız delikanlıyı sevmiş, babasından bir çok para çekerek kendisine vermiştir. Hattâ bir aralık bu yüzden hırsızlık bile yapmıştır. Gülemerov foyasının meydana Çi kacağını anlayıncr buradan Sofyay gitmiştir. Sofyada İlâhiyat fakültesi talebesine kimsenin eherımiyet ver- mediğini gördüğünden kendisini dok- tor diye satmağa başlanuştır. Hattâ bir hastanede bir müddet bulun- muş, beyaz gömlekle hastaların ara- sında dolaşmış ve hasta muayenesi- ne dâir bazı şeyler öğrenmiştir. Bazı hastalardan da «hususi ilâçlar vere- ceğims diye para dolandırmıştır. Delikanlı bir müddet sonra orta- dan kaybolmuş, fakat yapılan şikâ- yet üzerine yakalanarak iki ay hap- se mahküm edilmiştir. Hapishaneden çıklıktan sonra as keri doktor üniformasile Rusçuğa gitmiş ,burada bir kadınla nişanlan- muşlır. Fakat bu sırada bir kadına sahte bir Tâpor verdiğinden “tekrar yakalanmış ve bir sene küm edilmiştir. Hapisten çıktıktan sonra İslimiye kasabasına gitmiş ve hükümet has- tanesine müracaatla hastanenin da- hiliye mütehassıslığına tayin edildi- ğini söylemiştir. Hastane müdürü: — Dahiliye mütehassısının âzli hakkında bize bir emir gelmedi... de- yince:; — Bugünlerde emri alacaksınız. Ben yarından itibaren İşe başlıyaca- gım... cevabımı vermiştir. Delikanlı gittikten sonra hastane müdürü telefonla Sofyaya müracaat etmiş, hastaneye yeni bir mütehas- &s gönderilip gönderilmediğini sor- muştur. o Gönderilmediği alınca vaziyeti polise haber vermiş- tir. Gülemerov ertesi sabah hastane. ye geldiği zaman polisler tarafından yakalanmıştır. İzmir (Akşam) — Bir milyon iki yüz bin liraya inşa edilmekte olan Aziziye büyük tüneli, bir müddet san- Ya tamamlanacaktır. İnşaata Aydın ve İzmir vilâyetlerinden olmak üzere iki taraftan devam edilmektedir. Memleketimizde bir çok emsali bulun- duğu gibi bu büyük tüneli de Türk mühendis ve işçileri yapmaktadırlar. Nafıa Vekilimiz B, Ali Çetinkaya, son ma eşiği zi, Sl lelikik çe Şasmendiik ix öldük iilnmilüe ili bi. | cevabını | Bir müddet sonra kefaletle serbes bırakılan Gülemerov Sofyaya (gide- rek bir kadınla nişanlanmış ve kâ- dının 15 bin levasırı dolandırmıştır. Bu defa yâkalanınca duha ağır bir hapis cezasini mâhküm edilmiştir. Fakat umumi afdan İstifade ederek hapisten çıkmıştır Gülemerov bir müddet sonra zen- gin bir kadına çatmıştır. Bu kadının bir milyon iki yüz bin levâlık bir ar- sasına konmak üzere iken yaptıkla- rının anlaşılacağından korkarak or. tadan kaybolmuştur. Sahte doktor bundan sonra Sof- yada İvanka adında genç bir kıza kendisini doktor diye göstererek bir çok paralar dolandırmıştır. Güleme. rov genç kıza: — Sen benim hayat arkadaşım ola- caksın. Bazı meslekdaşlarım zen. gin, drahumalı kızlarla evleniyorlar. Ben öyle şey istemiyorum. Senin gi- bi altın kalbli bir kız en büyük drahumalardan daha kıymetlidir... demiştir. Genç kız buna inanmış ve mek- tebden yeni çıkan nişanlısına elinde- ki bütün parasının büyük bir kısmı- nı vermiştir. Sahte doktor, dolandı- nldığnın farkına varmaması için kızı bir gün sıhhiye müdürlüğüne götürerek hükümet doktorluğu için tayin emrini almak üzere berâber muamele takib ettirmiştir. Kız bundan sonra Gülemerova ta. mamen inanmış ve kendisile evlen» miştir. Bir iki ay birlikte yaşadık- tan sonra, kızın pâruları kâmilen tü- kenmiştir. Bunun üzerine Güleme- rov “kendisini - boşuyucağını —aöyle. mii Esasen komşularda genç kadına, kocasından oşöphelendiklerini söyle- diklerinden İvanka polise müracaat etmiştir. Komiser gönç kadının macerasını dinlemiş ve kocasının resmini gö- rünce: — Bu adam öokler falan değildir, «Ebedi Nişanlı denilen dolandırıcı Gü. lemerovdur... demiştir. Genç kadın bunun Üzerine bay- gınlıklar geçirmiş ve bu adamla ev- Jenmiş olduğunu söylemiştir. Güle. merov derhal yakalanarak mahke- meye verilmiş ve son duruşmadan sonra dört sene hapse, âltı sene m&- deni haklardan 1skata ve 7 bin leva para cezasına mahküm edilmiştir. Sahte doktor kararı büyük bir 80- gukkanlılıkla dinlemiş ve hiç bir iti- razda bulunmadan eski mekânı olan umumi hapishaneye gitmşitir, Aziziye tüneli İzmir tedkik seyahatlerinde Aziziye büyük tüneli inşaatını da teftiş etmiş- lerdir. Yeni tünel tamamlanınca muh- telit katarlar, Aydın paftında da mun- tazam seferlere bpı.... di mevcud tüğe. muhlelit kiye —— işleyemeneeada dağlara yi inkar yağdı 1 29 (Akşam) — Dağlara —, havalar birdenbire soğudu. “Bu, diğ, Şim- TEEN o AŞ İ e,