22 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

22 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 11

1 — Ceketin içine geçirilen bez - Ku- yudan su çıkaran kap. 2 — Pakt - 'Tersi zarf edatı olur. 3 — Geç değli - Ziya. 4 — İle muhaffefi - Büyü. 8 — Vermek - Zeybek, 8 — Özür - Tersi isim olur. T — Başına «K» gelirse erzak odası olur - Lâkırdı, 8 — Yarım - Sofrada sahan altına ko- nan tahta parçası, 9 — Hinne - Maksad. 10 — Mahallede ufaktefek satan dük- kâncı - Yıl Yukardan aşağı ! İ 1 — Lâpaei 3 — Görünüşte $ — Şenliklerde yapılan zafer kemeri « Yola çıkma. 4 — Demir - Bileğe bitişik âzamız - Sonuna N konursa şark vilâyetle- rimizden biri olur. 8 — Almanyada bir nehir - Yetişen. 4s Bravo, 7 — Keşletmekten emir - Duygu 8 — Akıl - Gölge. 9 — Bir nevi kadın kumaşı. - İngilizlerin şarkta mühim bir i- manı - Başna G gelirse ceride olur. Geçen bulmacamızın halli Soldan sağa : 1 — Kel, Ayazma, 2 — Asistan, Ün, 3 — Beri, Turfa, 4 — Ara, Tarh, 5 Be, Lar, Met, 8 At, Obur, Za, 7 — Arayan, 8 Bel, Na, As, 0 — Ayan, Kral, 10 — Fener- bahçe. Yukarıdan aşağı: 1 — Kasaba, Saf, 7 — Esaret, Bye,3 — Lira, Alan, 4— Bi, Lor, Ne,5 — At, Ta- ban, 6 — Yat, Ruya, 7 — Anut, Ra, Ka, 8 — Ram, Narh, 9 — Müfrez, Saç, 10 — Anahtar, Le. 21/10/9338 Cuma günü İstanbul Hâlinde toptan satılan yaş meyva ve sebze fiatleri: En aşağı En yukarı dini o fiati Er.8. Kr.B 10 — 9— ME. Cinsi Bamya Siakızkabağı Dolmahk biber Sivri biber Kır domatesi Bırık domatesi Çah fasulyesi Ayşekadın fasuly Yeşil fasulye Barbunya kırmızı Tâhana Ispanak Pırasa Kereviz kök Patlıcan baş » vorta » ufak » bosta Yeşil salata Myar Pancar Havuç Maydanoz Yeşil soğan Kırmizi turp Çekirdeksiz üzüm Çavuş üzümü Rezakı ürümü Yapıncak üzümü Müşküle özümü Balbal üzümü >» 8 3 a &aafoanllanudumsum 3 ; vwwwğevuwvw a 14SSilTi Ba » KusaaBa BasaeÜe Buui Bas KEİ İD N vu. Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı “Türbe, Borkurd Kıraathanesi karşi- #ında eski Klod Parer sokak No. 8 - 10. sonra ilen Tyekadar * Dr. HORHORUNI sma Sirkeci Viyana Oteli yanındaki mu- Ayenehanesinde hergün akşama kadar hastalarını kabul eder. |oO* MERENR Telefon; Zaza MM “Üsküdar | icra memurluğundan: Kimon Kazmeto'ya müşterek borçlu Yako Beharoğlu Mişon (Moiz) ve Sabetay oğ- Ju Liysu'nun ipotek are eyledikleri Üsküdarda Hace Hema Hatun mahallesinin Pa- $a limanı caddesinde eski 112, 114, 118, 117, 119 ve 111 M. yeni 85, 37, 89, 70, 78 numa- ralarla mürakkam evveleç değirmen ve anbar ve bostanı müştemii bir bab yalı halen tütün deposu, bostan, karşısında yalı ve depo ve müştemilâti ve ebli vukuf marifetile heyeti mecmuasına (96.000) Vira kiymet takdir olunan ve (sağ tarafı Sarafyan Kirkor ve Avadis EL, lerin kereste fabrikasi elyevmdeposu ve kısmen İcadiye sokağı, arkas | sı binbaşı mütekald Mehmed Ali bey köşkünün bahçesi kwwmen Edib bey köşkünün bahçesi, sol tarafı Selim-Rf, köşk ve bahçesi kismen Abdürrahman ağa camii kısmen Paşa Ilmanı caddesi kısmen Nizamiye karakolu ve kısmen hazine! hassa anbarı elyevm tütün deposu cephesi Paşa limanı caddesi) (sağ tarafı denize müntehi tarik arkası | lebi derya, yol tarafı Şemseddin bey ve hemşirelerinin ahşap sahllhaneleri cephesi Pa- şa limanı caddesi) fle çevrili tapu sicilinde 416 murabba metre 57 murabba desimetre mikdarında icareyi vahideli gayri menkulün iki yüz hissede otuz beşerden yetmiş hissesinin 2289 numaralı kanım ahkümmna tevfikan satılmasına karar verilmiştir. EVSAFI: Paşa limanı caddesinde 42 taj numarasını taşıyan (kapıdan aralığa girilir bu aralık üzerinde komşu duvarına istinat ettirilmiş ahşap kirişlerle döşeme yapılmış bir kapıcı odası vardır. Bu odaya ahşap merdivenle çıkılır bu medhalin sağında be- ton üç kademe merdivenle çıkılan sahanlıktan eski değirmen binasına girllir. Üç ade- di dökme kolon ve kâideleri kürlü taşlı zemini harab çimento çaplı ve kısmen tah- talarla kapatılmış üstündeki kalı tutan üç adedi dökme kolon ve ahşap direkle ve folyes eserlerile tahkim edilmiş ve balon tütün ardiyesi olarak kullanılan Paşa Lİ- manı caddesine çıkılır halen mı bir Kapısı mevcud 40 No. taj taşıyan ve tara- feyne demir pencereleri bulunan ve beden duvarları taştan yapılmış Avadisin deposu tarafındaki aydınlığa kapısı bulunan zemin katından ahşep merdivenle birinci kata çıkılır. BİRİNCİ KAT: Aynı evsafta ahşap direklerle ve folyon serenlerle yapılmış aynı ebat ve cesamette zemini ahşap döşeme ve üzerine shşap merdivenle ikinci kata çıkılır, (Bu katta etrafı tahta ile bölünmüş değirmen zamanında elevatürlerin bulut- duğu mahal tefrik edilmiştir.) yine bu katın sap köşesi ve sokak cebhesini tahta bölme &e ayrılmış bir oda vardır. İKİNCİ KAT: Ayni evsafta ahşap döşeme ve seren kirişli binanın arka tarafına kadar utanan zemin ve birinel katlarından daha büyük ve Ava- disin deposu tarafındaki değirmene ajd kâgir binaya abşap geçidi bulunan ve sokak tarafında evvelce değirmenin kullandığı buğday yıkama mahalline kapısı bulunan (Ha- len bu mahal ve Avadisin hududuna muttasıl olan binanın alt katları metrük bulun- maktadır.) Ve bahçe tarafına üçüncü kata çıkan ahşap merdiven vardır. ÜÇÜKCÜ KAT: İkinel katın cesametinde ve ayni evsafta olup ayni merdiven mahallin üzerinde üst kata çıkan merdiven vardır, Bu katta sokak tarafına nazır cebhede değirmen zems- | rından kalma ahşap ve elevatür mahailerile suçtan dirsekli ve yerinde sabit vantilâtör muhafazası vardır. DÖRDÜNCÜ KAT: İkinci ve üçüncü katların cesametinde ve çatı- »ın makasları ve Çatı kirişleri ve çatı meyli satıhlarından irtifa fazla olan bu kat ayni evsafta olup dama çıkmak için bir baca kapağı ve müteharrik merdiveni vardır. Dama ahşap kiremit altı tahtalarile ve üzeri alafranga kiremitle mestur ve kısmen muhtacı ta- mirdir. Binanın heyeti mecmuası beden duvarları laşia örülmüş olup pencereleri de- | mirdir. Halen tütün deposu olarak kullanıldığından balyeleri istif etmek için ahşap isti? mahal yapılmıştır. Binada İzale kablo ile elektrik tesisatı yapılmıştır. Müşte- imlâtından olan beden duvarları taştan ve dahili duvarlara bağdadi ölt katı zemini çimento döşeli uzun bir depo mahalli ve sağ tarafında bir oda vardır, Üst katı hariç- ten kapı ile girilen dokuz ahşap basamakla çıkılan bir koridor Üzerine beş odadan fba- ret olup kismen harab ve muhtacı tamirdir. Bu binanın ittisalinde tuğla e yapılmış beş adet amele abdesthaneleri yardır. Üzerleri alafranga kiremitlidir.. Binanın çatısı alafranga kiremitle örtülüdür. Binada elektrik tesisatı yoklur. Bu binanın sağ tarafın- da bina beden duvarlarından İstifade suretile kısmen de ahşap kaplama ile çevrilmiş üzeri alaturka kiremitle örtülü Iki matbah mahalli halen alir vardır. Bina metlmlin- deki aralıkta etrafı tahta ile ve kısmen oluklu saçla ç alafranga örtülü sundurma şeklinde beş amele sdbesthanesi vardır. A sü- rümüş iki adet saçtan mamul su depoları vardır. Esas binanın zemin ve birinci kat- larını işgal eden ve bahçe tarafında bulunan zemini &wmen ahşap ve kısmen kâgir ayakları bulunan ve içerisinde ikinci kat döşemesini takviye için dökme kolon bulu- nan makine dairesi bu kısım ds halen metrök bir gaz motörü ve kazanları mevcut ol- muyan metrük muattal bir buhar makinesi ve itüsalinde ayrıca çati altında beden du- varları kârgir çatısı alaturka Kiremitle mestur ve depodan aydınlık mahali mestur makine dairesine geçilen ve avluya kapısı bulunan İçerisinden istim borsu geçen halen ardiye halinde bulunan bir mahal ve bunun ittisalinde beden duvarları kâgir çatısı ahşap bir tarafı tahta ile kaplı ve üstü Marsilya kiremidi ile örtülü kazan mahalli ve COLUMBIA Plâklarında Yesari Asım'ın Yeni çıkan eserleri Yesari Asımla Birlikte N. ve M, Rayanlar 17491 İlkbaharda Biz Göksuda Micranımı Hiç Kimseye söylemem Bayan F.. 0. 17496 Gül üstüne Gül koktamam Ankara Şarkısı Istanbul Telefon müdürlüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için muhtelif eb'atda (10) kalem kurşun zıvana, kur- şün levha kapalı zarfla satın alınacakdır. 2 — Muhammen bedel (7625, muvakkat teminat (572) lira olup eksilt- mesi 24,11/933 Perşembe günü saa! 15 de Telefon Müdürlüğü binasındaki Satınalma Komisyonunda yapılacaktır. ç 3 — Şârtnameleri her gün Levazım Dairemizde görülebilir. 4 — İstekliler muvakkat teminat mâkbuz veya banka mektubu İle kanu- ni vesaiki muhtevi kapalı zarflarını o gün saat 14 de kadar mezkür Komis- yona vereceklerdir. (7329) Prof. Dr. FAHRETTİN Avrupadan avdetle Pazartesi - Çarşamba - Perşembe - Cumartesi günleri 14 den sonra hastalarını kabul Vakıflar Umum Müdürlüğü Taşdelen ve Defneli memba suları İşletme Müdürlüğünden: Taşdelen ve Defneli sularının İstanbul Belediyesi hududu dahilindeki sa- tışı Tevfik Tekine verilmiştir. Otomatik makinalarla el değdirilmeden doldü- rulan sular İstanbulun ber yerinde aşağıdaki fiatlarla satılacaktır. Taşdelen Defneli Kuruş Kuruş 3,50 o 4 o 0,50 » 4 3 » 50 55 30 m» Damacana dükkânda 60 65 30 » » Evlere teslim Yukardaki fiatlardan fazlaya su alınmaması bundan fazla fiat talep edil. diği takdirde idaremize malümat verilmesi ahaliyi muhteremeden rica olu- nur, «1561» üze: avluda metrük ve kismen 030 litrelik şişe şişe 12,50 Galon aynca Marsilya tuğlası İle örülmüş büyük bir baca vardır. Bu kısmın etrafı isti duvarları ile tahdid edilmiş olup bahçesinde müteadâid meyvah ex veyvasız ağaçları dır. Paşa Limanı caddesinde 38 Taj numarayı taşıyan kapıdan; girilerek deponun U ti katında ahşap geçid bulunan ve Avadisin deposuva küp “açılış olan mahalli kısımlarını değirmenin buğday temizleme mahalleri ihtiya eyliyen binanın beden varları kâğir pencereleri demir Kepenkli metrük mahal mevcuttur. Burada ayrıca ça- tası çökük üzeri kiremitsiz ve merdiveni bulunmuyan ayrıca bir mahal daha mevcud- dur. Değirmen bacasından bir saika tosisatı görülmektedir. Bu gayri menkulün hudud- ları içerisinde bulurlan ve halen bostan olarak kullanılmakta olan kızma Paşa liman caddesinde ve Karakolun arkasında cami avlusündan geçilerek 50 Taj No. yu taşıyan kapısından girilir. Burus Iki sedden ibaret olup halen katı Pendelik kira ile tutmakta- dır. Bu kısmın etrafı duvarla mahdut olup içerisinde kısmen müteahhiden bir sahan- lık ve ahır ile iki oda ve bir abdesthaneden ibaret olup bödenleri kâgir çatısı ahşap döşeme ve tavanlıdır. Bahçede bir bostan kuyusu bir sakız dolabı vardır. İçerisinde 120 ayva 50 şeftali, 12 İncir, 10 erik ağacı mal sahiplerine sid olduğu bahçivan Panl Hade etmektedir. Diğer fidanlar ve ağaçlar kendisi tarafından dikildiği ve bostan se- nevi yüz lira bedeli icarla kiraladığını söylrmiştir. Değirmenin karşı tarafından ve Paşa limanı caddesi üzerinde 87 Taj No. yu taşıyan etrafı tahta ile kaplı beşik Örtüsü çatı ve alafranga kiremit ile mestur zemini çimento bir kattan ibaret halen arsa olarak kullamlan ahşap bina Paşa Ilmanı tarafındaki beden duvarı zeminden bir buçuk met- re irtifaa kadar küğirdir. Bu binanın solunda sokak tarafı demir parmaklıklı tahdid edilmiş ve deniz tarafı bir metre kadar kügir duvar üzerine parmaklık konulmuş ve denize kapısı olan küçük bir tamir ile bunun solunda 53 Taj numarasını taşıyan kapı- dan girilerek zemini kısmen kırık malta döşeli bir avlu bu avlunun köşesinde çatı alınmış ve komşuya muttaml ocak ve bacası bulunan yıkık matoah mahalli vardır. Bu avludan binanın bodrumunu teşkil eden ve denize iki penceresi ve arada bahçeye kapısı bulunan beden duvarları kâgir içinde bölmesi olmiyan üstünde iki bulunan mali inhidam bir sahlihane bunun katlarında bir sofa üzerine üç oda ve alt katla merdiven altında tesadüf eden mahalde bir abdesthane mevcuttur. 1 - İşbu gayri menkulün arttırma şartnamesi 1/11/9398 den itibaren No. ile Üsküdar İcra dairesinde muayyen No. sunda her kesin görebilmesi için açıktır. İlânda yazılı olanlardan fazla raldmat almak isteyenler işbu şartnameye ve 1697/8605 dosya No. su İle mermiriyeti- mize müracaat etmelidirler, 2 - Gayri menkul 1/12/9038 tarihinde Perşembe günü gant M4 de Üeküdarda İhsaniyede Şerifbey çeşmesi sokağında 16 No.lu Adliye binasında Üsküdar İota memurluğu odasında üç defa bağırıldıktan snra en çok arttırana ihale edilir. Ancak arttırma bedeli muhammen kıymetin © 75 ni bulmaz veya satış istiye- nin alacağına rüshanı olan diğer alacaklar bulunupta bedel bunların bu gayri menkul e temin edilmiş alacaklarının mecmuundan fazlaya çıkmazsa en çök arttıranın taah- hüdü baki kalmak İzere arttırma 15 gün dahatemdid edilerek 16/12/935 târihinde cuma günü sani M4 de Üsküdar İhsaniyede gerifvey çeşmesi sokağında 16 No. da Adliye bina- sında Üsküdar İcra memurluğu odasında yapılacak arttırmada bedel satiş istiyenin alacağına rüchanı olan diğer alacakların bu gayri menkul ile bemin edilmiş alacak» rı mecmuundan fazlaya çıkmak ve yemini! üç ehli vukuf tarafından takdir edilmiş olan kıymeti muhamminenin *£ 75 ini geçmek şartile ihale edilecektir. Böyle bir bedel elde edilmezse 2280 No. li kanıma tevfikan eatış geri bırakılacaktır. 3 - Arttırma bedeli beşindir. Arttırmaya iştirak için yukarıda yanlı kıymetin 9. 7,5 nisbetinde pey akçesi veya Mİli bir bankadan teminat mektubu tevdi edilecektir. 4 - Gayri menkul kendisi- ne ihale olunan Kimse derhal veya verilen mühlet içinde parayı vermezse ihale kararı fesholunarak kendisinden evvel en yüksek teklifte bulunan kimso arzu etmiş olduğu bedelle almağa Tazı olursa ona râzı olmazsa veya bulunmazsa hemen 15 gün müddetle arttırmaya çıkarılıp en çok arttararin ihale edilir. İki ihale arasındaki fark ve geçen günler için © 5 hesap olunacak faiz ve diğer masraflar ayrıca hükme hacet kalmaksı- 5 - İpotek sahibi alacaklılarin diğer ala- due ahşap katı nn memuriyetimizee alıcıdan tahsil olunur, cakhların ve irtifak hakkı sahiplerinin gayri menkul üzerindeki haklarını hususiyle faiz ve masrafa dahil olan iddialarını işbu Uân tarihinden ilibaren © 20 gün içinde evrakı müsbitelerile birlikte memüriyetimize bildirmeleri icab eder. Aksi halde tapu sicili ile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. 6 - Alıcı art- Urma bedeli haricinde olarak karar pulları, tapu ferağ harcı 20 senelik vakıf taviz bedelini vermeğe macburdur. Gayri menkulün nefsinden doğan müterekim vergi, tan- sifat ve tenviriye ve tellâliye resmi ve vakıf ienresi borçluya alddir. 7 - Gösterilen güne de arttırmaya iştirak edenler arttırma şarlnamesini okumus ve lüzumlu muameldit almış ve bunları tamamen kabul etmiş ad ve iibar oluflur. Yukarıda gösterilen gayri menkul işbu ilân ve gösterilen arttırma şartünmesi dairesinde satılacağı Win olunur. | Istanbul Telefon müdürlüğünden: Muhâmmen bedel LiraK. İlk teminatı Lira Kış. Eksiltme tariki Saat Eksiltme Mikdar Cin şekli 1151 Adet Beyaz gerit) 626 » Siyah şerit) 8200 Metro Galvanizli askı teli, 1230.— 50 Adet 7 Metroluk en-) jekde çam direk ) 8 Metroluk en. ) jekde çam direk ) 2500.— 188— 25/11/38 Cuma 15 » 1 — İdare ibtiyacı için mübayaasına lüzum görülen Üç parti malze. menin cins, mikdar, muhammen bedel, ilk teminat mikdarile eksiltme tarih ve saatleri yukarıda gösterilmiştir. 2 — Eksiltme Telefon Müdürli yapılacaktır. $ — Şartnameleri her gün Levazım Dairemizde görülebilir. 4 — İsteklilerin, yukarıda yazılı tarih ve saatde muvakkat teminat mak- buz veya banka mektubu ve kanuni vesnikle mezkür Komisyona müracaat- ları, (1330) KISA HİZMETLİLERİN ASKERLİĞİ | Emniyet Sandığı müdürlüğünden; Eminönü askerlik şubesinden: Şişli Hanımefendi sokak 5 No. da otu- 1751.— 152.— 25/11/38 Cuma 14 Açık 93.— 25/11/38 Cuma 14.30 » 200 » binasındaki Satınalma Komisyohunda - | Fan Bekir oğlu bay Ahmed 14/9/986 tari- 884 ve bu doğumlularla muameleye $a: | iinde gandiğimiza bıraktığı bara için ve rilen 13120 numaralı bonoyu kaybettiğini söylemiştir. Yenisi verileceğinden eskisi- min hükmü olmıyacağı ilân olunur. Fatih sulh “üncü hukuk hâkimliğin. 38/1112 Davutpaşa Kasap İlyas mahallesinde 16 numarada oturan mahcur Mustafa Refik Tombula” oğlu Bakırköy hastane- sinde makinist Mesudun vasi tayin edil- miş olduğu İlim olunur. bi olan kısa hizmetlilerden- tahsillerini bitirmiş ve yüksek askeri ehilyetnameyi haiz bulunanların 1 ikinci teşrin 938 ta- rihinde yedek subay okulunda bulunmak Üzere sevk edileceklerinden 31 birinei iş rin 988 günü şubeye müracaatları olunur. Zayi — Mülga Antalya sultanisi altıncı sınıfından aldığım 26 ikinci kânun 1335 tarih ve 30 sayılı tasdiknamemi zayi ettim. Bir yenisini alacağımdan eskisinin hük- mü olmadığını ilân ederim, İ Mehmed oğlu Mustafa Arda Dr. Hafız Gemal Dahiliye mütehassısı Divanyolu 104 Muayene saatleri Pazar hariç her çün 25-6 Salı, Cumartesi 95-12 a 1. 22398 PARİS ve LONDRA'nın En son Modellerine göre BAYANLAR için büyük Şapka meşheri gayet ucuz fiatlarla BAKER MAĞAZALARINDA ŞAPKA Dairesinde satılmaktadır.