22 Ekim 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

22 Ekim 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

72 -inlevvel 1938 Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 Üncü kat 'Tel: 44901 - 7-9 Svenska Orlent Linlen Gothenbug Gothenburg, Stokholm, Oslo, Dantzig, Dâynla Abo Reval ve bütün Baltık İlmanları şark ve Karadeniz başlı Birkaland vapuru 20 'T, evveledoğru. Vingaland vapuru 21 'T. evvele doğru. Boreland vapuru 28 T. evvele doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam - Kopenhag, Gdynia Gothenberg, ! Dantzig - Stokholm, ve Oslo Umanları için hareket edecek vapurlar. Birkaland vapuru 24 T. evvele doğru. Vingaland vapuru 25 T. evvele doğru Boreland vapuru 29 T. övvele doğru, Fazln tafsilât için Galata'da Tahir han 3 üncü katla kâin acentalığına müracaat, 3 Erisali arasında en güzel ve şık Mobilyalar satan (Eski HAYDEN) Yeni BAKER Mağazaları YATAK ODASI takımlarının zen- gin çeşitleri her yerden eyt şartlar ve ucuz Gatlarla bulursunuz. Aslan ve Eskihisar mütte- hit çimento ve su kireci fabrikaları anonim şirketinden: İLÂN 21 Teşrinievvel 1938 tarihine mü- sedir perşembe günü saat 1530da Galatada Agopyan hanında şirket merkezinde inikat edeceği gazeteler- le ilân olunan fevkalâde hissedaran heyeti umumiyesinin, içtimada hi #r bulunmak üzere müracaat eden hissodaran adedinin kesretine bina- en, aynı gün ve saatte Beyoğlunda Belediye Bahçesinin karşısında kâln «Casa d'İtalias bina- sında içlima edeceği sayın hissedara- na ilân olunur. İstanbul, 14 Teşrinlevvel 1938 Meclisi İdare Açık arrttırma ile fevkalâde satış 1038 23 üncü Pazar günü sa- at 10 da Şişli Halâskâr Gazi caddesi Bo- Monti durağı Ebe - kız sokal. (Şişli palas &partımanmn yanında) ll No. lu Papaya- Mopulo apartımanın 11 No. lu dairesinde Mevcut zarif eşyalar açık arttırma Se sa- ilân olunur. Meşe ağacından mo- 10 parçadan ibaret çok zarif yemek Oda takımı, Avrupa marokeni kanape Ye koltuklar, yürleri yünlü kadife po7mye sali 7 parça salon takımı, meşe ağscım- 6 parça, çok güzel yatak oda takımı, Aynalı dolap, ipekli yünlü bir çok perde- der ve tüller, sanılmiş markalı yeni halde wi bur dolabı, şık elektrik avizeler, ve poker masaları, sandalyeler, çini VE silamandra sobalar, divan kanape, yü Ye çarşaflar, duvar saati, Bohem MZone ve Kütahya vazolar, samayver, Dal ve madeni eşyalar, oval ayna ve Porimante, Yünker ye Ruh hava gaz İni ve gaz ozağı gayet veni halde mu- balar, Sehibi isi sesi portatıf bir gra- üzumlu eşyalar, Güzel bir r, Anadol ve Cinsi Ziyaret ediniz. SALON; YEMEK veğği| Baskül AKŞAM inhisarlar Umum I — Şartname ve nümumesi mucibince salın alınacağı ilân edilen 18000 ki. lo başipi 26/1X/938 tarihinde ihale edilemediğinden yeniden pazarlık usulle eksiltmeye konmuştur. TI — Muhammen bedeli beher kilosu 60 kuruş hesabile 10800 Jira ve mü» vakkat teminatı 810 liradır. TDI — Eksiltme 25/X/938 tarihine rastlayan salı günü saat 15 de Kaba- taşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 9£ 7,5 güvenme pâralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7530) * 1 — İdaremizin Yavşan ve Çamaltı tuzlaları için memur, amele ve Jüzu- munda bafif yük naklinde kullamlınak üzere satın alınacağı ve 27/1X,/935 ta- rihinde ihale edileceği ilân edilen 2 adet kamyonetin şartnamesinde tadilât ya- pılacağından yeniden açık,eksillmeye konulmuştur. K TI — Muhammen bedeli beheri 2400 lira hesabile 4800 lira ve muvakkat teminatı 360 liradır. NI — Eksiltme 26,/X.938 tarihine raslayan çarşamba günü saat 14 de Ka- balaşta levazım ve mübayaat şubesindeki âlım komisyonunda yapılacaktır. IV -- Muaddel şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alı- nabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek isteyenlerin kataloğlarile Karuseri, şekli ve dâhili taksimatını gösterir bir plân ile benzin sarliyatını gösterir fenni teklifle- rini ihale gününden £ gün evveline kadar İnhiserlar tuz fen şubesine vermeleri ve tekliflerinin kabılünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7312) # I — Şartname ve kümünesi mücibince 20X25 eb'adında 10 milyon silin- dirlik rakı mantarı pazarlık usulle satın almacaktır. II — Muhammen bedeli beher bir adedi 400 kuruş e 40000 lira ve muvakkat teminatı 3000 Jiradır. i Ii — Pazarlık 21/X/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 14 de Ka- bataşia leyazım ve mübaysat şubesindeki alım komisyonünda yapılacaktır. IV — Şartnameler ? lira bedel mukabilinde inhisar şubesile Ankara ve İzmir baş müdürlüklerinden almabilir. V — İsteki'lerin pazarhk için tayin edilen gün ve sağtta © 7,5 güvenme paralarile birlikte vukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7311) 1 — İdaremizin Paşabahçe İşi için satın almacağı ve 29/1X/938 tarihinde ihale edileceği ilân edilen 2000 kilo toz şekerin muhammen bedeli değiştirildiğinden yeniden açık eksiltmeye konmuştur, TI — Muhammen bedeli beher kliosu 26 kuruş hesabile 520 lira ve muvak- kat teminatı 39 Jiradır. III — Eksiltme 24/X/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 15,30 da Kabataşta levazım ve mubayaat şubesindeki alim komisyonunda yapılacaktır. IV — İsteklilerin eksillme için tayin edilen gün ve şaatte (4 75 güvenme parâlarile birlikte yukarıda adı geçen komisyona gelmeleti ilân olunur. «7322» * "Miktarı 'Tartma Muhammen Be. Kabilyei L K. 1 adet 200 kiloluk 128.— » 1 adet 300 kiloluk 128.— » 1 adet 500 Kiloluk 145 1 adet 1000 kiloluk 248 4 adet 637 4418 1 -- Şartnameleri mucibince satın alınacak yukarda tartma kabiliyetleri yazılı muhtelif çekerde yerli mamulâtı $ adet baskül heyeti umumiyesi birden açık eksillmeye konmuştur. UM — Muhaemmen bedeli ve muvakkat teminatı yukarda gösteriliriştir. TU — Kksiltme 25/X/933 tarihine rastlayan salı günü saat 14 de Kaba- taşta levzsım ve mübayaat şubesindeki alım komsiyonunda yapılacaktır. IV — Şartnâmeler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Eksiltmeye iştirak etmek İsteyenlerin 200, 300, ve 500 kiloluk bas- küllere sit fiatsız fenni tekliflerini İnhisurlar tütün fabrikalar şubesi müdür- Tüğüne ve 1000 kiloluk basküle ait fenni teklifi de inhisarlar tuz fen şubesine vermeleri lâzımdır, VI — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatle 9 7,5 güvenme parslarile birlikte yukarda adı yeçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7209) $£ 15 teminatı LE. » 1 — 5/X/938 tarihinde ihale edileceği ilân edilen çeşitleri şartnamesine ekli listede yazılı 350 kilo hurufat kâat üstüne basılmış yazı ve harf nümüne- Jerire uygun ve yerli fabrika mamulâtı olmak şartiyle yeniden açık eksiltmeye konmuştür. TI — Muhammen bedeli beher kilosu 250 kuruş hesabiyle 875 lira ve mu- vakkat teminatı 65.63 liradır. MI — Eksiltme 24/X/938 turihine rastlıyan pazartesi günü saat 16 da Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki Alim komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (7270) 1 --. Ayrı ayrı kapal ZATİ usulle ie konulup 20/V1/988 tarihinde ihale edilmeyen İzmirde yaptırılacak tütün bakım ve işleme evi inşaatiyle te- mel kazıkları işi bir kül halinde yeniden ihzar edilen şartname ve projesi mu- çibince kapak yarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 11 — Heyeti umumiyesinin keşif bedeli 7164426 lira 33 kuruş ve muvakkat teminatı 34827 lira 5 kuruştar. Ti — Eksiltme 1/X1/938 tarihine rastlayan salı günü saat ll de Kaba- taşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve projeler 38.22 lira bedel mukabilinde İnhisarlar leva. zım ve mübaysat şubesiyle Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden alınabilir, V -- Fenni şartnamesinde izah edilen esaslar dairesinde yapılacak temel kazıkları işi Yranki, Rodiç Stern, Simples, Brechtel, Abalorenz, Miharlis Most, vesair firmaların usul ve sistemlerine veya bunlara mümasil sistemlere göre yapılacaktır. VI -- İsteklilerin diplomalı mühendis veya mimar olmaları, olmadıkları takdirde ayni evsafı haiz bir mütehassısı İnşaatın sonuna kadar daimi olarak iş başında bulunduracaklarını noterliklen musaddak bir teahhüt kâğıdı ile te- min etmeleri ve bundan başka asgari 500,000 liralık bu gibi imşaat yapmış ol. duklarını gösterir vesikayı ihale gününden 8 gün evveline kadar inh'sarlar umum müdürlüğü inşaat şubesine ibraz ederek aynca münakasaya iğtirak ve ehliyet vesikası almaları lâzımdır. Vi — Mühürlü teklif mektubunu kanuni vesaik ile 6. incı maddede ya- ml eksiltmeye iştirak vesikası ve 96 7,5 güvenme parası makbuz veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların eksiltme günü en geç yukardu gdı geçen alım komisyonu başkanlığına makbuz mu- levazım ve mübayaat Sahife 15 Muvaffak olmuş bir ilâç HAK! KI K. A TRAN PASTİLLERİ Öksürükleri kökünden keser Müdürlüğünden: I — İdaremizin Uzunköprü Tütün bakımevi dahilinde şartname ve plânı mucibince yaptırılacak halâlarla kömürlük işi pazarlık usulile eksiltmeye kon- muştur. Ni — Keşif bedeli "91,45 lim ve muvakkat teminatı 59,38 liradır. MI — Pazarlık 2/X1/938 tarihine rastlayan çarşanba günü saat 14de Ka- bataşta levazım ve mubayaat şubesindeki alım komisyonunda, yapılacaktır. IV — Şartname ve plânlar 4 kuruş bedel mukabiliğde;inhisarlar levazım ve mubayaat şubesile Edirne baş müdürlüğünden ve inhisar idaresinden alınabilir. - V — İsteklilerin eksiltme için tayin edilen gün ve sehtte © 7.5 güvenme parâlarile birlikte yukarda udu geçen komisyonu m ân olunur. «1531» p4 I — Şartnameleri mucibince satın alınacak 50 kiloluk «150.000» adet ve 100 kiloluk «180000 adet tuz çuvalı ayrı ayrı kapali zari usulüyle eksiltmeye konmuştur. a II — Muhammen bedelleri: 50 kilolukların beheri 23 kuruş hesabiyle 434500» lira ve muvakkat teminatı «2587.50» lira, 100 Kilo'ukların beheri 41 kuruş hesabiyle «73800» lira ve muvakkat teminatı «4940» liradır. İzmirde teslim edildiği takdirde beherine 50 kiloluklar için 25 santim ve 100 kiloluklar için de 50 santim zarmedilir. TI — Eksiltme 7/X1/938 tarihine rastlıyan Pazârlesi yünü 50 lik çuval- lar saat 15 de 190 Yük çuvallar saat 15.30 da Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alim Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler 50 likler 1.73 lira ve 100 lükler 3.70 lira bedel muka- bilinde İnhisarlar Umum Müdrülüğü Levazım ve Mubayaat Şubesiyle Ankara ve İzmir Başmüdürlüklerinden almadilir. y V — Mülürlü teklif mektubunu, kanüni vesaik ile “4 7,5 güvenme parası makbuzu veya bunka teminat mektubunu ihtiva edecek olan kapalı zarfların ihale günü eksiltme saalerinden yarımşar saat evveline kadar yukarda adı geçen Alım Komisyonu Başkanlığına makbuz mukşbilihde verilmesi lizim- dir. «TI31 DENİZBANK İzmir pazartesi postası Kaldırıldı. İstanbuldan Pazartesi günleri kalkarak İzmir'e uğrayıp Pireye giden postalar hadema yalnız İzmirle Pire arasında sefer yapacaklardır. Bu itibarla 24 Birinci tesrin Pazartesi gününden itibaren İstanbul- dan Pazartesi günleri İzmir'e vapur kalkmayacaktir. * Türk kuşundan “Türkkuşu üyelerinin Ankarada resmi geçide iştirak etmek üzere nısıf üc- rek kâğıtlarile yarmki (22/10/938 cumartesi günü “Türk Hava Kurumunun Cağaltağlundaki merkezine müracaatları, i (7158) M. M. vekâletinden Ankara Riyaseti Cumhur Muzika Okulu binasının Kalorifer tesisatını ida- Te elnek üzere aylık ücret olarak 9$ lira ile bir kalorifer ustasına ve 44 lira ücretle de bir kalorifer ateşçisine ihtiyaç vardır. Binaenaleyh slmacak kalori- fercilerin: 1 — 'Türk olmak, 2 — Fienehi bir kadınla evli olmamak, 3 — San'at okulundan mezun olmak, 4 — Askerliğini bititmiş olmak, i 5 — Kalorifer tesisatını idareye muktedir olmakla beraber icabında zuhur edecek arızaları da tamir edebilecek kabiliyette olmak ve başlı başına mes'u- liyeti deruhde edebilmeleri için de lüzumlu olan nazâri ye ameli bilgiye de sâ- hip bulunmak. , Talip olanların evrakı müsbitelerile birlikte 2/11/938 tarihine kadar An- kura'da M. M. V. Emakin inşaat şubesine müracaat etmeleri ve taliplerin im. tihanları da fen ve san'at umum Md. ce tesbit edilecek günde yapılacağı ilân Olunur. «585» «771756 — ————————— — -—-— << istanbul Emniyet Sanbığı direktörlüğünden: Emniyet Sandığına borçlu ölü Eayan Esma varislerine ilân yolile tebliğ. Bayan Esma Beyoğlu Kamrehstun mahallesi Topçular ve Mektep sokak eski 24, 7 yeni 24, 26 numaralı marhane aparlıman 4/5 hissesi birinci derece. de İpotek göstererek 17/3/8432 tarihinde 13134 hesap hümarasile Sandığımız- dan aldığı 2200 lira borcu 28/7/9380 tarihine kadar ödemediğinden faiz, ku misyon ve masarifi ile beraber borç 3138 Jira 11 kuruşa varmıştır. Bu sebeple 3202 numaralı kanun mucibince hakkında icra takibi başlarımak üzere tanzim olunan ihbarname borçlunun mukavelenamede gösterdiği ikametgâhına gün- derilmiş ise de borçlu Bayan Esma'nın Pendik Rasih Ef, sokak No. 41 de öl- düğü anlaşılmış ve tebliğ yapılamamıştır. Mezkür kanunun 45 inci maddesi vefat halinde tebiiğatın ilân suretile yapılmasın âmirdir borçlu ölü Bayan Esma miraszıları işbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sandığımı- za müracattla murislerinin borcunu ödemeleri veya Kanunen kabule şayan bir itirazları var ise bildirmeleri lâzımdır. Mirascılar ipoteği kurtarmazlar veyahut başlıyan takibi usul (dairesinde durdurmazlarsa ipotekli gayri mer- kul mezkür kanuna göre Sandıkça satılacaktır. Bu cihetler alâkadarlarca bi- Mnip ona göre hareket edilmek üzere herbirine ayrı ayrı ihbarname tebliği makamına kaim olmak üzere keyfiyet ilân olunur. (7151) Şark Kromları T. A.Ş.den Diplomalı hemşire alınacak Şirketimizin Ergani Maden civarındaki Güleman Krom madeni Hastanesinde çalışmak üzere diplomalı bir hemşireye ibtiyaç vardır. Ta- liplerin tercümcihallerini ve istedikleri asgari ücret miktarmı «Şark Kromları 'T. A. Ş. - Maden» adresine bildirmeleri ve bir de Fotoğraf gön- detmeleri lâzımdır.