February 24, 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

February 24, 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

U Eprinar asılı. İzmirde Kızılay balosu kümet konağı salonlarında verilen balo çok muvaffakıyetli oldu Şild maçları pazar Hü günü başlıyor Beşiktaş ve Galatasaray klüpleri smiyecek AE e TAN —— —ş nm amam Cümhuriyet Halk Partisinin koyduğu şildi kazanacağı tahakkuk eden Fenerbahçe takımı Cümhurivet Halk Partisi tarafın 25/2/1039 Cumartesi günü "e 23 asnssa AWZAJMERBER$ 4 dan ihdaş edilen Şild maçlarının 938 - 939 Karşılaşmaları fikstürünü tan- zim etmek ve kur'dlarını çekmek için dün akşam Parti merkezinde klüp murshhaslarının iştirskile bir top- Yanı yapılmıştır. Beşiktaş, Fenerbahçe, Galataşa- ray, Vefa, Beykoz, Süleymaniye, Top kapı, Hilâl, Anadolubhisar, Kasımpa şa, Galata Gençler, Beylerbeyi, Kara- gümrük, Fener Yılmaz, Davutpaşa, Boğaziçi, Ortaköy, Eyüp klüplerinin iştirak ettiği bu toplantıda Şild maç- larının karşlaşma ve hasılatın tak- sim şekilleri tesbit edilmiştir. 18 klübün iştirekile yapılan bu top- Jantınım en mühim bâdisesi Galata. saray ve Beşiktaş rmrahhaslarının Şild maçlarının ihdası şekline itiraz ederek maçlara girmekten imtina €i- möleri olrmuştur. Galatassray Kübünü temsil eden B. Besim, Beşiktaş Mübünü temsil edeni B. Rüştü, bu müsabakaların on defa oynanmış olnasmın icab ettiği- im edilen Şild müzaba- n tamam olamıyacağını iddia » ve İştinek etseler dahi ismi- ni üç defa yazırdığı için Fenerbah- çenin şildi alacağı kati olduğundan, neticesi evvelden tekarrür etmiş bir karşılaşmanın, Flüplerine bir fayda temin eğemiyeceğini ileri sürerek maçlara gimiyeceklerini bildirmiş lerdir. Bu suretle iki kuvveti Klübümü- sün İş etmediği Şiâ büyük bir kısmını Bölge başkarının teklifi inci ve ikici küme klüpler et farkı göz önünde , birinci kilme klüp- ikinci küme klüplerine çift r verilerek temsim edilen fi- kstüve gi b. hafta üç stadda bir den klüpler karşılaşacaklardır. Şimdiye katlar yapılan Şild maçla-. rında hasılatın taksimi hususunda to sadüf rr müşkilâtı bertaraf et- mek için yeni bir formül'bulunmuş- fur. Bütün küpler tarafmdan kabul adile bu formüle göze, İlk hafte ya. mlacak maçların hasılatı tamamen mağlüplar tarafından ölinack ve bun dan gonraki karşılaşmaların hasılatı maç yapan Klüpler arasında taksim edilecektir, Galatasaray ve Beşiktaş klüpleri- nin Parti başkanlığına bu hususta itiraz edecekleri tahmin edilmekte- dir. Bu hafta yapılacak müsabakalar hakkında bölge futbol ajanlığının teb, yapılacak maçlar stadı; Fenerbahçe - Galatasaray B takım- ları sant 15 te (Hakem Adnan Akın). 26/2/1939 Pazar günü yapılacak Şild maçları Taksim stadı: Anadolhuhisar - Kasımpaşa A ta- kumları saat 13/30 (Hakem Tarik Özerengin). Fenerbahçe stadı: Beylerbeyi - Galata Gençler A ta- kımları saat 11,30 (Hakem Şazi Tez- can). Hilâl - Eyüp A takımları saat 13,15 (Hakem Necdet Gezen). Fenerbahçe - Fener Yımlaz A te kınıları saat 15 (Hakem Feridun Kı- ıç). Beşiktaş stadı: Süleymaniye - Boğaziçispor A ta kınıları saat 10 (Hakem Adnan Akın).| Topkapı - Karagümrük A takımları saat 1145 xHakem İzzet Muhittin Apak). Boykoz - Davutpaşa A takımları sa- at 13,30 (Hakem Refik Osman Top). Vefa - Ortaköy A takımları saat 15,15 (Hakem Halid Gelib Ezgü). Voleybol, basketbol ajanlığı Şehrimiz voleybol, basketbol mo- nitörlüğünü yapmakta olan jimnatik muzllimlerinden B. İlhami, Beden terbiyesi num müdürlüğünden ül- nan bir emre göre, bu spor şubeleri- nin münhal bulunan ajanlığına ta- yin edilmiştir. Ajan, dünden itibaren yeni vazife- sine umuşlır. Bu sporların nizam- nams mucibince yapılması icab eden şehir birincilikleri için önümüzdeki haftadan itibaren fi Bisiklet birincilik müsabakaları Beden Terbiyesi İstanbul bölgesi Bisik- senesi Teşvik yarışları aşağıda. iz afeler üzerinden yar pılseak ve son Üy yarışta en İyi puan alan *oşucular Bölge birinci, ikinci ve HA ola- Gaklardır. 2 — Puanlar birinciye bir, ikinciye iki ve Gevam edecektir. Yedinci yarış sonunda en İyi pan alan seri yarışlar birincisi olü- caktır. 3 — Bölge birinci ve ikincilerine Fede- rasyon tarafından birer kupa hediye edi- Tecekfir. 4 — W mayısta yapilacık İstanbul - Edime - İstanbul yarışına girmek iiçin programda yanlı yarışlara iştirak ederek İyi etine almak şarttır. 5 — Yarışlar muhalefeti hava dolayısi- Ie #chir edilemez. © — İlk yarışlara girip te atadaki yarış- Iara her hangi bir sebeple giremiyenlere veyu yarışlara ilk yarışlardan sonra işti- ruk edenlere, girmediği yarışa giren mü- sabıkların adedinde bir faza puan veri- Weeektir. Program: 28 şubat; 26 Kn. (İki kilometresi ârızalı yolda) 5 mart: 40 Km. (İki kilometresi Arızalı yolda). 13 mart: $0 Kın. VÂrızamz yolda), 19 mari: 60 Km. 28 mart: 75 Km. liyele geçilecektir İzmirde Kızılay balosuna aid birkaç enstantane: Yukarıda solda vali, refikası ve İzmir müstahkem mevki kuman- damı, sağda konsoloslar, aşağıda solda piyango köşesi, İzmir (Akşam) *— İzmir Kınlay kurumunun, senelik büyük balosu bu hafta hükümet konağı salonların- da verilmiştir. Balo, 'çok parlak ol- muş, nezih bir şekilde sabaha kadar devam etmiştir. Baloda Vali B. Fazlı Güleç, Belediye relsi doktor B. Beh- çet Uz ve refikaları, şehrimizde bu- | lunan orgeneral İzzettin Çalışlar, İz- mir müslahkem mevki komutanı tümgeneral Rasim Aktoğu, İzmirdi bulunan ecnebi konsoloslar, refika- lafı, mali müesseseler direktörleri, tir. Büfe, Amerikanbar, Şark salonu hazırlanmış, baloya gelenlerin her türlü istirahat ve eğlenceleri temin edilmiştir. Salonların duvarları, baş- tan başa suni çiçeklerle süslenmiş, Beden terbiyesi istişare ie 9 #* e li heyetinin toplantısı sila Si Beden terbiyesi yüksek istişare heyetinin Ankarada başvekilin reisliği altında bir toplantı yaptığını yazmıştık. Yukarıda bu toplantıda beden terbi- yesi umum müdürü general Cahid 'Taner izahat verirken ve istişare heyeti er- kânından bir kısmı görünüyor. Yüksek öğretmen okulu direktörlüğünden sağda baloda bulunanlardan bir grup bol tenvirat için yeni elektrik tesisatı yapılmıştı. Balo münasebelile, Kızılay menfa- alma zengin 'bir de eşya piyangosu hazırlanmış ve baloda bulunanların Mükasını çekmiştir. Her yıl olduğu gibi Kızilay bâlosu, İzmir balolarının en mükemmeli, en neşli ve nezih balosu şeklinde sabaha kadar devam etmişti, İsveçte jimnastik şenlikleri Temmuz ayında büyük merasim yapılacak İsveç Jimmastiğini kuran Henrik Lingin ölümünün yüzüncü yildönü. mü münasebetile temmuz ayında Stokhölmde jimnastik şenlikleri ye 'pilacaktır 'Bu şenliklere kayıt muamelesi 1 ni. sanda bitecektir. 20 millet buna işti. rak edecek ve ekipler gönderecektir. İ Danimarka 1500, Norveç 800, Alman- ya 1000, İngiltere ekiplerden biri mnastikçi gönderecektir. kip gönderecektir. Bu 200 jimnastikçiden mürekkeptir. Belçika 4, Romanya 2 ekip, Şili ve Hindistanda birer ekip gönderecektir. Şenlikler Stok- holm Olimpik stadında yapılacak 20 temmuzdan 4 ağustosr kadar devam ederek bu senenin en büyük spor hâ- disesi olacaktır. Tamşvar - Şişli maçına' izin verildi Mısır ve Filistinde yaptığı bir tur neden avdet ederken şehrimizden ge- çecek olan Roruanyarın Tamşvar fut« bal klübünün Şişli klübüne müraca- aile, vapurun limanımızdaki tevak» kufundan istitade ederek, bir maş teklifinde bulunduğunu evvelce bil dirmiştik. Bu hususta lâzımgelen müsaade- nin verilmesi için Beden terbiyesi umum müdürlüğüne müracaat eden Şişli klübüne bu karşılaşma müsaa- desinin verildiği, müdürlük tarafın. dan dün telgrafla bildirilmiştir. Bu vaziyete göre, Tamşvar futbol- cuları cumartesi günü akşamı şehri-