24 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

24 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 4

: : e a EEE m Florya plâjı meselesi Erazi sahiplerinden biri Şürayı Devlete müracaat ederek istimlâk Kararının iptalini istedi Sahife Florya plâjında tesisat vücuda ge- Grmek üzere Florya erazisinin vaktile belediye tarafından İstimlâkine te- şebbüs edilmiş, fakat erazinin muhte Mf ellerde bulunmasından dolayı is- timlâk bedeli yüzde yirmi fazlasile | bankaya yatırılmış ve erazi de mah- keme kararile belediyeye terkedil- mişti. Son günlerde Florya erazisi sahip- lerinden eski İstanbul mebusu B. Şükrü Şürayı devlete müracaat ede- rek istimlâk kanununa göre bir «gay- ri menkuk ün bir sene içinde te- kemmül etmesi, aksi takdirde verilen «monafli umumiye kararının hüküm- süz kalarak yeniden istimlâk muame- Arkadaşının gözünü 'Hububat ihracatçılarının kör eden çocuk Dün ağır ceza mahkemesind: muhakemesine başlandı Kasımpaşada altı yaşında Özer adında bir çocuğa lâstik sapanla tas gtarak sol gözünün kör olmasına 8€ bebiyet verdiği iddia edilen Mebrüke adındaki kızın muhakemesine G Ağır ceza mahkemesinde bakılmıştır. Davacılarm iddialanna nazaran vaka şöyle olmuştur: Birgün Özer sokakta çember çevirirken karşı ev- deki komsunun kı: Mebrüke ile Mümine de €vleri cumbalı pence- resinde oturuyorlarmış. Bir aralı; Özerin çemberi bunların evlerinin önüne yuvarlarımış, çocuk çemberini yukarıdan; «Özer, buraya bak'> diye seslenmiş. Çocuk başını kaldırdığı zaman Meb- | Tüke elindeki lâstik sapanla pencere- den Özerin gözüne bir taş atmış, aş çocuğun sol gözüne isabet etmiş. Ge- ne davacı Özerin annesi Şükriyenin Jddiasma nazaran vaka üzerine Meb- Tükenin annesi bunlara: — Siz çocuğu beyhude yere dokto- Ta götürmeyiniz. Doktorlar gözünü kör ederler. Onu ben tedavi ederim, Diyerek küçük Özerin gözüne bir kaç gün pansuman yapmış, Çocuğun gözü iyileşmeyince babası doktora gö- türmüş, bir roçete slmış ve reçeleyi Mebrükenin babasına götürerek: — Sizin kızınız çocuğumun gözü- nü yaraladı. Şin.d: bu reçeteyi siz yaptarınız. Demiştir. Fakat Mebrükenin baba- suda buna: — Doktor reçetesi çocuğun gözünü iyileştirmez, büsbütün kör eder. ” Diye başından savmıştır, Bir müd- det sonra da küçük OÖzerin sol gözü kör olmuştur, Bunun üzerine tatili uzva sebebiyet vermek suçundan do- Yayı Mebrüke mehkemeye verilmiş- tir. Dün Ağır ceza mahkemesinde ya- pilan muhakemede . Özerin kardeşi Sezni şahid olarak dinlenmiştir. Sezmi vakayı yukarda yazdığımız şekilde anlatmıştır. Gelmiyen şahidlerin ça- ğıniması için muhakeme başka gü- ne bırakılmıştır. Bir koçun kafa vuruşu küçük çobanın yaralanmasına sebep oldu Büyükçekemeced o Arapköyünde oturan on üç yaşlarında Hüseyin is- minde bir çoban. koyunları sürmekte iken, bunlardan bir koç, çocuğa kâ- fa vurarak yere düşürmüş, bu sırâ- da yerdeki bir çivi çocuğun kalçasına batarak tehlikeli surette yaralan- mıştır. Çoban Hüseyin, zabıta tarafından Gureba hastanesine yatırılmıştır. Cennet köşkünde cennet balosu Türkiye Sanat mektepleri mezunları cemiyeti farafından 4 Mart Cumartesi ak- şamı Taksimde Cennet köşkünde sabaha kadar devam edecek muhteşem bir balo verileceği haber alınmıştır. İ Teşrif edecekler, en zengin program ve | muhtelif (sürpriz) lerle karşılaşacaklardır. | pek ucuz olarak Divanyolundaki | cemiyet merkezinde, Ümid gişesinde ve > .— a m ar lesine başlaması lâzım geldiğini bil- dirmiş, kendisinin me erüzisisinden, ne de bankaya yatırılan istimlâk be- delinden istifade edemediğini, istim- İâk kararının iptalile bankaya yatırı- Jan istimlâk bedeline de ihtiyati haciz könulmasını istemiştir. Şürayı devlet bu haciz kararını red- detmekle beraber, B, Şükrünün âçtığı dava'üzerine Belediyenin müdafaa ve mütaldasını sormuştur, Belediye, bu dava etrafındaki noktai nazarını ha- zırlamağa başlamıştır. Belediye, era- siye mahkeme kararile el koyduğunu ve bu erazinin imarı için bir çok para sarfettiğini, binaenaleyh istimlâk mu- amelesinin iptaline imkân olmadığını bildirecektir. toplantısı | Almanyaya gönderilen buğ- daylar hakkındaki şartname itirazlara uğradı Hububat ihracatçıları dün Türko- fiste toplanarak, Almanyaya gönderi- len buğdaylar için Alman ithalât da- ivelerince hazırlanan şartname üze- rinde konuşmuşlârdır. Bir çok taraf- ları itirazla karşılanan bu şartname- nin hülâsası şudur: 1 — Buğdaylar Almanyaya Doyçe- levant okumpanyasının vapurlarile gönderilecektir. 2 — Sert buğdaylarda yüzde 20 den fazla beyaz buğday bulunmuyacaktır. 3 — Buğdaylarda, yüzde ikisi çav- dar olmak üzere mevaddı İptidaiye nisbeti yüzde dört olacaktır. Tacirler bütün bu noktalara itiraz ederek ezcümle şu mütalâada bu- Tunmuşlardır: *Yalnız bir vapur kumpanyasına İ bağlanamayız. Çünkü bır kumpanya- nın navlunları pahalıdır, vapurları bir buçuk, iki ayda bir gelir. Malımız bekler, Paramızı bekletemeyiz. Şayet bu kumpanya navlunlarını ucuzlatar- sa ve sik sık vapur gönderirse me sele yok. Aksi halde bizi serbes bırâk- | mak lâzımdır, Sert buğdaylarda beyaz buğday nisbeti yüzde 30 olmalıdır. Alman- yanın istediği yüzde 20 nisbeti azdır. Buğdaylarda ecnebi.madde nisbeti yüzde üç olmalıdır ve çavdar nisbeti yüzde iki kabul edilmelidir.» İhracatçıların bu mütalânları bir râporla Vekâlete arzedilecektir. İkti- sad Vekâletinin bu raporu tedkikin- den sonra Almanyaya icab eden cevo> verilecektir, Römorkörle balık gemisi çarpıştı Dün limanda hir kaza olmuş, yede- ğinde mavnalar olan 1 numaralı Li- man rümrkörü ile Eminönü rıht. mandaki balıkçı gemilerinden biri ha- fifçe çârpışmışlardır. Balık gemisi 7€- delenmiş, römorkör yoluna devam etmiştir. Kaza etrafında tahkikata başlanmıştır... | Bir çimacının bir elinin parmakları parçalandı Pendik vapuru dün saat on dörtte Kinaladaya gelerek, hareket ettiği sirâda çimacılardan Ahmed, müvaze- nesini kaybederek vapurla iskele ara- sın4 düşmüş, bu sırada bir elinin par- makları parçalanmıştır. Ahmed, te- davi için Haydarpaşa hastanesine ya- tırılmıştır. MEVLUT Sevgili eşim ve babamız Hopa eşrafın- müteakip üzerine Beyant So- Zanağa camiinde mevlâdu şerif ekutüln- cağından, merhumu sevenlerle arzu eden- lerin teşriflerini rica ederiz. Ailesi o namına: Hamdi Karabasan VEFAT Devlet Demiryalları Ankara merkez he- kimi MESİH AKBAL ve Naumann şirketi Ankara şubesi müdürü Sadreddin Ak- bal'ın babaları isliğnaf âzalığından müte- kaid Sabih Akbal vefat etmiştir. Cenazesi 24 Şubat Cuma günü Beşiktaş tramvay caddesi 16 numaralı hanesinden kaldırılacak, öğle namazı Sinanpaşa ca- miinde kılındıktan sonra aile kabristanı- İ muyacaktır. AEŞAM Havagazı ücretleri | Yedikule ve Kadıköy ücret tarifelerinde birer para tenzilât yapıldı Üç ayda bir toplanan Havagazı şir- ketleri Tarife komisyonları, Havagazı şirketlerinin ücret tarifelerini tesbit etmistir. 939 senesi birinci üç aylık tarife bedellerine göre Yedikule ha- vagazı fiatiesi bir para noksanile 5 kuruş 27 para, Kadıköy havagazı fla- ti de gene bir para noksanile 5 kuruş 38 para, Beyoğlu havagazi fiati de 2 para noksanile 5 kuruş 38 para ola- rük tesbit edilmi; Gümrük muhafaza umum kumandanlığı Ankara 23 (Telefonla) — Mebus- luğa namzedliğini koyarak tekaüdlü- günü istiyen Gümrük muhafaza umum kumandanı general Seyfi, te- kaüdlük muamelesi tekemmül &din- ciye kadar Gümrük muhafaza ku- mandahlığı vazifesini ifada devam edecektir. Edirne mezbahası fenni mi değil mi? Ankara 23 (Telefonlu) — Sıhhiye Vekâleti, Edirne mezbahasmn fenni mezbaha sayılamayacağı hakkında Edirne vilâyeti sıhhiye müdürlüğü te- rafından verilen kararı yerinde bul. mamıştır. Keyfiyet Edirne vilâyetine bildiri!- mek üzeredir, Mezbahanın fenni mez- baha sayılmaması . Edirne belediyesi varidatının mühim mikdarda azalma- sını mucib olmuştur... Yolcu telgrafları Ankara 23 (Telefonla) — Posta ve Telgraf umum müdürlüğü tarafın- dan alâkadarlara yapılan bir tami- me göre, hareket ve muvasalat z8- manlarını bildiren : telgraların Üze- rine (Yoleu- kelimesi yazılacek ve bu telgraflar tercihen çekilecektir. (Yol cu) kelimesinden #yrıca ücret ahn- Romanya kralı matbuat kon- fcransı mümessillerini kabul etti Bükreş 23 (A.A.) — Romanya kralı Karol bu sabah sırasile Balkan antantı matbuat o konferansındaki Yunan, Türk ve Yugoslav heyetlerini kabul etmiştir. Kont Cianonun Varşova seyahati Roma 23 (A.A.) — B. Ciano, yanın. da müteaddit yüksek Hariciye me- murları olduğu halde, bu akşam Var- şovaya hareket edecektir. Berlin 23 (A.A.) — B. Ciano, Le- histan seyahatinde, ne giderken ne de dönüşte Berlinde kalmayacaktır. Macaristanda iki parti birleşti Budapeşte 23 (A.A.) — «Macar, «Hayatın isminde B. İmredi tarafın. dan tesis edilmiş olan yahudi aleyh- tarı ve faşizm taraftarı grup dün ak- şam, «MUM birlik; hükümet partisi. Je birleşmiştir. Üç Alman yakalandı Metx 23 (A-A.) — Bir Alman oto- mobili içinde bulunan üç kişi Fran- sız - Lüksemburg hududunda tevkif edilerek buraya getirilmiştir. Tevki- fin sebebi meçhuldür ve memurlar bu hususta büyük ketumiyet muha- faza etmektedirler, Vodvil 3 P. (Se) Atila revüsü Büyük varyete NUHUN Bu senenin en heyecanlı, en büyük TÜRKÇE Filmi BUGÜN Matinelerden itibaren A Ss R i Sinemada gösterilmeğe başlıyor. Fiatlarda zam yoktur. | Ankara Borsası | 2,909 Perşembe | Ksham ve Tabvilâk Peş'n ram YI 195 e tahvili #875 | olu “el0j hisse 39.80 senedi Peşin PARA ve ÇEKLER (Kapanış fialeri) | Lorüra 1 Sterlin 5.9025 | New-York 100 Dolar 12645. | Paris 100 Frank 33390 M'lâno 100 Liret 66725 Cenevre 100 İsviçre Pr, 20625 Amsterdam. 100 Florin 6318 Berlin 300 Raştışmark 50.535 Brüksel 100 Belga 2118139 Atina 100 Drahmi 718 Bofya 100 Leva 15925 Prag 100 Çekoslorük Kir. 4.315 Madrid 100 Pezeta 5.4075 Varşova 160 Zioti 131305 Budapeşte 100 Pengo 246575 Bükreş 100 Ley 090 Belgrad 160 Dinar 7825 Yokohama 100 Yen 3446 Stokholm 100 İsveç Kr. 40395 Moskova 100 Ruble 20:1628 İ Halk ziraati Meyva, çiçek, bağ, sebze kümes ve kuşlara dair faydalı malü- mat. Aylik mevsim ziraat bilgileri. Yazan: «Akşam» zircat muhüvriri Profesör Şükrü Aker Bahçe meraklılarile ve alelu- mum ziraat işlerile uğraşanlara çok iüzumlu bir eserdir. Güzel resimlerle süslenmiş ve nefis bir şekilde basılmıştır, Fiati (100) kuruş, Tevzi yeri: Hilmi Kitapevi. Il Tepebaşı Dram kısmı ui Bu akşam aaat 2030da ANNA KARENİN ; 7 tabio İstiklâl caddesi Komedi kasmı: Gece sant 2030 da Mta, Bir Muhasip Aranıyor 4 perde 24 Simar 1 122/030 Perşembe günü İstanbul Halinde toplan satdan yaş meyva ve sebar fiatleri: En Cinsi aşağı Kr.s Kiv » 150 5 Bm 9 Bia z Yer elması , 4 - Balgam » 3 “ri Patates » 6— 9— Havuç gi! 38 Kereviz kök Kk 5 — ” yöprük demet 2 3 İ Enginer ded 8: — 13 — Karnabahar 37 ga Yeşil salat 100 » 39— ©— Marul a ir Pancar demet 230 3— Maydanoz » — — Dereotu b İd e Kırmızı turp iş İİ — GENE Taze sOğA » 12 150 Sarmısak » 1— 199 Amasya elması kilo 15-- N— Perik elması , »— Gümüşhane elması >» 17 — »— İnebolu elması > 8— I1— İngiliz «Taraklı) elması » “12 — İnebolu arınudu » B— 30— Ayva up. Kestane » 3— 4 Muz yerli > 10 — 100 «x ernebi ni — i2ü — Balkabağı . 8— ik Kestane kabağı » 6— 7— Ağaç karını adid Şa TL “Turunş ;, —B 1 Yerli Iimon 100 <5» 200 — 380 — Ecnebi liman 100 > 170 — 40 — Portakal Dörtyol 36 Paket 240 — 260— » » 4 » 20 — 300— » » Lu » 200 — 25 — , » SO >» 15— MO— » Alanya . G8 » 300 — 420— : » MM » M0 — 30— . sd » — 25 — . Rize Ms S0 MO » » id 5 i60— i— » ne 180 > 450 — 4(0— , 20 >» 0 — 0 — » Mersin Ya, 109 » Bp — #0— » » 0 » de— 80 — , » MW > 750 — 800 — Köpek isteniyor Pekinua ve Foksteriye cinslerinden gayet iyi cins 2 erkek yavru köpek isteniyor. Akşam ilân -memurlu- ğuna müracaat, Telefon: 20681. * Satılıkrenkli matbaa mürekkepleri İngilterenin Winstone ve Almanyanın Lövinsohn fab- rikaları mamulâtından muhtelif renk ve kalitede matbaa mürekkepleri ehven fiatle satılıktır. Akşam matbaası ida- re müdürlüğüne müracaat. Telefon: 20681 Bu Akşam TU RAN Tiyatrosunda Sanatkâr Okuyucu SAFİYE temsiliyes Karmakarışı 8. ATİLLÂ REVÜSÜ ve ayek oyunları büyük varyete. . Tafsilât el flânında GEM ve Arkâdaşları İzzet e saz heyeti RUL SADİ 'TEK ve heyet Yeni Vodyil SAKARYA sinemasında (Fıansızen Kopyası) Bu akşam TAKSIM sinönnsi Sesi, âdeta bir mucize olan ve güzelliği ile şıklığı karşısında diğer büyük yıldızları sönük bırakan yıldız: ERNA SACK'I dünyanın bütün sahnelerinde oynanmış olan NANON Büyük operet filminde takdim edecektir. Mevzuu eğlenceli... Musikisi baş döndürücü... Dekorları göz kamaştırıcı... Ve Baletleri hafif ve okşayıcı... Velhasıl bedii bir ziyafettir. #lâveten: EKLER JURNAL son dünya haberleri Bayan 3 Perde Tel: 22127 amaaa. RI'TA IiSi