26 Şubat 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

26 Şubat 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

TARİHİ © — Hani ya sen bana İmil böyların- da uykum kaçtığı zaman güzel ma- — sallar söylör ve beni çöcük gibi uyu- oturdun! Bu gece de senin güzel 86 “sine ve masallarına ihtiyağım var, Beni uyut, Sungu! Sungu efendisini soydu, Yatağına yatırdı. — Keşke akşamdan çağırsaydınız. velinimetim! Sizi çarçabuk uyutur- dum. Bu kadar uykunuz kaçmaz ve > Asabınız bozulmazdı. Keyük başını yastığa koydü. Kapıdaki nöbelçi biraz önce ocağa - odun doldurmuştu. Sungu, efendisine çok südik bir ka- .dındı. Keyüke sayısız yararlıklar gös- termişti, — Siz, Rusyanın mavi kübbesinde — dolaşan bulutları dağıtlınız.. esir bir “ milleti Moğol idaresi altında hürri- Diye söze başladı. Sungu bu kısa başlangıçtan sonra, “efendisinin hoşuna giden kahraman- olduğunu nereden anladın? — Bunu körler bile anlamakta güç- lük çekmez, prensim! Eskiden Ruslar .asilzadelerin esiriydi. Şimdi Moğolla- “rın tebaasıdır. Eskiden sayısız başları vardı. Hepsine ayrı ayrı vergi, haraç - verirlerdi. Şimdi bir başları var. Yal- p Hana vergi veriyorlar. Bu hakika- “ ti kim inlâr edebilir? © — Doğru söylüyorsun amma, biz - buradan ayrılır ayrılmaz bir Şutka hadisesi, bir Olga vakası, bir Vlâdi- mir. daha sayayım mı? On ay içinde neler olmuş... Bütün bunlar, yerlile- rin bizden memnun olmadıklarını göstermiyor mu? © o — Hayır. Bu vakaların hepsi, yine Oprenslerin eski saltanatlarına ka “ vuşmak hırsiyle yapılmıştır. “Yerliler 've bilhassa köylüler Moğollardan çok o memnundurlar. Herkes böyle söylü- “yor. Şutkayı kışkırtan, Olgayı teh- did eden bu prensler değil midir? © — Olgayı neden tehdid etsinler?... O, zekâsı ve kabiliyetiyle tafrmış bir > kadındır. Şi - Ting'i öldürmekle Rus- > yadaki Moğol idaresinin yıkılacağına — İnanmış. — Ona bu imanı veren yine onlar- dır, O saltanat peşinde koşan prens- lerdir. Olga bir Moğol zabitile evlen- - se, eminim ki çarçabuk size dönecek — e size tapacaktır. — İyi amma, ben böyle bir dene- meye hiç bir zaman girişmek iste- > mem, Olga gibi zeki ve şeytan bir ka- “dını her hangi bir Moğol zabitile ev- lendirmek, onu serbes bırakmak de- mektir, Bu kadın serbes kalınca her- © kesten önce beni öldürmeğe kalkış- maz mı? . Keyük birdenbire başını yastıktan — kaldırdı: © << Sek; Dimitriyef'de Timüç gibi bir kahrâmânımızın kimin tarafın. “dan öldürüldüğünü bilmiyor Musun? Sungu soğukkanlılıkla cevap verdi; «— Biliyorum, prensim! : Timuç'u karısı öldürttü, diyorlar. © — Evet. Ben de bunu söylemek is- iyordum sana. İnsan bu vaka karşı- Kapl - Keyük birdenbire şaşaladı: . — Nediyorsun, Sungu? Timuç'u Ik karısı mı öldürmüş?! > — Evet. Hattâ, prenses Mariden doğan yavrucuğu boğduran ve bu su- sile kocasından öç alan da odur, — 'Tuhaf şey! Kulaklarıma inana- 'mıyorum, Sungu! Sen neler söylü- yorsun? Ya Mari... O ne olmuş?... .— Prenses Marinin cesedini bir de- kenarında bulmuşlar, Fakat, bunu saklıyorlar, prensimi o Mariyi en de o kadınmış, TURAKINA Yazan: İSKENDER F. SERTELLİ Tefrikâ No, 68 ZE EE nm menim ile ROMAN — Timuç'un ilk karısı, öyle mi? — Evet, İlk karısı Çato... — Doğrusu bu, şimdiye kadar bar DA söylediğin bütün masalların en heyecanlısıdır. Yüz yıl yaşasaydım ve her gece bir başka masal söyleseydin, bu kadar heyecanlı olamazdı, Sen nereden duydun bunları?... Anlat bakayım bana, .. Sungu neler anlatıyor?! Sungu bildiklerini ve duyduklarını anlatmağa başladı: — Nöbetçiler arasında bir gözü Şutka ile çarpışırken kör olan biri vardı, Bü adam bir akşam bahçede arkadaşına bunları anlatırken duy- dum. Tek gözlü nöbetçi şimdi Saray bekçiliği yapıyor. — Bu bekçi şimdi burada mı? — Evet, Sarayda. Ozaman (Di mitriyef) e gitmiş, General Barlan dönerken o da birlikte gelmiş, Orada bir çok şeyler duymuş yertilerden. Keyük merakını yenemedi. Moğol prensi, bekçiye sordu: — Timuç'u, ilk karısı Çato öldürt- müş diyorlar, doğru mu? Saray bekçisi birdenbire şaşırdı. Keyük bu sırrı nereden ve nasıl duy- muştu? Hana, karşı yalan söylemek ola- ! mazdı. Bekçi başını sallıyarak: — Evet, dedi, Timuç'u öldürten Çatodur. — Ya çacuğunu?... — Onu da Çato boğdu. — Kendi eliyle mi yapmış bu işleri? Yoksa yardımcıları var miydi? — Hayır. Ona hiç ; kimse yardım etmedi. İkisini de Çato öldürdü ve er- tesi gün bir ata binerek Rusyadan kaçtı. — Çato şimdi burada değil mi? — Hayır. O, üç ay önce (Saray)dan Dimitriyef'e gitmişti Bu işleri gör- dükten sonra memleketine gitti, — Buradan Dimitriyef'e gittiğini — Neden Şi - Ting'e haber verme- din? — Çato beni tehdid etmişti. cam çağırıyor. Kimseye görünmeden gideceğim dedi. Ben de sustum, — Sen kulağidelik biradama benziyorsun! Burada duyduğun bir- şey varmı? — Hayır, Gözümü Volga boyların- da kaybettikten sonra, komutan beni Saray bekçiliğine tayin etti. Dışarıya çıkmıyorum. Kimseyi görmüyorum. — Gözünü kim çıkardı? — Şutkanın oku, — Onunla karşı karşıya geldin de- mek?... — Evet. Kulübesine kadar sokulan- lar arasında ben de vardım. Gözüme Şutkanın attığı oklardan biri saplan- dı, Kör oldum. — Dünyayı görmek için insana bir göz de yetişir. Keyük, Timuç'un ölümü hakkında Saray bekçisinden aldığı malümata çok faydalı bulmuştu, Bekçi bu iza hatı vermeseydi, Tirhuç'un prenseş Mari tarafından öldürüldüğü kanaafı prensin kafasında yerleşip kalacaktı. Fakat, Timuç'un karısı bu kadar becerikli bir kadın miydi? - — Çato'nun hangi kabileye men» sup olduğunu ve nereye gittiğini bili- yor musun? — Neteye gittiğin! bilmiyorum. Fa kat, kendisi bir gün Timuç'la konu- şurken, ben de yanlarında idim, Çato kocasına: «Çagatay hanın yanından ayrıldığıma çok pişman oldum. Onun maiyetindeki zabitlerinden biriyle ev- lenseydim, hem kendi kabilemin için- dn, hem de akrabamın ynından âyrı- mamış olurdum, dedi, Prens Keyük birdenbire kaşlarını çattı; (Arkası var) Haftalık radyo programı 163 Kes. 130 Kr. T.A. G. I014m. 15105 Kes 20. y bekçisi, Keyük hana akılları durduracak haberler| 7 A e. sivom bese sw. işti. Kahraman Timuç'u karısı mı öldürmüştü? ANKARA RADYOSU Pazar 26/2/939 TÜRKİYE SAATİLE 1230: Program, 1235: Müzik Küçük örkestru « Şef: Necip Aşkın): 1 - Techat- kowsky - Milletler sülti, 2.- Robert Stals kim geceleyin güzeldir, 3 - Amadel - Felemenk raksı, 8 — Ro- bert Stole - Praterde âğaçlar tekrar çiçek açıyor, 8 - Walter Sohrader - Akşam üze rİ (Hazin parça-, 13: Metmleket saat aya- nı, ajans ve meteoroloji haberleri, 13,15: Müzik (Küçük orkestra - Şef: Necip Aş- kın) devamı: 7 - Delibes - Menba - bar let süiti, 8 - Josef Brever - İtalyan şar- *kım, 9 - Hermann Dostal - Marş, 10 - Tachalkowsky - Vals, 1350 - 14,30: Türk Müziği: oÇalanlar;: Vecihe, Ruşen Kam, Cevdet Kazan, Okuyan; Necmi Rıza, 1 « Salim beyin - Hicaz peşreri, 2 - Her zah- mi ciğersuze - Asim bey, 3 - Şevki bey - Demem cana, 4 - Ruşen Kam - Kemen- 98 taksimi, 5 - Hacı Arif - Benim halim firakınla, 6 - Bimen - Yıllar ne çabuk, 7 - Sez semaisi, 1730: Program, 1745: Müzik (Pazar ça- YU, 18,15: Koüşma (Çocuk saati), 18,48: Müzik (Pazar çayı devam), 1915: Türk müziği (Fasıl heyeti - Uşşak faslı): Tab- sin Karakuş ve Safiye Tokayın iştiraklle, Çalanlar; Hakkı Derman, Eşref Kadri Hasan Gür, Basri Üfler, Hamdi Tukay, 20 Ajans, metöoroloji haberleri, 20,15: Türk müziği. Çalanlar: Vecihe, Reşaji Erer, Ruşen Kam, Cevdet Kozan. Okuyanlar: Mahmud Karındaş, Müzeyyen Senar: 1 - İsfahan peşrevi, 2 - Lem'i - İsfahan şar- kı - Nari aşkınla kül oldum, 3 - Rahmi - İsfahan şarkı - Etme beyhude figan, 4 - Sadeddin - Uşgak şarkı - Ayrılık yıldönü- mü, 5 - Asım bey - Uşşak şarki - Cans rakibi, 8 - Halk türküsü - Ekin ektim çöllere, 7 - Falze - Nikriz şarkı - Gönül ne için, 3 - Şevki bey - Hicaz şarkı - BU- miyorum bana, 9 - Tahir şarkı - Ben sana mecbur, 10 - Uşşak müstezai - Has- retle bu Şep, Zi: Memleket saat ayarı, 31: Müzik “Neşeli plâklar), 2110: Mü“ #ik (Riyasericümhur bandosu - Şef: İh- san Künçer) 1 - Lincke - Festival mar- gi, 2 - Sehumann.- Manfred uvertürü, 3 - Rimsky - Korsakow - Şeherazad (Sen- fonik parça), a) Deniz ve Binbad'ın ge- misi, b) Kalender'in hikâyesi, c) Genç prens ve prenses, d) Bağdad'da bir eğ- lenti (Bin bir gece hikâyelerinden), 22: Anadolu ajansı (Spor servisi), 22,10: Mü- sik (Cazband - P1.), 2245 - 23: Son ajans haberleri ve yarınki program. Pazartesi 17/2/8939 1230: Program, 1235: Türk müziği - PL, 13: Memleket saat ayları, ajans ve meteo- roloji . haberleri, 13,15: Müzik (Neşeli Dani 1345 - W Konüşma (Kadın lane Program, 1835: Konuşma (Ce- vat Memduh - Keman tarihi ve tekâmü- 1) piikleria misaller, ie dem Türk mi Fasıl heyeti (Hicazkür faslı) Celâl Tok- 8es, Hakkı Derman, Eşref Kadri, Hasan Gür, Hamdi Tokay, Basri Üfler, 20: Ajans, meteoroloji haberleri, ziraat borsası (fi- at), 20,15: Türk müziği: i - Hicaz peşre- vi, 2 - Bekir ağa - Hicaz beste, 4 - Dede - Hicaz şarkı - Seyri gülşen edelim, 4 - Şevki - Hicaz şarkı - Firakınla zalim ha- rab oldu, 5 - Şevki - Hicaz şarkı - Nişin bülbül figan eşler, 6 - Sadullah ağa « Hicaz semai - Nideyim sahni çemen, 7 - Ruşen Kam - Taksim, 8 - Rahmi bey - Gül hazin sünbül perişan, 9 - Şevki bey - Ol gonce dihen, 10 - Tanburi âşık Mustafa - Bayati şarkı - Sebeb ne bakımı. yor yârim, 11 - Tanburi âşık Mustafa - Neva şarkı - Muntazır toşrifine ,. Küme okuyucuları: o Çalanlar: Vecihe, Reşad Erer, Refik Fersan, Fahire Persan, Cev- det Çağla, Ruşen Kam, Cevdet Kozan, Kemal Niyazi Seyhun. İdare eden Mesud Cemji, 21: Memlekeğ saat ayarı, 21: Ko- nuşma, 21,15: Esham, tahvilat, kabmiyo » i mükud - borsası (fat), 2130: Müzik. (Kü- çük orkestra - Şef: Necip Aşkın) | - Paul Linek& - Yeşili vadilerde bir randevu, 3 - Brahms < Macar dansi Mo. 1-2, 3 - Lul- gini - Misir balesi, 4 « İlalo Azzoni - Me- lodi, $ - Löhr - Hülya gecesi (Vals), 6 - Könlgebofer - Tirol Entermezzosu, 7 - Hanns Sehmidt - İnciler - Vals, 8 - Rlo Gebhardt - Romans - Violonsel ve or- kestra için, 9 - Mendelssohn - Bözsüz Romans, 2230: Müzik (Opera aryaları - PL) , 23: Müzik (Cazband - PL), 2945 - 24: Son ajans haberleri ve yarınki 1830: Program, 18,39: Müzik (Dans » © Konuşma (Türkiye postam), : Türk müziği (Halk musikisi; Tan- burası Osman Pehlivan), Sadi Yaver Ata- manın iştirakiyle, 1035: Türk müziği (İncesaz faslı . Muhayyer), 20: Ajans, meteoroloji haberleri, ziraat borsası (fiat), 20,15: Türk müziği: Çalanlar: Vecihe, Reşad Erer, Ruşen Kam, Cevdet Kozan, Okuyanlar; Mustafa Çağlar, Melek "Tok- söz, | - Besteniğâr peşrevi, 2 - Haşim bey - Bestenigir şarkı - Kaçma mecbu- rundan, 3 » Balâhaddin - Eviş şarkı « Güz yaşlarınız, 4 - Reşad Erer - Koman taksimi, 5 - Acemaşiran şarkı - Dinle &ö- züm ey dilrüba, 6 - Nikogos « Acemaşi- ran şarkı - Ey çeşmi ahu, 7 - Artaki - Kürdi hicazkâr - Cismin gibi ruhunda güzel, 8 » Hicaz şarkı - Ağlamış gülmüş cefaya, 9 - Ahmed Rasim - Següh şarkı - Benim sen memsin ey dilber, 10 - Segâh saz semaisi, 21: Memleket saat ayarı, 21: Konuşma (Hukuk İlmini Yayma ku- rumu), 21,15: Esham, tahvili, kambi- yo « nukud borsası (fiat), 2130: Müsik (Radyo orkestrası - Şef: Prastortus): 1 - Frans Schubert: İtalyan urertürü, 2 - Pr. E. Auber! Fra Diavolo operasından uver- tür, 3 - G, Verdi: La forza del destino uperasından uvertür, 4 - O. Saint - Saens” Le route d'Omphale, Senfonik şiir, $ - G. Bizet: 1 inci Aridslenne sülti: a) Prelüd, Allegro deciso, b) Minuetto, Allegro glo- eoso, ©) Adagletto - d) Carillon, 2230 Müzik (Operetler - Pİ), 23: Müzik (Caz- band - PL), 23,45 - 24: Son ajans haber- İeri ve yarınki program. Çarşamba 1/3/939 1230: Program, 1235: Türk muziği -Pİ, 13: Memleket saat ayarı, ajans ve meteo- roloji haberleri, 13,10 - 14: Riyaseticim- hur bandosu (Şef: İhsan Künçeri: 1 - Linoke - Muzaffer silâhlar (Marş), 2 - Sehreiner - Konser polkası (Kiarinetler için), 3 - Saint Saens - Sarı prense$ uvertürü, 4 - Mascagni - «Kavaleria rus- tikanas (müzikli dramından seleksyon). 18,30: Program, 18,35: Müzik (Çigan ve saire - Pİ), 19: Konuşma, 19,15: Türk mü- siği (Fasıl heyeti - Nişabürek) Celâl Tok- ses, Hakkı Derman, Eşref Kadri, Hasan Gür, Basri Üfler, Hamdi Tokay, 20: Ajans, meteorvlofi haberleri, ziraat borsası (fiat), 20,15: Türk müziği: Çalanlar: Vecihe, Re- fik Fesran, Fahire Fersan, Cevdei Çağla. Okuyanlar: oOMuzaffer İlker, Semahat, 1 - Tatyosun - Suzinik peşrevi, 2 - Se- dad - Susinük şarkı - Ne çok çektim has- retini, 3 - Hacı Faik - Suzinâk şarkı - Kurucuğum no kaçarsın, 4 - Suzinâk şar- kı - Sensiz geceler geçti, 5 - Fniz Kapan- cı - Suzinâk şarkı - Unutma scanım, 6 - Osman Nihad - Suzinik şarkı - No müş- külmüş seni sevmek, 7 - Faiz Kapancı - Suzinâk şarkı - Yatağını gülden yapsam, 8 - Şevki bey - Hicaz şarkı - Kış geldi fi- rak, 9 - Şevki bey - Kudretin kâfi değil, 10 - Aziz efendi - Hicaz şarki - Çıkup arzı kambiyo - mukud borsası (flat), 2130: Temsil (Doktor!.. Yazanlar: Ekrem Re- şid ve Kemal Tözen), 22: Müzik (Küçük orkestra: Şef - Necip Aşkın!. 1 - Willy Richartz - İlkbaharda bir çift âşık - uver- tür, 2 - Tsehaikowsky - Şarkıcık, 3 - Lumbye - Şampanya (Galop), 4 - Siede - İlkbahar melodisi, $ - Michell - Buseler serenadı, TE ep e benim rüyalarımın şehrisin, 7 - Hen- rigues - Periler raksı, 8 - Oulotta - İnter- mez, b - Reektenwald - Viyana müzik- leri, » Polpuri, 23: Müzik (Cazband - PL), 23,45 - 24: Son ajans haberleri ve yarınki program. 14: Memleket saat ayarı, ajans ve meteo- roloji habetteri, 13,10 - 14: Müzik (Karı- şık program - PL). 18,30: Program, 18,35; Müzik (Oda mü- giz - P1), 19: Konuşma (Ziraat saati), 19,15: Türk müzigi (Fasıl heyeti - Kürdi hicazklir). Çalanlar: Hakkı Derman, Eş- Tef Kadri, Hasan Gür, Basri Üfler, Hamdi "Tokay. Okuyanlar: Tahsin Karskuş, Sa- #iye Tokay, 20: Ajans, meteoroloji ha- berleri, ziraat borsası (fiat), 2015: Türk müziği. Çalanlar: Vecihe, Refik Fersan, Fahire Fersan, Cevdet Çağla. Okuyanlar: | Sadi Hoşses, Radife. 1 - Gülizar peşrevi, 2 - Nuri halil - Hüseyni şarkı - Artık ye- tişir, 3 - Zeki Arif - Dilkeşavcran şar- ki « Gez dolaş, 4 - Zeki Arif - Dilkeşa- veran şarkı - Karanlık ufukdan, $ - Cev- det Çuğla - Taksim, 8 - Rast şarkı, 7 - Rast şarkı - Çalıma bak efodo, 8 - Şem- #eddin Ziya - Kürdili hicazkâr şarkı - Güvenme hüsnüne bu çağın geçer, 9 - Sadeddin Kaynak - Kürdili hicazkâr şar- kı - Bir gün yaşadık, 10 - Osman Nihad - Nihavend şarkı - Fatma, 21: Memleket saat ayarı, 271: Knuşma, 21,15: Esham, tahvili, kambiyo - nukud borsası (fiat), 2130: Müzik (Keman solo - Sedad Ediz, Piyanoda: Cemal Reşid) 1 - Van Beet- hoven - İlkbahar sonat I, 2150: Müzik (Melodiler - PL), 22: Müzik (küçük or- kestra. - Şer: Necip Aşkın) 1 --Slede « Böceğin düğünü, 2 - Gangiberger -— Ef- saneler Ormanında, 3 - Franz Doelle - Parisin Madlen sokağında, 4 -Reckten- wald - Orinzinde - Potpuri, 5 - Frede- riksen - Groenland sülti, 6 - Reinfeld - ! Eve gel yavrum, 7 - Brahms - Macar danm No, 5-6, 23: Müzik (Cazband - PL), 23,45 - 24: Son ajans haberleri ve yarınki program. Cuma 3/3/939 1239: Program, 1235: Türk müziği -P1, 13: Memleket saat ayarı, ajans ve me tooroloji haberleri, 1340 - 14: Müzik (Küçük orkestra « Şef: Necip Aşkın) 1 - Cariys « Dülsineye Serenad, 7 - Ferraris- Çlgan sergisi, 3 - Siede - Nahira - İnter- mezzo, 4 — Nottumo, 5 - Rahimde ninow » Serenad, 6 -Amol Melster - Bo- hamya Rapsodisi, 7 - Lisgt - İkinel Macar rapsodisi ve Lioder - PL), W Esirgeme Kurumu), «Fasıl heyeti - Acemaşiran), 20! Ajans, meteoroloji haberleri, zirant borsam (fat), 20,15: Türk müziği. Çalanlar;: Vecihe, Re- fik Fersan, Cevdet Çağla, Fahire Fersan. Okuyanlar: Halük Recai, Safiye Tokay, 1 - Gambos - Uşşak peşrevi, 2 - Haci Arif - Uşşak şarkı (o Meyhanemi bu bezmi ta- rabhaneyi cemm', 3 --Haldun « Suzinâk şarkı - Söyle » cananı ruhum, 4 - Gem- seddin Ziya - Mahur şarkı - Çıktı bir feryadı, 5 - Fahire Fersan - Kemençe taksimi, 8 - Hacı Arif - Rast şarkı - Nİ- hansın dideden, 7 - Refik Fersan - Rast saz semaisi, 8 - Rakım - Uşşak şarkı « Bana hiç yakışmıyor, 9 - Rakım - Uşşak sarkı - Şahane gözlere gönül bağladım. 10 - Udi Ahmed - Saba şarkı - harab eyleme, 21: Memleket rm ayarı, 21: Konuşma (Haftalik Spor servisi) 2115: Esham, tabvilât, kambiyo - nukud borsası (fiat), 2130: Konuşma (Konserin takdimi - Hali Bedi), 31,45: Müzik (Ri- yasetirümhur Fiarmanik orkestrası). Şef: Hasan Ferid Alnar: 1 - K. M. von Weber: Euryanthe uvertürü, 2 - W. A. Mozart: Keman konsertosu, La majör, a) Allegro aperto, b) Adagio, e) Tempo di Menuetto, Solist: Enver Kapelman, 3 - L. van Beei- hoven: 5 inci senfoni, do minör, op. 67, a) Allegro con brlo, b) Andante con moto, ci Alleğro (Seherzo) - Allegro, 22,30: Mü- #ik (Romans, halk şarkıları ve saire - Pİ), 33: Müzik (Cazband - PL), 23,45 - 24: Son ajans haberleri ve yarınki program. Cumartesi 4/3/939 1030: Program, 1335: Müzik (Dans » PL), 14: Memleket sast ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 1410: Türk müzi- #i (Halk müstkisi - Halk türküleri ve oyun havaları), Sadi Yaver Ataman ta- rafından, 14,40 - 15,30: Müzik (Dans-Pl). 1130: Program, 1735: Müzik (Dans saati - PL), 18/15: Türk müziği (Sıvası Âşık Veysel ve İlbrahimi, 18,35: Türk mü- ziği (Fasıl saz heyeli) “Tahsin Karakuş, Hakkı Derman, Eşref Kadri, Hasan Gör, Basri Üfler, Hamdi Tokay, 19: Konuşma (Dış politika hadiseleri), 19,15: Türk mü- ziği (Muallim Nuri Fiili Poyram) Klâsik repertuarından geçilmiş yayar, Refakat edenler: Refik Fersan, Fersan, Mesud Cemil, 1945: Türk rk mali dd tanburla saz eserleri), Refik Fersan, Mo- sud Cemil, 20: Ajans, meteoroloji haber» leri, zirant borsası (fiat), 20,16: "Temsil giderken..). Yazan: Adapte eden: Ekrem Reş, 21,15: Memleket saat ayarı, 2148: Esham, tahvilât, kambiyo - nukud bor- sası (flat), 2125: Folklor (Halli Bedi Yö- netgen - Aşiret musikisi), 2140: Müzik (Kükçük orkestra - Şef: Necip Aşkın)ı 1 - Olessmer - veda, 2“ Miroslav Shlik - İspanyol dansı, VEN Nâun- dort - Arzu - Vals, 4 - Dohnanyi - Rap- sodi (Rudolf Huruby tertibi), $ - Sehnel- der - Meşhur Röfrenlerden - 22: Haftalık posta kutusu, 2220: Müzik (Senfonik plâklar), 23: Müzik (Cazband- Pi), 23,45 - 24: Son ajans haberleri ve ya- rınki program, Abone ücretleri Türkiye (o Ecnebi 1400 kuruş — 2100 kuruş 0 » 1440 » > » m0 » © > — » Posta ittlhadına dahli olmıyan ecnebi memleketler: Seneliği 3600, altı aylığı 1900, üç aylığı 1000 kuruştur. “Adres tebdili için yirmi beş kuruşluk pul göndermek lâzımdır. - Kasım 111 Muharrem 6 8. İmsak Güneş Öğle İkindi Akşam Yatsı B. Jim 1243 632 948 1200 130 Va. 602 6381227 1683 1757 1937 İdarehane: Babıhl civarı Acımusluk Baş, Diş, Nezle, Grip, Romatizma Nevralji, kırıklık ve bütün ağrılarınızı derhal keser. Bahai Bala İcabında günde 3 kaşe alinabilir. pay HASAN i 4 iğ