2 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

2 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

a RAN a A Heyecanlı bir futbol haftası Cumartesi ve pazar günleri Ankara ve İstanbul muhtelitleri iki maç yapacak Tamşvar takımı şehrimizin birinci ilg muhteliti ile karşılaşıyor Gağen sne; Ariinenlik öznenin rektiiiiler maagndan owl iki takım eyansaları (Ankara - İstanbul takımları geçen mevsim iki müsabaka yapmış İstanbul muhteliti ikisinde de galip gelmiştir). ğ Önümüzdeki cumartesi ve pazar günleri futbol merakılarmı tatmin Mısır ve Filistinde muvaffakıyetli bir turne yapmıştır, edecek dolgun ve heyecanlı bir pro- gram tertip edilmiştir. Cumartesi günü, şehrimize davet olunan Ankara muhteliti, İstanbul muhteliti ile karşılaşacak, pazar gü- mü de ikinci bir Ankara - İstanbul maçından maada, Romanyanın Tamş- var takımı birinci lig muhteliti ile boy ölçüşecektir, Üç heyecanlı maçın arasına iki me- raklı müsabaka daha ilâve edilmiş- tir, Cumartesi günkü Ankara - İstan- bul maçından evvel Gülatasaray ve Boğaziçi liseleri karşılaşacak, pazar günkü maçlaidan övvel de Matbuat takımı Pera tekaüdleri ile oynıyacak- tar. Cumartesi günü icra edilecek An- kara - İstanbul maçı için şu oyun- çular davet edilmiştir: Hüsameddin; Armana, Lütfi, Hüs- nü, Musa, Mehmed Reşad, Esad, An- gelidis, Diran, Melih, Şahap, Naci, Boduri, Basri, Ali Riza, Çağırılan bu oyuncular arasından seçilehilecek en kuvvetli takım şu alabilir; Hüsameddin - Lütfi, Hüsnü - Musa, Angelidis, Mehmed Reşad - Naci, Bo- duri, Ali Riza, Şahap, Diran, Bu takımın müdafaası hâlen İstan- buldan teşkil edilebilecek en kuvvetli defânstır. Anğgelidis'in bu hattâ Şişli ye karşı oynadığı öyuhu tekrar et- memesi şarttır. Hücum hattının muvaffak. olabik mesi için biran, Şahap ve Nacinin şahsi oynamamaları, Ali Rizanın da arkası kaleye dönük top beklememe- di lâzımdır. Ankara muhtelitinin.henüz kati olarak kuvvetini bilmediğimiz için, birinci maçın neticesi hakkında bir şey söyliyemiyeceğizi Ancak seneler- 'denberi devam edeyelen futbol sıra- #ıni nazarı itibara âlücak olursak, İs- tanbul muhtelitinin maçı kazanması zımgeldiğini söylemek icab eder. İs- tanbul muhtelitini teşkil edecek oyun- Guların takım halinde muvaffak ola- bilmeleri ve enerjik oynamaları çart- tar. Pazar günü iki İstanbul muhteliti Oynıyacaktır. Bunlardan bir tanesi, 'Tamşvara karşı çağrılan muhtş- Bit oyuncuları şunlardır: Armanak, Çafatino, Lebib, Vilâş- tardi, Etyen, Yusuf, M. Reşad, Sara fim, Basri, Nubar, Bambino, Hıraç, Bu oyunculara nazaran en kuw vetli takım aşağıdaki şekilde çıka- bilir: Çafatin; - Vilâstardi, Lebib - Yu- suf, Etyen, Mehmed Reşam - Melih, Çulafi, Bambino, Basri, Sarafim, Bu timin müdafaası iyi ve biribiri- ne uyabilecek oyunculardan mürek- keptir. Hücum hattında Basri takıma uyar, Melihin süratinden de istifade edilirse, muhtelit muvaffak olabilir. Ankara muhtelitine karşı revanş maçını oynıyacak takım için şu oyun» cular çağırılmışlardır: Mehmed Ali, Osman, Hüsnü, Lütgi, Ahgelidis, Esad, Musa, Diran, Şeref, Necdet, Naci, Lütfi (Vefa) Boduri, Şahap. Bu oyuncular arasından çıkabile- cek en iyi takım şudur: Mehmed Ali - Lâ, Hüsnü, - Me- sa, Angelidis, Esad - Necdet, Naci, Bo- duri, Şeref, Diran, dil bir kuvvettedir. Müdafaa gene kuvvetli ve iyidir. Hücumda Şeref ve Boduri'nin güzel ve oyuna alâkalı bir şekilde oynamaları, Naci İle Diranm ayaklarında top tutmamaları lâzım. dır. İstanbul muhtelitinin içinde ce yali bulunan Fikretin bulunmaması hakiki bir ziyandır. Maçların samimi bir hava içinde cereyan edeceğini tahmin ediyoruz. Bu müsabakalardan başka cumar- tesi günü oynanacak olan Galatasa- Tay ve Boğaziçi Tiseleri maçıda cid- den enteresandır. Galatasaray takımında, Eşfak, Bü- lend ve Fazılın, Boğaziçinde de Cihad, Niyazi ve Orhanın bulunması bu ma. ça bir hususiyet vermektedir. Pazar günü, şimdiye kadar yedi maç yapıp yedi defa gelip gelen Mat- buat takımı sekizinci müsabakasını Pera mütekaidlerine karşı oynıyacak- tar. Bu maçın da alâka ile takip edi. Teceğine şüphe yoktur. ULVİ YENAL Misir ve Filistin turnesinden avdet (Galatasaray murakabe heyeti eden Romanyanın Tamşvar takımı- na karşı çıkacak, diğeri Ankara muh“ teliti ile karşılaşacaklar. bundan evvel şehrimize gelmiş ve iyi #ntiba bırakmış, Merkezi Avrupa fut- bolü oynuyan kuvvetli bir takımdır. toplanıyor Galatasaray Spor klübü İdare heyetin- den: günü saat 14 te Klübümüzün merkezinde ehemmiyetle rica olunur. açların tebliği Beden terşiyesi İstanbal bölgesi futbol ajanlığından: Ankara muhteliti futbol takımile bölge- miz muhtelit futbol takımı arasında 4 ve Anadoluhisar - Kasımpaşa A ta- kımları, saat 930 (Hsikem Adnan Akın), 2 — Galata Gençlef - Beylerbeyi A ta- kımları, saat 11,15 (Hakem Feridun Kilıç). Muhtelit oyuncuları antren- mana çağrıldı Cumartesi ve pâzar günleri yapı lacak Ankara, Tamşvar maçlarına hazırlık olmak üzere bugün saat 15,30 da Şeref stadında iki takım ha- Beykoz: Şahap. Vefa; Lâ Bisiklet müsabakalar Beden terbiyesi İstanbul bölgesi Bisik- Vet vi | — Seri bisiklet yarışlarının ikincisi 3/4/1990 pazar günü sabahı sant 9 da ya- 3 — Yarış yolu: Mecidiyeköy - Hacı Os- Tarabya - Kibrit fabrikası - Fransa Tunusta, Italya Tarablusta tedbir alıyor Fransa, bir italyan gazetesinin Paris muhabirini hudud haricine çıkarıyor Roma 1 (AA) — Bütünİtalyan | tedbirlere karşı teessüflerini izhar Gazeteleri Pransanın Tunustaki a. | ettiğini ilâve eylemekledirler. keri hazırlıklarını ehemmiyetle kay- | Fransa bir İtalyan muhabiri detmekte ve Fransanın bilfiil harpte hudut haricine çıkarıyor İniş gibi hareket ettiğini yazmaktan || pariş1 (AA) — Joumal des Debala > gazetesinin Roma muhabiri Guli- Iaume'un hudud haricine çıkarılması üzerine Fransız makamları Corriere gazetsi Fransanın Tunus karar vermişlerdir. Almanya ve İtalyanın İsviçre nezdinde teşebbüsü Bem 1 (A.A) — Alman ve İtalyan elçileri dün Hariciye Nezaretine gide- rek İsviçre matbuatınım Almanya ve İtalyaya karşı tarzı hareketini değiş- tirmesi için teşebbüste bulunmuşlar- dır. Fransa Hindi Çinide müdafaa tertibatı alıyor Londra 1 — Paristen gelene haber- lere göre Fransa Hindi Çinide mühim müdafaa tertibatı almağa karar ver- İtalya Trablusa yeniden kuvvetler gönderiyor Londra 1 (AA) — İtalya Hariciye müsteşarı Bastlanini'nin pazartesi günü İngiliz sefiri Lord Perth'e İtal yanın Libya'ya yeniden mühim kuv- vetler dan alınmasına karar verilen yeni miştir. Bu tertibat, Fransa başka bir yerde meşgul olduğu sırada Hindi Çininin müdafaasını temin edecek mmahiyetie olacaktır. Ispanyada cümhuriyetçi - İlerharbedevamedecekler RADYOLIN Madrid | (A.A.) — Münakalât Na- zırı de Los Rios. matbuata beyanatta bulunarak cümhuriyet hükümetinin vazife başında karar verdi- ğini bildirmiş ve hükümetinin siyase- tini birdenbire değiştireceğine dair dolaşan şayiaları tekzip etmiştir. Bübao | (AA) — Umumi karar- gâhın resmi tebliğinde, Frankist tay- yalerin pazartesi günü Valansiyayı bombardıman etlikleri ve limanda bir geminin hasara uğradığı kaydedi- mektedir, Alicante 1 (A.A.) — Cümhuriyet hükümetinin Nazırlar meclisi dün ge- ce toplanmıştır. İçtimaı müteakip neş- redilen resmi tebliğde şöyle denilmek- tedir: «Nazırlar meclisi, akşam toplanmış- tır. Negrin vaziyet hakkında arkadaş- larına malümat vermiştir. Cari işler halledilmiştir. Gelecek içtima salı gü- nü yapılacaktır.» Tebliğin kısalığı meclisin, Delvayo- nun Fransadan avdetini müteakib tedkik edilecek mevzuların genişliği karşısında hükümetin resmi merkezi olan Madridde toplanmağı tercih et- tiğini göstermektedir. Fransa sefir olarak mareşal Petain'i gönderecekmiş Paris 1 (A.A.) — Journal des De yakmağa teş ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalayınız ANK SE EKE SEN AZAR Fransanın sefir olarak Burgos'a mareşal Petain'i göndereceği söyleniyor bats'ya göre mareşal Petain'in fevka- lâde murahhas sıfatile Burgosa gön- derilmesi muhtemeldir. Paris 1 (A.A.) — Nazırlar meclisi yarın sabah saat 10 da Elize sarayın- da Reisicümhur B. Lebrun'un riyase- tinde bir toplantı yapacak ve bu top- lantıda ezeümle, Fransanın yeni Bur- gos büyük elçisi tesbit edilecektir. Yugoslavya Franco hükümetini tanıyor Belgrad 1 (A.4.) — Yugoslavya, Franco hükümetini hukukan tanıma ğa karar vermiştir. Rio de Janeryo 1 (A.A.) — Hariciye Nazırı, bugün, General Franco hükü- metinin Brezilya tarafından resmen tanındığını bildirmiştir. Yunanistanın Burgos elçiliği Atina 1 (A-A.) — Atina ajansı bil- Giriyor: Gazetelerin yazdıklarına gö- Te, Balkan antantı konseyinin kararı mucibince, Elen hükümeti, Yunanis- tanın Franco hükmetini hukukan tanıdığını Burgosa bildirmeye Bur- gosataki ajanını memur etmiştir. İyi membadan haber alındığına göre, 'Yunanistanın Paris elçisi, ayni za- manda Burgos elçiliğine de tayin olu- nâcaktır. . Hayfada arablar sinagoğu ebbüs ettiler plânına karşı yardım istemiştir. ân Londra i (A.A.) — Yahudi ajansı. nın mümessilleri dün öğleden sonrs Müstemlekât Nazırı Macdonald ile İn giliz plânına Yahudiler tarafından yapılan itirazlar hakkında görüşmüş-