2 Mart 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

2 Mart 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

GRiP-NEZLE-KIRIKLIK - SOĞUKALGINLIĞI - ROM ve bütün ağrıları derhal keser. İsim ve- markaya dikkat. NEVROZİN yerine GRiP N evralji Nezle - kırıklık Baş ve diş ağrıları Soğuk algınlıkları -Kırgınlık ve bütün ağrılara karşı EN iYi ÇARE bir kaşe DIR ismine dikkat ediniz HAYAT; HEYECAN ve NEŞ'E İLE KAİMDİR. Doktorlarımız Tasdik Ederler ki Hastalıklarımızin Çoğu Rühidir. Zaaftan, cesaretsizlikten, korkudan, melankoliden ünüisizlikten. Menşeli ise kansızlığın meydana getirdiği dur- gunluk dediğimiz heyecansızlık ve neşesizliktir. Bugün hastaneleçi bo- şaltacak yegâne ilâç da budur. Heye- cân ve Neş'e. Bir hastaneye gidiniz, hastalarin elemlerini, endişelerini, güler bir yüz ve itimadla kaldırınız, yani durgün ve yorgun kanlarını harekele getiri- niz; derhal yataklarından kalkarlar evlerine koşarlar. İşte insan makine- sine maddi ve manevi bu kudretleri vermek hayatı saadetlerle geçirmek, her teşebbüs ve azimde muvaffak ol- mak demektir. Bu da mevsim değiş- tirmelerinde kanın kırmızı yuyarla- cıklarını tazeleyip çoğaltmak ve tabil bir şekilde harekete getirmekle olur. Bu yüksek kudreti sizlete ancak; Fosfarsol, Kan Kuvvet, İştah şurubu temin eder, Fosfarsol; Tatlı bir iştah verir kanı, kuvveti çoğaltır, Zekâ ve hafıza parlatır. Görmek, Koklamak işitmek hassalarını arttıfır, Sinir ve adeleyi sağlamlaştırarak uykusuzluğu ve fana düşünceleri giderir. Mide ve Barsağı tenbih ederek, muannid inkıbazla- Tı geçirir. Bel gevşekliği ve ademi iktidarda büyük rol oynar, Velhasıl, insan makinesine lâzım-olan bütün kalori ve enerjiyi vererek, hayati neş'e ve heyocan içinde yaşatır. YOSFARSOL'u diğer mukavvi ilâçlsrdan ayıran başlıca hassa: Devamlı bir surette kan, kuvvet ve iştiha temin etmesi ve ilk kullananlarda bile azami bir hafta içind tesirini göstermesidir. Yüce Sağlık Vekâletimizin resmi mü- saadesini haizdir. Her Eczanede bulunur. Dr. A. Asım Onur Ortaköy ŞiFA YURDU İstanbulun en güzel yerinde, geniş bir park içinde, konforu mükemmel bakımı İyi, kadın ve erkek her türlü hastalıklara açık hastâne, Doğum ve kadın ameliyatlarile fı. tık, apandisit, basur ve diğer ameliys- ler için çok ucuz husus! flatler. Orta. köy, tramvay yolu, Muallim Naci cad. 11 - 115. Telefon: 42221. Dr. Hafız Gemal Dahiliye mütehassısi Diyanyolu 104 İstanbul P; T. T. Müdürlüğünden: | Osmaniye telsiz istasyonundaki bazi mühim tamiratın yaptırılması açık eksiltmeye konulmuşlur, Eksiltme. 8/Mart/939 çarşamba saat l4 de B. Pos- tahanede toplanacak alım satım komisyonunda yapılacaktır, Keşif bedeli 4220 fira 28 kuruş, muvakkat teminat 317 liradır. Taliplerin olbaptaki keşif ve sartnamelerini görmek ve muvakkat teminatlarını “yatar: mak üzere çalışma günlerinde mezkür müdürlük idari kalem levazım kısmı- na, eksiltme gün ve saatinde de, İstanbul vilâyetinden, eksiltme tarihinden €n az 8 gün evvel mürecaatla 3000 liralık bu işe benzer iş yaptığına dair al- mış olmaları lâzını yeleh eliliyet ve 939 senesine ait ticaret odası vesikası ve | teminat makbuzu tie birlikte komisyona inüraçaatlari. (1073) İstanbul ikinci mıntaka kadastro müdürlüğünden A — Küdiköy kazasınm Rasimpaşa mahallesinin kadastrosuna başlana- caktır. B — Kadastro postaları Kadıköyünde Altıyol ağzında Şemsitap sokağın- | da 90 No: lu dairede çalışmaktadır. H —— Bu mahalle dahilinde mülkü bulunanlar ilân tarihinden itibaren 5 gün zarfında posta memurlarına müracaatla beyannamelerini âlmâlari ve bu beş günün bitiminden itibaren bir ay içinde yazıp tapu ve diğer belgeleri var 4se asılları veyahut örnekleri ile birlikte geri vermeleri ilân olunur. (1378) 2 Mart 1989 ATIZMA -NEVRALJi - BAŞ - DiŞ başka bir marka verirlerse şiddetle reddediniz, Kadın ve erkek cep, kol, altın ve metal saatler 10-15 sene garanti, bi- sikletler ve ütüler, elektrik yastıkları su ısıtma kapları, çaydanlıklar, ber nevi elektrik ev âletleri, havagazı ocakları, banyoları, elektrikli ve elek- iriksiz duvar saatleri vantilâtörler, avizeler 6 AY VERESİYE HORNYPHON ve BRAUN Radyoları İstanbul Umumi acentası 12 AY VERESİYE BEYAZİT; Üniversite cad. No. 28 KADIKÖY: İskele cad. 33/2, GALATA: Bankalar cad. No, #7 Voyvoda han zemin kat, Gayrimenkul satış ilânı Istanbul emniyet sandığı direktörlüğünden Bayan Fatma Zehraron 13275 hesap numarasile sandığımızdan aldığı (100) liraya karşı birinci derecede ipotek edip vadesinde borcunu &ödemediğinden hakkında yapılan takip üzerine 3202 numaralı kanunun 46 ıncı maddesinin matufu 40 ıncı maddesine yöre satılması icap eden Tahtakalede Demirtaş ma- hâllesinin Devoğlu yokuşu sokağında eski 9, yeni 11 kapı 341 ada 7 parsel nu- maralı kârgir Kundakci hanının üç hissede bir hissesi bir buçuk ay müddetle açık arttırmağa konmuştur. Satış tapu sicil kaydına göre yapılmaktadır. Art- tırmaya, girmek istiyeh (179) lira pey akçesi verecektir. Mili bankalarımız- dan birinin teminat mektubu da kabul olunur. Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıf icaresi ve taviz beedli ve tellâliye rusumü borçluya âittir, Arttırma şartnamesi 1/3/939 tarihinden İ itibâren tetkik etmek istiyenlere sandık hukuk işleri servisinde açık bulundu. rulacaktır. Tapu sicil kaydı vesair lüzumlu izahat da şartnamede ve takip dos. yasında vardır. Arttırmaya girmiş olanlar bunları tetkik ederek satılığa çıka- rılar gayri menkul haklarında her şeyi öğrenmiş âd ve itibar olunur. Birinci arttırma 17/4/9329 tarihine müsadif pazartesi günü Cağaloğlunda kâin sandı- Zımızda saşt on dörtten on altıya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale yapıla- bilmesi için *ekllf edilecek bedelin tercihan alınması icap eden gayri menkul mükellefiyeti ile sandık alacağını tamamen geçmiş olması şarttır. Aksi tak dirde son arttiranın taahhüdü baki kalmak şartile 4/5/939 tarihine müsadif perşembe günü ayni mahalde ve ayni saatte son arttırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayri menkul en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. Hakları ta- pu sicillerile sabit olmayan alâkadarlar ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hak- larını ve hususile faiz ve masarife dair iddialarını ilân tarihinden itibaren yir- mi gün içinde evrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri lâzımdır. Bu suretle haklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmayan- 1sr satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 937/66 dosya numarasile sandığımız hukuk işleri serisine müra- caat etmeleri lüzumu ilân olunur. oikar Emniyet sandığı: Sandıktan alınan gayri menkulü ipotek etmek istiyen- lere muhamminlerimizin koymuş olduğu kıymelin ısını tecavüz etmemek üzere ihele bedelinin yarısına kadar borç vermek suretile kolaylık göstermek. tedir (1314) Galatasaray Lisesi Alım, Satım Komisyonu Başkanlığından : Cinsi Mikdarı B. Takrmin bedeli (İlk teminatı j adet Lira Er. Lira Kr. Dershane sırası 25 2 0 ) Talebe dolabi 25 10 5 , s0 Tabure 50 1 9 ) Yemek masası 10 5 59 ) Galatasaray lisesinin ihtiyacı olan yukarda cinsi, miktarı, beherinin tah- min bedeli ve ilk teminatı yazılı eşyalarının 20/3,/939 pazartesi saat 15 de kapa» Lu zarf usulile eksiltmesi yapılacaktır. İstekliler yeni yıl Ticaret odası vesikası ve ilk teminat makbuzu ile birlikte 2490 sayılı artırına ve eksiltme kanununun tarifatı dairesinde hazırl rı teklif mektuplarını deli süntten bir saat evveline kadar sözü geçen komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri. Temihatlar okul idaresinden alınacak tezkere ile liseler muhasöbecili yatırılacaktır. Ve bu ?şe ait şartname ve nümuneleri görmek için de okul ida» resine başvurmaları. (1358) Bayanlara mahsus elmaslı ve pırlantalı Singer saatlerinin yeni modelleri gelmiştir. Fiatları 75 lira ilâ 500 Yiradır. — EMSALLERİ GİBİ ON BEŞ SENE GARANTİLİDİR — Taşradan talep vukuunda yeni kataloğ gönderilir. SİNGER SAAT MAĞAZALARI — İstanbul Tel, 21964 İstimlâk dolayısile mağazamız arkadaki dar sokağa naklolunmuştur.