24 Nisan 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

24 Nisan 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 12

Sahife 13 — Her yaş için Kuvvet ilâcı En kansız düşmüş hastaların ar z4pan zarlında iktisabi kuvvet etmeleri, için her yemekden sonra bir Likör, kadehi OUİNİUM LABARRAOGUE almaları kâfidir. En 'muannit sıtma nöbetlerine, karşı dahi gayet müessirdir. Zayıf bas- talıkdan sonra kuvvetsiz, fazla çalışma dan yorgun düşenlerin ve pek çabuk neşvünema bulmuş gençlerin, zahmetle yal eden genç kızların Lohusalıkdan kalkan kadıların, ihtiyarlar, ve kansız” ların dahi tesiri mu: cerrep ve Paris Tıp Deposu: Galata, Gümruk sok. No. 36 Her Eczanede satılır. Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi İlânları 1 — Devlet Demifyollarının istasyon ve gar işlerinde çalıştırılmak ve ye- #iştirilmek üzere aşağıdaki şartları haiz olanlardan yüz memur alınacaktır, 2 — Şartlar şunlardır: A — Türk olmak. | B — Faul hizmetlerde çalışmasına mani sıhhi bir arızası olmadığı İdare- nin sıhhat kurulunca tasdik olunmak. C — Yaşı otuzdan yukarı olmamak, Ç — Askerliğini yapmış olmak. D — Liseden mezun olmak veyahut lise derecesinde tahsil gördüğünü | Maariften tasdik ettirmek, E — İyi huy sahibi olduğunu ve hiçbir şekilde mahkümiyeti olmadığını tevsik etmek. F — Bu ilânda yazılı şartları kabul ettiklerini mübeyyin bir taahhütname ve noterden musaddak kefaletname vermek, 3 — İstiyenlerin istidalarnı ve yukardaki şartları haiz olduklarını göste- rir vesikeları Ankara, Afyon, İzmir, Adana, Malatya, Balıkesir, Haydarpaşa, | Sirkeci, Kayseri ve Erzurum İşletme müdürlüklerine ve Mudanya “Trabzon İşletme âmirliklerine tevdi edeceklerdir. 4 — Sıhhi muayenelerinin yapılması için istidalarındaki adreslerini vazı- han yazacaklardır. 5 — Fazla tafsilât için İşletme Merkezlerindeki garlarda aslı bulunan ilânları okumaları ve mürücaatlarını ona göre yapmaları ilân olunur. (1364) (2566) * Sivas Mağaza binasının bir kısmı ile Sivas cer alelyeleri ihata duvarı in- | şaatı kapalı zarf usulile ve vahidi fiat üzerinden eksiltmeye çıkarılmıştır. 1 — Bu işin muhammen bedeli 135,000 liradır. 2 — İstekliler bu işe ait şartname vesair evrakı Devlet Demiryolları, Sir- keci ve Ankara veznelerile Sivas İstasyon veznesinden 675 kuruş mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 10/5/8989 tarihinde çarşamba günü saat 15de Ankarada D. D. Yolları Yol Dairsinde toplanacak merkez birinci komisyonunca yapıla- caktır. 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin teklif mektuplarile aşağıda yazılı teminat ve vesaikl aynı gün sâat 14 e kadar Komisyon Reisliğine tevdi etmiş olmaları lâzımdır. A — 2490 sayılı kanunun ahkâmına uygun olarak 8000 liralık muvakkat teminat. B sı kanunun tayin ettiği vesikalar. C — Muhabere ve Münakale Vekâletinden musaddak ehliyet vesikası (Ehliyet vesikası için ihale gününden en az sekiz gün evvel mürâcaat etmek İâzımdır.) (İ441) (2744) Bu KUCAKLAMADA PERTEV ŞURUBU Pertev Çeçuk Pudrasinın hissesi olduğu bilâihtiyar zihne gelmektedir. Muhabere Şef Muavinliği Zonguldakta mühim bir kömür müessesesinin muhabere servisinde Şef Muavinliği açıktır. Taliplerin Türk olması; tahsil itibarile lise veya bir yük- sek mektep mezunu bulunması, askerlik hizmetini yapmış olması; İngilizce, Fransızca ve Almancadan 'en az birisini muhabereyi idare edecek kadar bilme- si; resmi veya hususi müesseselerde muhabere İşlerinde çalışmış olması ve sıhhatinin yerinde bulunması şarttır. Taliplerden yüksek mektep mezunu olanlar ile birden ziyade iisan bilenler tercih edilecektir. Hizmete alınacak kimseye ev veya ev kirasından bâşka ehliyetine ve tec- rübesine güre 159 ile 200 lira arasında aylık ücret verilecektir. İsteklilerin: tahsil ve aile vaziyetlerini, bulundukları hizmetleri ve bu hizmetlerden ne sebebe'mebni ayrıldıklarını bildiren kısa bir hal tercümesini; “ kendilerinden ellerinde asıllerı veya musaddak suretleri İstenecek diploma, tasdikname, şe- hadetname, bonservis gibi vesikaların birer suretini İliştirecekleri bir yazı ile İstanbul Tophane posta kutusu 8 adresine 10 Mayıs 1939 tarihine kadar mü- racaat eylemeleri ilân olunur, AHAR KOKULARI Ciğerlerimizi nasıl yıkar, neş'enizi arttırır, zevkimizi tazelerse Nefis ve Mükemmel: Bir Gıda da Ömrümüze ömür, kuvvetimize kuvvet katar. Pirinç ve hububat unları Sıhhat ve neş'e kaynağıdır Kuruluş tarihi: 1915 M. Nuri Çapa Beşiktaş Kılıcali ÇAPAMARKA Tel: 40337 T.C. ZiIRAAT BANKASI Kuruluş tarihi: 1888 e Sermayesi: 100.000.000 Türk lirası - Şuhe ve Ajans adedi 262 Zirai ve ticari her nevi banka muameleleri PARA BİRİKTİRENLERE 28.800LİRA İKRAMİYE VERECEK Zirsat Bankasında kumbaralı ve ihbarsız tasarruf hesablarında en #3 50 lirası bulunanlara senede 4defa çekilecek kur'a ile aşağıdaki plâna göre ikramiye dağıtılacaktır; 4 Adet 1.000 Liralık 4,000 Lira 4» 500 » 2,000 » 4 » 250 » 1,000 » 40 » 100 » 4,000 » 100 >» 50 > 5,000 » 120 » 40 » 4,800 » 160 » 20 » 3,200 » DİKKAT: Hesaplarındaki paralar bir sene içinde 50 Ilradan aşağı ( düşmeyenlere ikramiye çıkdığı tak» 96 20 fazlasile verilecektir. Kur'alar senede 4 defa, 1 Eylül, 1 Birinci kânun, Mart vel Haziran tarihlerinde çekilecektir. ! ÇOCUK HEKİMİ Dr. Ahmed Akkoyunlu Taksim - Talimhane Palas No, 4 Pazardan maada her gün saat isten sonra 'Tuzla içmeleri Otel, Lokanta vesaire Kiralıktır. Balıkpazar Arnapolo han 5 No. ya müracaatları Dr. IRFAN KAYRA Röntgen mütehassısı Türbe, Bozkurd kıraathanesi karşı- sında eski Klod Farer sokak No.8 - 10. Öğleden sonra 3ten 7ye kadar O