10 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

10 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 15

AKŞAM 10 Ağustso 1939 manunamı BINA INŞAATI Zonguldak Ereğli Kömürleri işletmesinden: 30/7/939 tarihinde münakasası ilâ edilmiş olan yol ve bina in şantından, binalar grupunun inşaatı, vahidi fiat cetvelinin bam mad. delerinde tashihat yapıldığı için münakasa işi 18/8/9399 Cuma günü saat 15 de pazarlık suretile yapılacaktır. Vahidi flat cetvelinin tashi- hine ajd zeyl Btibank İstanbul Bürosu ile Zonguldak Ereğti Kömürleri işletmesinden temin edilebilir. Deniz gedikli erbaş orta okul müdürlüğünden 1 — Okulumuzun kayıt ve kabul müddeti genelkurmay başkanlığınca 15 ağuster 999 tarihine kadar uzatılmıştır. Bu müddetin nihayetine kadar istekliler bir istida ile okul müdürlüğüne müracaat etmelidirler, 2 — İstidaya şunlar bağlanacaktır. A — Fotoğraflı nüfus cüzdanı veya musaddak sureti, nüfus cüzdanı kabul edilmez.) B — Beş sınıflı ilkokul şehadetnamesi veya orta okul tasdiknsmesi (Ni- hayet üzerinden bir sene müddet geçmiş olanlar kabul eğilir.) C — Üzerinden bir sene geçmemiş çiçek aşısı kâğıdı. D — Gerek kendisinin ve gerek ailesinin fena şöhret sahibi olmadıkları ve mahkümiyetleri bulunmadıkları hakkında hüsnühal kâğıdı. 3 — Birinci sınıf için 1214 16, ikinci sımf için 13 ilâ 17 ve üçüncü sınıf için 14 ilâ 18 yaşlarında bulunmak ve doğrudan doğruya sınıfı geçmiş olmak. 4 — Gedikit er olarak da ayrıca orta okul mezunları alınarak doğrudan doğruya donânmaya gedikli erbaş yetiştirmek üzere ogönderileceklerinden bu gibilerin de yukardaki vesaiki bir istidaya bağlıyarak Okul müdürlüğüne müracaatları. (Bu gibilerin yaş hadleri 15 ilâ 19 olacaktır.) 5 — İsteklilerin Kasımpaşâda bulunan Okul müdürlüğüne veya mensup oldukları Askerlik şubelerine müracaatları, (5568) Ticaret Vekâleti Müfettiş muavinliği imtihanı » » . ... Teftiş heyeti reisliğinden Teftiş heyeti kadrosunda münhal müfettiş muavinlikleri için 6 Teşrini- #âni 1939 Pazartesi günü müsabaka imtihanı yapılacaktır. İmtihanda mü- vaffak olanlar 35 lira asli maaş İle müfettiş muavinliğine tayin olunacaklar- dır Aranılan şartlar şunlardır: A — Memurin kanununun 4 üncü maddesi. Nin A, B,C, V, Z fıkralarında yazılı evsafı haiz olmak; B — Hizmeti filiyei as- keriyesini ifa etmiş veya sınıfı ihtiyata nakledilmiş veya hizmeti askeriyeye eiverişli olmadığı sabit bulunmak; C — Siyasal Bilgiler okulundan veya Hu- kuk Fakültesinden veya yüksek İktisad ve Ticaret mektebinden veya bunlara muadil derecedeki ecnebi mekteplerinin birinden mezun olmak; Ç — İmtiha- nın açıldığı senenin ikinci kânunu iptidasında 30 yaşını doldurmamış olmak; D — Vekâletçe yapılacak tahkikat neticesinde karakter itibarile iyi bir me- mur olabilecek evsafı haiz bulunduğu anlaşılmak; E — Yolculuk zahmetle rine mütehammil bulunmak, İmühana talip olanlar 31 Ağustos 1939 tarihine kadar Ticaret Vekâleti Teftiş heyeti reisliğine istida ile müracaat edeceklerdir. İstidaya şu evrakın bağlanması lâzımdır: A — Nüfüs hüviyet cüzdanı ve aüresi, B — Tercümeihal hülâsası «talibin kendi el yazısile yazılmış olacak» memuriyette bulunanlar müddet ve sureti hizmetlerine dair resmi vesikaları, müesseselerde bulunanlar oradan alacakları bonservisleri raptedeceklerdir. C — Askerlik vesikası; Ç — Mektep şehadetnümesi veya tasdiknâmesi; D — Sağlam bünyeli ve yolculuğa dayanıklı olduklarına dair hükümet tabibinin raporu. Talipler tahriri ve şifahi olmak üzere iki imtihana tabi tutulucaklardır. Tahriri imtihanlarAnkarada Teftiş heyetinde ve İstanbulda Dördüncü Va- kıf Han 3 üncü katta Ticaret Vekâleti Teftiş heyeti salonunda icra edilecek, şifahi imtihan yalnız Ankarada yapılacaktır, İmtihan programı: 1 — İktisad ilmi: «İstihsal, tedavül, inkısam ve istihlâk bahisleri» sİkti- sadi meslekler tarihi» 2 — Kara ve deniz ticreti hukuku, 3 — Ticari hesap «Basit ve mürekkep faiz, iskonto, faizli hesabı cariler», 4 — Hendese «Satıh ve hacim mesahaları», 5 — Ticari usul defteri «ticari muhasebe hakkında nazari ve ameli ma- Tümata, 6 — Maliye «Vergi nazariyeleri ve vamtalı, vasıtanız vergilerle bütçe hak- kında umumi malümat», 7 — İdare hukuku; memurin muhakematı kanunu, ceza mahhkemeleri usulü kanununun tahkikat usullerine müteallik hükümlerile ceza kanunu- nun memur suçlarına ait kısmı; 8 — Türkiyenin tabii iktisadi coğrafyası hakkında malümat; 9 — Ecnebi lisanı «Fransızca, İngilizce ve Almâncadân biri»; Müfettiş muavini olanlardan staj devresini müteakip bil'imtihan İsbatı ehliyet edenler kadro maaşla Ticaret Vekâleti müfettişliğine tayin olunacak- lardır, (2697) (4827) Münakalât Vekâletinden: 1 — Devlet Denizyolları İşletmesi ihtiyacı için yedi adet takriben 1800 ve dört adet takriben 4800 tonluk mubtelit yük ve yolcu gemisinin İnşası İngiliz şantiyeleri arasında eksiltmeye konacaktır. 2 — Bu gemilerin evsafı umumiyesini gösterir fenni şeraiti evveliye ile Mukavele ahkâmı esasiyesi 20 ağustos 980 tarihinden 5 Eylül 939 tarihine kadar İstanbulda Devlet Denizyolları işletme umum müdürlüğü merkezinde ve İngilterede Londra Türk Ticaret Ateşeliğinde talip İngiliz firmalarına tevdi edilecektir, 3 — Yukardaki mâddede yanlı dökümanları slan firmaların en geç 15 Teşrinievvel 939 tarihine kadar mufassal plân ve detay resimleri ve fenni şart- mameleri muhtevi nihal tekliflerini İstanbulda Devlet Denizyolları işletme umum müdürlüğüne vermiş olmaları şarttır. 4 — Teklifler İstanbulda Devlet Denizyolları İşletme Umum müdürlü. günce tetkik edilecek ve en müsüit teklifi yapan müesseseler arasında pazar- hık yapılarak iş ihale edilecektir, 5 — Tklifle: doğrudan doğruya şantiyeler tarafından verilecek ve müza- kere ve temaslar da doğrudan doğruya şantiyelerin sahibi selâhiyet mütehas- sısları ile yapılacaktır. (5930) (8560) Belediye Sular idaresinden: Yapılması icab eden bir takviye ameliyesi dolayısile 13/8/939 Pazar gü- DÜ akşamı saat 19 dan ertesi sabah sast 3 e kadar Terkos suları azalacaktır. Me kuvvelisiz akacağı (Tashih edilmiş Yavrunun gürbüz, tombul, sağlam, neşeli olmasın istersen Fasfotin Necati :yedir. Bahçekapı Salih Necati Scandinavian Near East Agency Galata Tahir han 3 üncü kat Tel: 44991 - 2-3 Bvenska Orlent Linlen Gothenburg Gothenbur, Stokholm, Oslo, Dantsig, Gdynia Copenhag Abo Revai ve bütün Baltık Ilmanları şark ve Karadeniz başhı- en Ilmanları arasında 15 günde bir azimet ve avdet için muntazam postalar. Gdynia - Dantzig - Gothenburg ve Os- lodan beklenen vapurlar: Brageland vapuru 9 Ağustosa doğru, İnger Elismbeth vapuru 14 Ağustosn doğru Mönark vapuru 19 Ağustosa doğru. Yakında İstanbuldan Hamburg Roter- dam « Kopenhag, Gâynia Getbenberg, Dantzig - Stokholm ve Oslo Ilmanları için hareket edecek vapurlar, Brageland vapuru 19 Ağustosa doğru. İnger Elisabeth vapuru 14 Ağustosu doğru Monark vapuru 19 Ağüstosa doğru. Fazla tafsllât için Galata'da Tahir ban 3 üncü katta kâin acenlalığına müracaat. Tel: 44991 - 2 3 Daima genç Daima güzel İngiliz Kanzuk eczanesi müstahzaratından Krem Balsamin KANZUK Eksir Balsamin KANZUK isimli 2 şaheseri, bütün dünyanm en mükemmel güzellik müstahzarlarıdır. Öteden beri memleketimiz kibar âle- minin takdirine mazhar olmuştur. Krem Balsamin Kanzuk Kadın güzelliğinin sihrini terkibin- de saklıyan en ciddi ve şayanı itimad markadır, Genç ve ihtiyar bütün ko- dınlar için zaruri bir ihtiyaçtır, Cildin letafet ve taravetini arttırır. Yağlı, yağsız ve acıbadem cinsleri vardır, Eksir Balsamin Kanzuk eder. Yüzdeki çil ve lekeleri alır, Sivil celeri tamamen İzale eder. Traştan sonra cilde lâtif bir serinlik verir. İngiliz KANZNK eszanesi Beyoğlu İstanbul Dr. FETHİ LABORATUVARI Cerrahpaşa hastanesi bakteriyoloğu Kan, idrar, balgam, mevadı gai- ta tahlilleri ve (İDRAR VASITA- SİLE GEBELİĞİN İLK GÜNLE- RİNDE KATİ TEŞHİSİ) yapılır. Beyoğlu: Taksime giderken Meşelik sokağı Ferah apartımanı. “Tel 40634 Dr. Atm Akkoyunlu Dr. EMİN KIĞIMAN Munyenehanesini Beyoğlu e Cildin daimi yumuşaklığını temin | Sahife 15 ——. İNŞAAT İLÂNI Türkiye Demir ve Çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müessesesi mühendis ve Me murları için 50 adet 4 odalı ev 1 Müdür evi 1 Altı daireli apartıman 1 Hastane ; Inşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuş- tur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 638,969.19 liradır. 3 — Eksiltme evrâkı 17.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bank muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bark şubesinden, Karabükte De- mir ve Çelik Fgdrikaları müessesesi müdürlüğünden alınabilir. 4 — Eksiltme 18/8/939 cuma günü saat 16 da Karabükte Demir ve Çe- Mik fabrikaları müessesesinde yapılacaktır. 5 — İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış ol. dukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi Bankalarla mus- melede bulunduklarına dair vesikâlarını koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 29.300.- liradır. 7 —'Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 15 e kadar Karabükte Demir ve Çelik Fabrikaları müessesesine teslim edile- cektir. Posta ile gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saat ev- veline kadar gelmiş ve zarfların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Postada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese hiç bir mesuliyet kabul edemez. 8 — Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek ve yahut mü- nakasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir. Maden Mühendisi Alınacaktır. iktisat Vekâletinden; "Taşra ve Merkez teşkilâtımız için 250 - 400 lira ücretli maden mühendis. leri alınacaktır. Taliplerin vesikalarile birlikte Vekâletimiz Maadin Umum müdürlüğüne müracaatları. (3537) (5885) İNŞAAT ILÂNI Türkiye Demir ve çelik fabrika- ları müessesesi müdürlüğünden: 1 — Türkiye Demir ve Çelik fabrikaları müessesesi işçileri için yaptırı- lacak 125 adet 2 odalı ev inşaatı vahidi fiyat esasiyle ve kapalı zarf usuliy- le eksiltmeye konmuştur. 2 — İşbu inşaatın muhammen keşif bedeli 374,355.72 liradır. 3 — Eksiltme evrakı 12.50 lira mukabilinde Ankarada Sümer Bark muamelât şubesinden, İstanbulda Sümer Bank şubesinden ve Karabükte Demir ve Çelik fabrikaları müessesesesinden alınabilir. 4 — Eksilime 18/8/1939 cuma günü saat 14 de Karabük Demir ve Çe- lik fabrikaları müesseesesinde yapılacaktır. 5 — İstekliler teklif evrakı meyanına şimdiye kadar yapmış oldukları bu kabil işlere, bunların bedellerine ve hangi bankalarla muamelede bulun- duklarına dair vesikalarını koyacaklardır. 6 — Muvakkat teminat miktarı 18,750 - liradır. 7 —'Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü sant 13 € kadar Karabükte Demir ve Çelik fabrikaları müessesesine teslim edilecek- tir. Pösta ile gönderilen tekliflerin nihayet ihale saatinden bir saat evveli- ne kadar gelmiş ve zariların kanuni şekilde kapatılmış olması lâzımdır. Pos- tada vaki olabilecek gecikmelerden dolayı müessese mesuliyet kabul ede. mez, 8 — Bu inşaatı müessese taliplerden dilediğine vermek veyahut müna- kasayı hükümsüz saymakta tamamen serbesttir. Ankara valiliğinden: Keşif bedeli «18957» lira (68) kuruştan ibaret bulunan Etlik merkez Jâbo- ratuarlarında Alâtı baytariye deposu inşaatı 23/8/939 çarşamba günü saat 15 de Vilâyet Binasında Nafia komisyonunda ihalesi yapılmak üzere kapalı zarf usulile eksiltmeye Muvakkat teminatı «1421» Hira (88) kuruştur. İsteklilerin: Teklif mektuplarını muvakkat teminat makbuz veya mek- tubu ticaret odası vesikası ve eksiltmenin yapılacağı günden en «2 8 gün evvel ve diğer vesikalarını raptederek Ankara vilâyetine istida ile müracaa$ | bu işe mid olarak alacakları ehliyet vesikalarile birlikte yukarda sdı geçen günde saat 14 de kadar eksiltme komisyonu reisliğine tevdi etmeleri. Bu işe aid keşif ve şartnameyi her gün Nafia Müdürlüğünde görebilecekleri. Elektrikçi aranıyor — Santral veya Elektrik fabrikalarında çalışmış tecrübeli ve tercihan Bobiner birElektrikçiye acele ihtiyaç vardır. Taliplerin Galatada Çinili Rıhtım Han Civarında Muradiye hanının 6 inci katında Fethiye şirketine müracaatları. 12 Ağustos Cumartesi akşamı: Sabaha kadar siri BEYAZ PARK'ta Yü KİKİ ve Semira Muhammed