18 Ağustos 1937 Tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

18 Ağustos 1937 tarihli Anadolu Gazetesi Sayfa 4

tabancasını ateş etti —a ——— Evelce kendisini yaralıyarak sakhat bıra- kan Süleymanı vurdu, fakat öldüremedi — Başı 1 inci ;ahî/e;ie — | hâdise Evelki günkü celsede, F hakeme son safhaya geldiği için maznun Süleymanın avu- katı, müdafaasını hâdiseyi başından sonuna ka müu- yapmış ve dar izah ederek Süleymanın | silâhlı iki kardeş tarafından öldürülmek üzere iken bir in- cir ağacını siper alarak nef- sini müdalaa ettiğini ve hare- ketinde suç olmadığını söy- lemiş: — Mahkemeden adalet bek- liyoruz. mâdığını söylemişti. Mahkeme heyeti, mevkul bulunan Süley man hakkındaki kararını dün | tefhim edecekti. Süleyman dün sabah 8,30 da mevkuf ve mah kümlara mahsus hapishane otomobili ile Adliye binası önüne getirilmiştir. Bileği, di- ğer bir maznunun bileğine kelepçelenmiş olan Süleyman, Jandarma muhafazasında Ad- liye binası içindeki nezaretha- neye götürülürken Adliye bi- nasının kapısı önündeki mer- mer merdivenlerin üzerinde oturan bir adamın heyecanlı hareketleri göze çarpıyordu. Koltuk — değneklerini — elinde tetan bu sarışın adam, kendi- sini yaralıyan Süleymanın Ad liye binasına getirildiğini gö- rünce yavaş yavaş doğrulmuş ve belind tabancayı çekerek Süleymana ateş et- miştir. duran Süleyman, Ömerin orada bulunduğunu ve taban- cayı çektiğini gördüğü için bir anda yere doğru sinmiş, fakat mermiden kendisini kur- taramamıştır. Şapkasının ke- narını delen mermi, Süleyma- nın sol omuzu üzerinden göğ- süne girmiş ve içeride kal- mıştır. Ömer, tabancasını ikinci defa ateş etmek istemişse de muhafız jandarmalardan - biri- nin ilerliyerek Ömerin önü- ne geçmesi yüzünden ateş edememiş ve başka bir jan- darma, Adliye binası içinden yetişerek Ömeri mardivenden aş. 1 devirmiştir.. Orada bu- lunan nöbetçi polis memuru da, hâlâ elinde tuttuğu taban- cayı Ömerden almıştır. Süley- mân, eğer sinmemiş olsaydı mermi, tam kalbi üzerine sap: lanacaktı. Ömer, derhal tutulmuş ve zalten ' - - -. - | Gizli Cihangir Nakleden: F.Şemseddin Benlioğlu | nedir? K30 — Fenni cepheden araştırma- ların hiçbir. netice verme- mesi de generali sinirlendiri- yordu. Lidya âşığındaki bu tahavvülleri — farketti, için: — Viktor, — diyordu, çok değiştin. Gözlerinde bin esrarın gölgesini görüyorum. General de: — Seni temin ederim Lid- ya, hiçbir suretle değişmiş derin bunun ı üzerinedir. sen | | sasının başında tahkikatına müddeiu B. Sabri Ak- maner taralından el konmuş, He olan mumi muavini isticvab edilmiştir. titremekte Ömer yecandan Ömer: — Beni böyle koltuk değ- neklerine muhtaç hale Mahkemedeki görüyordum koyan odur. lehine vaziyeti Beraet kararı alması çok muhtemeldi. beni sakat hale getiren bu adamı öldür: Bunu düşünerek, meği kararlaştırdım ve taban * | camı alarak sabahleyin erken- Demiş, ortada şahit bulun- | y den onün geçeceği yere otür- dum, Tabancada yedi mermi vardı, bunlardan dördünü ona sıkacak dikten sonra diğer üç kurşunu da kendinle ateş edecektim Çünkü böyle sakat yaşamak- tansa yaşamamak daha iyi. Fakat ne çare ki, emelime mu- vaffak olamadım. Jandarma karşıma çıkmasaydı diğer kur- şunları da ateş edecektim, jandarmayı yaralamak veya öldürmekten korktum, ve kendisini temizle Hâdisenin şahitleri de müd- deiumumilikçe dinlenmiş, hâ- diseyi yukarıda yazdığımız şe- kilde anlatmışlardır. Süleyma- nın yarası ağır görülmüşse de yapılan muayenesinde vaziyeti tehlikeli olmadığı anlaşılmış, hatta ağırcezada bundan sekiz #y evelki yaralama davasına devam edilmiş, maznun Süley- man da hazır bulunmuştur. Zeytin toplamak yüzünden vukubulan bu yaralama hâdi- sesinden doğan dava hakkın:- daki karar saat 16 da ağırce- zada tefhim edilmiştir. Mah- kemece Süleymanın iki sene dört ay ağır hapsine karar verilmiştir. Ömere, beş yüz lira da tazminat verecektir. Süleymanla silâh atan Meh:- met de üç gün hapse mahküm edilmişse de yaşının küçüklü- ğü nazarı dikkate alınmış ve cezasının inlazına mahal ol- madığına karar verilmiştir. Ö- mer müddeiumumilikçe tevkif olunmuş ve derilmiştir. Dr. B. Mitat İki aydanberi seyahatte bu- lunan göz hekimi Dr. Bay Mitat OÖrelin 22 Ağustosta şehrimize duyul- muştur. cezaevine gön- döneceği — Yeni bir tip tayyare Lidya bu sözlere hiçbir za- | man inanmemıştır. Fakat da- ha fazla ısrar edemiyordu. Bir gün Lidya aşk yuvasına mutaddan erken olarak - gitti. Vakit geçirmek için yazı ma- bir. mektup yazmıya başladı. Biraz sonra masa üzerindeki kitablardan birisini eline aldı. Rasigele #asan hu bitak — fanne ANADOLU Günler yaklaşıyor. Y — Başı 1? inci sahifede — mükemmel olması ve rülmiyerek ocazarı dikkati celbeden büyük bir et bir mı bile amla bi- nleket oldukça tirilmesi ve ni işi olması — itibarile mübitndir bu teknik idart yani müsabakaların işinin |nh.ı n bir keyf iyet İzmir — mıntakasını çok ya- kından alâkadar ve böyle mal büyük | zasyonun daha ilk defa itibarile dan b nereden ve hangi yol- mak İTüzim geldiğini ve şaşırın çıkıla; den lerime —i bir vazife taksimi yapmak — suretile izaha ça lışacağını Organizasyon komitesi dört heyete ayrılır: Saha komitesi, idare komi- tesi, teşrifat ve mihmandar komitesi, teknik komite, Organizasyon idare komitesi: Vali riyasetinde, belediye reisi, güreş federasyonu mu- rahhası, mıntaka başkanı, ge nel merkez muhasebecisi ve güreş ajanından terekküp et- melidir. Üçer kişiden mürekkep olan komiteleri tayin ve yapacakları işleri kendilerine bir talimat halinde tebliğ eden bu komite asgari haftada üç gün içtima etmek suretile müsabakaların sonuna kadar faaliyetle bulun- malı ve federasyonla, Türkspor kurumile doğrudan temas etmelidir. Saha komitesi: doğruya Sahanın tanzimi işile uğra- şan bu komnite müsabakaların sonuna kadar fili kalmalıdır. Yapacağı işler meyanında en mühimleri şunlar olabilir: A — Halkın müsabakaları rahat seyredebilmelerini temin etmek, B — Sahanın tenviri, mü- sabakaların gece de devam etmesi ihtimaline karşı tedbir almak, C — Ringin kurulması, min- derin yerleştirilmesi, hakemle- rin ve gazetecilerin yerlerinin tayini, ilânı, müsabaka neticelerinin sahaya radyo tesisatı yapmak ve sahaya mütcallik daha lüzümlu olan işleri ha- zırlayıp organizasyoncu komi- teye bildirmek. | okudüu: “Bir insanın, silâh kullanmadan fen sayc- sinde ve tek bütün cihana mutlak surette hâcim olması mümkün müdür?,, Lidya bu cümleyi okuduk- tan sonra bir zaman düşündü, kaldı. Gözlerini karşıdaki du- vara dikmiş olduğu mihaniki bir halle: — Beorisl. | Dedi, fakat sonra, tekrar baktı ve: — Viktordur, bu bu yazı Viktorundur!. Dedi. asker, başına kitaba harfler, mağa başladığını hissetti ve başını iki elleri arasına aldı; hası dânüvordun Balkan güreş organizas- yonu nasıl olmalı? ——— —— İzmire düşen vazife mühimdir, dikkat etmeliyiz.. | İdare komi, bu işin pek | | temin etmek, davet edilecek- Haddizatında ehemmiyetsiz gö- | | Teşrifat ve ' duymuştu. Kocası lâboratuva- | leyi çıkarken de tekrarlardı. halde, | | ve Lidya kalbinin şiddetle çarp- | p: Sadullah Çi a * İstanbul Bü komite, gelecek sporcu ların istirahatlerini temin için | ötel ve daimi vesaitinakliye lerin bir listesini yapmak, afiş veya el ilânı yaptırmak gibi dari uğraşma- hdır. olan işlerle mihmandar komitesi: Bu komite oldukça mühim ve memleket çok büyük rolü olan bir komitedir hesabına İzmire müsabaka yapmak üzere gelecek Balkanlı bizlere yakışacak karşılamak ve onlara son kadar gözterindi! vakiledir. Bu komiteyi teşkil eden ar- kadaşların dostlarımızı kilde | bir ş azami misafirperverlik lisan bilmeleri lâ- zımndır. Gelen ekipleri gezdir- | mek, ötelde daima onlarla meşgul olmak müsabaka yerine ve müsabakadan otele bera- berlerinde gelib gitmek velha- sıl misafirleri şehirde yalnız bırakmamak, gerek organizas- yon komite ve gerek federas- yon arasında mutavassıt vazi- fesini görmek lâzımdır. Teknik komite: Bu komiteyi teşkil arkadaşların — teknik meşgul olmaları zımdır. eden işlerle olmuş lâ- Bunların, müsabakaların so- nuna kadar hakem heyetile; federasyonla müştereken çalış- maları icab eder. Müsabaka mahalline lâzım | ıyl_an levazım ve vesaiti temin etmek, — müsabakalara — ilân olunan zamanda — başlamak üzere programın — tatbikine nezaret etlmek, müsabaka de- vamınca rey puslalarını top- lamak, dağıtmak, hakemlere vazifelerini tebliğ etmek gibi müsabaka işleri onlara aiddir. Vazifeleri ve yapacakları işler itibarile pek basit görünen bu işin ehemmiyetini müsa: baka günlerinin yakınlaştığını ve ortada birşey olmadığını gördüğümüz gün daha ziyade anlarız. Bu şekilde vazife taksimatı | yapmanın en büyük faydası herkesin yapacağı işi tahdid etmek - dolayısile hir veya üç kişiye çok yüklü iş verme- mektir. Bu şekilde her ko- | sözleri kocasından defalarca rına saatlerce kapanır, çalışır | ve girerken söylediği bu cüm- Fakat?. Nasıl oluyordu da, ilk kocası Boris ile âşıkı olan Viktor bu ayni cümle — üzerinde kendilerini kaybedecek derecede meşgul oluyorlardı?. Lidya birdenbire bütün vü- cudünün titrediğini hissetti, vaziyet artık gözlerinin önünde tevazzuh ve inkışaf ediyordu. Son günlerde ilk kocası Borisi canlanmış gibi | sarih ve aşikâr olarak görü- )urdu Vakıa kocası değişmiş sonuncu 18 Ağustoa 937 oo A zz gp kupası maçları ——— Bu cumartesi şehrimizin altı ta- kımı arasında başlıyor —. .— teşkilâtı altı İzmirin son şpor üzerine meydana kulüb arasında gelen komitesi tarafından bir kupa konmuştur. Bu maçların programını tes- bit etmek üzere dün akşam bölge kulüb — murahhaslarının da iştirakile bir toplantı ya- pılmıştır. Çekilen kur'a cesinde: neti: 21 Ağustos Cumartesi günü saat 16,30 da hakem Bay Alâecddinin idaresinde olarak Doğanspor-Yamanlar takımları çarpışacaktır. 22 Ağustos Pazar günü saat 15 te Ateş - Demirspor karşılaşacaktır. Hakem g:ıy Fehmi, Saat 17 de Üçok-Alsancak hakem Bay Esadın idaresi altında karşılaşacaktır. 26 Ağustos Perşembe günü birinci, üçüncü maçların galibi dömifinal için karşılaşacaktır. FTREKAETER TTRA KOKO TMS LA mite uhdesine düşen işi ba- şardığı gün organizasyonda muvâlfakıyet elde edilmiş de- mektir. Bu komitelerin yapacakları işler büyük bir ehemmiyeti haizdir. Bilhassa saha komi- tesile, mihmandarlar komitesi şayanı tetkiktir. Bu işlere tah- sis edilecek arkadaşların iyi seçilmesi lâzımdır. Dört sene evel İzmirde ya- pılan bir güreş maçı için İstanbuldan bizim çocuklarla beraber İzmire gi- den Macar güreş takımının İzmirde alâkasızlıktan şikâyet- lerini ve birçok pürüzlü vazi- yetleri düşündükçe endişem artıyor. Bunu bir,şikâyet ola- rak zikretmiyorum. Nihayet Macarlara karşı, Balkanlara karşı ne benim, ne Ahmedin ve ne de Mehmedin vaziyeti yoktur, yegâne hedef İzmir ve dolayısile Türkiyedir. Bu itibarla İzmire, İzmir sporcu- larına ve İzmir mıntakasıı a ve federasyona düşen vazife çok mühim ve oldukça ağır- dır. Ona göre, vakit varken tedbir almanın lüzumlu oldu- ğunu söylemek ve hatırlatmak isterim, —Allah yardımcımız olsun. Sadullah Çiftçioğlu beynelmilel gözleri, uzun boyu, nahif çeh- resi hep eskisi gibiydi. Bazı büsbütün çıplak, bazen de hafif ipekli elbiselerle rüyasına giriyor, muhiti hattı üstüva memleketlerini andırıyordu. Boris rüyasında müstakbel teşebbüslerinden bahsediyor, sevdasını arzediyor ve bunlar okadar sarih — oluyordu ki, Lidya bazı hakikaten rüya görüb görmediğini kendisine soruyordu. Hayatın, aşkın zevkini, lezze- tini, manasını Boristen öğren- mişti. Boris, ona aşk çılgın- Iıklmının en yukıcgını göster- bu Cumartesi | gününden itibaren eliminasyon | usulile yapılacak maçlara fuar | Lidya Borisi çok sevmişti. | 29 Ağustos Pazar günü de dömifinal galibi ile Ateş-De- mirspor galibi final için kar- şılaşacaktır. Maçlar berabere bittiği tak- dirde yarım saat daha temdid edilecektir. Dömifinal ile final hakemleri bilâhare tesbit edi- lecektir. Hasılat mütesaviyen taksim edilecektir. Oyuncuların eski — kulüb kadroları nazarı itibare alına- rak oynıyabileceklerdir. İzmirspordan - Sabri, Fethi, Mustafa ve İsmail istifa et- mişlerdir. Bu oyuncular müd- detlerini doldurdukları — için bu maçlarda istedikleri ku- lübde — oynıyabilecekler ve artık bu kulüblerin kadrosun- | da kalacaklardır. Vahab geliyor Fransada bulunan meşhur fudbolcu Vahabın, on güne kadar İzmire geleceği haber alınmıştır. Vahabın, İzmirde kalıp kalmıyacağı henüz belli değildir. Çünkü, — Fransada mensub olduğu kulüb son zamanda kendisine verdiği aylığa on bin frank zam yap- mıştır. Belki de İzmiri ve ar- kadaşlarını görmek üzere ge- lecektir. Fakat Vahabın, İz- mire gelince tekrar Avrupaya dönmiyeceğini de söyliyenler Bugünkü program İstanbul radyosu Gündüz: Saat 12,30 — 14 Halk türküleri, havadisler, ha: fif musiki, Akşam: Saat 18,30 Dans musikisi. 20 Bn. Müzeyyen ve arka: daşları taratından halk türkü: leri ve Türk musikisi. 20,30 B. Ömer Rıza tara fından arapça söylev. 20,45 B. Hikmet Rıza w arkadaşları — tarafından hall türküleri ve Türk — musikisi saat ayarı. 21,15 Orkestra, 22,15 Ajan: ve borsa haberleri, 22,3( opera ve operet parçaları. Belgrad radyosu Saat 21,45 te Türkçe neş riyat. mişti. Fakat zaman ilerledikç vaziyet değişmiş ve Boris keı disini başka bir aşka, ili aşkına kaptırmıştı. Lidya b kaç gün için ailesi nezdir gitmiş ve dönüşte evi br bulmuştu. Boris bıraktığı mektubda “Sevgili Lidyam.. Çok uzal lara, belki de başka bir âlen gidiyorum, — “ezeli kudret bulmiya gidiyorum, Lidya Sen mesud ol!.,, demişti. Boris ne diyordu? “Ez kurdet,, ne demekti? Yok Boris kendisini âni bir deli ğe mi kaptırınıştı? Böylece — günler geçmiş