1 Mayıs 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 22

1 Mayıs 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 22

H4 DB S L e L Di he TETDRE ELP P nder Ka ed with şehir kurup madencilik ala- nında ticarette ve robot tek- nolojisinde çok güçlü duru- ma geldiler. ENCKE vebası di- ye bilinen çok öldürücü ve bulaşıcı bir hastalık bütün ge- zegeni kasıp kavurmaya baş- lamadan çok kısa bir süre ön- ce gezegendeki her şey yo- lunda gitmeye başlamıştı ama bu salgından gezegen- de yaşayanların hemen he- men hepsi öldü, kurtulabilen çok az sayıdaki insan ise ge- zegenin güvenliğini robot de- fans mekanizmasına bıraka- rak gezegenden ayrıldılar. Dünyadaki doktforlar ve bakteriyologlar derhal bu ölümcül virüsü etkisiz hale ge- tirmek için araştırmaya başla- dılar. Çalışmalara başladık- tan iki sene sonra hastalığa çözüm bulundu ve böylece koloniler arasındaki bağlan- tı tekrar gerçekleştirildi. Geri kalan üç gezegendeki kolo- niler federasyonu tarafından TAU CETİ'nin tekrar kolonileş- tirilmesi kararlaştırıldı, bun- dan birkaç ay sonrada bir uzay gemisi TAU CETİ'ye doğ- ru yola çıktı. Gemi gezegene vardığında gezegene bir meteor düşmüş olduğunu fa- kat gezegendeki hiçbir yapı veya tesisin zarar görmemiş olduğunu raporunu gönder- di. Böylece gezegene tekrar inme hazırlıkları başladı. Dün- SCAURLE yadakiler her zaman olduğu gibi gezegene inişi monitörle- rinden izlediler ama görüntü çok büyük bir statik engelle- me tarafından bozuldu. Ge- zegene iniş yapan koloni gru- bunu uyarmak için artık çok geç kalınmıştı. Gezegenin yüzeyine gön- derilen insansız bir. araçla gerçek anlaşıldı. Düşen me- teor yüzünden güvenlik siste- mi bozulmuş ve her şeyi düş- man saymaya başlamıştı. Ro- bot güvenlik sistemini elle ku- manda etmek iİçin planlar yapıldı ve bu iş için en uygun olarak gezegene silahla do- natılmış bir uzay arabası gön- derilmesine karar verildi. Bu aracın görevi merkezi şehir CENTRALIS'teki füzyon recıktö- rünü havaya uçurmaktı. Yedi yıllık bir araştırma, tartışma ve eğitim sonunda tek kişilik bir gemi sizin kumandanızda ge- zegenin atmosferine girdi. Görevinizin başarısı tama- mı İle sizin aracınızı kullan- maktaki kabiliyetinize bağlı- dır. Küçük ama faydalı aracı- nız görevinizde size yardımcı olmak üzere birçok faydalı özellikle donatılmıştır: Dört yönde görüş imkanı, sekiz gü- dümlü misil, sekiz antimisil, se- kiz FLARE. Göreviniz sırasında ihtiyacınız olacak bilgiler için standard bir bilgisayarda aracınıza yerleştirilmiş bulun- La kikmmer doc d KRŞ N G D another Mission ed with der . makta, Aracınız gezegen yü- zeyinin hemen üstünde ilerle- mekte fakat yerden yüksekli- gini isteğinize göre belirli bir ölçüde değiştirebilirsiniz. Bir şehirden diğer bir şehire geç- mek iİçin JUMP PAD üzerine gelerek J tuşuna basmanız yeterli olacaktır. Bu şekilde gezegenin herhandgi bir yerin- de bulunan istediğiniz şehire gidebilirsiniz. Oyunda kullanacağınız ko- mut sayısı oldukça çoktur, oyun başlar başlamaz aracı- nızın bilgisayarına HELP yaza- rak mevcut olan bütün ko- mutları öğrenebilirsiniz, aynı şekilde aracın bilgisayarın- dan yararlanarak kullanma- nız gerekli tuşları da öğrenebi- lirsiniz. Şimdi bu komutların bazılarını inceleyeceğiz ve ekrandaki bölümleri belirte- ceğiz. Ekran üç ana bölüme ayrıl- mış durumda: aracın ekranı, bilgisayar ekranı ve bilgi gös- terim bölgesi. Aracın ekranın- dan dışarıda ne varsa onu görmektesiniz. Bilgisayar ek- ranında hem komut girebi- lirsiniz hem de bilgisayarın cevabını görebilirsiniz. Bilgi bölümü ise beş parçaya ay- rilmiş durumda: çevreyi gös- teren bir radar, geçen oyun süresi, pusula, o an bulundu- ğunuz yer ve durumunuz. Bunlardan başka iki yön bu- T bi 22 Commodore