1 Mayıs 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 3

1 Mayıs 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 3

İçindekiler DİLLER Basic mi? Pascal mı? Logo mu? 6 Sizin için en uygun dil hangisi? Logo 1 2 Artık sadece bir çocuk dili olmaktan çıkan Logo, içerdiği recursion yeteneği sayesinde çok çeşitli problemlerin çözü- mü için ideal bir dil haline gelmiş durumda. Makine Diline Merhaba (5) 26 Bu bölümle birlikte artık makine dilinin bütün komutlarını öğrenmiş olacaksınız. Komutların tam İistesi için Döküm Eki'ne bakınız. Pascal (3) 64 Yapılandırılmış programlamanın bu klâsik dili hakkındaki ya- zı dizimiz sürüyor. - YAZILIM C-128 için Püf Noktaları (2) 44 Bilgisayarınızdan daha verimli bir biçimde yararlanmanızı sağlayacak yeni ve kolay püf noktaları. C-64 ile Grafik (7) 48 Dizinin bu bölümünde kendi istediğiniz karakterleri tanım- lamanızı mümkün kılacak bir karakter editörü programının nasıl yapılacağı anlatılıyor. AU AA Bilgisayar ve Toplum 1 5 Ram Dergisi'nin Cumhuriyet Kitap Kulübü'nün Kitap Şen- liği çerçevesinde düzenlediği bu panelde, bilgisayar çağının Türkiye için yarattığı sorunlar ve önüne açtığı ufuklar tartı- şıldı. Bilgisayar Destekli Eğitime Girerken 62 OÖsman Ongun, önümüzdeki yıllarda kamuoyunun gündemini işgal etmesi gereken en önemli konulardan biriyle ilgili ola- rak nelerin gözönünde bulundurulması gerektiğini tartışıyor. TANITIM Bu ayki tanıtım sayfalarınızda, iki oyunun (Gunship ve Tao Ceti) yanı- sıra, C-64 için ge- liştirilen yeni işle- tim sistemi Geos tanıtılıyor. 20 DONANIM Bilgisayar Nasıl Çalışır? 34 Commodore 64'ün bütün temel bileşenleri ve işlevleri. Ses ve Müzik için Digitizer 53 Bilindiği gibi ses dalgaları analog bilgi taşıyan uyarıcılardır. Bunların bilgisayar tarafından işlenebilmesi için önce sayı- sallaştırılmaları gerekir. Bu işlemi gerçekleştirecek bir ge- recin nasıl yapılabileceği anlatılıyor.