1 Mayıs 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

1 Mayıs 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

Hangi Dili Seçmeli? BASIC asCaj LOGĞO Bir sonraki bilgisayar kuşağında BASIC yerine Pascal'ın ön plana geçeceğini düşünen uzmanların sayısı gitgide artıyor. O halde, bu diller hakkında daha fazla bilgi sahibi olmakta yarar var. Belçika’da göstericilerin sokağa dökülmeleri bir hü- kümet bunalımına yol açtı; hattâ Hindistan'da ölümle sonuçlanan olaylar çıktı; Alman yüksek öğretim ku- rumlarında ise akademik bir bayrak altında amansız ve çılgınca bir mücadele başlatıldı. Her üç olayın te- melinde de aynı neden yatmaktaydı: Dil ile ilgili bir kav- gaydı bu. Ancak, Belçika'da ve Hindistan'da patlak veren olaylarda halkın hayati önem taşıyan çıkarları gündeme gelirken, Almanya'daki gösterilerin odak noktasında, bilgisayar dersinde hangi programlama di- linin daha uygun olduğu sorunu yer almaktaydı. Bu kavgayı bugüne değin hiçbir taraf kazanamadı. Doğrusu da budur; çünkü en iyi dil diye bir şey yok- tur. Dillerden bazılarının belirli bazı amaçlar için da- ha uygun oldukları söylenebilir olsa olsa. Biz bu konuda asıl neyin önemli olduğunu göster- meye çalışırken, uzun kuramsal tartışmalara girmek ye- rine, somut örneklerden yola çıkmayı tercih ettik. Bu nedenle de, sizlere sunmak üzere ele aldığımız bazı ka- rakteristik programlama problemlerini, bilinen üç prog- ramlama dilinde çözmeyi uygun gördük. Niçin BASIC, Pascal ve LOGO? diye soracaksınız. Bunun nedenlerini şöyle sıralamak mümkün: Çünkü mikro-bilgisayar alanında en yaygın olan ve hemen her ev-bilgisayarı sahibinin ilk el attığı dil BASIC'dir; çün- kü Pascal birçoklarınca, algoritma işlemlerinin öğre- nilmesinde uygun bir dil olarak kabul edilmekte ve profi-programlar alanında zevkle kullanılmaktadır; çünkü LOGO “çocuk dili”nin beraberinde getirdiği zevksizliği üzerinden atmıştır artık... Son derece basit bir örnekle konuya girelim. Diye- lim ki, bir veri-yönetim sistemi kurmak istiyoruz ve bu- nun için bir veri dosyasına gerek duymaktayız. Bu ve- ri dosyası bir firmanın çalışanları ile ilgili olsun ve şu 6 Başlamadan önce bir taslak yapmalısın... DIM AS$(20) ve iki FOR-döngüsü . Buldum! İşe sistematik olarak el atmamız gerekiyor