1 Mayıs 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62

1 Mayıs 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 62

ıwı 9"' ' Te Ğkuım“ W ngeü”' &“u[df | 0 “0050 N — programlarda izlediğim yolu anlata- rak örnekleyeceğim: a) Hazırlık çalışmaları: 1. Öğretmen, müfredat programın- da öğrencilere kazandırılması istenen bilgi ve becerilerin bir dökümünü ya- parak hangi konularda program ha- zırlayacağını belirler. 2. Bu konuların ne kadar sürede iş- leneceğini planlayarak her birim-za- man için bir program hesabıyla ha- zırlanması gereken program sayısını tespit eder. b) Derslerin verilmesi: 1. Öğretmen, seçtiği konuda öğren- cilere neleri öğretmek istiyorsa bun- ları, planına uygun olarak bilgisaya- ra 2. Bazı gözlem ve deneyleri kolay ve ucuz olarak ekranda gerçekleştir- mek mümkündür. Öğretmen dersin verilişi sırasında yapacağı deneyleri, çizeceği grafikleri hazırlar. 3. Dersleri yazarken seslendiği öğ- renci kesiminin bilgi ve kavrama dü- zeyine uygun bir anlatım yolu seçe- rek kullanacağı yöntem ve teknikleri belirler c.) Oğrelılen bilgilerin denetlenmesi: 1. Öğretmen, programda verilen bilgilerin öğrenilip öğrenilmediğini denetlemek amacıyla hazırladığı ye- terli sayıdaki çoktan seçmeli soruyu bilgisayara girer. 2. Hazırladığı soruların bütün ay- rıntıları kapsamasına, geçerlik, güve- nirlik ve objektiflik ilkelerine uygun olmasına dikkat eder. 3. Gerektiğinde ekrana getirilece- ğini düşünerek her sorunun ayrıntılı cevabını ve çözüm yollarını bilgisa- yara girer. Commodore d) Eksik öğrenilen bölümlerin belirlenmesi ve yeniden öğretilmesi: 1. Öğrenci soruları yanıtlarken bil- gisayar, hangilerini doğru, hangileri- ni yanlış yaptığını, hangi sorulara ya- nit vermekten kaçındığını belleğinde saklayacak biçimde programlanır. 2. Sınavın bitiminde yanlış yapılan ya da yanıtlanmayan sorular yeniden ekrana gelir. 3. Öğrenci yine başarısız olursa so- runun dayandığı bilgiler, açıklama- lar, çizim ve çözümler ekrana gelir. Böylece konuyla ilgili boşluklar gide- rilmiş olur. BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMİN YARARLARI 1. Bilgisayar sabırlı bir tekrarlayı- cıdır. Bu yönüyle geç öğrenen çocuk- ların konuyu diledikleri kadar tekrar- lamalarını sağlar. 2. Öğrenciler, iyi programlanmış bir dersi oyun oynar gibi isteyerek ve zevk alarak öğrenirler. 3. Öğrencilerin kavrayamadığı bö- lümleri ve niçin kavrayamadıklarını anında görmek ve dikkatlerini bu bö- lümlere yöneltmek kolaylaşır. 4. Öğrenme süresini kısaltır, öğre- nilen bilgilerin kalıcı olmasını sağlar. 5. Bilgileri depolama ve gruplan- dırmayı kolaylaştırır. 6. Öğrencinin kendine güvenini ve cesaretini artırır. 7. Öğrencinin dikkat, kavrama, ilişkilendirme, karşılaştırma, zihinde cezalandırma, akıl yürütme yetenek- lerini geliştirir. 8. Öğrencinin grup içindeki yerini, bılgı ve yetenek düzeyini belirler. 9. Öğretmenin yükünü azaltarak onun daha yaratıcı çalışmalara yönel- mesini sağlar. BİLGİSAYARLA ÇALIŞMAK ÇOCUĞU TOPLUMDAN KOPARIR MI? Bu soru, bilgisayar almak isteyen pek çok veli tarafından sorulmakta- dır. Üç yıldır bilgisayar destekli eği- tim çalışmalarını sürdürmekteyim. Korkuların aksine bilgisayarla çalış- ma, öğrencilerim arasında canlı ve iç- ten bir etkileşim sağlamakta, bu et- kileşim ve dayanışma okul dışında da sürmektedir. Sözlerimi bilgisayar destekli eğiti- min yaygınlaşması dileğiyle noktalar- ken, hepinize teşekkür eder, saygılar sunarım. D 63