1 Kasım 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 14

1 Kasım 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 14

renciye aşina gelmesine, soruların konuyu bilmeden bile doğru cevap- landırılabileceği bir ortama girilme- sine yolaçmaktadır, ki bu da sorula- rın ölçüm değerini oldukça şüphe al- tına sokmaktadır. Yani programlama teknikleri ile, soruların biçimi bile değiştirilebilir. Herhalde deminden beri sorulardan bahsettiğimizde hepinizin gözü önü- ne çoktan seçmeli test soruları gel- mektedir. Genelde bilgisayarın değer- lendirebileceği soru çeşitlerinin sadece bu tip sorular olduğu düşünülmekte- dir. Ancak, macera türü oyunlarda da olduğu gibi, bilgisayar cümleleri de değerlendirilebilmektedir. Bu yön- tem geliştirilerek, kompozisyon türü cevaplar bile kabul eden programlar yazılabilir. Bilgisayarla yapılamaya- cak şey yoktur, yeter ki yapan ol- sun... Biraz da bilgisayarlı eğitime deği- nelim... Burada bilgisayar doğrudan 14 kişiye bilgileri vermez. Hatta, bu iş- lemin bir okul bünyesinde bile yapıl- ması gerekmez. Bir bilgisayarı olan ve bu bilgisayarlarla biraz olsun ya- kından ilgilenen herhangi birisi, ken- disine bilgisayarlı eğitim uyguluyor demektir. Eğer bu bilgisayar bir eği- tim kurumunda ise, aynı zamanda eğitim paketlerinden faydalanıp bil- gisayarla eğitim yapmamak delilik olur. Ancak, bilgisayarın kişiye ka- zandırdığı yetenekler, eğitim prog- ramları olmadan bile, küçümsene- mez. Öncelikle bilgisayarı programla- maya, onun işleyiş tarzını anlamaya çalışmak, o kişiye problemleri analiz etmeyi, onu düzenli ve modüler bir şekilde çözmeyi öğretecektir. Bilgiye düzenli ve verimli şekilde yaklaşma- yı ve aynı şekilde kullanmayı göste- recektir. Sabırlı olma, bir problemi sonuna kadar çözebilmek için neler yapılması gerektiğini planlayabilme yetisini verecektir. Nihayet, bilim ala- nında yeri tartışılmaz deneme- yanılma metodunu kullanma ve ye- rinde kararlar verme alışkanlığını ka- zandıracaktır. Tüm bunlar, kişinin gerek normal gerekse bilgisayar destekli yollardan alacakları eğitimi daha rahat özüm- semesini sağlayacaktır. Bu da, genel eğitim düzeyini arttıracaktır. Kendi- ni böylesine bir ortamda yetiştiren ki- şiler, hem kendine hem de ülkesine yararlı olacaktır. Tabii ki, burada bil- gisayarla uğraşmak derken günün 20 saatini bilgisayar başında geri kalan 4 saatini de uyumaya çalışıp bilgisa- yar rüyaları görerek geçiren, arada sı- rada da yemek yiyen, nadiren traş olan bilgisayar 'Treak'lerinden bah- setmiyoruz. Her şeyde olduğu gibi, bilgisayarın da fazlası zararlıdır. Ne de olsa dünyada başka şeyler de var... Mesela başka bilgisayarlar... (kih, kih, kih...) Hoşçakalın... O