1 Kasım 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

1 Kasım 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

çak, gemi veya araba si- mülasyonları oluyor da niİ- çin korsanlığı konu alan bir si- mülasyon olmasın. Oyunu- muz 16 yy İle 17 yy arasında geçiyor. Engin denizlerde korsanlık yapmak şan, şeref ve servet için dövüşmek amacımız. İşin en güzel tarafı bütün bu nefes kesici İşleri evinizde bil- gisayarınızın. başına geçip yapabilmeniz. Ama bir süre sonra nerede olduğunuzu unutup naralar atmaya baş- layabilirsiniz. Bu da oyunun ne kadar başarılı olduğunu gösteriyor. Oyuna ilk başladığınızda durumunuzu umufsuz görebi- lirsiniz. Ne de olsa tecrübesiz bir korsansınız. Bu yüzden de- vamlı olarak kendinizi bir ha- pisanede bulabilirsiniz. Tecrü- be başarılı olabilmeniz için bu oyunda da gerekli olan faktör. Açık denizde edinece- ğiniz tecrübe sayesinde kısa bir süre sonra dünya denizle- rini adınızla titretebilirsiniz. Hemen söyleyelim oyunda- ki en iyi ve göze hoş görünen özelliklerden birisi zaman kavramı. Zaman günler sevi- yesinde ilerliyor. Gün-Ay-Yıl şeklinde gösteriliyor. Başarılı olabilmek İçin tec- rübe edinmeniz gerektiğini söylemiştik. Ama tecrübe edinmeniz gereken alanlar oldukça zor. Mesela politika hakkında tecrübe edinmelisi- niz. Nasıl kılıç kullanılacağını öğrenmeli ve gereken ham- leyi gereken yerde uygulaya- bilmelisiniz. Gemiler arasında top savaşında nasıl menzile girileceğini, nasıl isabet kay- dedileceğini ve karşı tarafın atışlarından nasıl korunaca- ğını da öğrenmelisiniz. Bun- dan başka bir kaleye nasıl saldıracağınızı ve geminizi belirli bir rotada tutmayı öğ- renmeniz de gerekiyor. Öğrenilecek çok şey varmış gibi olmasına rağmen çok kı- sa bir süre sonra edindiğiniz tecrübelerle kendinizi kırk yıl- lık bir korsan gibi hissedecek- sİNİZ. Oyunumuzun konusu orta- ya çıktı. Bütün yapmanız ge- reken bu yüzyıllarda yaşayan korsanların yaptığını yap- mak. Kendinize güzel bir gemi bulun. Geminize tayfa bul- duktan sonra engin denizlere yelken açabilirsiniz. Önünüze gelen gemiye saldırıp yağ- malayabilirsiniz, girdiğiniz İi- manlardaki tüccarlarla tica- ret yapabilirsiniz. Eğer eliniz- de harita varsa define avına bile çıkabilirsiniz. Bundan başka kızkardeşinizi kurtar- mak gibi görevler de sizi bek- liyor. Kısacası oyunumuz bünye- sinde birçok farklı olayı birleş- tiriyor. Açıkçası bu oyun bir günde veya bir haftada bilfi- rilebilecek oyunlardan değil, Commodore !; belki bütün oyunu tamamla- manız birkaç ayınızı alır. Saldırdığınız gemilere ve kasabalara dikkat edin. Fran- sa, İngiltere, İspanya ve Hol- landa olmak üzere toplam dört ülke bulunuyor. En azın- dan bu ülkelerden birisi ile doest geçinin. Bunun için de bu ülkeye ait gemi ve kasa- balara saldırmamanız gere- kiyor. Dost olduğunuz ülkenin düşmanlarına saldırırsanız bu ülke tarafından ödüllendirilir- siniz. Hatta zamanla ünvan bile alabilirsiniz. Alacağınız ünvanlar sırcısı İle şöyle: En- sign, Captain, Major, Colo- nel, Admiral, Baron, Count, Marguis, Duke. Dost olduğunuz ülkedeki iti- barınızı arttırmak için ele ge- çirdiğiniz kasabaların yöneti- rnini bu ülkeye devredin. Dost olduğunuz ülke rütbenizi art- tirirken size toprak da verebi- lir. Alacağınız bu topraklar şahsi gelirinizin artmasını sağ- lar. Normalde en azından iki Ülke ile dost olun. Hollanda dost ülke için en uygunu ola- bilir. Kendinize düşman ola- rak İspanya'yı seçerseniz yağmalayacak bol miktarda