1 Kasım 1987 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

1 Kasım 1987 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

1987 yılı Üniversite Seçme ve Yer- leştirme Sınavı birincisi Tacettin Köprülü ile üniversite, eğitim, eği- timde bilgisayarın rolü üzerine kısa bir söyleşi yaptık. Commodore Dergisi: Üniversite sı- navlarında birinci olmak hoş bir duygu olsa gerek, Peki, hangi oku- lu tercih ettin? Bu tercihini etkileyen nedenler ne? T. Köprülü: Seçtiğim okul Bilkent Üni- versitesi'ne bağlı Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümü. Seçiş nede- nime gelince, bu okul nitelikli öğ- rencilere önemli imkanlar sağlıyor ve çok iyi çalışma ortamına sahip, Commodore Dergisi: Çalışma orta- mının iyiliği denince teknolojik ge- lişmenin eğitime yaptığı katkılar ak- la geliyor. Sence bu katkılar eğiti- mi ne kadar etkiliyor? T. Köprülü: Teknolojik gelişme, hiz- la ilerleyen dünyanın vazgeçilmez bir gereği olduğundan ülkemizde yetişen yeni nesillerin bu ilerleme- den paylarını almaları gerekmek- tedir. Eğitim, öğretim imkanlarının yeni teknolojik gelişmelerle iyileş- mesi, öğrencilerin daha üstün nite- likte yetişmelerini sağlayacaktır. Commodore Dergisi: Teknolojik ge- lişmenin getirdiği yeniliklerin en önemlilerinden biri bilgisayar... Sence bilgisayar nedir ve ne değil- dir? T. Köprülü: Bilgisayar, bence kulla- nıcının hedefine en kısa sürede ve istenilen biçimde ulaşabilmesi için ona kolaylık kazandıran, yüzyılımı- zın vazgeçilmez aracıdır. İstenilen amaşçla kullanılmadıkça bilgisaya- rın yarardan çok zaraırı olacağı S T 6 Tacettin Köprülü bilgisayarı AMIGA 500 ile muhakkaktır. Bu bakımdan, bilgi- sayar kişinin çevresiyle iletişiminde ona başarı sağladığı sürece, ha- yatımızın vazgeçilmez bir parçası olacaktır. Commodore Dergisi: Peki, bilgisa- yarın öğrencilere katkısı nedir ya da ne olmalıdır? T. Köprülü: Bilgisayarın öğrencilere katkısı her şeyden önce onların mantık ve mühakeme güçlerini art- tırıcı bir faktör olması, sonra İse amaçlanan şeylerin öğrenciye İle- tilmesinde mükemmel bir araç ol- masıdır. Şu anda henüz yefterince yaygın olmasa da bazı öğrencile- rin bilgi alış-verişini hızlandırdığı için faydalı bir konumdadır. Ama İleri- de daha çok bilgi aktarımı sağla- yacak konuma gelmesi ülkemizin diğer ülkelerle eşit koşullarda tek- nolojik alanda ilerlemesi için şarttır. Commodore Dergisi: Sizin bilgisa- yarla aranız nasıl? T. Köprülü: 1.5 ay önce satın aldı- ğım Amiga 5S00 marka bilgisaya- rımda İstediğim tüm özellikler mev- cut. Avrupa piyasasında yeni çık- mış bir bilgisayarın ülkemizde de kısa bir süre sonra oalıcıya sunulma- sı beni çok sevindirdi. Yüksek hızı, multi-tasking özellikleri, grafik ve ses yönünden çok iyi bulduğum bu bilgisayarın ülkemizde yaygınlaş- ması benim ve diğer Amiga dost- larının temennisi olacaktır. Commodore